Lijf & Lijn alle pijlers

Augustus afvallen

04-08-2016 10:44 1388 berichten
Alle reacties Link kopieren
In augustus en september hebben we allemaal hard gewerkt om wat kilo's te verliezen en dit is bij de meeste goed gelukt! In oktober gaan we gewoon door! Op naar 3.0 kilo eraf (elke dag een ons).



Succes allemaal!





We gaan er weer voor!

NaamStart augStart sepStart oktStart novStart decGewicht 05/12Gewicht 12/12Gewicht 19/12Gewicht 26/12Afgevallen decemberTotaal afgevallen Flea78 80.1 74,6 71,568.067.212.9 sneeuwvlokje 60.6 59.0 59.3 59.3 1.3 Riboho90 76.1 75.2 73.6 73.4 73.4 73.7 - - - +0.3 2.4 grutt 69.3 67.5 66.5 66.5 66.3 67.0 +0.72.3 eefje67767.5 65.5 66.6 64.4 62.5 62.3 61.8 61.360.7-1.86.8 Ciaociaociao 80 75.8 72.8 70.8 68.6 11.2 Caribgirl 78,8 76,8 74,8 75.0 73.1 72.7 73.6 +.5 5.7 Cicietta 71.5 71.5 71.1 71.2 0.3 CherokeeRose 58.7 58.5 - 0.4



Inloggegevens:

Gebruikersnaam: 31dagen

Wachtwoord: Afvallen



De start van dit topic vind je hier
Alle reacties Link kopieren
Hoelagoepen! Wat gaaf. Ik ga het eens opzoeken op inet. Welke heb jij?
Alle reacties Link kopieren
Slaap lekker allemaal en fijn weekend! Maandag d-day!
Wat leuk zeg, een fitnesshoepel! Ik wist niet eens dat dat bestond!!



Volgens mij heeft bijna iedereen een goede avond gehad. Fijn!! En voor degenen die toch gezondigd hebben: moet af en toe kunnen hoor! Morgen weer een dag :-)



Ik heb het ook volgehouden vanavond! Heb met vrienden een spelletjesavond gehad en er kwam lekkere chips op tafel maar niks gehad! Ik had mezelf voorgenomen om er ook geen 1 te nemen, want bij chips kan ik het echt niet bij 1 handje houden! En ben sowieso niet van de alcohol dus dat is gelukkig geen probleem.

Morgen wel een wat ongezonder dagje want we gaan pannenkoeken eten. Vind ik heerlijk dus ga er van genieten!



Slaap lekker allemaal!!
Ciccietta, ik denk dat dat wat je tot nu toe bent afgevallen ook te maken heeft met je startgewicht. Dat je het meer procentueel moet bekijken. 1 kilo afvallen voor iemand van 80kg is anders dan voor iemand van 60kg. Ik merk bij mezelf ook dat hoe lager mijn gewicht is, hoe moeilijker de kilo's er af gaan. Het begin gaat vaak redelijk snel en na een paar kilo gaat het voor mijn gevoel dan erg langzaam.
Ik heb deze hoepel:



https://sportbay.nl/nl/pr ... hoepel-Hula-Hoop-SOFT/427



Is de lichtste, je hebt meerdere gewichten.



Moet er nog wel even mee oefenen 1e 2 weken 5 minuten per dag en daarna kan t 10 minuten per dag.
Cherokee: Lukt het hoelahoepen. Ik heb er ook een maar naar 4 keer ligt ie op de grond????
Bij mij gaat het erg goed. Ik hou de kal. Bij op de app en zorg dat ik rnd de 1500 zit. Ik ben al bijna 1 kilo kwijt. Of dat crashen is....tja.....ik denk het niet. Het is ipv mijn eigen patat+patat dochter en een magnum.....alleen een patatje. Dus ik denk dat die eerste kilo gewoon snel gaat.
Zo, het dagelijkse wandelrondje zit er weer op! 45min en toen naar huis gegaan omdat t wel eg hard begon te regenen.



Succes dit weekend allemaal!!
Hier 1,4 kilo er af nu. Ik val altijd heel snel af. 34 kilo was ik al kwijt en ook dat ging super snel. Ik crash niet, eet gewoon 'normaal' in de zin van kwark, ontbijtkoek, brood, normale avondmaaltijden (alleen meer groente en minder vlees ipv andersom ) en vaak 1x pw een patatje. Maar zoals gisteren, aten de kinderen (zelfgemaakte) pizza en eet ik een wrap met kip. Dus ik bekijk per dag wel of ik m'n calorieën wil besteden aan iets ongezonds of dat ik in de gezonde flow blijf.

Scheelt wel dat ik geen alcohol drink, dus dat kost geen moeite om te laten staan. En alles waarvan ik weet dat ik de verleiding niet kan weerstaan, laat ik lekker in de winkel.



Wel een man die van lekker snaaien houdt. Dus dan zit ik wel eens te mopperen als 'ie na een magnum ook nog een zak chips wegwerkt. Zucht, hij komt nog geen gram aan ook.

M'n enige verslaving is muntendrop, haha. Als ik daar een zak van in huis heb moet ik er toch iedere dag een paar pakken. Nu is'ie lee, dus even geen nieuwe halen
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen! wat wordt er veel geschreven!



Leuk dat iedereen zo goed en gemotiveerd bezig is, dat motiveert mij ook enorm!



Ik las hierboven iets over een broodje kroket en een bitterbal, nou hoorde ik laatst van m'n fitnessinstructeur dat er met een kroket helemaal niet zoveel mis is, er zitten minder kcal in dan in een plak kaas, dus zo erg hebben jullie niet eens gezondigd



Wat leuk die hoelahoep! Je moet er alleen wel de ruimte voor hebben denk ik.



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Lilyjo nu heb ik zin in drop!



Mijn vriend is erg van het gezond eten en sport heel erg veel! Hij zou gelukkig nooit gaan snaaien naast me op de bank. Denk niet dat ik me dan staande zou kunnen houden.



Hier gaat het super, vanmorgen -1,1 tov maandag. Nou alleen het weekend nog doorkomen..



Succes iedereen!
quote:schorpioen36 schreef op 06 augustus 2016 @ 01:03:

Cherokee: Lukt het hoelahoepen. Ik heb er ook een maar naar 4 keer ligt ie op de grond????



Ik heb m pas sinds gisteravond dus nog niet veel mee gedaan, alleen even uitgeprobeerd



Vanaf vandaag ga ik er echt mee aan de slag! Zal wel even oefenen worden
En goedemorgen allemaal!



Ik heb net mijn ontbijt op van avocado met gekookt ei.



Nu even koffie, zo wat huishouden doen en dan lekker naar buiten
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwvlokje, is dat ecbt? Woow!! Dan weet ik wel waar ik volgende keer mee lunch. Maar dat zal wel niet voor slanke kaas gelden, wel? Zo even kijken hoeveel kcal daarin zitteb. Laatst trouwens een ovenkroket op, was lekker. Vraag me af hoeveel dat eigenlijk scheelt met eeb gewone.



Vanochtend onbeten met appeltaart havermout. Ook echt een aanrader!!

50 gr havermout en 1 grote lepel kwark mengen met 1 losgeklopt ei. 1 appel in stukjes erdoor, paar rozijntjes voor de snaak en 2 walnoten verkruimelen. Koekkruiden en kaneel erdoor ( best flink) en dan uitsmeren in ovenschaal, zodat je een dunne laag krijgt. Dan wordt het lekker krokant!



Tot nu toe gaat het goed. Ik merk dat ik naast eten uit verveling ook snaai bij stress en spanning. Halve nacht opgezeten met baby weer, niks genomen maar ipv daarvan weer al mijn nagels afgebeten. Daar ben ik al jaren vanaf...



Straks zelf speltwraps maken en die vullen voor het avondeten.



Iemand nog tips voor een lichte lunch?
quote:Fresiaatje schreef op 05 augustus 2016 @ 20:48:

Tinypotato,



Ik heb het op gevoel gedaan: dit is het ongeveer:



Succes!!Klinkt goed!! Hoeveel maakt dit?
Volgens mij gaat de eerste kilo snel inderdaad, omdat je je reserves (glycogeen) gebruikt. Daarbij komt vocht vrij.



Hier ga ik op dezelfde matige manier verder. Maar goed, dat is vele malen beter dan de weken (maanden) hiervoor en deze week heb ik 3x gesport en 2x 7,5km gewandeld (wel doorstappen, geen geslenter). Ik ben in ieder geval iets minder opgeblazen, dat zal wel schelen op de weegschaal. Nu op naar het vetverlies, sporten opschroeven en steeds netter eten.



Goed bezig allemaal! Succes nog dit weekend



Ik ga vandaag nog wandelen en morgen weer sporten. Vanmorgen groene smoothiebowl gegeten met hennepzaad, pompoenpitten en amandelen. Weet nog niet wat ik vanavond ga eten, die wraps klinken lekker Fresiaatje, misschien dat wij ook iets mexicaans doen. Vind ik meestal erg lekker en ik heb kidneybonen en mais open en nog een avocado. Maar ik ben er even een beetje op uitgekeken merk ik. Hmm...nouja, nog een hele dag om erover na te denken.
Alle reacties Link kopieren
Laatste weegemoment was zondag, vanmorgen weer gewogen; 0,7 kilo eraf. Ik lig aardig op schema dan Wel goede motivatie om vanavond bij de BBQ extra goed op te letten. Als het even kan geen alcohol en niet teveel eten.
Uhm... stuff... and things
Alle reacties Link kopieren
Netjes kruidentheetje!!



Tinypotato, in mijn muffinvormpjes ongeveer 6.
quote:sneeuwvlokje- schreef op 06 augustus 2016 @ 09:53:



Ik las hierboven iets over een broodje kroket en een bitterbal, nou hoorde ik laatst van m'n fitnessinstructeur dat er met een kroket helemaal niet zoveel mis is, er zitten minder kcal in dan in een plak kaas, dus zo erg hebben jullie niet eens gezondigd



kroket heeft 6 gram vet meer dan kaas op brood, en 152 kcal ipv 53 kcal kaas, dus wel even drie keer meer, ik zou het laten staan dus.
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen gaat iedereen goed. Wat leuk dat er zoveel creatieve ideeen zijn om lekkere maar verantwoorden dingen te maken.



Gisteren heb ik gesnaaid met toastjes franse kaas. Ik heb een klein opschrijfboekje waarin ik alle "zondigingen" opschrijf + hun calorieeen. Dat geeft ook aardig inzicht.



Qua lekkere dingen, die voeg ik in bij mijn maaltijden en laat dan iets anders weg, bijv. walnoten i.p.v. muesli voor het ontbijt.



Cherokee, zie ik het nou goed dat je losse elementen bestelt en dat je zelf je hoepel op maat kunt maken? Zou het ook goed zijn voor rugklachten? En hoeveel ruimte heb je nodig om te hoelahoepen? We wonen nogal klein namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Cherokee, al gehoelahoept? Hoe ging het? Is het zwaar?
Wat gezellig hier!



Ik heb vanmorgen stiekem even op de weegschaal gestaan, toch 0,5kg eraf! Dus precies op schema. Wel lastig in het weekend, maar ik heb gezonde boodschappen gedaan voor gezonde maaltijden. Leuk dat hier ook recepten worden gedeeld! Dat geeft inspiratie.



Fijn weekend allemaal!
Zo,even uitrusten! Ben bezig mijn rommelkamer uit te ruimen,pfff...best een workout! nog niet gehoepeld dus



Om op de hoepel terug te komen. Hij wordt idd in losse elementen geleverd maar ik kan m niet kleiner maken, diameter is 1 meter.

Of t helpt tegen rugklachten, daar kan ik niet echt over oordelen,ben geen arts op internet staat wel dat t goed is voor je rug.



Qua ruimte, ik las ergens op internet dat je ongeveer 4 m2 nodig hebt. Ik heb een grote ensuite woon- en eetkamer dus aan ruimte geen gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Weekend is het moeilijkst, maar goede motivatie dit topic!

Vanmorgen mijn gebruikelijk ontbijtje met yoghurt, noten, zaden, fruit. Tussendoor paar snoeptomaatjes en 1.5 pecannoot. Daarna een klein uurtje gesquasht, ging totaaaaal niet (erg frustrerend vind ik dan dan ), maar wel een uurtje gezweet dus. Daarna lunch met 3 maiswafels, eentje met kaas en 2 met avocado. En nu net een training van level 1 van de 30 day shred van Jilian Michaels gedaan. Kennen jullie dat? Is hier ook een uitgebreid topic over, maar de hype is volgens mij al een beetje over (ik meestal laat met dat soort dingen...). 30 dagen thuissport (olv youtube), 10 dagen level 1, 10 dagen level 2, 10 dagen level 3. Ik dacht ik probeer het eens. Best wel pittig zeg! Zweet druipt overal. Weet nog niet of ik dit 30 dagen achter elkaar ga volhouden (sowieso niet, want over 28 dagen op vakantie), maar als je eens lekker wilt zweten en geen zin om nog naar buiten te gaan is dit best een goeie.

Straks ga ik een cappuccino drinken, en vanavond schol met spinaziesalade. Fijne verdere zaterdag iedereen!
Tja, weekend:). Gisteravond pasta gegeten. Daarvan heb ik het idee dat ik er van aankom of vocht vasthoud. Toch vanmorgen 1 ons lichter dan eergister.. Daar kom ik dus goed mee weg. Nu uit eten en maar kiezen voor een minder calorierijke gerecht en hopelijk kan ik daarna nog even lopen want de stappenteller staat pas op 4000. En Eefje wat goed van je. Als je het sporten fanatiek oppakt en gelijk gaat lijnen ben je in September helemaal in shape!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven