Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur! Deel 3

23-10-2011 20:37 3309 berichten
Alle reacties Link kopieren
*WAARSCHUWING: WERKT VERSLAVEND!*



Hét topic waar je je eetlijstjes kunt plaatsen. Schroom niet om mee te schrijven en feedback te geven.



Niet geschikt voor tere zieltjes die niet tegen een beetje kritiek kunnen



Eerste topic



Tweede topic
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
quote:knagertje schreef op 24 oktober 2011 @ 21:48:

[...]





Ik eet nu even een weekje wat minder en daarna wil ik inderdaad rond de 1700/1800 gaan zitten



Allereerst ook welkom!

Zoals je kunt lezen eet ik dus ook te weinig, ik wil zelf ook afvallen. Ik at altijd al weinig maar ik kwam wel geleidelijk meer aan (verkeerde keuzes, frisdranken, verkeerde tijdstippen eten).

Daarom heb ik er ook nu moeite mee om aan de 1700kcal te komen zonder te denken dat ik dan juist meer aankom ook al eet ik nu veel gezonder.

Ik denk trouwens dat als je nu onder de 1700kcal gaat zitten dat je dan eerst snel afvalt en daarna weer aankomt omdat je lichaam weer meer krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de feedback meiden!

Knagertje, welkom! Die havermoutburgers klinken wel apart maar lekker.. Is het met vlees? Ik denk dat je 2 weken wel wat op je calorieen kan letten en zo rond de 1500 kan zitten. Gewoon veel onverzadigde vetten en vezels eten, zodat je niet met een hongergevoel bliijft zitten. Daarna is het vooral een kunst om gezond en regelmatig te blijven eten..



O: Magere yoghurt met havermout en vezel+, krenten

L: Donker en licht roggebrood met 30+ kaas en tomaat

T: Sinaasappel, appel, stukje xtra pure chocola

D: Geitenkaas-salade met rode bietjes en groentesoepje

T: Appel met magere kwark en all bran



Bah, ben voor het eerst in een jaar weer verkouden.. Balen, je voelt je futloos, geen trek in eten en ook nog hoofdpijn.

Meer mensen hier last van? Volgens mij heerst het een beetje..
Alle reacties Link kopieren
Sacha, voor m'n vriend had ik gebakken aardappeltjes erbij.

Het eten was wel goed vullend ook al was het groente (alles met schil natuurlijk).
@ linna, ja daar ben ik ook wel bang voor, dus vanaf woensdag ga ik gewoon goed eten, en dan hou ik me ook niet zo bezig met calorieen. Gewoon goed ontbijten, lunchen, avondeten en wat tussendoortjes. En dan zal ik gewoon rond een goede hoeveelhied calorieen zitten.



@ redrose, die havermoutdingen vind ik heel lekker, het is zonder vlees. Het is normaal een vegetarisch recept met kaas en geen spinazie. Omdat ik gezond wou doen heb ik cde kaas weggelaten en spinazie toegevoegd. En allerlei kruiden om er een lekker smaak aan te geven. Heb altijd een goed gevoel bij havermout, vult goed en bevat ook nog eens vezels.
Linna, eet jij geen koolhydraten? Zit mobiel dus kan niet goed terugzoeken
Alle reacties Link kopieren
quote:redrose1986 schreef op 24 oktober 2011 @ 22:33:

Thanks voor de feedback meiden!

Knagertje, welkom! Die havermoutburgers klinken wel apart maar lekker.. Is het met vlees? Ik denk dat je 2 weken wel wat op je calorieen kan letten en zo rond de 1500 kan zitten. Gewoon veel onverzadigde vetten en vezels eten, zodat je niet met een hongergevoel bliijft zitten. Daarna is het vooral een kunst om gezond en regelmatig te blijven eten..



O: Magere yoghurt met havermout en vezel+, krenten

L: Donker en licht roggebrood met 30+ kaas en tomaat

T: Sinaasappel, appel, stukje xtra pure chocola

D: Geitenkaas-salade met rode bietjes en groentesoepje

T: Appel met magere kwark en all bran



Bah, ben voor het eerst in een jaar weer verkouden.. Balen, je voelt je futloos, geen trek in eten en ook nog hoofdpijn.

Meer mensen hier last van? Volgens mij heerst het een beetje..



Toch een mooi lijstje!

Ik ben zelf (nog)niet verkouden maar het heerst volgens mij wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:knagertje schreef op 24 oktober 2011 @ 22:42:

Linna, eet jij geen koolhydraten? Zit mobiel dus kan niet goed terugzoeken Jawel hoor! In brood, melk, en fruit ziten ook koolhydraten toch?
Ohh ja, maar geen aardappels en pasta? Of begreep ik dat nou helemaal verkeerd? En hoe veel wil jij afvallen ongeveer?
Alle reacties Link kopieren
quote:knagertje schreef op 24 oktober 2011 @ 22:50:

Ohh ja, maar geen aardappels en pasta? Of begreep ik dat nou helemaal verkeerd? En hoe veel wil jij afvallen ongeveer?Nee eigenlijk geen aardappels en pasta omdat je 's avonds toch minder verbuikt. Ik wil het liefste 15 kg afvallen maar daar is wel meer voor nodig dan alleen maar minder eten dus 5kg is een goed begin!
Ja, met minder/goed eten kom je wel een eind als het goed is.

Ik ga morgen even proberen een stuk terug te lezen om meer over iedereen te weten te komen
Alle reacties Link kopieren
ontbijt banaan,appel,boekweitkorrels en wat sesampitjes

lunch restje moussake zonder aardappel, speltbth met pkaas

td plakje koek

diner aardappel,vegaburger,sperzieboontjes,

s uu fietsen, uur bbb,uur cardio



Knagertje, wat een prachtige bijnaam en plaatje heb je! Welkom! Afkicken van vet/zoet kan echt zo vvoelen idd hoor, je lijf is er aan gewend. Maar geef het dan fruit/groente/zuivel ipv chips en eet normale (brood)porties bij de maaltijden, kick je wel af.



linna, je lijf verbruikt 24h per dag energie. Dus ook savonds. Je bent misschien minder actief omdat je niet werk/sport ofzo,maar je organen blijven werken, je hart blijft pompen enz enz en dat kost je lijf al gemiddeld 1600kcal per dag. Eten dus:P Wat maakt eigenlijk dat je niet even naaar een dietist stapt voor een consult?



redrose, ja het heerst hier ook die verkoudheid. Proef ook nix en heb eigenlijk alleen maar zin in zout, dus ik pleur over mn eten maar zout. Is vast niet eg voor n paar dagen.



Sasch, fijn dat je nu ook dingen voor jezelf weer oppakt! Ik probeer wel meer te eten door over mn eten lijnzaadolie/olfijolie/twarekiemolie enz te doen, toch weer 200kcal per dag extra ongeveer en beter voor mn huid
Zo, maimai wat sport jij gigantisch veel
Alle reacties Link kopieren
Maandag

6. 6 bhh roomkaas/honing

9. Grote cup cake met veel glazuur (tractatie)

11. 2 krentenbollen+honing en kAas. (Vind honing niet lekker maar schijnt te helpen voor zere keel)

13. Pakje crackers in auto+blikje cola

14. 6 bhh geitenkaas/honing

16. Krentenbol. Honing/kaas+zakje m&m's

17. Smoothie banaan+pastechi gehakt

18. 8 bhh jam, kaas/ham+8 biscuit met pasta+hamburger (had echt mega honger kon echt niet wachten tot gekookt had)

20. Spagetti met kip+kikkererwten/tomaat/doperwten/veel knoflool/olijven en veel parmenzaanse kaas+2 geroosterde bhh

20.30 8 Eetlepels chocopasta+8 biscuit +4 marshmellows

22. Warme chocomelk+2 bananencake met whipped en weer chocopasta:( (4 Eetlepels) (en zo'n zin in pindakaas....denk tot zaterdag niet dan 2 maanden en toch weer, mis het zooooo)

23. 2 pakjes crackers met 4 plakken cheddar kaas en 4 plakken kipfilet



(Normaal geen vlees eter maar afgelopen dagen erg veel vlees behoefte!?!)

Sport; nul

Drink: veel limo

En veel drop voor zere kEel

Twisted en vivadiva, dat is iid mijn probleem, ik heb zoveel regels en eisen, voel(de) me ook iedere avond schuldig over 1001 dingen waar ik ontevrede over ben/was die dag. Vivadiva, gelukkig is het moeten sporten van het moeten lijstje afgeschrapt (al had ik gist.avond graag sinds lange tijd, nu 2 keer gedaan) met een van mijn honden gaan lopen, maar is weer alarm afgegeven dus geskipd, maar voel me daar gelukkig niet schuldig over, nul sport en dat eigenlijk al maanden, kon vroeger echt niet, weer alarm of niet moest sporten.....En zond. zo ongevEer hele dag in hangmat gelegen, dat kan ik pas sinds ik uit NL weg ben, kon daar niet zomaar op bank liggen niks doen, als ik ' s avonds tv keek was ik altijd iets anders erbij aan het doen, dus gaat beter en werk er aan met psych en gaat duidelijk vooruit, maar jullie hebben gelijk. Stiekem lijken Mai en ik meer op elkaar. Dan je zou denken beide te streng voor ons zelf ;). Werk nu alleen nog dinsdag+donderdagavond.



Redrose ha ha hier nog een verkoude, maar neem aan niet wereldwijd hEerst;), ik voor eerst in 3 a 4 jaar, dus ach ...maar nog meer eetlust dan normaal!wel erg moe!



Twisted, afrikaans teken;sankofa (betekend: leer van het verleden).



Heb heel vluchig en niet alles gelezen, veel te doen (en te vEel + te lang gegeten)(onrustig+kan "s avonds moeilijk einde aan mAaltijd breien....lees meestal zo ongeveer hele avond aan ' t eten als ik alleen thuis ben :(, missie deze week , of komende weken=max. Uur eten en dan stop/klaar en geen smoezen!!)
Alle reacties Link kopieren
quote:Twisted schreef op 24 oktober 2011 @ 21:41:

Mikkyyy, dat ijsje kun je er makkelijk bij hebben, gezien de rest van je lijstje (vind het vrij karig). Geen spijt van hebben. Eigenlijk moet je nooit spijt hebben van eten. Van iets lekkers moet je juist genieten, anders kun je het net zo goed laten staan.





Inderdaad daar heb je zeker gelijk in, alleen jammer dat het zo automatisch gaat bij mij en ik er niet werkelijk van geniet!



Vandaag:



O: groot glas goedemorgen fruitontbijt

T: twee grote cappuccino's

L: Vk broodje filet american met rauwkost

T: Lekkerste chocolademuffin ever en een appel

D: zometeen stamppot andijvie met spekjes
Alle reacties Link kopieren
Sacha: Tnx voor de feedback meiden, heb besloten mijn eigen advies aan jullie maar eens te volgen en vandaag opnieuw te beginnen (een nieuw topic is ook een nieuw begin toch?;), heb een lijstje gemaakt met dingen die ik leuk vind en in mijn huidige staat nog wel kan doen en elke keer als ik me op het eten wil storten, kijk ik eerst of ik daar niet iets van kan doen ;)



Wat goed!!!! En ook een perfect lijstje. Als het een keer mis gaat is het ook niet erg hé. Zie ook de kleine stapjes vooruit. Dit lijstje maken is al een grote stap vooruit!
Alle reacties Link kopieren
quote:redrose1986 schreef op 24 oktober 2011 @ 22:33:

Ik denk dat je 2 weken wel wat op je calorieen kan letten en zo rond de 1500 kan zitten. Gewoon veel onverzadigde vetten en vezels eten, zodat je niet met een hongergevoel bliijft zitten. Daarna is het vooral een kunst om gezond en regelmatig te blijven eten..



Ben ik het totaal niet mee eens. Je moet nooit rond de 1500 gaan zitten. Je moet niet eerst minder eten en dan normaal gaan eten maar gelijk normaal. Hiervan raakt je lichaam alleen maar in de war. Gewoon gelijk gezond en regelmatig én voldoende eten. Dat krimpen van je maag gaat vanzelf als je minder eet, daarvoor moet je niet ineens veel minder eten. Ik kan me niet voorstellen dat dat goed voor je is. Ook niet voor je lijn.



Kan iemand dit met argumenten onderbouwen?
Alle reacties Link kopieren
@Redrose: mooi lijstje! Beterschap.



@Linna: als je aardappels/pasta skipt, krijg je dan niet veel trek?



@Renate19: Welkom! om met de deur in huis te vallen, is dit echt alles wat je eet op een dag???



@Mijn: goed dat je liever voor jezelf bent geworden! Ga zo door! Dat ben je waard.
@ Milkkyyy, mooi lijstje, is die lekkere muffin ook ergens te koop? Heb er zin in nu



@ Ayli, je hebt denk ik gelijk hoor, maar denk niet dat 1 weekje weinig eten meteen een jojo-effect veroorzaakt, en dat was een beetje wat als risico werd genoemd.



Mijn lijstje van vandaag:



O: vk boterham met boter en kipfilet

T: 2 Kiwi's

L: vk boterham met cottage cheese

D: Havermoutburgers (nieuwe verslaving, ach beter dan chips) met broccoli

Snack: waarschijnlijk wat worteltjes en 2 dropjes
Alle reacties Link kopieren
@Maimai: Dat zou ik inderdaad wel kunnen proberen echter werk ik full-time vind ik dat ik het eigenlijk niet kan maken om daar dan vrij voor te nemen.. Misschien kan ik eens informeren of er ook consulten zijn buiten werktijden...

Ja ik vind jou ook veel sporten Zou ik ook moeten doen!.. Bij mij in de buurt zit wel een sportschool zonder begeleiding maar ik ben bang dat ik dan niet weet wat ik moet doen, welke apparaten ik moet nemen en dat ik dan toch al gauw afhaak.

Zal zometeen ff opzoek naar een andere.



@Mijntje honing moet je in je melk of thee doen dan is het goed voor je keel

En een tip voor de verstopte neus= doe 2/3 "anta flu's" in een pannetje met kokend water, daar een handoek overheen en stomen maar!!



Mikkyyy: Mooi lijstje hoor! Ook al een lekkere stampot!



Mijn lijstje vandaag:

O: Mok karnemelk, 2x ontbijtbicuitje,

O/T: Mgbh gerookte kipfilet, een mandarijn, 2 zwarte koffie..

L: 2x Mgbh gerookte kipfilet met komkommer en een cup-a-soup kip.

T: 2 Koffie, 2 glazen water en een appel

D: Een soort ratatouille gemaakt met rijst. En een kommetje yoghurt.

T: Heb weer een pot water met citroen voor me staan en straks nog een mandarijn.



Nu ff steppen en wat buikspieroefeningen doen
Alle reacties Link kopieren
quote:ayli schreef op 25 oktober 2011 @ 18:39:

@Redrose: mooi lijstje! Beterschap.



@Linna: als je aardappels/pasta skipt, krijg je dan niet veel trek?



@Renate19: Welkom! om met de deur in huis te vallen, is dit echt alles wat je eet op een dag???



@Mijn: goed dat je liever voor jezelf bent geworden! Ga zo door! Dat ben je waard.Nou nee eigenlijk niet? Maar nu ga ik echt hoor anders komt het er weer niet van!
Alle reacties Link kopieren
quote:knagertje schreef op 25 oktober 2011 @ 18:57:

@ Milkkyyy, mooi lijstje, is die lekkere muffin ook ergens te koop? Heb er zin in nu



@ Ayli, je hebt denk ik gelijk hoor, maar denk niet dat 1 weekje weinig eten meteen een jojo-effect veroorzaakt, en dat was een beetje wat als risico werd genoemd.



Mijn lijstje van vandaag:



O: vk boterham met boter en kipfilet

T: 2 Kiwi's

L: vk boterham met cottage cheese

D: Havermoutburgers (nieuwe verslaving, ach beter dan chips) met broccoli

Snack: waarschijnlijk wat worteltjes en 2 dropjesMuffin van de bakker! Met zachte chocola in het midden hmmm en een laagje harde chocola erover heen. Goed lijstje hoor, alleen die havermoutburgers lijken me helemaal niks
quote:mikkyyy schreef op 25 oktober 2011 @ 19:35:

[...]





Muffin van de bakker! Met zachte chocola in het midden hmmm en een laagje harde chocola erover heen. Goed lijstje hoor, alleen die havermoutburgers lijken me helemaal niksJummm, het water loopt me in de mond. Die burgers zijn echt lekker hoor haha!
Alle reacties Link kopieren
quote:knagertje schreef op 24 oktober 2011 @ 21:48:

[...]





Ik eet nu even een weekje wat minder en daarna wil ik inderdaad rond de 1700/1800 gaan zitten Ik hoop het, alhoewel ik nog steeds niet begrijp wat je denkt te bereiken met dat hongerweekje
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
quote:sacha27 schreef op 24 oktober 2011 @ 22:20:





Tnx voor de feedback meiden, heb besloten mijn eigen advies aan jullie maar eens te volgen en vandaag opnieuw te beginnen (een nieuw topic is ook een nieuw begin toch?;), heb een lijstje gemaakt met dingen die ik leuk vind en in mijn huidige staat nog wel kan doen en elke keer als ik me op het eten wil storten, kijk ik eerst of ik daar niet iets van kan doen ;)



Jeeeeeeej! Goed om te horen!



Lijstje van vandaag:

O: optimel muesli

T: plak biologische ontbijtkoek

L; 1vkbh appelstroop, 2 kaas

T: 2 mandarijnen, 1 appel

D: volkoren spaghetti met biologische tomatensaus, 200g roerbakgroente en paar spekjes

T: optimel chocomel, 1 mini milkyway, handje rozijnen



Mooi lijstje!



Mai, ook ik maak me zorgen om je. Volgens mij heb je op dit moment 3 keuzes: meer eten, minder sporten of jezelf verder de vernieling in helpen.Kies alsjeblieft één van de eerste twee.



Helemaal eens!
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
quote:renate19 schreef op 24 oktober 2011 @ 22:27:

L: Weightcare maaltijdshake

D: 2 tostie kaas



1 flesje aa, thee en water gedronken. Is dit serieus het enige dat je eet op een dag? Besef je wel hoe ontzettend slecht dit is voor je lichaam?
I am surrounded by morons

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven