Lijf & Lijn alle pijlers

het roer om!

10-05-2015 16:12 1359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Met mijn 1.70 meter en 100 kilo, is het tijd om er nu eens écht wat aan te gaan doen. Mijn buikje is geen buikje meer en het is gewoon erg ongezond momenteel. Het liefst raak ik 25 kilo kwijt, maar natuurlijk is mijn uiterlijk belangrijker dan wat de weegschaal zegt.

Hoe wil ik afvallen? Door het roer volledig om te gooien! 2 keer per week sporten, en voor de rest lekker actief bezig zijn, ook wandelen enzo. Ook mijn eetpatroom ga ik omgooien.



In dit topic is alles welkom! Ervaring over jouw afvalsucces, tips, enzovoort. Alle motivatie kan ik goed gebruiken.





Misschien zijn er wel forummers die ook zo'n 20 a 25 kg kwijt willen, dan kunnen we elkaar misschien een beetje steunen.



gr van bb6
Alle reacties Link kopieren
quote:Vera8 schreef op 11 mei 2015 @ 21:53:

[...]





Het is volgens mij een tweeledig iets: actief bezig zijn om aan je lijf te werken maar daarnaast ook een mentaal ding. Jezelf bij je nekvel grijpen en iets gaan doen. Niet toegeven aan de wens om liever onderuit gezakt voor de tv te hangen. Weten dat je die 'verleiding' weerstaan hebt. Dat gevoel doet me ook erg goed moet ik zeggen.



Doe ik dat niet dan verzand ik in een soort lethargische onverschilligheids-modus die van kwaad tot erger gaat. Eet weer alles waar ik zin in heb en vertoon extreem uitstelgedrag. En dat trek ik ook door naar andere vlakken. Met andere woorden ik word gewoon lui en gemakzuchtig. En het spreekwoord zegt: Ledigheid is des duivels oorkussen. Ik geloof het direct!Oei, herkenbaar!!
Alle reacties Link kopieren
Voor mij ook herkenbaar Vera! Iets toch doen ook al heb je totaal geen zin geeft toch heel veel voldoening. Dat is bij mij de zondag-beweging-ochtend. Als ik t niet doe ben ik hele dag niet vooruit te branden en voel ik mij ook nog schuldig. En als ik mij er uiteindelijk toch toe weet te zetten dan ben ik heel trots op mezelf mindset.



Vandaag ben ik niet zo blij. Overdag geen probleem vanavond wel een zwak moment. M'n vriend is ook zo'n snaaier s avonds dus dat werkt niet, zeker niet als we samen even een serie gaan kijken. Heb gezondigd met een Magnum. En vanmiddag bij een tractatie ook al een roze koek op. Ondanks dat ik mezelf niet teveel wil ontzeggen voel ik mij daar wel slecht over. Aan andere kant heeft vriend nog meer naar binnengewerkt en heb ik t gelaten (waar ik voorheen uiteraard gewoon mee zou doen) dus dat vind ik dan wel weer goed van mezelf.

Maar ja, kon beter dus
Ik denk dat sporten in zoverre helpt dat je iig wqt calorieen verbrand, dat geeft toch wat ruimte.

En je wordt er sterker van en je krijgt meer spieren ipv dat alles gewoon leegloopt en uitzakt.





Vandaag heb ik een uur gewandeld, daarna op mijn werk ook nog een uur. Dat is volgens mijn app toch behoorlijk wat calorieen extra die ik verbrand.
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt was een bruine boterham met een gekookt eitje. Zonder zout. Zonder mayo.



Eet vanavond bij vriend zn ouders. Ben benieuwd wat we eten : in ieder geval neem ik een hele komkommer mee om op te eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis007 schreef op 11 mei 2015 @ 09:38:

Dat is wel een recept voor mislukking lijkt me. 5 kg in 3 weken.

Het ligt er maar net aan hoe zwaar je bent. Ik heb flink overgewicht, en ben sinds eind januari al 19 kilo afgevallen - meer dan een kilo per week dus. Ik realiseer me dat dat ooit langzamer zal gaan, maar voor nu is het mooi meegenomen.



Ik doe daarvoor niets geks; gewoon gezond eten en niet meer snoepen. Ik probeer mijn calorie-inname beperkt te houden (ik eet nu gemiddeld zo’n 1500-1600 kcal per dag, met uitschieters naar 1350 en 2000) en wandel/fiets regelmatig een flink stuk. Ik haat ‘echt’ sporten, dus daar begin ik (voorlopig) niet aan. Ik neem elke dag een klein stukje pure chocolade, gewoon omdat ik weet dat ik anders zó’n trek krijg in chocolade dat ik me te buiten ga aan een hele reep (of meer ) en verder weeg ik dingen als rijst, pasta etc. af om te voorkomen dat ik daar teveel van eet.



Ik moest afvallen omdat er diabetes was geconstateerd bij me. Inmiddels zijn mijn bloedwaarden zo goed dat ik het tot de volgende controle zonder medicijnen mag proberen. Een extra stimulans om zo door te gaan! Ik ben wel vaker afgevallen (en weer aangekomen…), maar die diagnose was echt wel een flinke trigger waardoor ik de knop kon omzetten. Ik ben me ervan bewust dat ik dit eetpatroon de rest van mijn leven moet volhouden, maar ik ben echt van plan om nu door te zetten waardoor mijn bmi weer tussen gezonde waardes komt. Het begin is er in ieder geval!
Prik, dat is idd zo, als je heel veel overgewicht hebt gaat het harder, maar dan nog is zo'n doel niet zo handig lijkt me. Als het niet lukt, wat dan? En ongezonde toeren uithalen om te zorgen dat het wel lukt is ook niet de bedoeling. Ik zou volgens mijn app zo'n 0.5-0.8 kg per week moeten afvallen met het aantal calorieen dat ik eet, expres niet te weinig calorieen. Ik kom uit op zo'n 1600 per dag. Ik kan wel 1000 per dag gaan eten maar dat vind ik ongezond.



Wat goed dat je zoveel afgevallen bent! Knap hoor!
Alle reacties Link kopieren
Dank je. Ik eet ook bewust niet te weinig calorieën. Ik sta onder begeleiding van een diëtist (vanwege die suiker) en van haar moet ik minimaal 1200-1300 calorieën per dag eten. Ik wil echter niet doorslaan, dus als ik met die 1500-1600 ook afval dan vind ik dat prima. Ik ben bang dat als mijn lichaam went aan minder calorieën ik meteen weer aankom als ik een keer uit de bocht vlieg.
Idd, ik wil ook gewoon ruimte houden voor een koekje bij de koffie zonder meteen hysterisch aan de wortelen en sla als avondeten te moeten. Ik beweeg momenteel vrij veel, dat maakt ook dat dat wel kan.
Alle reacties Link kopieren
Dag Dames,

Ik wil ook graag een poging doen om mee te schrijven. Sinds mijn twee kinderen ben ik structureel te zwaar en toen eind vorig jaar de weegschaal richting de 100 kroop (ik ben 1.76), heb ik besloten tot hier en niet verder. Sinds eind januari volg ik het body support programma via een sportschool. Afgestemd op mijn behoeftes (leeftijd, lengte, gewicht, beweegpatroon, voortgang) krijg ik dagmenus die me moeten helpen af te vallen. Inmiddels ben ik 9 kg vet kwijt en heb ik 2 kg spieren gewonnen. het begin is er. Ik merk wel dat de klad er een beetje in begint te komen, dus kan weer even een portie motivatie gebruiken!

Groeten!
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zijn die menus trouwens wel een eyeopener! Ik eet nu veel en veel meer dan voorheen. En voel me er zoveel energieker bij. Menus zijn op basis van adviezen van het voedingscentrum en komen nu voor mij grofweg neer op:

O: 3 sneetjes brood met halvarine en jam/smeerkaas/kip/ham etc

t: bakje yoghurt met fruit

l: 3 sneetjes brood met halvarine en kip/ham/smeerkaas/light kaas

t: snee brood met wat beleg en wat fruit

d: 200 g groenten, zo'n 100-125 g mager vlees en 90-150 g rijst, aardappels etc

t: 200 g halfvolle kwark met fruit en wat honing



Dit is samen zo'n 1900 Kcal. met 2-3 keer sporten per week val ik hiermee 0,5-1 kg per week af, als ik me er ook goed aan houd...

Honger heb ik absoluut niet, had in het begin eerder moeite om de boel weg te krijgen. Nij mijn verbranding hierdoor goed op gang is merk ik dat als ik eens uit de bocht vlieg, het ook niet meteen desastreuze gevolgen heeft :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:nijntje_pluis schreef op 12 mei 2015 @ 10:28:

Voor mij zijn die menus trouwens wel een eyeopener! Ik eet nu veel en veel meer dan voorheen. En voel me er zoveel energieker bij. Menus zijn op basis van adviezen van het voedingscentrum en komen nu voor mij grofweg neer op:

O: 3 sneetjes brood met halvarine en jam/smeerkaas/kip/ham etc

t: bakje yoghurt met fruit

l: 3 sneetjes brood met halvarine en kip/ham/smeerkaas/light kaas

t: snee brood met wat beleg en wat fruit

d: 200 g groenten, zo'n 100-125 g mager vlees en 90-150 g rijst, aardappels etc

t: 200 g halfvolle kwark met fruit en wat honing



Dit is samen zo'n 1900 Kcal. met 2-3 keer sporten per week val ik hiermee 0,5-1 kg per week af, als ik me er ook goed aan houd...

Honger heb ik absoluut niet, had in het begin eerder moeite om de boel weg te krijgen. Nij mijn verbranding hierdoor goed op gang is merk ik dat als ik eens uit de bocht vlieg, het ook niet meteen desastreuze gevolgen heeft :-)



Mooi lijstje! Alleen de 3 broodjes in de ochtend lijkt me veel? Ik weet niet of ik er 3 weg zou kunnen krijgen. En wat voor broodjes eet je?



Mijn lijstje vandaag:

O- schaaltje Brinta

T: druiven

L: 2 br boterhammen jonge 30+kaas, 1 br boterham pindakaas

T: Liga fruitreep

A: nasi en schaaltje yoghurt
Alle reacties Link kopieren
Lijstje vandaag :



O: bruine boterham met ei

T: /

L: 3 bruine boterhammen 20+ smeerkaas

T: banaan/appel mix (1 banaan 1 appel)

A: rijst met andeivie en zo'n 150 gr kip

En als toetje 150 gram heerlijke aardbeienkwark .



Ben best trots op dit lijsje.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik zou ook wel mee willen schrijven met jullie. Ik ben op de weegschaal gaan staan en ben me wezenloos geschrokken.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik begon de dag met goed nieuws vandaag. Ik had mijn tweede afspraak met de diëtist en ik was maar liefst 4,5 kg lichter dan de vorige keer (bijna 3 weken geleden) Én ik ben nu onder de 100 kg, joepie!

Uiteraard zit daar veel vocht bij, maar goed het kan er maar af zijn

Mijn eetlijstje voor vandaag (het plan):

O: kwark met muesli

t: fruit

L: 3 boterhammen met beleg

t: noten

d: stukje zalm, aardappelen en broccoli

drinken: koffie, water, thee, karnemelk



Thordis, ik gebruik dezelfde app als jij, handig he! Ook om te zien wat bewegen oplevert. Ideaal vind ik, en motiverend. Ik moet volgens die app ook ongeveer 1600 calorieën eten en daar kom ik ook wel aan met het bovenstaande lijstje.



Succes weer allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Pepepper, kom erbij! Er zijn er hier aardig wat zo rond die stomme 100, we weten hoe het voelt..
Bureaustoel, wat goed!

Ik was gisteren een dagje op stap en heb me zo goed mogelijk proberen 'in te houden'. Is voor het grootste deel gelukt, alleen met het avondeten niet.... Vandaag maar weer volle bak op de rem.

Voor mij sinds afgelopen maandag een extra stimulans om af te vallen, want de fysio constateerde een veel te hoge bloeddruk. Kan helaas pas volgende week dinsdag bij de huisarts terecht, maar ik ben er behoorlijk van geschrokken kan ik wel zeggen.



Lijstje voor vandaag:

o: yoghurt met muesli

t: aardbeien

l: haring en wat groente

t: fruit-smoothie (fruit en wat yoghurt)

d: gewokte groenten met kipfilet

t: handje noten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lea, vervelend joh! Ik denk dat je vooral niet te veel moet stressen en op je zoutinname moet letten voor je bloeddruk. Vervelend dat je pas zo laat terecht kan bij je huisarts!
Hoi, mag ik mee schrijven en lezen?





Ik weeg ook 25 kilo te veel en wil er voor eind van de zomer 10 kilo af. Hopelijk lukt dat maar ik slik medicatie die niet helpt en bewegen is soms erg pijnlijk. Maar ik denk dat kilo's teveel meezeulen ook een gedeelte van mijn pijnklachten veroorzaakt.

Dus ik moet goed op voeding letten en wandelen zou ik prima kunnen.

Ik heb hardgelopen maar woog toen minder en dat was al een aanslag op mijn lichaam. Maar dat zou ik graag weer doen.
Ha Feeksje, welkom
Alle reacties Link kopieren
nvt
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag mee willen schrijven! Ik hoop dat jullie dat niet vervelend vinden aangezien ik niet echt heel zwaar ben... Ik weeg 61 kilo bij een lengte van 1.60. Maar ik heb een tengere bouw en daardoor ben ik nu wel echt te zwaar. Ik merk het vooral aan mijn buik en bovenbenen en ook in mijn gezicht is het te zien. En als ik bijvoorbeeld een hele dag zit dan heb ik savonds gierende buikpijn door de rand van mijn broek, terwijl als ik sta er niets mis is met die broek. Ook voel ik mij savonds opgeblazen.

Als ik smorgens in ondergoed in de spiegel kijk vind ik mijzelf best okee, maar als ik dat savonds doe dan lijk ik soms wel 6 maanden zwanger! Daar begrijp ik echt niets van en ik vind het heel vervelend. Ik hoef niet een of ander afgetraind lichaam, maar ik zou wel graag 6 kilo afvallen. Het liefst bereik ik dit voor mijn vakantie in augustus.



Ik ben nu op een punt gekomen waarop ik mij niet meer prettig voel in mijn eigen lichaam en ik merk ook dat ik de verkeerde kant op ga als ik zo doorga. Regelmatig, bijna dagelijks, haal ik lekkers in de winkel, zoals bijvoorbeeld kinderbueno, maar dan gaat gelijk het hele pak op, VIJF stuks! Daarna natuurlijk misselijk en rotgevoel, maar toch houdt dat me de volgende keer niet tegen.



Ik ben nu sinds maandag begonnen met fietsen naar werk (half uur heen, half uur terug) en ik wil gaan starten met hardlopen. Ik HAAT sport, maar ik merk dat ik anders geen motivatie heb. Ik heb nu sinds januari al meerdere pogingen gedaan om weer gezonder te gaan leven, maar als ik niet sport dan maakt het mij een soort van allemaal niet meer uit. Terwijl als ik sport dan denk ik: zonde als ik dit nu eet, want dan heb ik voor jan lul gesport.

Verder probeer ik suiker te vermijden, alles volkoren te eten, tussendoor alleen met groenten/fruit/zuivel/noten te snacken.



Mijn geplande menu voor vandaag:



Ontbijt: 1 gekookt ei, 2 wasa crackers met kaas

Tussendoor: 2 nectarines

Lunch: 2 volkorenboterhammen met zelfgemaakte tzatziki

Tussendoor: 1 banaan

Diner: Volkorenpasta met zelfgemaakte saus

Tussendoor: appel
quote:Thordis007 schreef op 13 mei 2015 @ 10:33:

Ha Feeksje, welkom
Ik WW af en aan. Vind wel fijn, is gewoon normaal alles eten alleen met mate. En ik heb al veel lekkere recepten op pinterest gevonden met punten telling erbij.

Moet alleen gewoon doorzetten, nu is het schoolvakantie en ben ik sneller geneigd om wat lekker te maken en meer te snoepen.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn al weer goed bezig zeg!



Net als Ymora behoor ik niet tot de gemiddelde doelgroep hier (gezond gewicht) maar denk dat we desondanks met zijn allen toch een gemene deler hebben: "We willen af van het patroon waar we in zaten"

Gewichtsverlies is uiteindelijk de grootste winst, maar het gevoel 'Het roer omgegooid te hebben' is (zeker voor mij) even zo belangrijk omdat ik anders ook gestaag doorgroei (met bijbehorend labbekakkig gevoel).



Ik ben van nature een persoon die 'alles liever alleen doet' Sluit me niet zo snel ergens bij aan. Maar ik dacht gister wel aan dit topic toen ik zin had in wat lekkers. Dat koekje dus maar laten liggen! In die zin heeft dit topic voor mij dus wel gewerkt.



Blijf dus aanhaken hier..
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet trouwens nog net als voorheen (probeer wel wat te minderen met de jus en sausjes bij het vlees). Maar ik moet af van het snaaien tijdens de lekkere trek. Want dan heb ik geen rem.



Het plaatsen van een eetlijst is voor mij dus ook niet zinvol (iig niet motiverend voor jullie )



Denk dat ik in dat geval beter kan posten:

'Vandaag niet 6 doosjes smarties achterover gegooid' of vier chocoladewafels laten liggen.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven