Vanaf oktober 2010 kindvrij-deel 21-

01-09-2014 16:40 2995 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel. Klets gezellig mee over van alles behalve vieze luiers, kotsdoekjes en ander kinderongemak
Alle reacties Link kopieren
Bij de Ikea heb je parkeerplaatsen voor families. Stukken ruimer en redelijk bij de ingang. Het zijn geen wettelijke borden, dus ik parkeer er ook wel eens als ik iets groots moet halen en de ruimte wil.



Ben er 1x op aangesproken, dat ik geen kind bij me had en dus geen familie was. Ik heb toen gezegd dat ik net klaar was met shoppen en nu op weg was om D'Jylanho op te halen na een middag Smålland.

Volgens mij hing de kin van de übermoeder ongeveer op de grond
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik sluit me ook bij jullie aan. :-) Lees wel eens mee, maar tot nu toe nooit gereageerd.

Ben al vele jaren bewust kindvrij en nu op een leeftijd dat ik er geen vragen meer over krijg, al zou het theoretisch heel misschien nog kunnen om een wondertje te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk topic, ook ben een bewust kinderloze vrouw. Ik heb nooit spijt gehad van mijn keuze!

Zit in de tram met allemaal gillende kinderen om me heen en denk: 'Je moet daar maar zin in hebben.'
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die familieparkeerplaatsen ook zo'n onzin! Ouderschap is toch zeker geen vorm van invaliditeit? En dat lijstje op Saar Magazine...tenenkrommend. Ik herkende er twee of drie, de rest vond ik suf en ver gezocht.

Dat ik me niet voortplant is maar om één reden echt heel jammer: dat ik de wereld de verspreiding van mijn briljante genen ontzeg
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik mij hier ook melden? Vanaf jongs af aan ben ik al allergisch voor alles wat met kinderen te maken heeft.

Ik ben nog steeds jong maar ben er toch wel vrij zeker van dat dit mijn keuze is. Langzaamaan krijgt elk oud klasgenoot een baby en het enige wat ik dan denk is, goh wat zonde. Mijn vrijheid en vooral mijn lichaam wil ik absoluut niet opgeven.



Mijn vriend heeft wel twijfels en zou wel vader willen worden, maar begrijpt gelukkig wel dat de kans er is dat ik niet bij draai. Meer mensen die dit hadden? Ben toch wel 'bang' mijn vriend ooit kwijt te raken door een kinderwens die ik niet deel.



Ik ben liever een hippe tante voor kinderen van mijn zus/vriendinnen, die ze meeneemt op dagjes uit of piercings laat schieten ofzo.
A girl can never have too many shoes.
quote:himalaya schreef op 18 maart 2017 @ 17:11:

Bij de Ikea heb je parkeerplaatsen voor families. Stukken ruimer en redelijk bij de ingang. Het zijn geen wettelijke borden, dus ik parkeer er ook wel eens als ik iets groots moet halen en de ruimte wil.



Ben er 1x op aangesproken, dat ik geen kind bij me had en dus geen familie was. Ik heb toen gezegd dat ik net klaar was met shoppen en nu op weg was om D'Jylanho op te halen na een middag Smålland.

Volgens mij hing de kin van de übermoeder ongeveer op de grond
quote:EstrellaGR schreef op 18 maart 2017 @ 19:15: Mijn vrijheid en vooral mijn lichaam wil ik absoluut niet opgeven.Je lichaam? Die snap ik niet. Je hoeft je lichaam toch niet op te geven?
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 18 maart 2017 @ 20:12:

[...]



Je lichaam? Die snap ik niet. Je hoeft je lichaam toch niet op te geven?



Ja zo zie ik dat wel, alle moeders om mij heen hebben toch echt niet meer hun lichaam als voor de zwangerschap.

Rode striemen op de buik, 'zwangerschapskilo's' die er na 5 jaar nog aan zitten en hangende borsten. Ook iemand die ontzettend hard sport en weer een heel mooi lichaam heeft liet mij zien dat ook zij nog los vel heeft op haar buik. (En zij is echt afgetraind incl. sixpack)



En ja, er zijn ook heus mensen die deze gevolgen niet hebben En dat dit ook afhankelijk is van je eigen inzet.

Maar persoonlijk moet ik er gewoon niet aan denken.
A girl can never have too many shoes.
Niet herkenbaar, maar ik weet dat het voor veel vrouwen anders is. Lijkt mij ook helemaal niks inderdaad. Gelukkig heb je er wel degelijk zelf invloed op.



Vrouwen zonder kinderen hebben trouwens na hun 35-40e ook vaak een blubberbuik en hangborsten. Gaat meer om je algehele levensstijl dan om het wel of niet hebben van kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Valerievaldera herkent hier zowiezo weinig... ze is namelijk moeder dus zal ons nooit begrijpen..



Nog geen topic gevonden waar je beter past??
Alle reacties Link kopieren
quote:EstrellaGR schreef op 18 maart 2017 @ 20:39:

[...]





Ja zo zie ik dat wel, alle moeders om mij heen hebben toch echt niet meer hun lichaam als voor de zwangerschap.

Rode striemen op de buik, 'zwangerschapskilo's' die er na 5 jaar nog aan zitten en hangende borsten. Ook iemand die ontzettend hard sport en weer een heel mooi lichaam heeft liet mij zien dat ook zij nog los vel heeft op haar buik. (En zij is echt afgetraind incl. sixpack)



En ja, er zijn ook heus mensen die deze gevolgen niet hebben En dat dit ook afhankelijk is van je eigen inzet.

Maar persoonlijk moet ik er gewoon niet aan denken.Ik heb vooral de risico's op totaal ruptuur, horror zwangerschap en bevalling, manische depressie er niet voor over. Ken 2 vrouwen met zo'n depressie die nooit overgegaan is. Dat duurt al 30 jaar. Ik heb er al meer kans op door mijn eigen psychische stoornis.
Ik moet vooral altijd erg lachen om alle horrorverhalen waar jullie elkaar bang mee lopen te maken In mijn omgeving werkelijk niemand met een totaalruptuur. Wel mensen die gevoelig zijn voor depressies, maar dat waren ze al voordat ze kinderen kregen. Heeft allemaal vrij weinig met elkaar te maken. Een kind krijgen kan de trigger zijn, maar een ander ontwikkelt een depressie doordat zijn partner jong komt te overlijden, of door eenzaamheid, of een gebroken hart.



Tsja.
Alle reacties Link kopieren
Valerie, Wat ben je toch een zuigerd. I don't care! Alsjeblieft ga weg.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Ah dan snap ik de reactie ook wat beter!

@Valerie: Ik ben het met je eens dat zonder kinderen je ook inderdaad uitgezakt kan eindigen, maar dan wel zonder tijgerstrepen



Oei en inderdaad de schade down under, ik krijg al rillingen bij het idee
A girl can never have too many shoes.
Ik weet niet of je blij moet zijn met de titel, Valerie maar je bent de eerste die in al mijn jaren hier op de negeer staat. Wat een bullshit kraam je uit
Alle reacties Link kopieren
Wat een uitvinding is dat knopje toch
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwelingen!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe KV-ers!
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
quote:EstrellaGR schreef op 18 maart 2017 @ 19:15:

Mag ik mij hier ook melden? Vanaf jongs af aan ben ik al allergisch voor alles wat met kinderen te maken heeft.

Mijn vriend heeft wel twijfels en zou wel vader willen worden, maar begrijpt gelukkig wel dat de kans er is dat ik niet bij draai. Meer mensen die dit hadden? Ben toch wel 'bang' mijn vriend ooit kwijt te raken door een kinderwens die ik niet deel.



Ik ben liever een hippe tante voor kinderen van mijn zus/vriendinnen, die ze meeneemt op dagjes uit of piercings laat schieten ofzo. Dat lijkt me een lastige situatie. Je kunt niet in de toekomst kijken, maar als hij wel een kinderwens heeft, heb je kans dat het op enig moment stuk gaat lopen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En deel 22 is aangemaakt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven