Zoontje 20 maanden zegt nog niets

13-07-2014 20:24 252 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van bijna twee jaar zegt nog niets ook geen papa of mama. Hij brabbelt wel maar niet super veel. We krijgen al hulp van de logopediste en hij krijgt een gehoortest (heeft hij inmiddels gehad en was goed) maar maak me toch wel zorgen. Iemand ervaring
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat een belangrijk functioneel woord is, 'die' gebruikt iedereen veel. Zoonlief heeft er nog steeds veel moeite mee, want het is een abstractie en met zijn autisme is dat een puntje waar we heel hard aan werken. Vb als hij een auto wil hebben die 10 meter verderop in de woonkamer ligt - samen met nog wat andere autootjes, vraag hij 'mag ik de auto hebben'.

Dus eigenlijk is het heel goed van je kind als het al vroeg 'die' of 'dat' gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu NYC? Zie je al vooruitgang? Mijn zoontje is ook absoluut niet snel met praten, maar ik zie nu de laatste dagen wel ineens een vooruitgang. Hij pikt ineens veel meer op. Heeft al 'jas' gezegd, zegt 'boem' als hij valt. Praat je na als je zegt: hap hap . Gewoon dat soort dingen, er komen ineens best wat nieuwe woordjes bij (hij zei al verschillende woordjes zoals bal, boek, pop, papa, mama, opa, veel dierengeluiden). De naam van zn neefje kan hij nu ook zeggen (2 lettergrepen). Gaat nu echt ineens sneller dan de afgelopen tijd. Echt niet dat hij nu heel veel zegt, zeker niet, maar je ziet nu gewoon dat het nu wat meer op gang komt. Andere mensen zeggen het ook: hij gaat iets meer praten.

Benieuwd hoe het bij jou gaat en of je nog naar het CB gegaan bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven