Lijf & Lijn alle pijlers

Fit worden, hoe?

19-10-2014 19:39 84 berichten
Een aantal jaren geleden liep ik bijna 5 km hard, of ik trainde er iig voor. Inmiddels ben ik zo'n 10 kg zwaarder dan toen, want gestopt met sporten, gestopt met roken, te weinig op mijn eten gelet, baan met veel stress en ander eetpatroon waardoor ik mijn eigen gezonde eetpatroon losliet, enz.

Er mag zeker 10 kg af, maar gewicht vind ik niet zo heel belangrijk, ik wil me gewoon fitter voelen. Heb een paar jaar flink roofbouw gepleegd op mijn lijf met veel stress, weer begonnen met roken na jaren gestopt te zijn, enz. Dat wil ik niet meer.



Wat ik al gedaan heb: auto de deur uit gedaan en een fiets gekocht, dus dagelijks al iets meer beweging toegevoegd. Gestopt met roken sinds een paar maanden. Maar ik voel me niet fit.



Wat kan ik doen? Hardlopen is niet echt mijn ding, sporten gaat sowieso altijd met tegenzin, ik heb nooit echt gesport. Wandelen vind ik best leuk. Fietsen alleen als ik ergens naartoe moet, niet voor de lol.

Sportschool heb ik een aantal jaren gesponsord zonder echt te gaan, die apparaten zeggen me weinig en het ontbreekt aan discipline. Dingen als bootcamp lijken me wel leuk, maar mijn conditie is ver beneden peil (echt dramatisch slecht) dus dat vind ik best eng.



Wat is handig? Ik heb nu de tijd en energie om dit aan te pakken, de afgelopen jaren schoot het er steeds bij in. Maar hoe doe ik dat? Qua voeding en sport?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meedoen met dat bewegen, ik ben slank, maar heb een heel slechte conditie

Ik fiets wel veel, geen rijbewijs, maar voor de rest weinig tot geen echte lichaamsbeweging.

Sportschool voor mij geen optie, dan moet ik ook een oppas regelen en wordt het veel te duur.

Ik ben bezig met het stoppen met roken, voor de 2e keer dit jaar( zwak)

Dus...ik sluit me graag aan!
Fijn! Dat stoppen met roken is een hel! Tenminste, vorig jaar ben ik ook een paar maanden gestopt en toen lukte het niet. Nu gaat het prima en heb ik er ook echt geen zin in.

En dat het niet lukt is niet zwak, dat is die verslaving. Maar als je wilt gaat het een keer lukken.



Wat wil jij gaan doen qua beweging? Naast het fietsen?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook weer gaan bewegen. Alleen ik weet niet wat voor sport ik wil gaan doen. Heb al verschillende dingen geprobeerd. Maar ik vind het of heel snel saai worden of ik kan het niet door mijn handicap.

En ik weet niet wat ik nu moet gaan proberen. Maar ik wil wel fitter worden
Alle reacties Link kopieren
Ik ren nu wekelijks met de koters van mijn klas rondjes in de gymzaal, elke keer een halve meer...gaat steeds beter.

Heb gehoord dat dat steeds een minuut rennen, dan lopen afwisselend erg goed schijnt te werken, verder geen idee
Interval schijnt inderdaad goed te zijn.



Hoe gaat het vandaag?



Ik heb héél netjes gegeten, iets te weinig overdag door de drukte, en normaal zou ik dat gaan compenseren door snacken, maar dat doe ik dus niet nu.

En dat met die drukte, dat is een structureel probleem, dus ik ben een boodschappenlijstje aan het maken voor gezonde meeneem lunches en snacks. Ik doe het namelijk stukken beter als ik gewoon mijn kast en koelkast kan opentrekken en ik heb een relatief kant en klare gezonde maaltijd of snack voor handen. Dan eet ik veel gezonder.



Qua bewegen alleen op en neer naar mijn werk en naar een afspraak vandaag. Morgen maar weer een aflevering 30 dah shred en weer fietsen (door de regen vandaag! Juk!)
Zonnebloem! Welkom! Wat kun je nog wel doen met je handicap? En beweeg je dagelijks of juist niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 21 oktober 2014 @ 20:26:

Zonnebloem! Welkom! Wat kun je nog wel doen met je handicap? En beweeg je dagelijks of juist niet?



Ik heb last van een motorische stoornis. Dus bewegen gaat wat moeilijker. En ben daar door heel snel moe. Wil dus vooral gaan bewegen om wat soepeler te worden. Ben nu een stijve hark .

Maar ik weet gewoon niet wat. Wel het liefst wat ik thuis kan doen.
Alle reacties Link kopieren
vandaag niet al teveel gegeten, eigenlijk 2 boterhammen tussen de middag met hagelslag en pasta, wel supervolkoren en margarine.

Net een groot bord boerenkool, spekjes en rookworst.

Vandaag naar school gelopen en terug ivm paraplu, kan met dat gekke ding niet fietsen.

Had wat beweging op het programma staan voor vanavond, maar dat gaat helaas niet door.

Morgen maar eens beginnen met dat intervalgebeuren, was de naam kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Kom anders gezellig meeschrijven bij thuissport topic, aangezien je eerst thuis je conditie wilt opbouwen voordat je gaat bootcampen.

Overigens ken ik veel mensen die vanuit het niets zijn gaan bootcampen, was de eerste paar lesjes afzien maar zij merken wel dat conditie heel snel vooruit ging.

Heb je toch minder snel door met thuissporten/moet je jezelf ook maar net zo motiveren als in een groep waar je kan vergelijken hoe goed of slecht je het doet en een trainer ervoor zorgt dat je net nog even meer geeft.

In ieder geval beginnen met bewegen en hopen dat het plezier in trainen op een gegeven moment komt.



oftopic @kaaaaaaatje hoe bevalt het 8weekse fitnessblender programma? Hoe vaak in de week moet je dan sporten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven