Lijf & Lijn alle pijlers

Eten met je verstand V!!! Nieuwelingen nog steeds welkom!

01-02-2012 20:37 1535 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit begon Eleonora met een verdraaid interessant topic over gezond eten, bewuste keuzes maken, in de keuken en elders. Dat is nu al een tijdje bezig. Haar openingspost kan je hieronder lezen. We gaan nog steeds door; maar ook als je er niet vanaf het prille begin bij was, ben je van harte welkom mee te komen praten. Kijk bijvoorbeeld ook eens in een van onze oude topics. Veel plezier en tot leess .



Hoe het begon...



Lieve lezeres,



We praten hier over nadenken over wel voedsel wel en welk voedsel niet goed voor je is, over beslismomenten, over het uitbannen van gedachtenloos eten in je mond proppen.

De originele OP staat hieronder en laat ik staan, zodat je het originele topicbegin kunt lezen als je dat wil.



Origineel was de titel van dit topic `Gewicht verliezen, hoe doen jullie het?´, maar na vele, vele postings over de psychologie áchter dat eten, het analyseren van gevoelens over het eten, redenen waarom het anders moet, en tippen hoe het anders kan, heb ik besloten om de topictitel te veranderen in de titel die het nu draagt.

Want het gaat dus over het leren controle te hebben/krijgen op wat je eet, over gezondheid en evenwicht tussen je gevoel/dwang/drang en je verstand in verhouding tot voedsel.



Kom er vooral bij als de topictitel je aanspreekt. We vinden het fijn om van gedachten te wisselen met iedereen die zich afvraagt waarom het letten op wat je eet zo vaak misgaat en welke impact dat heeft op je zelfbeeld.



Laat je niet afschrikken door de vele pagina´s en schrijf gerust mee. Mócht je de tijd hebben dan beloof ik je dat je mooie dingen zult lezen als je het gehele topic doorleest.



Schoom niet en lees met ons mee!







Eten met je verstand, deel 1



Eten met je verstand II (kom er gerust bij)



Eten met je verstand III (ook nieuwe mensen blijven welkom)



Eten met je verstand IV



De recepten van het eten met je verstand topic
Alle reacties Link kopieren
Sjonge, die Leo flikt dat maar mooi even buiten ons medeweten



Ziem, fijne vakantie!



BB, ik vries tegenwoordig wel eens de heerlijke resten van een verjaardag in. Dan hoef ik er niet tegen te eten op het moment dat het huis vol ligt. En als er iets te vieren valt, trek ik zo een stukje brownietaart uit de vriezer (kleine porties ingevroren). Fijne dag morgen, klinkt alsof je er zin in hebt!



Mijn kinderverjaardag was vandaag . Collega's hadden mijn bureau versierd met slingers en ik kreeg een plant. Lekker taart eten met zijn allen, en vanavond nam Jip me mee naar een sjiek restaurant. Mjam! Langzaam, en niet te veel maar wel erg lekker gegeten. Morgen komt de familie en gaan we ze spannend nieuws vertellen. Jullie zijn de volgende
Alle reacties Link kopieren
JJ, gefeliciteerd!! Dubbel alvast?!?
Ga in therapie!
Ik heb zoveel eten in huis, omdat ik niet wil dat de gasten honger hebben! Het is wel goed gegaan gelukkig. Niet heel veel over ook, paar wafels die de kinderen heel lekker vinden. Een turks brood, wat feta, stukje kaas, bakje filet. Restjes van de andere bakjes weggegooid. Daarnaast nog spul niet gebruikt dat gewoon goed blijft. Kan ik allemaal zo met het partijtje volgende week gebruiken en voor het gewone eten/bezoek. Bier is op twee pijpjes na op, twee flessen wijn over voor in het rek! Oh ja, wat ik wel vervelend vind: ik heb vergeten de stokbroodjes met kruidenboter klaar te maken. Die liggen dus nog in de vriezer, maar ik eet dat soort dingen niet zomaar.



Zelf netjes gegeten vind ik, alleen net iets te veel wijn gehad...



JJ, ben benieuwd naar je spannende nieuws!!!

Leo, 30 kilo, wat ontzettend knap!
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve vrouwen,



Dub, weer een beetje boven Jan? Waarom voelde je zo rot joh? En is het gelukt om, zoals je al zei, zaterdag weer je gezonde zelf te zijn? (En heb je door de kookwekker heen geslapen, haha, grappige vrouw )



BB, goed gepland dus met je eten, die stokbroodjes kan je ook wel weer aan de mensen van het partijtje voeren. Fijn dat je tevreden bent met je eigen consumtiegedrag .



Wat een cliffhanger had ik he, vorige keer...
Alle reacties Link kopieren
Komt 'ie dan... Oe, ik vind het zó spannend om te vertellen maar...



Jip en ik gaan... trouwen .



We weten het al een week of vijf, en oh wat is het leuk fantaseren met zijn tweeen. Geen spannend aanzoek met paarden, violen en rozenblaadjes. Wel twee mensen die jajaja in hun ogen hadden. We hebben in het verleden wel wat hobbelweggetjes gehad, maar we halen nu zoveel moois in elkaar naar boven (blegh, wat een tekst, maar wel waar).



De echte eye opener was de situatie van vrienden van Jip. Een jaar geleden waren wij op hun bruiloft (een sprookje, maar toch voelde het toen niet goed; na een lange-aftstandsrelatie en nooit langer dan 6 mnd bij elkaar geweest, "ja" zeggen tegen de dominee die zegt dat je veel kinderen gaat krijgen, ik weet niet, ik vond het vreselijk, met een mooi decor). Ach ja, deze mensen gaan dus nu uit elkaar. Dat maakte dat we nog meer dachten: soms gaan we door een dalletje, maar na ruim 6 jaar vinden we elkaar ook pardoes weer terug op de top van de berg. Nou, met die vent durf ik meer .



Klein smetje trouwens. Wij hebben er vijf weken samen over lopen smoezen, het was ONS feestje, en zaterdag maakten wij de directe familieleden deel van ons "geheim". Waarop zus het op facebook en twitter flikkerde en haar vrienden het nu eerder weten dan die van mij, en de eerste mailtjes uit de bredere familiekring al binnenlopen met de vraag: "is het echt?" Daarmee heeft ze ons de regie van ons knusse geheim natuurlijk uit handen gemept, en eerlijk gezegd voelt dat best een beetje als beschaamd vertrouwen. Ik zou mijn eigen huwelijk nooit op facebook plempen, hoe kan je dat in vredesnaam wel doen met die van een ander??!! (dit is dus ook even een reality check bij jullie: ben ik nou gek dat ik daar zo verbolgen over ben, of is zij totaal gestoord dat ze dit op social media plempt?)



Moraal van het verhaal is dat Jip en ik gaan trouwen, en dat is leuk. Over vijf minuten is hij terug van autorijles, dus ik ruim even de afwas weg en ga ik met hem smoezen .



Liefs!
JJ, wat leuk voor je!

Gefeliciteerd!

Wat een ontzettend leuk bericht!



Jammer van de zusactie, maar alsnog echt een heel leuk vooruitzicht!
quote:JanneJip schreef op 16 maart 2012 @ 22:10:

Sjonge, die Leo flikt dat maar mooi even buiten ons medeweten











Cool he?!

Heb je me op FB?

Dan kan ik een foto laten zien en anders zet ik wel heel even een foto hier.
Alle reacties Link kopieren
Dankje Leo!



Ik heb je niet op facebook, maar ik heb je mijn naam gemaild op Eleo van de Beo!



(nu ben ik heel benieuwd )
Comming up!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu pas de reacties. Ik reageer nog.
Alle reacties Link kopieren
JJ, gefeliciteerd!! Wat een leuk nieuws! En nee, het huwelijk van een ander plemp je niet op internet!



Leo is mooiiiiii!
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Jemig de pemig, Leo. Jemig. Die kin joh! Wat een kaaaaaaaklijn!



Zo zeg.



...Bijkomen...



Dankjewel Dub. Ik dacht al dat ik gek was, maar volgens mij denkt 99.9% van de mensen dat je andermans huwelijk niet op internet gooit. Jammer, mijn zus is dus wel lid van de 0,01% brigade.



Anyway, ik heb een leuke vent. En hij gaat dus met mij trouwen. Is goede pleister op wond .
*straalt*



verschil he?

En wát ik ook doe, serieus, EMJV blijft een belangrijke plaats innemen bij mijn keuzes.

Ik ben blij dat jullie/we nog bestaan!
Alle reacties Link kopieren
Echt ongelofelijk, lieve Lé. Serieus, wat een geweldige prestatie. Je inspireert me!
Ga in therapie!
Ik doe in 40 graden celsius met een watermelon shake in de hand een voorzichtig cheertje voor je Janne



Wij houden nu even siesta en sjokken dan weer met camera door de stad en eten veel te veel lekkere curries, sate en nyonya food. Gelukkig is het heel warm, dus eet ik kleine porties



En een extra cheer voor Le
Gaat nu snel offline voordat man me forummend op vakantie betrapt
Ziem, klinkt goed daar!!



JJ, gefeliciteerd!



Leo, ik heb je ook even op fb opgezocht: Wat zie je er super uit! Ik vind het een topprestatie hoor!



Hier was het verstand even weg. Ik werd behoorlijk overvraagd (verjaardag kind, flink verkouden, moe, druk op het werk, cycluspijn, andere drukkende verplichtingen). Ik was al blij als ik de avond haalde, en het eten was vooral makkelijk. Dieptepuntje dinsdagavond, toen ik gewoon geen maaltijd in elkaar leek te kunnen flansen die de kinderen lusten. Nauwelijks wat in huis, nauwelijks puf. Ik maakte een soort röstikoek met rauwe ham erdoor en allemaal schaaltjes rauwkost met dip. Voelde me megaschuldig en een heel slechte moeder, tot zoon zei: heb je nog meer van dat aardappelspul? dat is echt lekker!



Maar goed, conclusie: ik moet echt georganiseerder te werk gaan, beter plannen! Dat kan ons eetgedrag echt alleen maar ten goede komen?



Hanke, SG, alles ook goed met jullie?
Oh, vergeet ik helemaal: ik heb 30 minute meals van de bieb, ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goed nieuws te vieren, dames! Één molensteen minder! Dat is al de tweede dit jaar! Hopelijk gaat dit minder mee te torsen gewicht op meerdere vlakken positief uitwerken. Ik ga vanavond in elk geval het glas heffen!
Ga in therapie!
Wat heerlijk voor je Duub! Proost!
Alle reacties Link kopieren
Dub, lekker glaasje?!



Twee molenstenen, mén, ik geef het je te doen (mijn hersenen denken nogal beeldend ). Fijn voor jou, fijn voor je kinderen (ik weet niet waar het om gaat, maar ik denk maar zo dat jouw kinderen er wat van merken als jij molenstenen opruimt...)
quote:Zima schreef op 22 maart 2012 @ 08:36:

En een extra cheer voor Le





Lief van je zima en geniet van je reis!

Bluebird, ik ken je denk ik niet maar hai!



Dubio, heerlijk voor je, gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Je kent BB wel, Lé, ze heette eerst de zesde maand van het jaar in het Engels (ik haal dit wel weer weg als je wilt, BB).



Lekker glaasje bubbels gedronken met een paar vriendinnen, en ik ga binnenkort een feestje geven! En misschien vanavond wel de hort op (er komt dit weekend een vriendin). Vieren dat ik officieel een vrije vrouw ben!



JJ, ben je je wedding al aan het plannen? Zo leuk, die voorpret! Niet de huwelijkse voorwaarden vergeten hè (ik kan het niet laten ).



Ik heb nog wat molenstenen hangen maar het is een feit dat de kinderen meeprofiteren van elke kilo minder! Hopelijk gaat mijn eigen gewicht ook in die richting Ik merk dat ik het moeilijker vind om goed voor mezelf te zorgen als ik me met die problemen moet bezighouden.



Ziem, wat klink je heerlijk relaxt! Ik zie je zó lopen!



Lé, we gaan kijken of we elkaar kunnen zien. Gaat vast lukken! *Wat een mediterrane beauty is ze hè, Ziem? *



BB, je doet het goed! We willen zo graag alles perfect doen hè? Wanneer snappen we nu eens dat ons best goed genoeg is?



Hanke en SG, hoe gaat het met jullie? Hopelijk is geen nieuws goed nieuws?
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven