Tips om een baby van 7 weken langer te laten slapen?

07-09-2007 09:12 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn meisje van 7 weken komt om de 2 a 2,5 uur. Tussendoor slaapt ze vaak maar 3 kwartier tot een uur. Ik heb haar al wel ingebakerd en volg de regelmaat en duidelijkheid van Ria Blom. Dit werkt dus onvoldoende. Daarom ben ik dringen op zoek naar tips!



Mucha
Jane 1973 schreef op 07 september 2007 @ 15:51:



Sweetandcute, grappig dat jij ook zo positief over RB bent. Je schijnt het soms niet te mogen zeggen hier, omdat er ook anti-RB'ers hier ronddolen, maar als mijn kindje (en wij als ouders) daar nou wel bij varen, kunnen die mensen wat mij betreft de boom in.

Waar schrijf jij? Bij mei-moeders?
Nee ik ben een juni-moeder, maar schrijf niet (meer) op een Viva Topic. Maar volgens mij hebben wij heel even samen bij een Juni topic geschreven, kan dat?
Muchaatje, ik vind het advies van het cb niet erg getuigen van borstvoedings-vriendelijkheid: als je tijd gaat rekken tussen de voedingen, heeft dat invloed op je productie: een negatieve invloed: hoe langer er tussen de voedingen zit, oe sneller je lijf een seintje krijgt van "Hou maar op met melk maken, vooralsnog is het niet nodig", waardoor uiteindelijk je productie keldert.



Wat je wèl kan doen, als je denkt dat het honger is, is borstcompressie. Daardoor krijgt je kindje meer vetrijke melk binnen, en misschien houdt ze het daar langer op vol.



Maar heel eerlijk: ik denk dat je het voorlopig zult moeten doen met die 45 min tot een uur. Sommige baby's werken nu eenmaal zo, en het wordt vanzelf echt beter. Als je je dag zo plant dat die 45 min ook echt tijd voor jou zijn, overleef je het echt wel. Heus.

(Is mij ook gelukt!)
Alle reacties Link kopieren
Mucha (bekend van een ander topic toevallig?). Lastig probleem maar wel herkenbaar soms werkt het zo...vaak gaat het na 10 weken beter, tenminste dat is mijn ervaring. Voor de zuigbehoefte en beter slapen werkte bij ons de speen ook nog wel maar daar moet je een voorstander van zijn! Succes anyway....
Alle reacties Link kopieren
mijn zoontje van 7 weken slaapt sinds deze week door, daarvoor kwam hij om de 2 a 3 uur. ik heb toen het volgende geprobeerd:



*stoppen met koffie en chocolade

*langer voeden met de 'eerste' borst (eerst rugbyhouding, dan boertje, dan gewone houding) dan krijgt hij meer 'voormelk' en dat verteert langzamer en voedt beter

*overdag niet langer dan 3 a 4 uur op 1 voeding, dan wakker maken (voorzichtig) om te drinken

*'s nachts in zijn eigen kamertje en af en toe (een paar minuten) laten huilen

*vanaf ongeveer 9 uur mag hij doorslapen. ik maak hem niet meer wakker voor een voeding, maar voedt hem tussen 3 en 4 's nachts als hij wakker wordt, en dan slaapt hij nog een keer ruim 4 uur. voor mij perfect!



nu slaapt hij 7 uur aan 1 stuk!



nog een tip:

*na de laatste voeding (bij ons al rond 9 uur) nog even in badje?



succes, ik weet hoe zwaar het is en hoe graag je (lang) wilt slapen.dat moment komt vast snel! sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 07 september 2007 @ 11:04:

Maar waarom wil je dan dat ze slaapt overdag? Ze heeft waarschijnlijk gewoon niet veel slaap nodig.



Mijn dochter sliep ook amper overdag. Ze is nu 19 maanden en ze slaapt nog steeds heel erg weinig.9 bedoel je he?
quote:Muchaatje schreef op 07 september 2007 @ 15:20:

Heb nog even overlegd met het CB. Zij denken dat ze niet genoeg eet om 3 a 4 uur vol te maken. Ik moet haar dus langer aan de borst houden of de boel rekken, zodat ze echte honger krijgt. Ik ga het proberen. Toevallig heeft ze net wel 4 uur doorgehaald en daarvoor heeft ze inderdaad behoorlijk lang aan de borst gezeten.





Och lieve schat, trek je alsjeblieft niets aan van dit advies. Dit is zo enorm slecht voor je melk-productie.

Jouw kleine kind heeft nog een heel klein maagje, ongeveer zo groot als zijn vuist. Meer melk kan er op een moment niet in. Als de melk verteerd is, krijgt je kindje honger, en honger voelt bij die kleintjes als hele grote pijn. Dus als je gaat rekken, bewerkstellig je alleen maar dat er minder voedingsmomenten zijn, niet dat er per voedingsmoment heel veel meer gedronken kan worden.



Zo'n kleine baby drinkt, als hij daar de kans toe zou krijgen, het liefste heel vaak hele klein beetjes. Nu is dat voor veel moeders niet te doen, maar 8 tot 12 keer per 24 uur is echt normaal. Iedere borstvoedende moeder gaat door die fase heen. Je kunt er wel voor zorgen dat er meer uit 1 borst gedronken wordt, door na het boertje nogmaals aan dezelfde kant aan te leggen. Als je kind dan weer loslaat, kun je naar de andere kant overgaan.



Dat je kind 's avonds rustelozer wordt, is normaal. Voor het gedrag waarbij ze zich dan het lekkerste voelen is zelfs een woord: clusteren. Heel vaak een slokje willen drinken. Hier lag onze dochter soms vanaf 7 uur 's avonds tot 11 uur in mijn armen met een ontblote tepel in haar nabijheid.



Ze ging hier trouwens ook overdag pas lekker slapen toen ze lichamelijk actiever werd. Toen was ze blijkbaar pas echt moe van haar activiteiten. Voor die tijd sliep ze enkel 's nachts en dan nog niet eens door. Overdag waren er eens wat hazenslaapjes en verder niet.



Als je trouwens de Ria Blom methode en het inbakeren gaat toepassen, realiseer je dan wel dat het veel moeilijker voor je kind kan zijn om hongersignalen te uiten. En wees niet te rigide met op de klok kijken. Zeker als je borstvoeding geeft is het onmogelijk om in te schatten of je kind alweer ''mag komen'' (volgens de klok) voor een voeding.



Kom anders eens kijken op het borstvoedingsvragen-topiv hier op de kinderpijler.
Je kindje gedraagt zich trouwens compleet normaal. Weinig slapen overdag in cycli van 3 kwartier en om de 2 á 2,5 uur willen drinken is echt prima!
Alle reacties Link kopieren
Tja, mijn dochter heeft totdat ze ophield met flesvoeding, rond een maand of acht eigenlijk ook altijd om de 3 uur gedronken. Toen ze nog borstvoeding kreeg deed ze dat ook. En nu eet ze eigenlijk nog steeds in dat ritme. Ze slaapt van 7 tot 7, dat doet ze al heel lang. Toen ze nog geen jaar was, sliep ze overdag hoogstens 2x 3 kwartier. Soms maar 1 keer 3 kwartier. Nu slaapt ze nog één keer op een dag en dan wel iets langer. Ik snap eigenlijk niet wat het probleem van elke 3 uur drinken. Mijn dochter had het ook nodig volgens mij, omdat ze 's nachts zo lang sliep, moest ze overdag al haar voeding binnenkrijgen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
dit is een heel oud topic wat ineens naar boven is gehaald....
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje en ik dacht al, Stars dochter 9 maanden. Huh?!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven