schoolreisje, ouders zelf rijden....

21-04-2014 10:17 177 berichten
Ja ik zit toch weer met iets.....

Mijn zoontje ( groep 4) heeft de brief meegekregen voor het schoolreisje. Ze gaan iets heel leuks doen maar in de brief staat nu dat er voor is gekozen om met eigen auto te rijden en dus de hulp van ouders nodig is. ( vraag me niet waarom ze dit jaar niet met een bus gaan want dat staat er niet in. Nu wil ik niet gaan doemdenken maar er gaan toch enkele alarmbellen bij me af....normaal heb ik hier niet zo'n last van maar nu wel......Het is 75 km rijden ( retour)...Ik heb toch mijn twijfels hierover...Het gaat me dus om het rijden, niet het dagje zelf. Hoe zit het met de verantwoording voor de kinderen, hoe zit het met verzekering indien iets gebeurd onderweg...Gaan ze er maar klakkeloos vanuit dat iedereen een beetje fatsoenlijk rijdt en een veilige auto heeft....Op de brief staat dat er 1 ouder met 4 kinderen wordt verdeeld, dus 3 kinderen op de achterbank en 1 voorin.. Ik vind dat erg veel, heeft iedereen 3 gordels achterin ? En dan, ik vraag me af of iedereen wel zomaar geschikt is om dat stuk te rijden met 4 drukke kinderen in de auto en dan ook nog eens de aandacht op de weg houden....Hier wordt dus helemaal miet over gecommuniceerd en ik vind dat toch ergens niet fijn....ben ik nou de enige die hier over nadenkt? Kijk, ik geef mezelf wel op om te rijden maar de kans dat ik mee mag is klein omdat er geloot gaat worden!!! Wat vinden jullie? Om er altijd maar vanuit te gaan dat alles wel goed gaat vind ik erg kort door de bocht....ik hoor heel graag jullie meningen.......
quote:gelderka schreef op 21 april 2014 @ 20:54:

Ik sprak recent een juf.

Die bussen eten echt het hele budget van een schoolreisje op, en dat is als ze er nog ééntje kunnen vinden.

Want die bussen zijn dus ook nog eens allemaal op hetzelfde moment geboekt want alle schoolreisjes vallen tegelijk.

En voor je zegt dat jouw school hem dan éérder moet boeken; dan valt dus een andere school buiten de boot.



Als je ziet wat die bus kost is dit echt geen gek idee.



En de bezwaren van TO (stel nou dat er iemand geen inzittendenverzekering heeft) zijn uit de lucht gegrepen. Ik zou niet eens weten hoe je een autoverzekering afsluit zonder inzittenden.Sorry hoor, maar dit vind ik een raar argument. Waarom zouden alle schoolreisje op dezelfde dag moeten vallen? En bij vrijwel elke dorp/stad bevinden zich doorgans meerdere busmaatschappijen. En dan niet eerder boeken, omdat een andere school dan misgrijpt? Hmm, nobel argument, maar niet echt zinnig.
Alle reacties Link kopieren
Bussen zijn er duur, ik kan me wel voorstellen dat je ervoor kiest geen bus te huren.

Ik heb laatst nog een bus geregeld voor ongeveer dezelfde afstand, voor een klas van 30 kinderen zou dat bij de ene maatschappij 640 euro kosten en bij de ander bijna 1000... Het zit hem vooral in de tijd waarin de chauffeur in dienst is. Nog niet zozeer de afstand.



Het is goed dat jij jezelf die vragen stelt maar ik zie er eigenlijk geen probleem in wanneer kinderen door ouders gereden worden. Zoals het vroeger ging, nee geen goed idee maar nu heeft elke auto een gordel en verreweg de meeste ouders rijden gewoon verantwoord. Wij gaan straks 30km fietsen met 400 1e klassers en 12 begeleiders, goed ze zijn al ouder maar er zijn mensen die dat ook maar niks vinden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven