Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo eraf in 2017!

22-12-2016 20:26 1229 berichten
Alle reacties Link kopieren
26-06-2017 - Ik heb wederom een aantal mensen uit de tabel gehaald die al een tijd niet actief waren, in de hoop zo het overzicht te houden. Natuurlijk kan ik me ook vergissen en wat over het hoofd zien, of wil je om een andere reden alsnog graag terug in de tabel. Laat het me weten en dan komt het goed!

Dit topic is gestart voor dames (en heren) die met ingang van 2017 graag ongeveer 10 kilo af willen vallen.
Samen kunnen we deze uitdaging aan!!

Ansch: Startgewicht: 77.8 kg, startdatum: 18-06-2017, huidig gewicht: 77.1 kg, deze week: -0.0 kg, totaal: -0.7 kg

Bukko: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 15-05-2017, huidig gewicht: 70.6, deze week: -0.2 kg, totaal -5.4 kg

Frantic: Startgewicht: 78.6 kg, streefgewicht 66.0, startdatum: 01-01-2017, huidig gewicht: 70,6 kg, deze week: -0.6 kg, totaal: -8.0 kg

Elizaar: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 01-03-2017, huidig gewicht: 70.7 kg, deze week: +0.1 kg, totaal: -5.3 kg

Nessemeisje: Startgewicht: 83.8, streefgewicht 72.0, startdatum: 03-01-2017, huidig gewicht: 79.4, deze week: -0.2 kg, totaal: -4.4 kg

PinkLady90: Startgewicht: 80.2 kg, startdatum: 05-06-2017, huidig gewicht: 75.9 kg, deze week: -0.7 kg, totaal -4.3 kg
frantic wijzigde dit bericht op 30-10-2017 14:37
47.49% gewijzigd
@Elizaar, wow, dat is een flink gewichtsverlies! Hoop dat je op de bruiloft weer staat te stralen!



Ik ben nog lang niet op het punt dat ikzelf (laat staan iemand anders) het zou kunnen zien met mijn 1,2 kilo gewichtsverlies... Gisteren zo'n 17 km gewandeld en toen kreeg ik na het avondeten toch opeens een snaaibui... Wellicht was het zouttekort, maar ik ben me aardig te buiten gegaan aan kaas en sojacrackers (lag tot gisteravond al een hele tijd onaangebroken in huis). Baal wel een beetje, was ik qua beweging net zo goed bezig geweest gisteren...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helaas nog steeds echt niet fit. Vannacht begon het overgeven weer. Nu gelukkig de hele dag niet maar mijn benen voelen als elastiek. Ga er maar alvast vanuit dat ik morgen een aangepast program heb. Hoofddoel nu is om mooi aangekleed de ceremonie mee te maken en van daaruit verder kijken. Ik ben er echt behoorlijk sip van.
Alle reacties Link kopieren
Wat k*t dat het overgeven weer begonnen is Elizaar!! Hoe ging het op de bruiloft zelf? Beetje overeind gebleven??



Ik voel me ook niet al te best, mn longen doen waar ze zelf zin in hebben. Veel hoesten, beetje benauwd. Holtes zijn ook nog ontstoken, dus samen een lekker pakketje.. helaas zit ik midden in een werkritje, morgen en maandag moet ik nog.. net al even geslapen en straks veel vroeg naar bed, en dan duimen dat het niet erger wordt..
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Zou ik mee mogen schrijven? Ik heb al het een en ander meegelezen en vind dat erg motiverend op momenten dat ik het even moeilijker heb, maar nu de stap gemaakt om ook maar een account aan te maken.

Ik hoef niet per se ook in de tabel, ik heb namelijk een oude niet erg precieze weegschaal die ook nog eens niet digitaal is, dus daar zie ik vooral globale stijgingen of dalingen op. Wel probeer ik minstens één keer per week verschillende lichaamsdelen te meten (taille, buik, heupen, bovenbenen, kuiten) om zo de voorgang wat preciezer bij te houden.



Ik ben ongeveer een maandje geleden begonnen met goed op mijn eten letten en op ongeveer 1600 calorieën per dag te zitten, en ben hiermee ondertussen 6 kilo afgevallen. Dit gaat voor mijn gevoel wel erg snel, maar heb ook voorbij zien komen dat dat in het begin vaker voorkomt?

Ik zou nog graag ongeveer 10kg willen afvallen, omdat ik dan een gezond gewicht heb voor mijn lengte.



Ik zag iets voorbij komen over een bruiloft, hoe is dat geweest? Voelde je je nog een beetje oké en heb je er wel wat van kunnen genieten?
Alle reacties Link kopieren
Ha Borstel! Je bent zeker welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugd ;) 6 kilo in een maand is zeker veel! Sport je veel?
Alle reacties Link kopieren
quote:Frantic schreef op 07 mei 2017 @ 19:24:

Ha Borstel! Je bent zeker welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugd ;) 6 kilo in een maand is zeker veel! Sport je veel?



Dankjewel!

Ik heb een periode van ongeveer 2 jaar drie keer per week aan krachttraining gedaan en daarnaast een keer per week paardgereden, maar ik heb nu zo'n druk jaar met stage en afstuderen en vroeg van huis en laat weer terug dat ik het helaas al een tijdje moet doen met alleen paardrijden en 1x per week naar de sportschool, maar ik hoop het vanaf juni weer op te kunnen pakken zoals eerst! Ik merk dat ik het heerlijk vind om te kunnen gaan en dat ik er ook extra energie door krijg, maar ik heb de tijd nu jammer genoeg niet en dit goed afsluiten heeft even prioriteit.



Ik heb niet alles helemaal gelezen maar ik meen me te herinneren dat ik voorbij zag komen dat jij ook een aantal keer in de week sport, wat voor iets doe je?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga sowieso 2x per week naar zuma, daarnaast soms nog een keer trainen (korfbal, laag niveau/tempo), fitness, fietsen of wandelen. Meestal blijft het echter bij 2x keer.. wil op zich wel vaker, maar ik werk onregelmatig en de activiteiten die daar makkelijk omheen te plannen zijn vindt ik saai! andere groepslessen gaan helaas niet samen met mijn gewrichtsklachten, anders had ik nog meer keus gehad.. ga nu mn cesar oefeningen weer even proberen, wordt snel intensiever dus dat pak ik er ook mooi bij.
Alle reacties Link kopieren
Ja onregelmatige tijden maken het meteen een stuk lastiger.. En vervelend dat je gewrichtsklachten je zo belemmeren met verschillende lessen. Is er iets aan te doen dat dat eventueel minder wordt, of zit je er aan vast?
Alle reacties Link kopieren
Maandag weegdag! 79,2 kg. Het gaat weer goed.
Alle reacties Link kopieren
Netjes Nesse!!!

Hier 72,2 dus helaas +0,3. Terecht wel. Hopelijk is dit de wake up call die ik nodig heb, niet alleen val ik niet al als ik niet hard genoeg mn best doen, ik kom ook gewoon weer aan! Deze week staat in het teke van het aantrekken vd broekriem. Over 3 weken ga ik op vakantie, hoe slanker, hoe liever!!
Alle reacties Link kopieren
Wat netjes Nesse! Heel mooi resultaat! Ik snap dat je daar trots op bent.



Welkom Borstel! 6 kilo in een maand. Wow! Ik vind het echt heel erg veel. Nog 4 te gaan dus dat is 2,5 week



Jammer Frantic van de 3 ons erbij. Maar wel een goede eye opener. En gelukkig is het maar 3 ons en niet 3 kilo dus het valt nog heel erg mee. Nu weer vol goede moed verder! Een vakantie in het vooruitzicht is iig al heel erg fijn zeg! Waar ga je heen?



Goed onthouden hoor borstel, ik had de bruiloft. Het was een mooie dag al heb ik het een beetje gek beleefd. Veel rusten tussendoor. Alleen de ceremonie en het diner heb ik helemaal meegemaakt. Verder heb ik me behoorlijk terug moeten trekken want ik hield het niet vol gewoon. Heel jammer voor mij maar vriendin en haar man hebben een prachtige dag gehad.



Ik werd gisteravond weer ziek en heb niet thuis geslapen. Heb dus ook niet op de weegschaal gestaan. Zal kijken of het morgen lukt. Vind het wel spannend. Zo ziek geweest en was zoveel afgevallen. Ik hoop stiekem dat er wat blijvend af is. Dan heb ik me iig niet voor niks zo vreselijk ellendig gevoeld! Morgen kan ik gelukkig langs de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Zo is het, ik ga er weer voor!! Ik ga naar Malta, heerlijk vooruitzicht! Nog wel 'n beetje opknappen eerst, nu veel last van mn holtes en ook mn longen, dus alle pufjes omhoog en weer aan de AB.. ik wil heel graag weer sporten morgen maar ik weet niet of dat reeel is...



Wat ontzettend jammer dat je de bruiloft niet zo beleefd hebt als dat je gehoopt had! En nu al weer ziek, weer je buik?? Succes morgen!!
Alle reacties Link kopieren
Ah Nesse wat fijn! Toch motiverend om dat verlies te zien!



Frantic, wat lekker naar Malta, ik ben jaloers. Hopelijk ben je fit genoeg om er goed van te genieten. Qua sport zou ik even kijken hoe je je morgen voelt, het zou vervelend zijn als je daarna nog meer last krijgt..



Elizaar, ach wat jammer Gelukkig heb je wel de ceremonie en het diner mee kunnen maken! En ik snap dat het spannend is om op de weegschaal te staan, hopelijk is er wat af dat het inderdaad niet voor niets afzien was.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat sporten gaat m echt niet worden, bankhangen en af en doe een wasje uithangen, dat is mij hogere doel voor vandaag...

De wens om af te vallen zit in ieder geval weer helemaal in mijn hoofd. Gisteren was helemaal prima! Nu de rest vd week zo door, dan is er volgende week zeker weer wat af. Mijn grootste uitdaging ligt deze week bij een BBQ, mijn streven is om voor vlees te gaan dat zo lekker is dat het geen sausjes nodig heeft, niet te veel brood te eten en wel sla als dat er is. Dan niet te veel drinken en dan moet het goedkomen! Hoe ziet jullie week er uit?
Alle reacties Link kopieren
De hele week lekker rustig (dus normaal eten, geen borrels of verjaardagen en geen volwassen snoepgoed in huis), alleen zaterdag mijn wekelijkse competitiedag. Dat is met eten erbij en vaak een welverdiend biertje. Als ik overdag wat eigen brood meeneem (dus geen broodje bal bestel) en meer sla ipv patat neem, mag ik van mezelf wel een paar biertjes. Als ik de rest van de week netjes eet moet het maandag goed komen op die weegschaal. Vanochtend kwam de 78 kg weer in beeld (78,9 maar toch ).
Alle reacties Link kopieren
Toch mooi!! Hier vanmorgen de 1 weer in beeld ;)

Jij weegt ook vaker dus?

Ik trek voorzichtig de conclusie dat competiedag samen gaat met enige vorm van sport?! Dat scheelt dan natuurlijk al weer qua calorien...
Alle reacties Link kopieren
quote:Frantic schreef op 09 mei 2017 @ 15:44:

Toch mooi!! Hier vanmorgen de 1 weer in beeld ;)

Jij weegt ook vaker dus?

Ik trek voorzichtig de conclusie dat competiedag samen gaat met enige vorm van sport?! Dat scheelt dan natuurlijk al weer qua calorien...



Hahaha ja, ik beoefen de edele tennissport. Gisteren ook getennist, deze week trainen en dan zaterdag twee volledige wedstrijden spelen. Ik verbrand ook wel het een en ander, sowieso met het heen en weer fietsen naar de tennisclub.

Ja, ik weeg ook vaker, gewoon om te kijken of mijn gevoel klopt. En ik vind het motiverend werken, dat als ik goed oplet ik gelijk resultaat zie (op de weegschaal). Dan weet ik weer: ik kan dit en ik ga het doen ook!
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Frantic dat je je zo lam voelt! Ik hoop dat de puf snel weer terug is.

Goed vooruitzicht de bbq. Ik kijk zo ook altijd van te voren wat wel en niet verstandig is. Dat scheelt vaak al zoveel!





Leuk dat je lekker actief mee schrijft borstel. Ik vind het leuk om zo een beetje met elkaar mee te kijken. Leuker dan 1x in de week het aantal kilo doorgeven en verder niks.



Klinkt leuk Nesse zo'n vaste competitie dag. En goed ook, lekker sportief!

Sta jij vaak op de weegschaal? Lekker gevoel hè als er weer een nieuw cijfer (een lager cijfer!) in beeld komt. Hoop dat je maandag weer met een tevreden gevoel van de weegschaal af stapt.



Ik heb vanmiddag gewogen. Weeg nu 70,7 kilo. Van de 4 kilo die weg was afgelopen week doordat ik zo ziek was zit veel er dus weer aan. Wel logisch maar het was wel heel leuk geweest als ik nu netjes 70 rond had gewogen ofzo. Nouja volgende keer



Eetlust is nog steeds nihil en heb net nieuwe medicijnen voorgeschreven gekregen. Ik ben zo vreselijk klaar met dat ziek zijn. Bah, ik word er gewoon onzeker van. Doordat ik nu zo weinig weg krijg ben ik ook bang dat ik straks kilo's aan kom omdat mijn lijft denkt dat het alles vast moet houden wat binnen komt.
Alle reacties Link kopieren
Wateen ellende Elizaar, waar denkt je huisarts aan als ik vragen mag?



Ik sta zelf dagelijks op de weegschaal, gewoon om een vinger aan de pols te houden en inderdaad om blij te worden als er weer wat af is ;) een keer een piekje omhoog vind ik dan ook niet zo heel spannend, ik zie dagelijks hoe het kan schommelen en neem de wekelijkse weging als 'waarheid'...
Alle reacties Link kopieren
Frantic, verstandig om dan niet te gaan sporten, goed naar je lichaam luisteren is altijd het beste. Slim om van tevoren te bedenken wat je wel en niet wil, dat scheelt keuzes maken op dat moment. Misschien hebben ze ook wel iets van kip? Heerlijk altijd!



Nesse, zo ja dan zal je inderdaad wel flink wat verbranden. En vooral als je er verder in de week wat rekening mee houdt zullen die biertjes vast niet heel veel uitmaken.



Elizaar, nou je bent er bijna toch?! Nog maar 0.7, dat kan nooit heel lang duren! En bah, ik kan het me voorstellen dat het vervelend is om in die onzekerheid te zitten. Heeft de huisarts inderdaad een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Ik denk dat je je niet zo'n zorgen hoeft te maken over het extra vasthouden van je lichaam, volgens mij gebeurt het niet zo snel dat je lichaam meteen alles gaat aangrijpen en kan het net zo goed zorgen voor een metabolisme-boost om opeens weer meer binnen te krijgen. Ik weet niet hoe lang je al te weinig binnenkrijgt voor je gevoel, maar je lichaam houdt er natuurlijk geen rekening mee dat om 00.00 de dag voorbij is en er een nieuwe dag begint, en dat je dus x aantal dagen 'te weinig' hebt gegeten. Aangezien sporters ook wel ooit een weekgemiddelde qua kcal en voedingsstoffen aanhouden in plaats van een dag gemiddelde zal het (gelukkig) vast niet zo'n vaart lopen! En mocht je wel wat extra's vast gaan houden dan is dat waarschijnlijk na een paar dagen ook wel weer recht getrokken. Het is natuurlijk wel een stuk fijner als je weer gewoon kan eten waar je je goed bij voelt, dus hopelijk slaat de medicatie aan.



Vanavond gelukkig tijd om weer naar de sportschool te gaan, zin in! Morgen jammer genoeg een dag van 9 tot 9, altijd zo'n hekel aan.. Ik merk dat ik altijd als ik thuis kom na zo'n dag alsnog zin heb in 'avondeten' omdat de pauzes op stage voor mijn gevoel niet echt voldoening geven haha. Herkennen jullie dit?
Alle reacties Link kopieren
Lekker Borstel! Ga je voor fitness of een groepsles? Ik hoef gelukkig niet vaak zo lang te werken, maar werk wel onregelmatig. Kan bijvoorbeeld wel na een late dienst thuiskomen en een tosti oid willen eten. Maar doe ik natuurlijk niet
Alle reacties Link kopieren
Groepslessen zijn niet aan mij besteed haha, zet mij maar met een flink aantal gewichten in het krachthonk en daar vermaak ik me wel een tijdje mee.

Wel jammer dat ik merk dat ik zo achteruit ben gegaan in vergelijking met toen ik structureel kon gaan, maar hopelijk bouwt dat volgende maand weer snel op.

Ja wisselende diensten lijkt me nog vervelender met eten inplannen! Hou je wel een beetje een ritme dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het vergeten door te geven...sorry!! Ik kwam op 64.8, als dat nog mag voor deze week. Ga proberen bij te lezen....
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Doe je dan alleen krachttraining of combineer je het met cardio? Volgens mij werkt het wel zo als je iets eenmaal gekund hebt, dat je dan de volgende keer veel sneller op kan bouwen..



Nee ritme ken ik eigenlijk niet nee ;) het merendeel van mijn diensten zijn wel vroege, maar daar is ook alles mee gezegd ;)

Inmiddels gaat het hier gelukkig weer iets beter. Ook wel handig want morgen moet ik weer werken... sporten sla ik morgen nog even over, dat haalt niets uit in deze dagen, weet ik uit eerdere ervaringen.. eten en drinken gaat nog steeds heel goed gelukkig, en dan hoop ik volgende week weer lekker erbij te kunnen sporten. De rest vd week moet ik het doen met een wandelingetje en mn cesar oefeningen..



Subon ik heb het aangepast in de grafiek. Hoe gaat het met je?
Alle reacties Link kopieren
Wat stoer Borstel, dat jij in het krachthonk durft. Ik durf daar serieus niet eens naar binnen. Dan voel ik me zo'n sufferd en ben ik bang dat iedereen zich af vraagt wat ik in hemelsnaam doe :shock:

Gister weer voor het eerst gesport. Sinds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven