Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met een bmi van 30+

16-11-2016 11:06 771 berichten
Topic voor afvallen bij een hoge bmi.

Dit topic is niet bedoelt voor de 'slanke' formummers die voor de feestdagen 3kg kwijt moeten maar voor de forummers die echt naar een gezonde bmi willen, dus serieus wat kilo's moeten verliezen.



Ik zal later deze tekst wijzigen en een tabel maken als er meer mensen mee willen doen.



Wil je mee doen? Vul deze dan even in:

Nickname:

Leeftijd:

Startgewicht:

Streefgewicht:

Methode van afvallen:



afvallen naar een gezond gewicht Nicknameleeftijd methodestartgewichtstreefgewichthuidige gewichtafgevallendatum gewichtSaartje00740EGA1107588,8-21,217/4paper-clip41>bewegen, bewust eten95,17376,6-18,510/4Hollandstheemutsje42minder eten, meer bewegen11085100-1010/4janneketanneketoverheks37gezond eten,weight care98,88589,2-9,613/40401201624dieet, bewegen122107111,5-8,518/4Beelicious33dieet + bewegen98,48090,7-7,717/4Elf_22eetmeter786071-727/3LL0915l26gezond eten847079,3-4,73/4Badlands33>bewegen, gezond eten10693103,3-2,76/3Indie47bewegen82<7081,0-110/4Cootjecatootjegezond eten, meer bewegen898088,4-0,427/3DKB2223gezond eten, kcal tellen, sportschool110100108,5-1,518/4Mepi23meer bewegen, minder snaaien11480114-17/4een maand niet gereageerd:3 aprilaardbeitje89?leest mee???-7,529/1Ma-de-lief-ke40kcal tellen927290-2,413/2puss in bootz455:2878086,6-1,416/2Rozediamant20gezonder eten, meer bewegen107,985106,4-1,520/2boannan42 kcal tellen90,77087,3-3,4the_healthy24sporten en opletten91,37087,2-4,120/2ranma24>bewegen, gezond eten kcal tellen105,288100,7-4,513/1Watermeloenn22gezond eten, niet snaaien, bewegen116,275109,7-7,330/1



*sta je er nog niet bij? Dan heb ik nog geen tijd gehad om je erbij te zetten. Komt goed!



let op! Maandag = weegdag. Zet in je post je huidige gewicht en hoeveel je in totaal bent afgevallen en dat zet ik je erbij in de tabel!
Ega is die heksenclub waar ik over schreef en na 2x ben opgestapt hahaha
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je het zo hebt ervaren. Het zal overal wel anders zijn. Voor mij werkt het altijd goed en ik voel me goed. Vanmorgen woog ik 102,7. Nog even en ik zit onder de 100, lijkt me heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik ben the_healthy, en ben nu zon 4 weken bezig met fitter worden. Ik let op wat ik eet en sport iedere dag een half uurtje met de blogilates calendar.



Nickname: the_healthy

Leeftijd: 24

Startgewicht: 91,3

Gewicht nu: 89,3

Streefgewicht: 70

Methode van afvallen: Sporten, letten op wat ik eet.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig the Healthy. Lekker al twee kilo kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Yes! Krijg ook meer energie van het vele sporten, dus dat is ook fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is heel fijn. Je verbrand zelf tijdens rust meer als je vaker sport. Ik merk door het gezonde eten bijvoorbeeld ook dat mijn huid er nu echt mooi uitziet, ook een fijne bijkomstigheid.
'T was even stil rond mij, maar zat met zieke kids en ben zelf net ook opgeknapt. Maarre game day vandaag weer he dames!



maandag, weegdag
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Een beetje een drukke week gehad met weinig tijd, de schade 0,6gr aangekomen.. Ik weeg nu 106,5.
Goedemorgen, precies 78,1 vanmorgen dus totaal -17



Aan het opknappen na een griepje, ik hoop dat ik nu weer wat energie krijg. Wat een nasty griep is dit zeg !

Bee, als je tijd hebt wil je dan de tabel bijwerken ?
Alle reacties Link kopieren
Maandag weegdag.



Gisteren woog ik echt 89.9 kilo.

Vanochtend.... 90.3 kilo. Dus geen verschil met vorige week.

Grrrrrrr... Mijn lichaam wil de 9 gewoon heel graag houden ofzo....
tabel is bijgewerkt en weer gerangschikt, de top 10 is veranderd! Ook zijn er een paar uit de tabel en een paar in het onderste gedeelte



Ik had ondanks me niet lekker voelen en 2 verjaardagen toch de weegschaal doen verbazen en ben afgevallen naar 92,9kg. Dus nu is er eindelijk +5kg af. En nog niemand heeft het aan me gezien... Dan ben ik of heel dik dat die 5kg niet opvallen of mensen kijken naar mijn gezicht en niet naar mijn lijf. Mijn man zegt dat hij me hoe dan ook mooi vindt, en hij zegt dat dan ook elke dag haha. Hij moedigt me wel aan en houdt rekening met de boodschappen enz, dat vind ik dan weer super lief. Van de week zei hij als je bij een sportgroepje wil ofzo dan moet je dat lekker doen hoor. Maar ja.. dan ben ik weer een avond weg. Probeer het eerst wel zo. Deze week ook weer terug naar de dietist.
Alle reacties Link kopieren
Ik had me gisteren al gewogen, en ik was positief verrast! De weegschaal gaf 88,8 kg aan.

Dus in totaal ben ik nu 2,6 kg afgevallen.



En dat met een tompoes en een chocoladetaart als afscheidstraktatie vorige week..
Jammer van de schade rozediamant, maar op zich is het maar een halve kilo, die heb je er zo weer af.

Vervelend is dat hé Janneke! Kijk je er zo naar uit om die 8 te zien ipv een 9 en dan blijft het hangen...



Goed bezig the_healthy en beelicious! Zie je de 5 kilo die eraf is zelf wel? Want dat is natuurlijk het belangrijkst, hoewel ik snap dat het jammer/frustrerend is dat niemand het lijkt te zien. En je hebt een hele lieve man, fijn dat ie je zo support!



Hier een slecht weekend qua eten gehad, dus ik ben weer wat aangekomen... Zit nu op 74,6 kg, dat is +0,3 ten opzichte van vorige week. Maar valt me eigenlijk nog reuze mee als je ziet wat ik weg heb gewerkt dit weekend

Dus deze week weer in het gareel!
Bedankt Bee !

Bij mij zag niemand dat ik 5 kilo kwijt was en toen ik er 10 kwijt was ook niet. Ik ging enorm twijfelen want was het er dan wel toch af als niemand het zag. Opeens zag iedereen het, het was na de zomervakantie en dan heb je elkaar een poosje niet gezien en toen viel het blijkbaar opeens op. Mijn man zegt altijd je doet het toch niet voor een ander maar voor jezelf ?? Maar het is wel leuk als mensen zeggen dat je flink afgevallen bent



He balen heks, echt zo vervelend als je rond de 90/89 blijft schommelen, ik schommel nu al weken rond de 78 en kom er maar niet onder

Hopelijk hebben je traktaties gesmaakt the healthy !
Alle reacties Link kopieren
Ja frustrerend je Paper-Clip. Nou ja.jWe houden gewoon stug vol.



Bee: bij mij was het bij min 7 dat iedereen het ineens zag. Van de overblijfjuf tot de buurvrouw. Toen kreeg ik overal opmerkingen dat ik zo afgevallen was. En daarvoor niks. Er is schijnbaar een soort kantelpunt en dan ineens 'ben je magerder' ofzo. Dus ook jij, gewoon doorgaan!!

Oja en een nieuwe outfit wil ook wel eens schelen. Dan zien mensen het ook ineens.
Oh ja ik ga lekker door hoor! Zit er nu midden in! Ik 'prep' mn eten, zo zit ik nu aan 2 volkoren boterhammen met rookvlees en een halve komkomer en radijs. Voor het lekker een pikante kip opkikker erbij. Vanmorgen als tussendoortje een appel en vanmiddag een sinaasappel. Vanavond vis uit de oven. Als ik nou geen goede beurt maak bij de dietist weet ik het niet haha.



Ik eet savonds nog maar 100g (exact gewogen) aan aardappels/rijst/pasta/couscous en dat zorgt voor honger, ookal eet ik er veel groente bij! Pas na een half uurtje stopt dat gevoel. Ik vind dat momentje het moeilijkste van de dag.
Ik heb zo rond half 4 een dip, dan komen de kinderen uit school en die nemen dan een koekje of snoepje en dan moet ik mezelf echt tegenhouden om mijn hand niet in de koektrommel te steken. Maar sinds een week of 2 neem ik rond half 3 een bakje magere kwark en dan is die dip wel weg. Ik heb ook lang heel erg honger gehad net voor het avondeten maar dat heb ik niet meer gelukkig.



Ik doe ook wat extra op mijn brood, komkommer, tomaat, rucola, augurk lekker !

Pas kwam ik een oud collega tegen die ik al heel niet meer gezien had en die liep me zo voorbij dus ik riep hé wil je me niet meer kennen ofzo ! Bleek ze me gewoon niet herkend te hebben zonder al dat extra gewicht

Voor mijn gevoel was ik echt niet overdreven dik maar pas zei ook iemand dat ik een heel ander mens geworden ben nu
Alle reacties Link kopieren
Wow! Net gewogen en ik ben nu 115 kilo! Dus totaal 6.6 kilo afgevallen
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Netjes 040!



Ik woog afgelopen maandag 0,9 minder dan de week ervoor. Zal komende weging mijn huidige gewicht doorgeven want t klopt niet helemaal zo te zien. Vandaag helaas wel mcdonalds gehad als avondeten. Rest van de dag wel normaal gegeten volgens sonja. Vandaag vroeg op om strakjes de sportschool onveilig te maken, haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg niet standaard op maandag ofzo, vanochtend woog ik 101,3 kg, dat is al 4,7 kg er af! Het gaat goed, wat fijn.



Ik eet volgens de stijl van Amber Albarda haar boeken. De gezonde koolhydraten, veel groenten en fruit, de juiste vetten en eiwitten enzovoorts.

Ik kauw mijn eten heel goed, eet langzaam en eet 3 hele maaltijden per dag, zoveel als er in de kom van mijn handen past en ik neem ook tussendoortjes en dat is 1 keer per dag iets "fouts" zoals m&m's ofzoiets. Mijn tussendoortjes bestaan vaak uit fruit en noten, maar soms ook wel een meergranenrijstenwafel met iets hartigs erop, notenpasta, Hüttenkäse en dat soort dingen en dan met wat komkommer of wortel erop, ook eet ik vaak avocado's en eieren. Ik eet momenteel geen vlees. Ik drink de hele dag door water en kruidenthee maar ik drink niet tijdens de maaltijd.



Mijn ontbijt is vaak een goede granenpap met ahornsiroop en wat nootschaafsel of iets dergelijks. Mijn lunch bestaat juist vaak uit een gekookte volkorenrijst, pijnboompitten of amandelschaafsel met spinazie of andijvie en gesneden groenten met olijfolie en een hardgekookt ei.

Bij het diner eet ik dan niet zoveel zetmeelhoudende koolhydraten meer.

Ik eet veel groenten rauw of gestoomd. Ik kook de groenten amper.
Keep Thrashing
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, vorig weekend had ik wat minder streng gedaan waardoor ik er een paar dagen over heb gedaan om weer daar te komen waar ik was, dat doe ik dus voorlopig niet meer. Nu net gewogen en ik zit op 100,4 kilo, dat is 9,6 eraf. Ik heb erg veel zin om onder de honderd te komen. Dat staat zo anders. Ik merk wel dat het eraf is, dat moedigt wel aan. Ik droom al over hoe ik er deze zomer uit kan zien.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Hier gaat het dieet momenteel helemaal niet goed . Ik heb het best druk en daardoor ook gestrest, vanochtend even gewogen en ik zit nog steeds op 106,5 dat valt mee aangezien ik best ongezond heb gegeten deze week. Ik fiets nog wel 3x in de week en ik wandel elke dag een stukje .
Probeer je bloedsuiker stabiel te houden en niet telkens te laten pieken, dan heb je ook minder trek! Dat is de tip die ik van de dietist kreeg.

Wellicht helpt het jou ook.

Kijk op de verpakking naar het aantal gram koolhydraten, en kies de verpakking met het minste. Dus van de wasa-krackers is vezelrijk dan de beste optie van alle krackers.



Ik heb ook een fijn boek: https://www.bol.com/nl/p/ ... 83950120-1001004002606847

Staan er lekkere makkelijke recepten in, en voorin een duidelijke uitleg over de suikerspiegel.
Goedemorgen, ik heb even geen gewicht om door te geven. Ik heb een gekneusde rib door een ongelukkige stoeipartij met mijn zoon en heb voor de pijn naproxen gekregen. Hier houd ik veel vocht door vast dus ik schrok me rot toen ik vanmorgen op de weegschaal ging staan. Nog een paar dagen slikken en dan hoop ik dat ik volgende week weer wat minder opgeblazen ben
maandag weegdag



Hier vanmorgen 92,5 hoewel het vrijdag nog ,3 was... wellicht moeten we er vrijdag weegdag van maken hahaha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven