Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo eraf in 2017!

22-12-2016 20:26 1229 berichten
Alle reacties Link kopieren
26-06-2017 - Ik heb wederom een aantal mensen uit de tabel gehaald die al een tijd niet actief waren, in de hoop zo het overzicht te houden. Natuurlijk kan ik me ook vergissen en wat over het hoofd zien, of wil je om een andere reden alsnog graag terug in de tabel. Laat het me weten en dan komt het goed!

Dit topic is gestart voor dames (en heren) die met ingang van 2017 graag ongeveer 10 kilo af willen vallen.
Samen kunnen we deze uitdaging aan!!

Ansch: Startgewicht: 77.8 kg, startdatum: 18-06-2017, huidig gewicht: 77.1 kg, deze week: -0.0 kg, totaal: -0.7 kg

Bukko: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 15-05-2017, huidig gewicht: 70.6, deze week: -0.2 kg, totaal -5.4 kg

Frantic: Startgewicht: 78.6 kg, streefgewicht 66.0, startdatum: 01-01-2017, huidig gewicht: 70,6 kg, deze week: -0.6 kg, totaal: -8.0 kg

Elizaar: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 01-03-2017, huidig gewicht: 70.7 kg, deze week: +0.1 kg, totaal: -5.3 kg

Nessemeisje: Startgewicht: 83.8, streefgewicht 72.0, startdatum: 03-01-2017, huidig gewicht: 79.4, deze week: -0.2 kg, totaal: -4.4 kg

PinkLady90: Startgewicht: 80.2 kg, startdatum: 05-06-2017, huidig gewicht: 75.9 kg, deze week: -0.7 kg, totaal -4.3 kg
frantic wijzigde dit bericht op 30-10-2017 14:37
47.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg mijzelf trouwens niet zo vaak, eens in de 2 maanden ofzo, wanneer ik op bezoek ben bij mijn ouders aan de andere kant van het land



Ik schaf bewust geen weegschaal aan, anders sta ik er elke dag op en ik wil er niet te obsessief mee bezig.
@perzikboom zat er veel suiker in ofzo? Ik zou ook schrikken van die 900 calorieën! Ik heb zoiets wel eens gehad met Japanse zoutjes..dat is volgens mij een redelijk alternatief voor chips ofzo, maar niet als je de hele zak opeet natuurlijk schrok ik ook van.

Wil graag een van mn favoriete ontbijtjes van dit moment met jullie delen. Ei, banaan, havermout, rozijnen door elkaar prakken/roeren. 2 minuten in de magnetron, smullen maar!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Fally dat klinkt echt niet lekker!! Maar ik ben ook een bruine boterham met kaas type ;)

Als ik heel wild doe eet ik crackers of kwark met fruit als ontbijt, maar dan houdt het wel op ;)
Alle reacties Link kopieren
Thx voor het toevoegen Frantic
Alle reacties Link kopieren
quote:Frantic schreef op 28 december 2016 @ 14:25:

Hahaha Fally dat klinkt echt niet lekker!! Maar ik ben ook een bruine boterham met kaas type ;)

Als ik heel wild doe eet ik crackers of kwark met fruit als ontbijt, maar dan houdt het wel op ;)Pfoeh ja ik kan echt niet zonder mijn besmeerde boterham.... Geen kwark en magere crackers etc voor mij in ieder geval :P
Alle reacties Link kopieren
Met de ingrediënten van het ontbijt van Fally kan ik wel wat, maar in deze combi (ei uit de magnetron???) hoeft het van mij niet. Ik ontbijt eigenlijk standaard met bruine boterhammen met appelstroop op dagen dat ik werk. In het weekend eet ik nog wel eens een hele exotische boterham met hagelslag of jam haha. Ik denk dat het probleem bij mij vooral is dat ik een tijd veel intensiever heb gesport dan nu. Ik eet nog steeds alsof ik iedere dag 2 trainingen per dag moet doen maar in werkelijkheid zit ik het grootste gedeelte van de dag achter een bureau en eet ik nog steeds voor 2 trainingen.
Alle reacties Link kopieren
Ben je topsporter (geweest) perzikboom? Of was het gewoon je werk(gymleraar oid)/hobby?
Hahaha nou het is echt heel lekker hoor! je kunt t ook in de oven maken (minuut of 15). Maar ik heb het idee dat het aan jullie niet besteed is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op hoog niveau gesport maar nu al een aantal jaar niet meer. Ik eet alleen nog op hoog niveau :-D.

Uit de oven klinkt het beter Fally. Ik maak wel eens haverkoeken. Ongeveer zoals jouw recept maar dan ook nog met stukken extra pure chocola, suiker en boter. Mijn haverkoeken zijn alleen geen maaltijd maar gewoon een "dingetje" voor 's avonds bij de thee (eigenlijk dus gewoon een hele maaltijd bij de thee)
Alle reacties Link kopieren
Haha, herkenbaar van het op hoog niveau eten Perzikboom.

En Fally ik vind jouw ontbijtje wel het proberen waard. Zou dan ook graag willen weten of je een rauw of gekookt ei gebruikt?

Qua gezonde tussendoortjes eet ik o.a.: magere kwark met fruit, gekookt ei, rijstwafel met pindakaas en banaan( bv vlak voor het sporten), groente/fruit smoothies etc.

Frantic nog bedankt voor het toevoegen. Bij bijzonderheden mag het zwemmen ingewisseld worden voor hardlopen. Zodadelijk sinds weken voor het eerst weer naar crossfit. Ben heel benieuwd. Zal wel spierpijn worden
Fijn dat er een tabel is! Ik ga morgen eens reageren op mensen, vandaag te druk. Mijn streefgewicht is tot nu toe denk ik 60 kilo. (Het liefst eronder, maar dat vind ik nu nog niet echt reëel.)
Een rauw ei tinkebel. Succes met sporten!
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies!



Lekker druk hier!



Frantic; ik ben inmiddels van de schok bekomen. En idd; nu er tegenaan! Ik ben nog steeds ziekjes, dus eet weinig. Das dan alvast een goed begin.



Perzikboom: wat een stoere plannen in september! Echt supercool!



Koortje: wat leuk dat je in mei gaat trouwen! Gefeliciteerd! Heb je alles al geregeld en gepland?



Ik heb vandaag het volgende gegeten:



O; 2 beschuitjes met appelstroop, 2 groene thee en 2 grote glazen water

L: bakje magere yoghurt met handje noten en pitten

D; zelfgemaakte nasi, met extra veel groenten

T: 3 mandarijnen



Normaal eet ik echt wel meer, maar ben ziek thuis, vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi,



Ik wil ook graag meedoen! Ik denk dat ik op dit moment 74 kilo weeg. Ik ben een paar jaar geleden van 92 kilo naar 63 gegaan. Ik sport graag en doe ook aardig wat krachttraining, maar mede door stress(eten) is er naast spieren ook weer wat vet bijgekomen. Omdat het deels ook spier is, heb ik op dit moment geen streefgewicht. Ik ga vanaf januari beginnen! Vanwege studie is mijn sporten de laatste tijd wat minder, maar als het kan ga ik zo'n 4x per week naar de sportschool/crossfit en hockey ik 2 keer in de week.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag mijn best gedaan,

Ontbijt : havermout met magere melk en handje bosbessen en kop thee

Lunch : 2 rijstwafels 1 met hagelslag en 1 met hutenkase en een beker karnemelk.

Tussendoor : 2 kapjes van het volkoren brood met kipfilet

Diner : 1 stukje gebakken zalm met salade met feta kaas, 1 avocado en 1 ei. Komkommer en tomaat.

Bakje magere yoghurt na.

Vanavond spinning en thee. Verder niet.
Alle reacties Link kopieren
Goef bezig flexibel! Ik heb vandaag als ontbijt 4 bruine boterhammen met appelstroop en een grote mok cappuccino op. Als lunch pasta met zalm, spinazie en kruidenroomkaas en als avondeten gebakken aardappels, een vegaburger, stoofpeertjes, gekookte wortels en maïs (jongste zoon mocht kiezen wat er gegeten werd). Tussendoor een bakje skyr met muesli, een sinaasappel, een lion (hij lachte zo lief naar mij vanaf mijn bureau), een bakje cherry tomaten, een blokje nougat en een koek. Het lijkt een hele berg (het is ook een hele berg) maar ik heb vandaag ook 50km gefietst op mijn stadsfiets en 3,5 km gezwommen dus ik moet wel iets eten, anders val ik om.

Als ik zo doorgaan dan weeg ik over 5 weken 64,5 zegt mfp. Dat gaat wel erg hard. Geen goed idee lijkt mij zo.
Alle reacties Link kopieren
Net op de weegschaal gestaan, ben toch wat zwaarder dan ik dacht

74kg. En dat zijn geen kerstkilo's.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Bij mij gaat het altijd 's avonds mis...



Ontbijt: 1 banaan, 2 mandarijnen, handje walnoten

Lunch: vegetarische erwtensoep en 2 maiswafels

Avondeten: rijst met paprika, tomaat, ui, zoete aardappel, quorn en kokosmelk

Toe: ijs met slagroom
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te lezen wat zo iedereen eet. Goeie dingen staan er tussen en daardoor ga ik bij mezelf denken. Dat van jou is lang niet zo gezond.



Gister ochtend twee witte broodjes met pasta, kopje warme chocolademelk



Tussendoor chocolade koekje, druiven en peer



Lunch 2 rond tarwe boterhammen met kaas en tomatengroentensoep



Avond eten, tomatengroentensoep, vega kipnuggets, 1 gekookte aardappel, spinazie en wat appelmoes.



Klinkt toch echt te veel ongezond
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie allemaal goed bezig! Ik zit nog in de vakantiemodus en kan me er maar moeilijk toe zetten. Ook de kerst heeft voor een kilo meer gezorgd (79 nu)

Sporten gaat door die kilo's ook moeilijker. Toch blijf ik trouw gaan zo'n 2 a 3 x per week.



Dit is hoe ik af wil gaan vallen:

- Geen chocolade en mayonaise meer ( 2 verslavingen)

- minder alcohol. Ik dronk nooit veel maar door burn out voelde ik me zo rot dat ik wel meer ben gaan drinken

- veel groene thee drinken

- alleen maar gezonde tussendoortjes



Die app van mfp ga ik ook weer gebruiken. Hielp me vorige keer erg goed.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het plaatsen van de tabel. Mooi overzichtelijk nu.

En wat zijn jullie toch allemaal al goed bezig! Ik let nu tussen de feestdagen door ook wel goed op maar toch, op het werk staan nog die lekkere chocolaatjes, enz. enz.



Mijn streefgewicht is 67 Als ik die al haal, ben ik al zó blij. Vanuit daar zien we wel weer verder. Maar dan heb ik in ieder geval een goed BMI



Ik ga na oud en nieuw weer op de weegschaal staan, durf nu niet zo goed. Met de kerstdagen redelijk netjes gegeten.



Heeft er ooit ieder iemand begeleiding gehad van diëtiste? Weet nog niet zo goed wat ik ervan moet verwachten. Heb in het verleden sonja bakker gedaan en moet zeggen dat die weekmenu's voor mij goed werkten.



Heb de app mfp ook geïnstalleerd. Ideaal zeg! En wat staan er veel producten in, super fijn!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil me ook graag aanmelden. Ben 2 jaar geleden al eens gestart met afvallen, was 97 kilo, en met MFP rustig afgevallen tot 82 kilo, ging eigenlijk best wel makkelijk. Dit jaar echter niet meer zo mee bezig geweest met als resultaat nu 88 kilo, vooral chocola is mijn valkuil, de hoogste tijd om er dus weer wat aan te gaan doen. Mijn streefgewicht is 78 kilo. Ik hoop dat ik nog meer motivatie krijg door met jullie mee te doen!



Mijn bijzonderheden: 2 tot 3 x per week op de loopband, minder snoepen.



Succes allemaal!
Redelijke dag vandaag

O: twee boterhammen met appelstroop

L: twee boterhammen met geitenkaas 1 met jam

T: banaan, paar handjes Japanse zoutjes en stukje chocolade letter

D: pasta met tonijn en broccoli



Alleen niet veel bewogen, wel hele huis gestofzuigd
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee, al tijden probeer ik weer in de flow te komen van gezond eten. Ik ben een echte snoeperd, sinds dat ik werk, zit ik veel stil en probeer ik hardlopen weer op te pakken. Dat gaat nu 3 weken goed. Ik hoop dat ik via deze manier wat meer motivatie kan krijgen. Ik ben ooit 20 kilo afgevallen, waar nu alweer 7-8 kilo aangesnoept is, die ik er graag weer zou af willen.



Lengte : 1.64

Gewicht : 64 (echt 0 spiermassa)

Streefgewicht : 56
Alle reacties Link kopieren
Ziet er toch goed uit Fally!

Ik heb vandaag gewerkt (fysiek werk), heb dit gegeten:

O: 2 Boterhammen (smeerkaas/filet americain), glas optimel

T: Banaan

L: 2 Boterhammen (smeerkaas/filet americain), kop tomatensoep

T: Granenreep

D: Pasta met ham en prei

T: 2 rijstwafels smeerkaas (voor vanavond)

Lijkt zo veel, maar op MFP kom ik uit op 1600 kcal. Dat lijkt me prima voor een dag met fysiek werk..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven