Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen..

20-03-2017 16:31 726 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Ik wil graag afvallen en zoek enthousiaste mensen die met mij mee willen schrijven!

Gewoon af en toe je verhaal kwijt kunnen wat goed ging of juist slecht. Elkaar motiveren en onze doelen halen!

Een stok achter de deur zodat ik nu eindelijk die 65 kilo (of minder) op mijn weegschaal ga zien.

Vandaag gewogen en weeg nu 74,6 kilo.



Nu wil ik door tot ik de 65 kilo heb gehaald en hoop dat jullie mijn stok achter de deur



Mijn plan:

Gezonder eten, denk aan volkoren producten, fruit, vlees vaker vervangen door vis en vooral veel groente!

Zo min mogelijk uit een pakje en snoep/koek/chips laat ik achterwege.

Sporten en veel wandelen.



Dus wil je meeschrijven? Graag!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Vanmorgen in sportschool geweest, 20 minuten cardio en 30 minuten kracht.

Lang geleden dat ik in de ochtend ging, meestal doe ik het in de avond. Maar moet vanavond werken dus was geen optie. Blij dat ik ben geweest!



Gatochpoetsen, met veel eiwitten is niets mis, met veel vlees vind ik persoonlijk van wel. Dus vandaag |(bijna) vegetarisch dagje. Vanmorgen was ontbijt 2 boterhammen met rosbief. Maar voor de rest van de dag, heb ik geen vlees gepland.

Dat wat je zegt van bijna doel gehaald herken ik, zo hou ik het ook nooit vol. Dus daarom weeg ik me nu een maand niet meer.





Koolhydraatarm, daar doe ik niet aan. Gewoon gezond, dus wel aardappelen, volkoren brood/pasta, zilvervliesrijst en fruit. Dat hou je op lange termijn langer vol.



Frietmetmayo mijn groene smoothie was:

Vers geperst sinaasappelsap,

Ananas

Spinazie

Avocado

Citroensap

Tarwegras

En het waren 2 grote glazen vol. Dus tikt nogal aan!



Mysterymoustache, welkom.

Wow, super dat je zoveel bent afgevallen. Hoe het je dat toen gedaan?

Kom op, schop onder de kont en weer verder gaan!



Mijn ontbijt ziet er elke dag anders uit, net zoals lunch elke dag anders is en diner.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen lange wandeling met honden gemaakt nog voor t ontbijt. Daarna sinaasappel, boterham met n roerbak eitje met groente en koffie (grote beker thee al op voor de wandeling)



Gefietst naar t dorp voor gezonde boodschappen en zodadelijk mijn tas inpakken voor t werk. Heb bedacht dat ik zonder haast daar alles per trap ga doen aldaar. (Werk 7 hoog ) goed voor de spieren.



Dag 2 tot nu toe oke dus , succes allemaal!!
denkmetjehart
Alle reacties Link kopieren
Julia, ik heb de app myfitnesspal gebruikt om mijn calorien bij te houden. Dus minder snoepen, meer sporten. En geen alcohol meer drinken, dat heeft ook flink geholpen.



Niet eens heel veel minder gegeten, maar vooral gezondere keuzes gemaakt.



De gezonde keuze knop staat nu blijkbaar weer uit
You like icecream? We have icecream.
Alle reacties Link kopieren
quote:second13 schreef op 22 maart 2017 @ 12:09:

Vanmorgen lange wandeling met honden gemaakt nog voor t ontbijt. Daarna sinaasappel, boterham met n roerbak eitje met groente en koffie (grote beker thee al op voor de wandeling)



Gefietst naar t dorp voor gezonde boodschappen en zodadelijk mijn tas inpakken voor t werk. Heb bedacht dat ik zonder haast daar alles per trap ga doen aldaar. (Werk 7 hoog ) goed voor de spieren.



Dag 2 tot nu toe oke dus , succes allemaal!!Poeh, 7 hoog! ik vind het dapper van je! Mijn sportschool heeft ook een hele hoge trap naar de eerste, en soms moet ik van mijn trainer 5 keer naar boven en weer naar beneden. dat vind ik echt een kwelling
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Julia, heerlijk toch in de ochtend sporten. ik ga graag 's ochtends maarja dat gaat niet altijd want kleine kindjes.



Ik gebruik trouwens de eetmeter app van het voedingscentrum. werkt ook goed en je kunt er ook je eigen producten en gerechten in aanmaken.
Don't cry, buy a bag and move on.
quote:guppekop schreef op 22 maart 2017 @ 09:49:

vrees juist voor de kaas, goede kaas en olijven . Oh ohMaar dat is juist goed als je koolhydraatarm eet!
Alle reacties Link kopieren
quote:elske1975 schreef op 22 maart 2017 @ 12:39:

[...]





Maar dat is juist goed als je koolhydraatarm eet!maar dat doe ik niet echt, ik probeer gewoon verstandiger te eten en let wel op suikers, vetten en koolhydraten ansich maar sluit dus niks uit.
Alle reacties Link kopieren
Wilde net aan de koek en chocolade maar heb een kiwi gepakt en snel naar dit topic gegaan.... afleiding!!!
Alle reacties Link kopieren
Second13, super die extra bewegingen!



daenerys79 haha, ben het echt gewend om in de ochtend te gaan en heb gevoel dat 's avonds toch beter gaat. Zit vast tussen men oren, nu ik 3 keer per week wil gaan moet ik wel vaker in de ochtend.

De eetmeterapp gebruik ik ook, meer om richtlijnen te krijgen van calorieën. Ik weeg niet alles precies af, jij wel?



Frietmetmayo afleiding zoeken, goede!

Kun je het nog volhouden? Anders even naar buiten, het is prachtig weer!
Alle reacties Link kopieren
wat ik redelijk makkelijk kan wegen, weeg ik wel. maar niet alles nee. Een snee brood is een snee brood, en beleg enzo weeg ik ook niet precies af.



Voor de afleiding ben ik nu klusjes aan het doen op de naaimachine



Straks weer sporten! Ik had mijzelf 2 dagen vrij gegeven... maar de weken hiervoor ging ik 5 keer per week
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79, 5 x ? Goed man. Ik train dus 2 x per week 1 uur r met een personal trainer (samen met mijn man) en we hebben nu soort van minigym thuis, ik probeer daar op de andere dagen een half uurtje een en ander te doen.Kom dan ook op 5 x per week ongeveer, moet wel zeggen dat het thuis wel heel relaxt is, je hoeft je niet helemaal om te kleden en het kan makkelijk even in een loos half uurtje tussen door.
Alle reacties Link kopieren
Ja soms doe ik thuis ook wel wat, een lesje pilates via youtube, ff op de crosstrainer, met de fithoop of touwtjespringen. maar ik doe het op de sportschool wel veel intensiever. en dan ben ik er ff uit. vind ik ook wel lekker.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik train altijd thuis. Ik werk thuis en ik heb een vaste routine dat ik eerst ga sporten en dan begin met werken. Ik gebruik de app van Jillian Michaels, heb geen apparaten verder, alleen dumbells, een balance ball, een vitamin ball en een matje. Ik kleed me er trouwens wel voor om, draag dan een joggingbroek, sporttopje en (meestal) blote voeten. Na afloop wil ik vaak ook wel douchen.



Afwegen doe ik met dingen als pasta, rijst, granola, et cetera, soms ook wel blokjes kaas of van die gebakken uitjes uit zo'n bakje. Een boterham ga ik ook niet wegen., dat zie ik gewoon als vaste eenheid. De ene keer is ie wat groter, de andere keer wat kleiner. Ik eet trouwens vaker een (meergranen)broodje dan boterhammen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Thuis sporten werkt voor mij niet echt. Ik doe wel eens wat met mijn kettlebell of push ups ofzo. Maar sporten is voor mij merk ik toch wel echt zweten en/of tot het gaatje gaan, anders heb ik er geen voldaan gevoel van. En thuis ontbreekt mij dan toch wel de discipline als ik eerlijk ben.



Vandaag recreatief gesport met het gezin. Vanavond weer sportschool en een groepslesje. Eten ging ook goed. Merk wel dat ik een beetje energie mis. Misschien door het eten.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Voor degene die afwegen... hoeveel weeg je dan af?
Fijn om te lezen dat er een positieve start gemaakt wordt



Ik heb vandaag lopend boodschappen gaan doen en ook lopend heen en weer naar mijn moeder geweest.

Dat zijn van die korte afstanden die ik te vaak met de auto pak
Alle reacties Link kopieren
Wat ik afweeg is bijvoorbeeld kwark, granola, pasta, rijst. dat soort dingen. De app die ik gebruik geeft vaak aan hoeveel 1 portie is, op de site van het voedingscentrum is ook te vinden hoeveel de aanbevolen hoeveelheid van iets is.



En wandelen doe ik ook veel. 's ochtends breng ik mijn dochter lopend naar school en dan doe ik meestal ook gelijk wat boodschappen. 's middags haal ik haar weer lopend op. Ik maak ook vaak een wandeling, of loop naar een winkel wat verder weg. ik ga liever lopen dan fietsen, sterker nog, ik heb geen fiets
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen! Na mijn fiasco met het kersentaartje gisteren begin ik nu écht goed.



Ontbeten met havermoutpap? met aardbeien (geen suiker of honing!) En zwarte koffie.



Gisteren alleen maar gezonde snacks gehaald, paprika, wortels, komkommer, dat werk. Vanmiddag werken en dan krijg ik altijd lekkere trek, dus ik neem een flinke bak rauwkost mee.



Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag?
You like icecream? We have icecream.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga weer aan t werk vanavond maar gelukkig vind ik dat leuk . Nu is t prachtig weer en mijn dogjes zitten met spanning te wachten waar of wij nu weer heen gaan voor de lange wandeling. Die wandeling moet extra lang zijn want gisteravond na t werk een reep oude kaas en n bodempje port genuttigd



Nou zou t zonder deze forumstok achter de deur meer geweest zijn dus de schade valt nog heel erg mee maar de wandeling van vanmorgen moet wel lang zijn
denkmetjehart
Is de schade gisteravond beperkt gebleven bij de borrel Guppekop? Of was het lastig om al het lekkers te weerstaan?



Ik ben gisteravond alleen maar bezig geweest dus had helemaal geen tijd om te snoepen. Wel zonder erbij na te denken gisteravond terwijl ik brood sta te smeren een plak kaas in mijn mond geduwd. Waarom doe ik dat eigenlijk? En dan vooral zo zonder erbij na te denken, echt onnozel.



Voor mij vandaag het laatste dagje werken voordat het weekend begint. Dat wordt het lastigste voor mij om me in het weekend in te houden. Gelukkig geen feestjes oid op de planning waar de verleiding om te snoepen groot is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik wil ook graag meeschrijven hier!



Fijn dat er een nieuw, fris topic is, dat scheelt toch wel. Ik denk niet dat ik een hele trouwe, op alles reageerder ga worden,

maar hoop hier wel de motivatie en stok achter de deur te vinden. Gezond eten vind ik belangrijk, maar voor nu wil ik ook

graag afvallen en zijn kcal belangrijk. En mag ik dus ook heus wel eens frituur oid, zolang dat in mijn kcal voor die dag past.

Ik ben 1.73 lang, en zwaarste gewicht was 86, en is vanmorgen 84.2 kg. Ik wil heel graag mijn studententijdkilo's eraf hebben.

Streefgewicht is eerst 80, dan 75 en evt richting 72 oid (als ik het haal!).



Ik ga trouwens wel elke dag wegen Juist het laagste gewicht motiveert me zo, en baal er dan van als het een week later gelijk gebleven is terwijl ik misschien een dag ervoor wel 0.2 eronder zat. Heb recent me weer ingeschreven bij de sportschool, doe 1x per week een uur krachttraining en probeer 2 groepslessen te doen (zumba, bodystep ofzo, of pilates).

Succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen allemaal!



Ik heb me vanmorgen gewogen en zit nu op 73,2! das al weer een kilo minder dan vorige week!



En Guppekop, hoe ging het gister bij de borrel?
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik weeg mijn eten niet af. Nu eet ik geen te grote porties, nooit gedaan.

Het zit hem bij mij echt in het snaaien en snoepen. Ook zoete drankjes zijn een valkuil. Terwijl calorieën drinken eigenlijk zonde is.



Ik heb nu een bak druiven gehaald waarvan in kan pakken gedurende de dag.



Op een borrel vind ik het vaak ook lastig niet te veel hapjes te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie trouwens veel steun thuis? of een partner die 's avonds op de bank naast je komt zitten met een zak chips...



Mijn man is op dit moment bezig met een programma op de sportschool, waarbij hij 6 dagen per week sport

Dit duurt in totaal een maand. maar ik ben benieuwd hoe dit gaat als hij straks klaar is. dan zal hij misschien wel weer iets minder gezond gaan eten. ik hoop dat we elkaar kunnen blijven behoeden van misstappen
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Borrel redelijk goed doorgekomen . Heb me beperkt tot twee droge witte wijn en verder water. Het buffet bleek anders te zijn: er werden in gangen kleine gerechtjes uit geserveerd. Eerst iets van paling en zalm (vrijwel niet aangemaakt) , daarna een kerriesoepje, twee keer iets van vlees met bijv. pompoen, drie gamba`s en tiramisu . Waren echt steeds maar hele kleine hapjes op een schoteltje zeg maar en oke oke, ik heb alles gegeten . Van de tiramisu heb ik een beetje spijt want zo lekker was die niet



Maar al met al: het waren verse gevarieerde hapjes dus wel prima. Vandaag wat rustiger lunchen en vanavond weer naar de sportschool.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven