Lijf & Lijn alle pijlers

Ik moet iets kwijt..

27-11-2014 20:31 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
....Ja een paar kilo!



Doe je mee in dit afvaltopic? Laten we elke vrijdag wegen en zelf de stand hieronder in de tabel invullen.

Zet je pb-functie aan dan stuur ik je de inlog + ww van deze TS!



NaamLeeftijdstreefgewichtMethodeHuidig gewichtAfgevallenBeelicious3280kggezond eten, bewegen90,5kg-1,7kgMadameQetesh3070kggezond eten, bewegen, dreamline80,9kg-kgMiepy852963kgCambridge, sporten67kg-10kgZon88 2675kgGezond eten (eetmeter), bewegen82,1kg-5,8Lotje8375kgdietiste, bewegen99kgKleintje19872759,9kggezond eten, geen chocola, bewegen68,3kg-4,6kgAlysha65kggezond eten, niet snoepen79kg-Veroeska75kgPaleo dieet93kg-Bagheera9123niet snoepen/snacken, water drinken, thuissporten-Hybelkanin30~70kgmindersnoepen, bewegen82kg-BebbelNiet snoepen, waterdrinken, sporten-Annie2559,5kgNiet snoepen, gezond eten, bewegen63,5kg-Melsch3070kgSporten, tussendoortjes matigen81,4kg-Weetje82-4kgSommerfugl
Afvallen!
Alle reacties Link kopieren
Onee 3 ons. ( toch minder erg als 4 haha)
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Gefeliciteerd danwel gecondoleerd met de weegresultaten Ik ga woensdag weer, ben benieuwd!



Ik ben zojuist weer begonnen in het boek "het geheim van slanke mensen", toevallig bij iemand bekend? Geen suf dieet-boek, gaat vooral over het altijd maar door willen eten en het niet in staat zijn om een stukje chocolade te eten maar direct de hele reep op te maken... Het maken van keuzes dus. Ik kon me vooral goed vinden in de vele voorbeelden die extreem herkenbaar waren ( álles eten op een verjaardag, echt lekker of mwah, gewoon, omdat het er staat ). Heb er een jaar geleden veel aan gehad en nu tijd om het allemaal even op te frissen!
Alle reacties Link kopieren
Beelicious: Spannend hoor dat wennen op de babygroep. Fijn dat het zo goed gegaan is! En nog gelukt met de oefeningen met de bal?



MadameQetesh: Hoe is het met je rug? En alweer beter? Spannend om voor jezelf te beginnen! Al wat meer opgeschoten?



Melsch: goed bezig met compenseren en de doos chocolade niet direct leegeten! Is voor mij ondenkbaar haha



Kleintje: Jaaa bij zo'n wok is echt niet te doen. Je blijft eten hé! Goed gewicht kleintje!



Zon: ja irritant hé ongesteld zijn, heeft bij mij ook altijd zo'n invloed. Volgende week is er vast wat af!



hybelkanin: Ben benieuwd. Kan best lang duren na je bevalling toch?



Hier gaat het erg goed. Heb me deze week goed aan mijn plan gehouden. En met resultaat 0.9 kg eraf. Nu 98.1 kg. Was natuurlijk weer een hoop vocht, maar het begin is weer gemaakt. Zou iemand mij de inloggegeven door willen sturen? Dan kan ik het zelf wijzigen. (Euh...proberen dan, nooit gedaan in een tabel) Heb mijn pb-functie aangezet.



De nagym was trouwens erg leuk. Beetje aerobic achtig en met aandacht voor de bekkenboden én nog niet zo intensief. Elke week word het wat intensiever. Iemand had het erover om te wandelen met de kinderwagen. Dit doe ik ook altijd. Liefst elke dag. Je loopt inderdaad zo een uur. (hou nog geen app bij...wel leuk idee! Ga eens opzoek naar runkeeper waar het over ging) Helaas werkt het weer hier niet zo mee de afgelopen twee dagen.



Iemand nog leuke plannen dit weekend?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een passend boek voor mij!!
Alle reacties Link kopieren
@Lotje ik maak soep altijd heel simpel, groenten even aanbakken met knoflook, soms ui erbij (ligt eraan wat voor soep ik maak), bouillonblokje en water erbij en blenderen. Verder alleen (verse) kruiden. Soms een heel klein beetje van iets zoals geitenkaas/zalmsnippers. Dus best licht en ik vind het lekker voor tussendoor.



@Melsch Jillian Michaels heeft fijne thuis workouts. Intensieve maar ook yoga.



Net als Hybelkanin durf ik ook nog steeds niet goed op de weegschaal. Ook omdat ik anders zo snel het gevoel heb dat het niet hard genoeg gaat. Naast kilo's kwijt wil ik vooral graag iets meer energie. Dus eet ietsje minder en probeer steeds de wat gezondere dingen te kiezen en veel minder suiker te nemen. Gaat vooralsnog goed maar ik ken de zwakke momenten van vorige keren..
Alle reacties Link kopieren
Melsch dat boek heb ik ook ergens, inderdaad een tijd geleden veel aan gehad en ga het NU zoeken !
Sommerfugl, dat doen we goed, ik ga op zoek naar Jillian Michaels en jij naar Mieke Kosters (schrijfster "het geheim")... Zo helpen we elkaar mooi verder!



Zo, dat was de überkorte reactie voor het slapen gaan
Hi meiden,



Hier ging 't eettechnisch mis... Ik had 't zondruk dat ik voor makkelijk koos ipv gezond. En 't was zulk rot weer dat ik niet heb gewandeld. En de bal is nog steeds niet opgeblazen, ik heb inmiddels wel een yogamatje.



Ik had gemiddeld 5 uur slaap per nacht afgelopen week omdat mijn man heel laat thuis was en ik dus alle babyvoedingen deed.. (Ook s'avonds laat en s'nachts) Was dus ook moe en had geen motivatie. 😴



Gisteren werkuitje gehad. We hebben een kookworkshop gedaan, super leuk. Ik kon niet van de wijn afblijven, was zó gezelling. Had er vier op en voor/hoofd/na gerecht.

Vanavond eet ik ook niet thuis en ga ik naar de bioscoop

Morgen ga ik er weer vol frisse moed tegenaan!
Ik kan je de hand schudden Beelicious...hier gaat het ook niet echt top. Motivatie beetje kwijt en door het koude weer van de afgelopen dagen (en te weinig tijd) ook eigenlijk niet gesport. Alleen beetje gewandeld met de wandelwagen.

Blijf gelukkig rond de 83 kilo zitten dus het is niet zo dat er kilo's bijkomen, maar er gaat ook niks af haha.

Hoop dat ik mij vandaag weer kan herpakken! Wish me luck ;)



Grappig van die boeken. Ik heb gelukkig niet zo'n last voor maar door blijven eten, maar vind gewoon te veel lekker haha. Ik kan gerust een pak koekjes wegleggen na 2 koekjes



Hoe is jullie weekend verder verlopen? Deze week er ook weer hard tegenaan?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal ! Heb ook veel gegeten dit weekend maar geen "slechte" dingen. Vind edamame bonen (sojabonen) zooo lekker. Dat is mijn favo snack op het moment.



Dat boek van Mieke Kosters waar Melsch het over had vind ik zo fijn omdat het lekker realistisch is en geen dieet; het komt erop neer dat je je bewuster moet worden van wat je eet. En een beetje balans bewaren. Dus iets lekkers kan best, maar steeds teveel calorieën ja daar val je niet van af. Voor allen met een zwaar weekend: gewoon deze week weer gezonder eten en dan maakt een keertje niet uit
Welk boek bedoelen jullie?

http://www.bol.com/nl/c/b ... osters/4197326/index.html
Alle reacties Link kopieren
Ik heb "Ik ken mezelf en ben slank". Dat is een beetje op de valkuilen gericht. Als met alles ben ik met eten ook een beetje alles of niets vandaar. Het is geen wonderboek of dieet maar wat ik fijn vind om te lezen is dat met kleine aanpassingen je echt een stuk beter kunt gaan eten. Wat Mieke Kosters bv doet is maaltijden een maat geven, S/M/L/XL. Als je meestal een M kiest (en dat gaat vooral om calorieën niet eens om voedingsmiddelen al is gezonder wel beter natuurlijk) zul je afvallen. Maar ga je uit eten neem dan een S ontbijt en lunch en dan heb je alweer heel wat gecompenseerd. En een taart met koffie als lunch is evenveel calorieën als een groot broodje gezond. Daardoor voel ik me niet zo snel "schuldig" als ik een keer iets "fouts" eet en dat helpt me minder te snoepen (en soms gewoon een keer lekker wel iets slechts te nemen)
Alle reacties Link kopieren
Boek klinkt wel heel interesant. Bedankt voor de tip.

Ik ga eens bij de bieb kijken.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik ben vanmorgen vroeg begonnen met wegen!



Plan: deels uitgevoerd:

O: 30g special K, 250ml biogarde yoghurt, thee

T: koffie en stroopkoek

L: 2 volk boterhammen met smeerkaas en rauweham en sla, koffie

T: cola light, sap

A: gekookte witlof, schnitzel en gekookte aardappels, cola light

T: restje ijs, restje chips :(
Ik heb "het geheim van slanke mensen" van haar, volgens mij is dat haar eerste boek waarin ze haar theorie toch vooral uitlegt? Ik vind het in ieder geval erg prettig lezen en veel "ow ja" momenten.



Ik had vanmorgen trouwens een behoorlijk baalmoment: na een week goed opletten, gezonde keuzes maken, 3x minimaal een uur wandelen, 3x uitgebreide spiertraining/workout, was ik 800 gr zwaarder dan vorige week!!! precies onder dezelfde voorwaarden gewogen als vorige week... Verdorie, dat is wel demotiverend zeg Ik weet dat afvallen met ups en downs gaat, maar een ietwat lekkerder begin om vol goede moed door te gaan was leuk geweest.



Naja, vandaag een gezonde dag gehad, 1,5 uur gewandeld. Morgen weer een thuis workout doen en dan maar hard hopen op een beter resultaat volgende week!



Net eetschema trouwens beelicious! En zon88, is het herpakken je nog gelukt?
Alle reacties Link kopieren
Misschien kweek je spieren Melsch?

Of ongesteld?

( of nog geen grote boodschap gedaan??).



Maar wel balen idd als je dat dan ziet.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Nope, na wc en borstvoeding, voor ontbijt, zonder kleren... Kortom, zo positief mogelijk

Ongesteld zou in theorie kunnen, maar 5 weken na de bevalling ook wel weer erg vroeg zijn. Ik heb stiekem mijn hoop gezet op het spieren-verhaal, maar geen flauw idee of dat in de loop van één week al een verschil kan maken...
Zo bete drukke ochtend gehad, pluspunt: geen tijd om te snorpen. Heb mezelf gedwongen aan tafel te gaan zitten en lunchen!



O: optimel puur, 2 vlok. boterhammen met halva jam.

T: glas cola light

L: optimel puur, 3 boterhammen met smeerkaas en rauwe ham. Koffie

T: drinken en fruit

A: woknoodles, veel groentes, nasi/bamivlees, woksaus en handje kroepoek.

T: thee
@ melsch: herpakken is redelijk goed gelukt. Ik heb alleen de laatste tijd niets meer afgewogen en ik merk dat ik dat beter wel kan doen. Van het weekend maar weer mee beginnen.

Vanochtend wel al gewogen! 82,3 kilo dus nu 5,6 kilo eraf

Mocht iemand morgen de tabel gaan aanpassen...zou iemand mijn gegevens dan ook willen aanpassen?



Hoe gaat het bij jullie? En Melsch, gewoon stug doorgaan hoor!
Ah nee.. Weer terug bij af, hoe kan dát nou?! :(



Hoe was de stand bij jullie dames?
Alle reacties Link kopieren
Oh poep, vergeten te wegen.

Zal het vanavond even doen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik weeg me volgende week woensdag weer, handig voor de kerstdiners



Het eten was vandaag helaas niet zo'n succes, manlief zat een paar dagen in Engeland en had wat lekkere dingen meegenomen die natuurlijk vandaag op zijn gegaan... Wel een 45 min durende post pregnancy workout gedaan. Ik heb me verder vandaag vooral vermaakt met de zoektocht naar een fijne thuis-bodyweight-training door allemaal oude topics van Viva door te spitten. Ik krijg er helemaal zin in om, over een week of 2, weer met een paar challenges te beginnen! Ik ken mezelf, als ik eenmaal met een leuke, uitdagende workout bezig ben, vind ik het ook veel makkelijker om gezonder te eten, omdat het vele sporten anders als "zonde van de moeite" aanvoelt. Daarnaast, als ik kijk naar mijn vorige borstvoedingsperiode, houd ik mijn gewicht dan echt behoorlijk vast en dan werkt het opbouwen van spieren het beste om af te vallen. Nu alleen nog iets moois kiezen! Kanshebbers zijn so far iets van Jillian Michaels of P90X3.



Maar goed, eerst even mijn post-zwangere spieren weer wat activeren en morgen (hopelijk regent het niet!) 7 km wandelen met als gewicht 4 kg kind in draagdoek
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi...mag ik hier aansluiten?



Ik wil wat kilootjes kwijt die door emoeten er bij zijn gekomen en die er ook echt wel weer af moeten!

Door bewuster te eten lukt me het bijna altijd om weer wat kwijt te raken...nu lijkt het lastiger en daar baal ik van.



Ik weeg momenteel 68 kg bij een lengte van 1.67...teveel voor mij! Ik voel me het lekkerst bij 64 of nog iets minder. Mijn eerste doel is dus -4kg!



Sterk was ik niet vanochtend...twee witte puntjes met chocohagel, niet handig nee

Maar ik begin gewoon nu!
Leef nu! Maar hoe.....
Welkom Fleur!



Oke ik ga 't anders doen, ik heb een stukje gezien over hoe slecht toegevoegde suikers voor je zijn. Ik wil me hier in gaan verdiepen en dan minderen met de suikers! Heb er een boek over besteld!



http://deredactie.be/cm/v ... zone/Gezienoptv/1.2177793
Ik ben benieuwd beelicious! Ik heb de theorie al vaker gehoord en volgens mij kun je er ook echt veel gezondheidswinst mee behalen... Ik besluit dan echter meestal dat ik mijn dagelijkse voedingspatroon daar teveel voor moet omgooien en ik het dan toch niet voor altijd volhoud. Inmiddels ben ik wel zo oud en wijs dat ik alleen nog maar veranderingen doorvoer die ik vol kan blijven houden. Voor nu is dat een gezond eetpatroon (veel fruit, groente, alles volkoren, zilvervlies etc, niet teveel tussendoortjes, drinken altijd calorieloos) en regelmatig bewegen. Maar ik ken wel mensen die er veel aan gehad hebben en het ook blijvend volhouden.



@sommerfugl: heb je zelf ook jillian michaels "gevolgd"? Ik ben er echt extreem enthousiast over, het is voor precies de "insanity-light-workout" die ik met mijn brakke conditie schitterend kan gebruiken om eindelijk weer te kunnen opdrukken, planken en al die coole oefeningen waarna je je echt badass voelt

Ik heb dit weekend het halve (uitgebreide!!) topic over 30 days shred gelezen en de eerste 2 dagen gedaan. Plan is daarna door naar ripped 30, daarna een combinatie van 6week6pack, body revolution en yoga meltdown. Zoals jullie zien: aan goede ideeën geen gebrek, nu de uitvoering nog



Wat zijn jullie plannen om de kerstdagen zonder al teveel schade door te komen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven