Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!



Komen de volgende quotes jou bekend voor?



- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!



Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.



Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.



(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
Alle reacties Link kopieren
Hij kan al inpakken sinds z'n zevende. Als hij maar gemotiveerd is.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg de afgelopen week de vraag of ik madame even op school wilde afzetten. Om naar mijn werk te gaan kom ik er zo ongeveer langs, dus dat wil ik best. Maar ik moest wel om uiterlijk vijf voor half tien weg.

Diverse aansporingen werkten niet, dus uiteindelijk zat ze met blote voeten, brood tussen de tanden en zonder jas naast me in de auto .

Ik gok erop dat ze de volgende keer ietsje meer tijd inplant.



@ ikbenik; in het geval van mijn dochter zou ik afspreken dat ze mag gaan, op voorwaarde dat ik om elf uur een nuchter telefoontje van haar krijg en om één uur nog eens. En vervolgens zou ik haar ophalen, maar voor ons is 20 km eigenlijk een heel normale afstand. Dus ze zou wel mogen maar geen gezuip (van één of twee glazen zeggen we niks) en niet met mensen mee waar ik nog nooit van gehoord heb.



@ Manybe; die van mij zou mogen gaan. Ze is vorig jaar op tienertoer geweest en heeft het overleeft, en haar vriendinnengroep is eigenlijk ook wel oke. Ze wordt in april 17, over iets meer dan een jaar is ze volwassen. Ik werkte op die leeftijd al fulltime. Het zijn geen kleuters meer.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:manybe schreef op 03 februari 2017 @ 09:18:

Dan heb ik ook een vraag, zouden jullie je dochter van dan net 16 met nog 7 meisjes van ook 16, een week op vakantie laten gaan naar een jongerencamping op Terschelling?



Tussen schooljaar 4 en 5 niet.

Van 5 naar 6 wel.



Een heel aantal pubers wordt pas 16 in 't 5de jaar.

Als ze verjaren in augustus tot december.

Als de helft dus eigenlijk nog 15 is (of nog maar net een paar dagen 16), laat ik hen / haar echt niet vertrekken.



Veel hangt ook af hoe verantwoordelijk en volwassen kind thuis is / zich gedraagt.

En hoe de anderen zijn.

En wat ze plannen te doen. Een week alleen maar "zuipen zonder dat ouders het zien" ... zou ik niet happy van worden.
quote:Nelladella1 schreef op 03 februari 2017 @ 14:53:

Hij kan al inpakken sinds z'n zevende. Als hij maar gemotiveerd is.

Maar nu moest hij opruimen en inpakken. En hij is aan het puberen en kennelijk lukte het vandaag dus niet. Wat zorgt er voor dat jij hier zo van van de rel raakt?



Ken je deze uitspraak?

Alle reacties Link kopieren
Dit topic was toch om gewoon stoom te kunnen afblazen?



Wat Terschelling betreft met 16 jaar prima. Ik kom er al jaren en ja op 2 campings is het goed doordrinken, maar de meeste pubers die ik ken en die er geweest zijn vinden het wel goed geweest na 1 keer.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
De mijne (15) wil van de zomer een weekje Centerparcs ( ) doen, met een paar vrienden m/v . Dus ik dochter opstoken he, dat ze van mij ook best naar Duitsland mag, of naar Frankrijk. Nou mooi niet hoor, ze wil in Nederland blijven. Want haar (oudere) vrienden mogen vast niet naar het buitenland van hun ouders, en ze wil niet de kat op het spek binden . Kan iemand mij vertellen hoe ik het voor elkaar heb gekregen om zo'n braaf kind te baren?
Alle reacties Link kopieren
Pubers van 18 kunnen al net zo mokken als een peuter van 2. Ze houden het alleen langer vol. Allebei met de armen over elkaar, hoofd naar beneden, haar voor het gezicht. Gezellig zo met zijn viertjes in de auto... ;)
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
quote:Sleutelbos schreef op 05 februari 2017 @ 13:18:

Pubers van 18 kunnen al net zo mokken als een peuter van 2. Ze houden het alleen langer vol. Allebei met de armen over elkaar, hoofd naar beneden, haar voor het gezicht. Gezellig zo met zijn viertjes in de auto... ;)Gewoon niet achterom kijken.
echt weekje Centerparcs ??? waar gat dan heen met de jeugd?
Alle reacties Link kopieren
Die van mij zijn ook al zo braaf. Die gaan niet naar zo'n jongerencamping. Pfff, daar wordt alleen maar gezopen en geruziet zeggen ze. En dan moet je de kosten nog delen van alles, ook de dure drank, terwijl ze zelf niet drinken. Nee liever in een huisje , zo'n strandslaaphuisje dat lijkt ze wel iets. Of een stedentrip.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Alle reacties Link kopieren
Pfff, nou, ik kom hier nu dus echt FF SCHAAMTELOOS STOOM AFBLAZEN



Vorig weekend en maandag klaagde Puber over Pijn aan grote teen.

Dinsdag en woensdag kreeg Puber het niet georganiseerd om naar de dokter te gaan. Toch bleef het geklaag aanhouden. Elke beweging, elk half uur, steeds gemiep hierover.

(mijn inschatting? Ingegroeide teennagel. Dat kan natuurlijk ook heel pijnlijk zijn.)



Puber heeft dagen geklaagd zonder actie te ondernemen, ondanks dat wij dus met een heleboel ideeën en oplossingen aan kwamen dragen.



Als commentaar dat Puber bijv niet met de voet in een sodabadje ging zitten: "Ja maar ik kan mijn voet niet volledig strekken in die emmer..." (lijzige stem...Diepe lijdzame zucht)

Waarna vaders zo gek was om op stel en sprong s' avond meteen naar de winkel te racen zodat Puber de voet plat neer kon zetten in het water van dit nieuwe bredere teiltje.



Maar daarmee was het onderwerp niet afgedaan. Puber zit sindsdien met de voeten in het teiltje, kan niks doen, niks pakken, heeft zin in thee, boterhammetjes etc maarjah. .. voet in teiltje hè, dus of broers/zussen/ouders niet even "....vul in...." kunnen pakken, inschenken, smeren etc?



Steeds dringender advies v ons uit om de DOKTER DAN TE BELLEN.

Maar nee. Dat was moeilijk, lastig, kan niet, weet niet, wil niet, onbekend en eng.

Inmiddels de wanhoop nabij, diverse ruzies verder, heeft Puber afspraak gemaakt op vrijdag bij de dokter. Moest wel les missen, Maarja. Bravo dat het gelukt is...



Nou....IS PUBER VERDWAALD ONDERWEG NAAR DE DOKTER.

(Die hier dus 1 km verderop woont; 1 rechte weg met 1 afslag naar rechts)

Kwam niet op het idee om dan ff af te bellen, dus durfde daarna ook weer niet te bellen v nieuwe afspraak. Kwam doodleuk weer terug thuis na tevergeefse dwaaltocht. Kopje thee. Phoephoe. .zucht...puf..... (? Eh...Zou je niet eens terug naar school gaan? De dag is nog lang niet om, hoor.) Oh...ja...Hmmm. ..Wilde dan wel gym missen want, tja, die teen hè, en of ik niet ff briefje kon schrijven?



Inmiddels; vanmorgen, na 100.000 aanwijzingen, hints, routebeschrijvingen etc is het Puber gelukt om op de juiste tijd op de juiste plaats te komen. Is bij dokter geweest.

Heeft n receptje voorgeschreven gekregen en een advies om naar een pedicuur te gaan. Is niet op het idee gekomen om dit receptje dan ook meteen maar even op te halen in langsgelegen apotheek, dus dat kan ik dan alsnog doen Ergens op een vrij moment deze week.



Komt doodleuk thuis na dokterbezoekje, ploft op de bank, zucht theatraal dat het een hele onderneming was. Maakt voor de tweede keer deze zelfde ochtend een uitgebreid ontbijt voor zichzelf klaar met kop thee. (Echt? Om 8.30 een literbak muesli en 2 stukken peperkoek, en om 10.00 4 sneeën brood?! )

Ik informeer voorzichtig hoe het was en of 'school' dan nu mss een goed idee is om óók even langs te wippen (?)

Maar nee: BOOS; wil ik puber soms weghebben!?

Puber heeft nog maar een kwartier les en aansluitend een tussenuur voor huiswerk, nou dat huiswerk kan immers ook thuis gemaakt worden toch?! Eh, ja, oké, prima.

Maar er wordt dus alleen maar geappt, geen huiswerk gemaakt, en een grote BEK als ik alleen maar in Pubers kant KIJK.



Ik heb vandaag een late dienst, (een pittige), had me verheugd op nog ff een ochtendje gezellig aanrommelen hier in huis. Ff eigen tijd, muziekje aan, beetje opruimen, mss een serie netflix kijken, energie opladen vóór deze dienst, maar ja.

Hiervoor in de plaats loop ik op mijn tenen door het huis, zachtjes om Puber niet te storen, te wachten tot Puber het pand wenst te verlaten richting school.



En ik BAAL..!!

Ik baal zo gruwelijk veel van dit soort taferelen!

Het lijkt wel of alles tegenwoordig om Puber draait. Het gesnauw, geblaf, sarcastische commentaar de hele dag, op mij en huisgenoten. Als Zus of Broer even kort ook iets willen zeggen, praat Puber er hardop doorheen met een halve zin, die zin wordt dan door Puber zelf meteen onderbroken met ogen gedraai en gezucht, want Puber is ervan overtuigd dat Puber eerst aan het woord was en dat nieieieieiemand OOIT aandacht heeft voor Puber. Tssssss. ..! Hoe durven we.



Puber was ooit Gewoon - kind. En als Gewoon-kind was Puber super lief, sociaal, aangepast, gevoelig, zachtaardig, vriendelijk, attent, etc. Het is echt een totale metamorfose.



Ik voel me er schuldig over, maar soms betrap ik mezelf erop dat ik verlang naar de dag dat Puber uit huis gaat. Maar Puber is net 16. Dus er zal nog zeker 2 jaar van dit soort 'hel' volgen...
Alle reacties Link kopieren
oooh Ikbenik, wat een draak van een puber heb je! Super vervelend dat je niet even je eigen ding kan doen, vooral omdat je een zware dienst in het vooruitzicht hebt. Kan je niet op de slaapkamer tv kijken misschien? Puber komt "zo maar" ineens thuis terwijl je dat niet verwachtte. Bij ons geef ik dat wel eens aan. Ik heb ook een planning en ik kan er geen rekening mee houden dat er ineens mensen schemas omgooien en ik daar maar rekening mee moet houden.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Ingegroeide nagel, onze dochter heeft dit ook en was eerst geopereerd, toen herhaalde zich het, weer geopereerd en loopt nu (gelukkig) met beugel via pedicure. En dat werkt. De operaties waren zo voor niks geweest en super heftig ook (hele nagel weg, 2e keer deel nagel weer wegsnijden).

Geen operatie nodig dus, een metalen beugeltje om de groei te begeleiden, is de oplossing. Was onze huisarts hier nu maar eerder mee gekomen, wij wisten niet eens van het bestaan van die beugels af. Dank zij google kwamen we erop omdat we een 3e operatie niet zagen zitten.
Alle reacties Link kopieren
ikbenik, oh wat erg Ik zou helemaal gék worden van zo'n kind in huis. Troost je, ik was op mijn 16e uit huis, misschien jouw puber over twee maandjes ook wel
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik denk dat dat idd een groot deel vd 'zwaarte' is, sleutelbos. Dat gevoel dat je altijd klaar 'hoort' te staan, (en ook WIL staan!) maar dat alles afgehouden wordt. Je ziet al dagenlang aankomen dat iets dreigt te gaan ontsporen, maar ja, meer dan waarschuwen mag niet, want Puber houdt alles af, wil het zelf doen, is boos als we ons ermee 'bemoeien'.

Maar tegelijkertijd kunnen wij (Nouja, meestal komt dat op mij neer omdat ik minder uren werk) de scherven oprapen als het dan uiteindelijk idd escaleert.

De ene (imo) domme actie na de andere. En dan als het tijd is om puin te ruimen ligt Puber depri in bed onder een dekbed, zielige berichtjes op FB te plaatsen. Zo onbegrepen en eenzaam...



Mijn man heeft wat meer afstand, die vindt dat ik het me niet zo aan moet trekken. Al die onvoldoendes, de depri buien, de foute keuzes, drinken, stappen, stiekem roken, want hee zijn we niet allemaal ooit jong geweest..?

Maarja, makkelijk praten als je op je werk bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:LaFolie schreef op 06 februari 2017 @ 12:38:

ikbenik, oh wat erg Ik zou helemaal gék worden van zo'n kind in huis. Troost je, ik was op mijn 16e uit huis, misschien jouw puber over twee maandjes ook wel



Ik HOOP het...

Nah, nee. ..ik hoop dat niet.

Puber is nog ZO ongelooflijk naïef, onbeholpen en wereldvreemd.

Die is nog lang niet 'klaar'.

(*maar IK WEL...! )
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 06 februari 2017 @ 12:32:

Ingegroeide nagel, onze dochter heeft dit ook en was eerst geopereerd, toen herhaalde zich het, weer geopereerd en loopt nu (gelukkig) met beugel via pedicure. En dat werkt. De operaties waren zo voor niks geweest en super heftig ook (hele nagel weg, 2e keer deel nagel weer wegsnijden).

Geen operatie nodig dus, een metalen beugeltje om de groei te begeleiden, is de oplossing. Was onze huisarts hier nu maar eerder mee gekomen, wij wisten niet eens van het bestaan van die beugels af. Dank zij google kwamen we erop omdat we een 3e operatie niet zagen zitten.

Oh, dat is wel een goede tip..! Ga ik zeker op googlen! Afspraak bij de pedicuur is gemaakt inmiddels (gewoon door mij, want als we wéér moeten wachten tot Puber zelf n afspraak maakt kunnen we lang wachten.) Zal eens informeren naar zo'n beugeltje.

Thanx!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bijna 16-jarige puber. Als die klachten heeft waarvoor ze naar huisarts moet dan maak ik een afspraak, zet haar in de auto of samen fietsen en gaan we samen naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een paar keer met Puber mee geweest naar de HA, bij andere klachten. Vraag me dan ook af hoe het kan om dan te verdwalen. Hoewel, Puber kijkt nooit om zich heen; zit 99%vd tijd op mobieltje. Mss dat dat scheelt.

Maar goed, het leek me deze keer niet teveel gevraagd om eens zelf te bellen, aangezien ik de laatste keer in bijzijn van Puber belde, zodat een volgende keer dit zelfstandig opgepakt kon worden.

Ook omdat puber zelf aangeeft dat iets al snel 'Awkward! ' is in bijzijn v je ouders.

Laatste keer mocht ik ook niet mee naar binnen, wachtte in in wachtkamer. Ook prima. Maar dit stukje zelf fietsen leek me niet teveel gevraagd. Was imo een logisch vervolgstapje.



Het is meer die afhoudende brutale houding die me tegenstaat.
Alle reacties Link kopieren
Dubbele post
Lekker thuis aanrommelen na het werk terwijl pubers nog op school zitten, ja dat vind ik ook leuk, ik werk niet voor niets in deeltijd...

Maar toen had meneer puber een vrij uur en ik zie hem zitten eten aan tafel en denk, hè nee... Meneer puber kijkt ook vuil mijn kant op en zegt dan: "Het ligt niet aan jòu hoor, maar ik had graag het huis even voor mezelf gehad!" Herkenning! Ik ben maar snel boodschappen gaan doen en toen ik weer terugkwam verkastte hij naar zijn kamer.



Trouwens, wat vakantie betreft, heb ik vast de braafste pubers, ze willen nog met ons ouders mee op (fiets)vakantie! Ook dit jaar weer, 20 en 18 oud zijn ze inmiddels!
Oh, ik ben zo blij dat ik niet de enige ben die het prettig vind als de kids (in mijn geval; het kind) uit huis is op sommige momenten. Als zoon de eerste uren vrij heeft, vind ik dat ook echt raar. Dan is mijn hele ochtendritme naar zijn grootje.



Niet dat hij zoveel doet, hoor. Hij zit op de stoel met zijn telefoon vastgeplakt aan zijn hand. Maar toch, lekker aanrommelen is toch anders als ie thuis is.
Vooral met meer kinderen wordt de kans dat er één thuis is terwijl jij dacht dat ze op school zouden zijn steeds groter. Hier hebben ze sinds 1 februari nieuwe roosters. Elke dag is er wel één het eerste uur vrij. En dan lopen we elkaar toch een beetje in de weg.
Alle reacties Link kopieren
Voor wat het waard is; ik heb niet voor niets die tienertoer in de zomervakantie betaald hoor



En oh mazzel, die van mij heeft een gezin waar ze drie meiden hebben en Lon is het vierde kind daar. Dus daar vertoeft ze best regelmatig een weekje ofzo. Heerlijk.



En Ik ben ik; bovenin de nagelrand een driehoekje knippen werkt heel goed tegen ingegroeide nagels.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:ikbenik schreef op 06 februari 2017 @ 12:46:

[...]



Oh, dat is wel een goede tip..! Ga ik zeker op googlen! Afspraak bij de pedicuur is gemaakt inmiddels (gewoon door mij, want als we wéér moeten wachten tot Puber zelf n afspraak maakt kunnen we lang wachten.) Zal eens informeren naar zo'n beugeltje.

Thanx!



Ja graag gedaan! Zo apart dat huisarts van ons er zelf niet op kwam. Ik las ook onderzoek erover, vergelijkend met operatie, en dan was beugel beste optie. En ook minst erge, want je nagel blijft mooi in plaats van dat ze reep voor altijd wegsnijden of dat het raar terug groeit na verwijderen alles.

Teveel weken in soda of ander badje mocht niet van onze pedicure, dan wordt huid erg week en groeit de nagel nog makkelijker dieper in. Moest alleen even kort schoonmaken, drogen en infecteren. En ze moest vooral thuis zonder sokken lopen zodat goed droog aan lucht blootgesteld wordt. (niet vuil laten worden).

Huisarts gaf na 3e keer wel antibiotica creme voor op de plek dat hielp ergste weg, en toen kon pedicure er mooi mee verder. Teen nagel was erg rood en pijnlijk namelijk, na 2e operatie weer.



Ben benieuwd hoe het gaat, sterkte voor je zoon. En voor jou!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven