Peuter met neurologische afwijking/probleem

04-02-2014 20:20 1231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van bijna 4 heeft waarschijnlijk een neurologische afwijking , dat zich bij haar uit in mank lopen, krachtverlies in hand en anders/sloom gedrag.

Dit hebben we gisteren koud op ons dak gekregen door 3 verschillende artsen ( huisarts-HAP- arts en kinderarts ziekenhuis

We hadden niet gedacht dat het zo erg zou zijn :( )



Morgen naar een andere kinderarts en vanuit daar wordt er verder gezocht naar hoe of wat.



Wie heeft er ook een kind met een neurologische probleem



Sorry voor mijn misschien stomme openingspost.... het zit nog erg hoog :(
quote:Ephina schreef op 29 mei 2015 @ 12:36:

[...]





Enkel als je uitgebreid de vele vele comments gaat doorspitten. Valt dus reuze mee.



Mooie, knappe dochter heb je Queenfan!Toen ik het zag, was TO's comment net de recentste. Geen idee hoe diep je moet graven
Alle reacties Link kopieren
Queenfan,

Blij dat het stap voor stap beter gaat!!





Ik wou hier ook nog even een update plaatsen.

Mijn zoontje wordt volgende maand 5, had epilepsie als peuter en veel autiforme kenmerken.

Sinds anderhalf jaar volgt hij therapie in een revalidatiecentrum. (fijnmotorische achterstand en moeite met taalbegrip)

Aangezien er altijd zo’n sluimerend vermoeden van ASS was, werd hij vorige maand aan allerhande tests onderworpen.

Kinderpsycholoog, kinderpsychiater, schoolobservatie, kinderarts. Daarna 2uur overleg met die mensen én de therapeuten die hem 3x in de week zien.

Het komt er dus op neer dat ze geen diagnose kunnen stellen. Veel kenmerken zijn terug te vinden, maar ook teveel kenmerken spreken het tegen.

Alhoewel één van de therapeuten het eigenlijk wel zeker was. Blijkbaar heeft de schoolobservatie de doorslag gegeven, omdat het daar op sociaal gebied te goed gaat voor een kind met ASS.

Op zich een ganse opluchting, maar langs de andere kant blijf je er mee zitten, wat scheelt er dan wel?

Dit is ook de manier waarop zo’n onderzoek moet lopen, en geen diagnose stellen indien er geen absolute zekerheid of concensus is. Misschien komt er volgend jaar toch wel een diagnose, dat kan.

Wat ons ook aangenaam verrast heeft, waren zijn IQ testen. Toen mijn zoontje in het centrum 2 jaar geleden getest werd, haalde hij een IQ van 59. Niet zo best dus. Hij was ook allesbehalve testbaar.

Nu haalde hij een IQ score van 91. Wat dus betekent dat hij gemiddeld intelligent is (tussen 90-110 is gemiddeld). Het is wel laaggemiddeld maar verdorie toch heel wat, als je ziet waar hij vandaan komt.

Er is wel een grote kloof tussen verbaal en performaal IQ (verbaal boven de 100, performaal slechts 80). Er is nog heel wat sleutelwerk, en hij heeft nog allerhande problemen, maar je ziet, als je er vroeg bij bent wat een verschil therapie niet kan maken.

Ik zou zeker iedereen aanraden die zich zorgen maakt over ontwikkeling en gedrag van zijn kind, dit te laten onderzoeken!



Groetjes



Een mama die weer wat nieuwe moed gekregen heeft 
Alle reacties Link kopieren
Een hele vooruitgang/verandering weer an1974.! Heel fijn!



Hier ook 2 positieve nieuwsjes : 1 ze mag naar groep 2 ( ipv nogmaals groep 1) en ze hoeft niet meer naar de neuroloog:)

En de zwem leraar was tevreden over vooruit gang.(eigenlijk 3 dingen dus)
Supergoed! Dat is wel een ijsje waard!
Alle reacties Link kopieren
Mooi, Queenfan!! Ben iedere keer weer blij een goed bericht van je te lezen.
Hoi Queenfan, ik lees nu pas je update van juni. Goed te lezen dat je dochter voortuitgang boekt. Je zal natuurlijk nog steeds zorgen hebben, maar al met al had het veel erger kunnen uitpakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven