Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur!

19-04-2010 18:01 3097 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Omdat ik zelf altijd heel erg snel de motivatie verlies om weer goed en gezond te eten leek het me leuk/handig om een topic te openen waar we onze eetlijstjes van de dag kunnen wegzetten. Dit als een soort van stok achter de deur.



Het is wel de bedoeling gewoon eerlijk alles weg te zetten. Ook als je een keer de mist in bent gegaan. Dat kan je aan het denken zetten waarom je het hebt genomen en misschien dat je het dan de volgende keer niet meer neemt.



Als iemand dan een advies heeft op een eetlijstje van iemand anders moet dat natuurlijk ook gewoon weggezet kunnen worden zodat we van elkaar kunnen leren.



Is er nog iemand die dit leuk/handig lijkt en met me mee wil doen? Dan kunnen we een motivator voor elkaar zijn!
Alle reacties Link kopieren
Dyaa, je lijstje van vandaag ziet er goed uit hoor. Ik heb nu wel door jou onwijs zin in bastogne koeken! hmm en mijn vader is net geweest en ik heb er niet aan gedacht. Ik denk aan je lijstje te zien dat je nog erg met bewegen bezig bent, klopt dat?



Lief dat je aan me vraagt hoe het gaat, met mij gaat het prima, zoals bijna altijd eigenlijk wel. Soms heb ik wel eens last van heimwee naar nl, maar dat is bijna nooit.



Waar ik vandaag weer achtergekomen ben:

We zijn echt allemaal onze ergste kritikus. Ik had vandaag een jurkje aan wat ik het in weekend gemaakt heb. Het is tricot, dus ik zie mijn buikje, maar de rest van de wereld ziet dit echt niet hoor! Die zien alleen maar een leuk meisje met maatje 38 in een hip jurkje. Het zou mooi zijn als we ook naar onszelf zouden kunnen kijken, zoals anderen dat doen.



Ik weet niet meer wie het vroeg maar over pompoen roosteren:

idd gewoon op 225 graden in de oven, met schil, olie en peper en zout. Als de schil niet te dik is, kun je die prima eten.

Een samosa is een indiaas pasteitje met aardappel en doperwten.



Lijstje van vandaag:

O: yoghurt met muesli

T: koffie

L: broodje gebakken vis met tartaatsaus(ik was met een vriendin stof kopen voor een jurk voor haar en had geen tijd)

T: volkoren broodje met worst en augurk, glas cola light

D: gevulde paprika met tofu, sambal en ketjap en een portie rijst met sojasaus(ik wilde maar de helft eten, maar had nog steeds honger)

B: anderhalf uur fietsen
Alle reacties Link kopieren
@Dyaa; ik werk regelmatig 's avonds en dan eet ik zomers meestal iets van brood en rauwkost/salade. En in de winter neem ik een kleikje mee van thuis of koop ik een kant-en-klaarmaaltijd, die ik dan op mijn werk in de magnetron opwarm.

Fijn dat het vandaag bij jou alweer wat normaler ging! En bastognekoekjes zijn inderdaad erg lekker, hopelijk voel je je niet teveel schuldig dat ze hebt gegeten, maar heb je er wat van kunnen genieten.



@ Maimai, bedankt voor je lieve reactie op mijn maandelijkse snaaibui. Ik vind het sowieso erg leuk van je dat je op iedereen zo uitgebreid reageert!

is het je nog gelukt om je aan je lijstje te houden?



@ Oinkie; ik schrok al van je eerste berichtje van 5 kg afvallen in 1 maand, das inderdaad niet erg realistisch. Maar na verder te lezen begrijp ik dat je hier al een deel van kwijt bent, 1.5 kg afvallen in 1 maand is denk wel een haalbaar doel, als het je lukt om goed op te letten.



Ik ben zelf trouwens voor gezonder eten en meer bewegen zo'n 17 kg afgevallen in de afgelopen 3 jaar, van 85 kg naar 68 kg. Het is dus niet heel snel gegaan, maar wel op een goede manier vind ik zelf en ik kan het behoorlijk goed volhouden. Ik schommel nu tussen de 68 en 71 kg, afhankelijk van de tijd van het jaar. Nu heb ik bijv. in juni 2.5 week vakantie gehad en ben in die tijd 3 kg aangekomen naar 71 kg. Nu wil ik door weer meer te sporten en minder te snoepen/alcohol weer richtig de 68 kg. Dit werkt prima voor mij. Alleen een beetje jammer dat ik vanaf a.s. vrijdag weer een weekje vrij hebt



Mijn lijstje van vandaag (waar ik best tevreden over ben ):

O: 2 br.bth. met 1 gekookt ei en 1 el friteslijn. 2 VK-beschuiten met roomboter light en halvajam.

L: 2 br. pistoletten met 1x30+ kaas en 1x linera worst en augurk. 2 VK-crackers met linera smeerpaté

D: AH groentenpizza, 1 komkommer

T: 1 appel, 1 softijsje

Drinken: 0.5 liter hv-melk, 5 kopjes koffie, 2 glazen suikervrije limonade, 1.5 liter water

Beweging: 1 uur sportschool
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje voor vandaag even snel, morgen weer wat uitgebreider reageren:



Ontbijt: Sojayoghurt, appel, muesli, lijnzaad

T: Shake van vifit, banaan, half bakje blauwe bessen

Lunch: sushi: 4 grote met avocado, tofu, komkommer, pijnboompitten, rijst, zeewier

T: 2 thee op terrasje

Diner: uit eten, appel/amandelspijspannenkoek, bitter lemon

T: Popcorn en biertje bij de film, thee op terras
Alle reacties Link kopieren
@ Jayla2; mijn verhaal lijkt een beetje op die van jou, ik schommel ook een beetje, afhankelijk van het jaargetijde/vakanties enzo, 2 en half jaar terug woog ik ook eventjes rond de 60, daarna weer wat aangekomen en nu dus zien dat het wat stabieler blijft.

Je lijstje ziet er goed uit, maar eet je geen tussendoortjes tussen je maaltijden in?



@ Meera: Sushi, lekker! Ook je pannenkoek klinkt goed zeg
Alle reacties Link kopieren
2e berichtje van de nieuweling

2e dag hier, en gaat al vreselijk mis. mijn moeder was hier en nam chocola en nootjes voor me mee. dat kan ik dus niet aan



kortom



O: melk met muesli en 1 stukje chocola

T: 2 koffie met magere mell

L: 5 rijstewafels met pindakaas

T: melk met muesli, 2 stukjes chocola en 10 dropjes toen ik op kraamvisite was

D: tomatensoep met paprika, 3 kleine afbakbroodjes met kaas

T: 2 handjes nootjes



Verder lees ik jullie berichtjes allemaal en moet ik eerst nog even inkomen voordat ik goed kan reageren. Alleen een reatcie op vraag van Maimai: wortelpannekoeken zijn gewone meegranenpannekoeken, maar dan in de blender met gekookte wortels door het beslag, dit zodat onze dochter ook wat groente binnenkrijgt (wat tegenwoordig al stukken beter gaat). We doen er ook nog kaas tussen en stroop op. Erg lekker!!!!!



Truste, morgen hopelijk allemaal een goede dag!
Wauw, het gaat snel hier met de reacties!! Sommige erg uitgebreid, sommige wat minder. Alles blijft interessant om te lezen . Ik heb gelukkig geen eetstoornis dus op die vragen kan ik niet reageren, daarnaast ben ik te zwaar en niet te licht. Maar dat maakt niet dat jullie posts niet interessant zijn, ik lees het allemaal, maar soms weet ik niet zo goed wat te zeggen.



06h45 magere kwark met fruit & fibres flakes en 1 eetlepel lijnzaad

10h30 1 appel, 2 cherrytrostomaten

12h30 1 meergranen pistolet met 2 plakjes kipfilet en mosterd, 1 bruin bolletje met humus, 1 gekookt ei met zout en peper

16h 1 banaan

*gesport*

19h Sultana

20h 1 gegrild tartaartje, 2 in de schil gekookte aardappels, ong 175gr gekookte broccoli
Er wordt hier de laatste dagen veel geschreven, zoveel dat ik het niet bij kan houden. Het gaat bovendien voornamelijk over eetstoornissen, waar ik geen 'verstand' van of ervaring mee heb, dus dat maakt het wat lastiger reageren. Daarom alleen even mijn (goede, al zeg ik het zelf) lijstje.



O: magere yoghurt met muesli, gedroogde vruchten, lijnzaad en noten

T: peer

L: chinese tomatensoep, komkommersalade, 1 volk.bh. met 30+kaas

T: nectarine en 1 volk.bth. met 30+kaas

D: rijst met paprika, sperziebonen, kip en 2 el. satesaus, 2 handjes kroepoek.
Wat Teigera op hetzelfde moment ook al zegt dus :-)

Zij stond er nog niet toen ik begon met typen.
Alle reacties Link kopieren
@lola76: Ik denk dat je lijstje nog aan de magere kant is qua kcal, ik denk ook dat als je vk brood ipv rijstwafels eet je minder zin in snaaien hebt, rijstwafels zijn lekker voor de snaai omdat er niks in in zin, maar niet echt een volwaardige lunch denk ik.



@ Teigera: mooi lijstje zeg!
Volgens mij was ik heel vies want na het douchen woog ik 0,4 lichter dan ervoor (in 5 min dus)
Alle reacties Link kopieren
quote:Dyaa schreef op 28 juli 2010 @ 22:31:

Volgens mij was ik heel vies want na het douchen woog ik 0,4 lichter dan ervoor (in 5 min dus) volgens mij ben je dan obsessief met je gewicht bezig ;)
@maimai: weet ik, ik heb (gelukkig) al veel van mijn lichtelijke ES 'overwonnen' (met veel moeite) maar dat wegen blijf ik doen omdat ik heel veel schommel en het zo goed in de gaten kan houden en meer opletten wanneer nodig
Alle reacties Link kopieren
Mijn gehele lijstje van vandaag:

O: 35 gram Brinta met 220 ml. halfvolle melk

L: 2 volk. bh. Halvarine, 1x kipfilet, 1x smeerkaas, 1 beker optimel kokos

T: appel

D: 1 ol rijst, 1,5 ol. Rode curry, klein stukje naanbrood



Maimai: ik moest wel grinniken om je doorgehaalde zin, sorry. Maar soms heb je inderdaad zo’n dag. Vind je lijstje toch heel netjes, kan ik alleen nog maar van dromen! Is het gelukt om je verder aan je lijstje te houden?

Op dat moment kon ik (nog) niet anders. De spanningen liepen ineens zo hoog op en er kwam zoveel boven. Het eten vandaag verder wel vol kunnen houden en ook geen ander gerommel. Al met al voor nu hierover toch wel tevreden.

Dat wat je schrijft over dat voor/met anderen eten is heel herkenbaar. En dat leverde uiteraard eerder weer gerotzooi elders in de lijst of op andere vlakken op. Dat probeer ik nu dus te vermijden, daarom de keuze om snel brood te eten, zodat ik kon zeggen dat ik al gegeten had. Keuze was netjes, uitvoering verliep nog wat minder ;). Dat “verdienen” is meer een “beloningssysteem”. Niet geheel tevreden over hoe het gisteren gegaan is, dus het eigenlijk niet mogen.



Dyaa: Ik vind het juist wel een hele grappige woordspeling! Zoals ik bij Maimai al schreef, dit was het meest haalbare voor dit moment om eruit te slepen, dus ben zowaar wel wat tevreden over mezelf. De spanningen beginnen me nu op te breken. Zo dus ook met een slaaptablet naar bed en morgen weer fris en fruitig aan het ontbijt ;).

Je lijstje ziet er al weer een stuk beter uit! Fijn dat het weer wat beter met je gaat. En bastognekoek is gewoon lekker ;). Waarom vermeldt je zo precies je activiteit, erg met bewegen bezig?



Pompiedom: Hm dat van die pompoen klinkt lekker! Gevulde paprika is wel weer ene keer een idee, is een tijd terug dat ik dat gehad heb!



Jayla: Mooi lijstje. Gevulde paprika is wel weer ene keer een idee, is een tijd terug dat ik dat gehad heb!



Meera: wat een lekker lijstje: Sushi en dan die appelamandelspijspannekoek.



Teigera en Sinas: Mooie lijstjes! Kan me voorstellen dat het voor anderen soms moeilijk is om te reageren. Het overkomt mij andersom ook wel eens ;).
Alle reacties Link kopieren
quote:maimai schreef op 28 juli 2010 @ 16:09:

Maja, je roept alweer dat je niet zoveel moet snoepen. Wordt het juist zo aantrekkelijk van ;)

die bak snoep de hele dag voor mijn neus is dat ook, dan liever roepen...Je hebt wel gelijk hoor maar ik hou mijn 'snoep momentje' liever voor 's avonds Koek bij de koffie of een wijntje

J lijstje is verder prima, nog minder kcal dan een vrouw eigenlijk nodig heeft. Wrm denk je dat je max 1800 nodig hebt? Gebaseerd op tellen en afvallen, of heb je t laten opmeten door n deskundige?

ervaring en ooit een calculator ergens op internet. Ik zit de hele dag achter de compu en ik sport weinig. Ik merk als ik structureel 2000 kcal eet dat ik aan kom. vandaar de 1800



Dat om zeep helpen van je stofwisseling ken ik wel. Toen ik (weer) startte bij de dietist leefde ik ongeveer op een appel en een cracker en groente. Moest toe naar 6bth, warme maaltijd, 3x zuivel, 2x fruit en een tussendoortje zoals koek/chips enz. In t begin kwam ik aan,maar nu na een jaar moet ik eigenlijk 9bth eten en 2 koeken en fruit en melk en warm om uberhaupt op gewicht te lijven. Je kunt t dus heel goed weer herstellen, maar dat heeft tijd nodig.quote:@Maja: ik ken dat, je verbranding om zeep helpen. Gelukkig heb je het nu weer redelijk stabiel, hoe heb je dat voor

elkaar gekregen als ik vragen mag?



Zoals Maimai zei: weer gewoon gaan eten. Ja eerst kom je weer aan maar ik ben vorig jaar met klussen in het nieuwe huis best veel afgevallen. Daarna ben ik wel gaan sporten (wat nu weer op een erg laag pitje staat) en zijn de kilo's er voor een deel weer af. Nu de rest nog.



Lijstje van vandaag:

ontbijt:

koffie met suiker (kopje)

Havermout (250ml)



Tusendoor:

Boterham met achterham

Suikervrije limo

Thee



Lunch:

Bth achterham

Bth kaas

vruchtensalade van de hema (waarschijnlijk ben mijn fruit vergeten)



Tussendoor:

bth kaas

opkikker



Diner:

Bietjes

aardappels

gemarineerde schouderkarbonade

zuiveltoetje en/of fruit
Alle reacties Link kopieren
Hm, ik zit dus bij het 'samen aankomen' topic, maar ik houd niet bij wat ik eet en ook heb ik geen weegschaal. De laatste keer woog ik 43 kilo bij 1.58 (gewogen bij de apotheek) Als ik opschrijf wat ik gisteren heb gegeten dan is het inderdaad niet veel:



O: soya yoghurt met lijnzaad

T: mandarijn

L: 2 x wrap met lijnzaad erin verwerkt (met verder niks erop)

D: gegrilde zalm en spinazie



Maar ik zit echt barstensvol als ik wat eet en ik heb dus ook geen behoefte om meer te eten. Ik kijk naar bijvoorbeeld snoepgoed of chips en denk 'Heb ik dit nodig? Wil ik dit echt eten? Ga ik hier last van krijgen' (Ik heb namelijk veel darmproblemen) En het antwoord is meestal kortweg 'nee, ik ga dit niet eten'.
Alle reacties Link kopieren
quote:Schoolkrijtje schreef op 29 juli 2010 @ 09:33:

Hm, ik zit dus bij het 'samen aankomen' topic, maar ik houd niet bij wat ik eet en ook heb ik geen weegschaal. De laatste keer woog ik 43 kilo bij 1.58 (gewogen bij de apotheek) Als ik opschrijf wat ik gisteren heb gegeten dan is het inderdaad niet veel:



O: soya yoghurt met lijnzaad

T: mandarijn

L: 2 x wrap met lijnzaad erin verwerkt (met verder niks erop)

D: gegrilde zalm en spinazie



Maar ik zit echt barstensvol als ik wat eet en ik heb dus ook geen behoefte om meer te eten. Ik kijk naar bijvoorbeeld snoepgoed of chips en denk 'Heb ik dit nodig? Wil ik dit echt eten? Ga ik hier last van krijgen' (Ik heb namelijk veel darmproblemen) En het antwoord is meestal kortweg 'nee, ik ga dit niet eten'.



Ik zou van mijn stokkie gaan als ik zo weinig at.

Kan je niet vaker kleine porties eten?

Op een wrap kan je b.v. wat rauwkost doen met blokjes kaas er door. Dan neem je 1 wrap maar met vulling.

en 's middags een portie yoghurt extra oid?



Weet je wat de oorzaak is van je darmproblemen?
Alle reacties Link kopieren
Ze denken aan 'inflammatory bowel disease' (heb net vorige maand in het ziekenhuis gelegen met kleine onstekingen door mijn hele dikke darm heen) en ik mag een heleboel ook niet hebben eigenlijk. Ik was al lactose-intolerant, maar ik krijg dus snel last van mijn darmen. Zodra ik iets eet wat te vet of te 'zwaar' op de maag ligt dan is het weer mis. En ik ben nog nooit van mijn stokje gegaan hoor. Ik denk dat je lichaam op een gegeven moment gewend raakt aan een bepaald eetpatroon en wordt het juist verstoord als je ineens anders of meer probeert te eten. Maar wel een goed idee van die eetlijstjes, ik heb me aangemeld bij de eetmeter en zal proberen in ieder geval dichter bij de 1000 calorieen te komen per dag.
Alle reacties Link kopieren
@Schoolkrijtje: wat vervelend, misschien zou je als tussendoortjes wat noten kunnen eten, of is dit ook te vet/zwaar? Kun je wel gewoon brood eten? Eet je ook geen aardappels/pasta/rijst of toevallig gisteren niet?

Ik heb zelf PDS, na veel onderzoeken in het ziekenhuis, niks gevonden dus PDS, ik heb hier veel last van, eigelijk altijd. Heb ook wel eens dingen niet gegeten om te kijken of het daaraan lag, maakt eigelijk niks uit. Het rare is dat dit begonnen is toen ik gezonder ging eten een aantal jaren terug, volgens artsen is dit puur toeval.



Mijn lijstje voor vandaag:

O: yoghurt met muesli en lijnzaad

T: 2 plakjes volkoren ontbijtkoek met halvarine

L: 2 boterhammen kipfilet/komkommer, beker karnemelk

T: banaan

D: ? op werk

T: appel
Alle reacties Link kopieren
@ schoolkrijtje: wat vervelend dat je zoveel darmproblemen hebt. Kun je ook niet goed tegen avocado's (qua vet)? Want anders is dat misschien lekker om door je wrap te doen, krijg je wat meer gezonde vetten enzo binnen..
Alle reacties Link kopieren
Lijstje van vandaag:

O:koffie met suiker (kopje),Havermout (250ml)

T:Bth met achterham, Suikervrije limo, Thee, dropstaafjes

L: Bth achterham, Bth kaas, komkommersalade met mais, venkelthee

T: bth kaas, opkikker, kruisbessen

D: Bietjes, aardappels, gemarineerde schouderkarbonade, zuiveltoetje en/of sinaasappel

B: fietsen naar vriendin (2x 4km)
Alle reacties Link kopieren
Hemeltjelief! Wat gaat het snel hier zeg! En dat in de vakantie (of misschien juist wel in de vakantie, na alle confrontaties met bikini's etc )



Zoals anderen ook al zeiden (teigera en sinas) heb ik ook geen verstand van ES. Wel kan ik me goed voorstellen dat je er 'zo' inzit. Ik merk aan mezelf dat ik er ook gevoelig voor ben. Het goede gevoel als je een dag weinig gegeten en niet gesnaaid hebt, die girl-power of macht die je dan ervaart is best verslavend. Dus superknap dat jullie eruit opkrabbelen!



Inhoudelijk heb ik verder weinig te reageren. Al zie ik veel lekkere dingen voorbij komen; appelamandelspijspannekoeken, gevulde groenten, samosa's (al kan ik ze vast nooit zo krijgen als in India ).



Ik zit vandaag verder niet zo lekker in mijn vel, weet niet hoe het komt, maar ik ga me niet volvreten om me beter te voelen! Dat werkt toch ook niet. Morgen weer lekker hardlopen en dan komt alles goed...



Vandaag:

O: Brinta van magere melk, sinaasappel en wat ander vers fruit, 100 ml magere yoghurt

L: 2 x toast met ei, 2 x Vitalu cracker met 20+ smeerkaas, kopje bouillon, bakje rauwkost, pakje roosvicee en een activia yoghurtje

T: appel, paar augurken, hapje pindakaas, waterijsje

D: rijstsalade met kipfiletreepjes, geroosterde paprika, augurk, bosui en een yoghurt-mayo-dressing

T: zelfgemaakte chocolademelk (glas warme melk, schepje cacao en 4 blokjes pure chocolade)
Alle reacties Link kopieren
Het gaat hier zeker in de razendsnel tempo!



@ Videlle; supergoed van je dat je ondanks dat je niet lekker in je vel zit, je toch niet gaat snaaien! Morgen inderdaad beter maar even afreageren tijdens je rondje rennen.



Ik vind het net als een aantal anderen moeilijk om goede reacties te geven aan de schrijfsters met een ES. Enerzijds snap ik het goede gevoel en de controle hebben, maar ik vind het ook lastig om me in jullie gevoelens te verplaatsen. En die gevoelens zullen natuurlijk ook niet bij iedereen hetzelfde zijn. Maar ik vind het in elk geval bewonderenswaardig dat jullie de strijd zo goed aangaan om er weer bovenop te komen!



@ Lien; ik denk dat je me verward met iemand anders, ik heb namelijk geen gevulde paprika op het menu gehad. Maar het klinkt inderdaad wel erg lekker ;)

Hoe is jouw dag vandaag gegaan?



@ Oinkie; lastig soms he dat stabiel houden? Ik merk dat ik het afvallen misschien nog wel makkelijker vond dan het stabiel houden van het gewicht op dit moment. Iemand vertelde daar laatst ook al over (weet even niet meer wie?) Eigenlijk is het een beetje lijngericht eetgedrag, of juist heel gezond en goed opletten of er juist bijna helemaal niet meer om denken. Mijn doel is nu om hier zoveel mogelijk een balans in te vinden.

En ik eet de tussendoortjes wel verspreid over de dag, maar dan wordt het helemaal zo'n lange eetlijst, daarom allemaal bij elkaar gezet.



Mijn lijstje van vandaag:

O: 2 br. bth. met 1x roomboter light en 1x linera worst

L: 3 br. bth. met 1.5 roomboter light en 1.5x linera smeerpate

D: pastaslade: 125 gram volkoren penne, 100 gram geitenkaas, 1 rode ui, 1 rode paprika, 250 gram cherrytomaatjes, 2 el. dressing

T: 1 banaan, 1 appel, 1 pakje sultana, 1 waterijsje

Drinken: 0.4 liter hv-melk, 0.25 liter vers sap, 1 glas suikervrije limonade, 9 kopjes thee, 4 kopjes koffie, 2 liter water

Beweging: 30 minuten hardlopen (Start to run les 25)
Ik kom even binnenvliegen, heb vandaag een sh*tdag ('korst' van appeltaart --> ah kleintje, vies!! en deeg van koekjes net)



Merk dat ik wel zwaarder alweer ben (was vanmorgen 0,6 zwaarder dan gisteren) maar misschien komt dat een beetje doordat mijn darmen al 2 dagen volzitten zegmaar
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gehad

Ontbijt: halve meloen, handje crusli

tussendoor sinaasappel

lunch 4 bth boter, vruchtenhagel,vlokken,pindakaas, appelstroop, melk

tussendoor: 2 bth met boter en 1x vruchtenhagel, confettiecake

Diner: pizza en bakje kwark met lijnzaad (net pas op)



heb vandaag een uur bodypump gedaan en een uur geklommen





dyaa, het is eetgestoord om zovaak te wegen. Juist doordat je zo weinig eet, z vaak weegt, zijn er zulke schommelingen. Je kunt jezelf er de kop behoorlijk gek mee maken. Of kiezen om eens per week te wegen en voor rust te gaan. Wel balen dat je appeltaartje niet lekker was, die grote vind ik altijd wel lekker, maar die kleine is anders?



Lola. klinkt best lekker die wortel zo door t beslag.. wie weet vind je t binnenkort op mn lijst terug. Wrm eet je rijstwafels ij de lunch? Dat vult voor geen meter.. je kunt 2 a 3 bth eten voor 5 wafels ofzo, dan heb je minder beleg en betere voedingswaarden. En chocolade is gewoon lekker, er ligt me hier oo ng wat aan te kijken, maar ik mag niet meer van mezelf hihi



Videlle, hoe vole je je nu? Mooi lijstje hoor! Als je gek wordt van de eetgestoorden, moet je t gewoon zggen hoor! Is eerder voorgekomen en dan kunnen we ook n ander topic (her)openen



Maja, gelukt om aan je planning te houden?



Schoolkrijtje, wat lastig van je darmen! Maar et zon lijstje kom je idd niet aan, mis je heel veel voedingsstoffen. Dat je bij snoep denkt dat je t niet nodig hebt, nsap ik. Dat heb je ook niet echt odig, maar kan wel lekker zijn en gewoon eens mogen. Maar zetmeel bij je diner bijv heb je wel nodig, net als andere dingen die je nu skipt. Om aan te komen, moet je structureel meer eten. kWeet hoe moeilijk het is. Op mijn huidige lijsten val ik bijv nog af :s



Lien, hoe ging t vandaag? Ken t gevoel hoor, dat je spanningen echt zo oplopen dat je moet braken.Echt heel naar, en ook verslavend. hihi, zal er vandaag niet zon zinnetje onder zetten ;)



KK, nog iets gehoord van de hulpverlening?



Te lastig hoor, op 2 paginas moeten reageren hihi, mn pc kan 2 schermen niet aan. Sorry!





.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind juist de diversiteit van dit topic zo leuk, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat mensen het moeilijk vinden te reageren op de mensen met eetproblemen(is het ook). We hebben allemaal een stok achter de deur nodig. Of het nou is om een paar kilo kwijt te raken of om aan te komen of welke andere reden dan ook. Ik heb gelukkig zelf nooit een eetstoornis gehad, maar ik heb het wel van heel dichtbij meegemaakt, zoveel prive als in mijn vrijwilligerswerk(scouting).



Mijn lijstje van vandaag:

O: pistoletje met ham en mosterd en een half croissantje

L: ravioli met walnoten en roodlof(gehaald hoor)

T: rest van croissantje

D: quiche met ham en champignons, komkommersalade met yoghurt

B: half uur krachttraining en anderhalf uur fietsen



Ik heb een nieuw plan voor de laatste paar kilo`s:

Een beetje minderen in koolhydraten)dus of savonds of smiddags koolhydraten

nog maar 2 per keer week vlees eten

2 keer per week zoveel mogelijk veganistisch eten(brood niet meegenomen bijvoorbeeld). Ik hoop dat het gaat helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven