Lijf & Lijn alle pijlers

Met 5 tot 10 kilo minder word ik nóg leuker!

16-08-2010 12:19 1871 berichten
Oké, en nu ben ik er klaar mee! Ik wéét dat ik me veel lekkerder en prettiger in mijn lijf zou voelen met vijf tot tien kilo minder. En toch steeds 's avonds weer die chips, koekjes, biertjes, chocola en wat dies meer zij. Wie doet er mee?

Naam Lengte Start Huidig Verschil Streef BarbaraAnn1,687371,1- 1,965Chadidja1,787774,3- 2,769,9Juicy_1,636364+ 1,055lox1,656159,1- 1,956Michelle901,6658,555,0- 3,554,5nike1,636461,5- 2,558Poezz791,767473,9- 0,169Puntje1,6871,469,7- 1,765Rasa1,6974,873,8- 1,068ShiirleeY1,565650Sidhe1,757573,8- 1,268Springchicken1,6078,778,9+ 0,270tijgermeisje1,728887,9- 0,179,9Yin1,738786,9- 0,180

Aanmelden voor de gewichtstabel kan niet meer, maar natuurlijk is iedereen welkom om mee te schrijven!



En o ja, ik ben niet van het crashen of de rare diëten. Gewoon saai, verantwoord, netjes, gestaag, gezond, eten, bewegen!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Maaique!
Alle reacties Link kopieren
Barbara, dat klinkt als een leuk programma, veel plezier dit weekend!
Alle reacties Link kopieren
@barbara Dankje :D Heb je nig wat gedaan gister?



@5x5 Thnxxx !! Ik ben mega trots :D



Vandaag weer geen sport, dagje geen tijd en een mega kater! Mahja, dan alsnog 5x deze week dus ach ;)
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
@ Maaique, goed!



@ 5x5, Je gaat op een gegeven moment echt wel afvallen



@ BarbaraAnn, mmmmmjammmmm BBQ! Ik heb dat echt lang geleden gedaan. Het weer zit ook niet echt mee. Eens afspreken hier in huis, dat we dat de eerstvolgende vrije lekker weer dag gaan doen. Zou dan ook de eerste keer zijn dat dochter actief kan mee-eten van de BBQ.



Vandaag een redelijke dag qua weer. En het wil wat zeggen dat ik deze dag gewoon redelijk noem. Wat een bagger zomer-weer, grrr... Ik heb al op de Wii gesport. En net een wandeling gemaakt met hond en dochter op de driewieler met duwstang. Dat alleen al is bekant een workout.



Oja, ik woog 57,6 kg. Best redelijk, vind ik zelf (op de Wii 56,2, maar die telt niet)
Wat een rust hier!



Korte post van mij; hele weekend weg geweest, vrijdag vergeten te wegen en nu erg moe. Door familiebezoek ook teveel gegeten, dus morgen een flinke balansdag hoop ik!
Alle reacties Link kopieren
@5x5: ik heb dat ook, het lijkt alsof ik steeds bijkom. Heel vervelend!



@Maaique: ik ben niet meer geweest, heb me gestort op het sorteren van mijn verhuisdozen. Ook goed gewerkt, want had goed spierpijn de volgende dag.



@Nike: dan is een BBQ ook leuker, als dochter kan meedoen. Het was een groot feest van mijn broers, veel volk, veel vlees en alles was afgedekt tegen de regen die niet kwam. En geen brood gegeten!



@Yin: ik duim voor je, hopelijk gaat het stukken beter met je vandaag.



Hier op verhuisgebied veel gebeurd! Heb mooie glazen gekocht, eetkamerstoelen en gordijnen gescoord en dus begonnen aan het hersorteren van de verhuisdozen. Veel tegengekomen, dat was wel leuk! In de winkeltocht ontzettend veel gelopen, dus veel gewonnen op beweeggebied die dag!



En gisteren lekker uitgeslapen, film gekeken en naar de sauna. Wel chocolade gegeten, maar ook voor het avondeten veel gegrilde groenten gegeten. Dus al met al qua eten een redelijk weekend. Ben niet ontevreden in ieder geval!



Tijger, hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Dames!



Ik heb jullie echt schandalig verwaarloost, maar ik heb het zo druk gehad met de verhuizing dat het er even niet van kwam. Ook heb ik niet goed op mijn lijf gelet, dus er zullen wel weer wat kilo’s aanzitten. Ik heb alleen nog geen weegschaal gekocht, dus ik kan het even niet wegen. Deze week komt er een weegschaal. En mijn huisje is mooi! Het voelt al als thuis Ik ben sinds een week over en nu heb ik vakantie, dus genoeg tijd om het helemaal eigen te maken.



@Yin: oei die bult. Gaat het er nu beter mee? Ik lees nu dat het een schapenbult is. Klinkt best vreemd, onschuldig lief lammetje is toch niet zo onschuldig. Hoe gaat het met je injecties?



@BarbaraAnn: wat flauw van die vriendin. Gewoon loslaten, zulke mensen zijn je energie niet waard. Fijn dat het met je huisje goed zit. Die kom Griekse yoghurt met honing en muesli klinkt echt goed en gezond. Ik krijg er spontaan weer honger van. Hoe gaat het met je verhuisdozen?



Nike: Jammer dat het festival in combinatie met je dochter niet goed werkte. Heb je het wel nog leuk gehad? Wat doet die sculptor precies die je gekocht hebt? Al resultaat?

Wat goed van die broek! Haha en wat leuk dat je de mode voor bent! Je bent nu een echte trendsetter.



@Kittie:Welkom! (beetje laat maar goed ;) )



5x5: Welkom terug! Knuffel voor het niet afvallen!



@Maaique: Welkom! Super dat je een persoonlijk record hebt neergezet met die 1km rennen! Voelt zeker goed om zoiets te bereiken.



@Lazyme: Welkom! Wat een nieuwe mensen opeens, gezellig! Op een gemiddelde (werk)dag eet ik 4 boterhammen met boter en chocoladepasta, een stuk fruit, meestal een koekje (al zijn het er de laatste tijd een stuk meer dan een), gewone portie avondeten, toetje en ik drink heel veel thee. Nu met de verhuizing heb ik regelmatig fris gedronken om even af te koelen van het harde werken, maar nu ga ik weer helemaal op thee en water over.



In de vakanties snoep ik vaak meer. Mijn schoonmoeder was zo lief geweest om een enorme reep chocolade in mijn nieuwe koelkast te leggen, dus die was ook zo op. Niet zo heel handig voor mijn gewicht. Ik sport momenteel niet, maar ik fiets iedere werkdag 50 minuten.



Over een paar weken ga ik weer fitnessen met een vriendin. Toen we studeerden fitnesten we ook samen en daarna zijn we gaan zwemmen, maar toen verhuisde ze en nu we weer bij elkaar in de buurt wonen, gaan we weer lekker samen sporten op woensdag.



@Meissie: Gefeliciteerd! Wat leuk :D Krijgen we later wel een foto van jou in de jurk? Ik ben echt dol op bruidsjurken.



Ik vind het heerlijk dat ik nu even twee weken vakantie heb. Op mijn werk gaat alles goed, dus ik zit met een redelijk gerust hart thuis nu. Ik moet echt even bijkomen, de afgelopen weken waren zo stressvol. Verhuizen is niet echt mijn ding. Gelukkig hebben een hoop mensen me heel veel geholpen. Dus dat was echt geweldig! De schilderijtjes moeten nog opgehangen worden en ik moet nog opzoeken hoe de TV precies werkt, maar verder werkt alles.



Ik ga zo een lijst maken van alles wat er in huis moet gebeuren qua regelmatige schoonmaak en die ga ik dan met mijn vriend verdelen. Door zijn lange zomervakantie wonen we nu een paar weken fulltime samen, dus dat is echt leuk. Iedere ochtend wakker worden met hem naast me in bed is fijn! Hij vind het alleen af en toe wat minder fijn, aangezien ik véél vroeger wakker ben dan hem en dan in huis ga rommelen.

Fijne maandag iedereen!
Alle reacties Link kopieren
@ Sidhe, fijn dat je er weer bent en dat je zo lekker aan het verhuizen bent! Die Sculpture is een soort massage apparaat tegen cellulitis. Ik zie nog geen resultaat. Maar ik hoop zó dat het helpt.



Tijgermeisje ben je op vakantie????



@ Yin, succes met je balansdag.



@ BarbaraAnn, goed bezig en goed geslaagd, fijn!



Ik ben nog steeds braaf elke dag aan het sporten. Gisteren naar de kermis geweest (eergisteren ook). En we (dochter en ik) zijn in de draaimolen geweest. Ik wou bij haar in het auto'tje gaan zitten. Maar helaas mochten volwassenen dat niet.... Zeker bang dat er iemand in klem blijft zitten. (ik natuurlijk niet, want ik paste er mákkelijk in, ha, ha!). Met snoepen zondig ik wel dagelijks een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Zo te zien heeft iedereen weer een druk/leuk weekend gehad!

@Nike, Over die HM catalogus heb je helemaal gelijk, ik koop ook niet vaak kleding daar. En als ik eindelijk wat heb gevonden wat leuk staat, is het binnen no time gekrompen of verkleurd of er zitten gaatjes in (etc.), en dat vind ik vaak zo jammer!

@Sidhe, Bedankt voor het aangeven wat je ongeveer eet op een dag! Ik doe het wat dat betreft dus best goed gelukkig! Nu het bewegen nog.

@BarbaraAnn, Ik had nog paar vraagjes over die dextro engergy. Ik koop die namelijk nooit omdat ik het idee heb dat zoiets heel slecht is (kcal etc.), of is dat niet zo? En zorgt het ervoor dat je genoeg energie hebt tijdens je werk/sport als je even in een "energydipje" zit?



Vanmorgen heb ik 15 km gefietst, het was al weer een paar weken geleden dat ik echt wat aan beweging heb gedaan. Had vorige week herkansingen, en heb in twee dagen een pak bastognekoekjes in mijn maag zien verdwijnen. Het was echt heerlijk! maar later bedacht ik dat dit weer totaal niet nodig was, en dat ik zo echt nooit slanker op ga worden. Zoiets heb ik altijd pas achteraf.



Verder heb ik een zaterdag lekker een hele dag achter mijn nichtje en neefjes aangehobbeld (paardrijles, waterpistolen kopen voor vakantie etc.). Toen mijn neefje zei dat we in de grijze auto met spikkeltjes gingen rijden bedacht ik me dat het wel weer tijd wordt om mn auto te wassen.

Gister stond een luierdag geplant maar uiteindelijk ben ik lekker in Rotterdam gaan winkelen.

Vanmorgen heb ik me gewogen (weet niet wat de vaste weegdag hier is? maar de mijne is op maandag morgen) En ben deze week op 66,3 blijven hangen,

Mijn doel voor deze week is om echt wat beweging te gaan hebben, ik ben benieuwd of het gaat lukken en of ik het deze vakantie vol ga houden!
Alle reacties Link kopieren
@ Lazyme, wauw 15 km fietsen, goed bezig!



Ik ben fout bezig. Heb gewoon maagpijn van het vele vreten. Ben de stad in geweest met dochter en heb chocolade mini's gekocht en filet americain. Het plan was om het allemaal weg te werken, maar dat gaat me (gelukkig) niet lukken. Mijn buik zegt, ik zit vol. Ik had gewoon zin om even flink te zondigen en heb eigenlijk al spijt.



Ben ondertussen Dr. Phil aan het kijken die zijn 17 days diet loopt aan te prijzen. De show gaat dus over afvallen. Zo direct ga ik kijken naar I used te be fat. Man heeft avonddienst, vandaar!



Ik denk dat ik mezelf aan het tegenwerken ben, omdat man foto's had gemaakt van mij op de kermis. Best wel veel en op geen één foto vond ik mezelf dik. Eigenlijk, om eerlijk te zijn, vond ik mezelf er goed uit zien. Waarom ga ik dan nu in ene snaaien???!!!!



Naja, morgen een nieuwe dag en een schop onder m'n hol!
Alle reacties Link kopieren
@Nike, Dankje! Jammer dat je flink wat chocolaatjes hebt opgegeten, misschien is het slim om de volgende keer je tanden te poetsen bij zo'n aankomende eetbui, of kauwgom te nemen? Niet dat ik dat altijd netjes doe hoor!

Vandaag heb ik een uur gelopen, best netjes. Daarna stelde mijn vriend voor om naar de supermarkt te gaan om daarna lekker een film samen te kijken (aangezien het begon te regenen).

Mijn plan was om alleen wat drinken en druiven te kopen. Uiteindelijk kwamen we bij het snoep terecht en heb ik zo'n pakketje met mentosjes gekocht. Heb uiteindelijk 3 rollen op, ipv een paar van die snoepjes =( Ik geloof dat ik het netjes eten nog niet zo onder de knie heb nu ik even weg ben uit mijn studentenkamer...
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Dames!

Er zit weer wat vooruitgang in bij mij. Ik heb gisteren maar een half pak bokkepootjes op, in plaats van een héél.



@Lazyme: ik sla het snoepschap altijd over in de supermarkt. Ik probeer er niet naar te kijken of doorheen te lopen. Er blijft mij namelijk ook vanalles aan de vingers kleven dan. Dus alles wat ik snoep wordt door anderen voor me gekocht en onder mijn neus neergezet. Succes met niet snoepen vandaag!



@Nike: hoe is het met je maag, weer een beetje bijgekomen van het snaaien? Super dat je goed in je vel zit! Ik merk het ook bij mezelf. De spiegel is weer leuk. Het volhouden alleen breekt mij nu ook op. Maar we kunnen het!



Ik heb net ontbeten met 6 crackers met hagelslag en een nectarine. Ik wil vandaag niet snoepen, maar aangezien we nog bij een oma langsmoeten gaat dit vast niet lukken.



Zaterdag ga ik voor een weekje bij vrienden logeren, dus daar zal ook wel zat lekkers voorhanden zijn. Ik ga sterk proberen te zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch weer 3 of 4 koekjes gehad :( en nu voel ik me daar sip over, want dit is al de hele week iedere avond zo.
Alle reacties Link kopieren
@Sidhe: heerlijk zeg, vakantie. Lekker genieten van jullie huisje! Wist trouwens niet dat je ging samenwonen, gefeliciteerd in dat geval.



@Nike: fijn toch dat je er goed uitziet? Probeer het snaaien om de dag te doen bijvoorbeeld. Wat discipline erin brengen, dat lukt je vast!



@Lazyme: gewoon de draad weer oppakken. En je hebt een uur gewandeld, dat is ook niet mis!



Hier gaat het wel ok... zit nog helemaal verstopt en het begint nu wel pijn te doen op sommige momenten. Ik probeer het eerst zelf op te lossen alvorens ik naar de dokter ga voor laxeermiddelen. Daar worden darmen maar lui van en ik wil juist dat mijn darmen goed werken.



Het sporten ging wel goed deze week, dinsdag iets minder maar woensdag was ik al om 7 (!) uur bij de sportschool. Had een dagje vrij en daar is op woensdag wake up fit. Ik probeer vandaag nog te gaan, maar trainert en ik hebben elkaar wat veel wakker gehouden vannacht, ondanks dat het een leuke nacht was ben ik nu wel brak.



Ik heb overigens een boek gekocht, de gezondheidsbijbel voor de vrouw. Heel interessant boek, staat in hoe je gezond kunt blijven, ook tijdens zwangerschap en menopauze. Een boek waar je altijd iets aan hebt. Heb als goede tips gelezen om je bloedsuikerspiegel in balans te houden en hoe je je hormonen in balans houd (nu wel ideaal, deze maand zonder pil). Heb nog niet de knop om kunnen zetten, maar denk dat ik daar maandag een heel bewuste stap in ga zetten (i.v.m. ook de boodschappen).



Goed, een fijn weekend iedereen! 5x5, Maaique, Yin: hoe is het met jullie?
Goedemorgen!



Even een snelle post; ik ben 3 ons afgevallen.

Weer een psychologische grens door, 85.9 kg.



Ik wil vanavond of a.s. weekend weer uitgebreider reageren, nu eerst werken!
Alle reacties Link kopieren
Niks afgevallen, ik sta stil. Naja, zolang er niks bij komt!



Balen hè, Lazyme, dat je dan niet in kan houden...



Ha. ha die bokkepootjes blijven tricky Sidhe!



Hormonen in balans da's wat voor mij BarbaraAnn. Hoe heet het boek? Kan ik het misschien eens lenen bij de bieb. Ik heb nu een boek geleend: Innerlijke rust met EFT. Soort accupunctuur dmv kloppen op bepaalde plekken op je lichaam. Is mij wat te zweverig, maar ik ga het gewoon in praktijk brengen. Wie weet helpt het (tegen mijn zeer lichte, maar af en toe vervelende vorm van hypochondrie).



@ Yin, werk ze!



Van het weekend heb ik een meet met wat dames. Ben benieuwd! Van de week vertrek ik alleen met dochter naar mijn ouders. Dan heb ik een druk schema met vriendinnen en familie. Heb er zin in!
Alle reacties Link kopieren
@Yin: werk ze en tot laters!



@Nike: heb een linkje voor je:Klik! Boek!



Het boek is wel ¤ 40,-, maar in principe is het een gids voor heel je leven. Heb nu al bijna de helft van het boek verslonden, maar sla soms wat stukjes over (zoals zwangerschapsdiabetes, is momenteel niet aan de order ). Maar er staan heel nuttige dingen in, ook zo wat je het beste kunt doen met menstruatie en er staan ook alternatieve geneeswijzen in en kruiden voor welke situatie. Gewoon, een leefstijlboek (ben er dol op!).
Alle reacties Link kopieren
Hé BarbaraAnn, bedankt voor de link.

Ik heb even gegeken in de online catalogus van onze bibliotheek en we hebben hem! Dus die ga ik een keer lenen. Het ziet er wel allemaal ingewikkeld uit, richting biologie les.



Maar ik ga me eerst concentreren op mijn klop-theorie. Da's al ingewikkeld genoeg. Was een tip van Dr. Phil en die heb ik hoog zitten.
Alle reacties Link kopieren
Mmm.. zit trouwens te denken of ik zo nog even de stad in ga, of de rest van de middag lui op de bank ga doorbrengen. Meestal als ik dit soort gedachtes heb, kan ik er beter op uit trekken. Anders heb ik vanavond spijt en denk ik, wat heb ik vandaag nou eigenlijk uitgevreten.... T'is alleen nu rond vakantietijd bij ons zo druk, dat ik er chagrijnig (als je het zo schrijft) van word en iedereen aan de kant wil duwen met de kinderwagen.
Alle reacties Link kopieren
@barbara, gaat goed hoor! Begin van de week druk geklust bij mn moeder en voelde me verder niet zo heel lekker.

Gister wel lekker gezwommen en vandaag weer hardgelopen

Hoe gaat t daar?



@nike, ik sta ook stil :p

Weeg nogsteeds 104,5 maar ik heb dit weekend teveel en slecht gegeten.

Allang blij dat er niks bij is! ;)

Komt vanzelf weer goed !!
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Vanavond trouwens lekker kipreepjes met shoarma kruiden in pita broodjes! Jummmyyy



Eerst de keuken maar eens schoonmaken nu haha
Internagelaktisch
Zoals beloofd nog een uitgebreidere post!



Afgelopen week behoorlijk druk geweest. Gezorgd voor zieke vriend, gewerkt en naar de internist geweest. M'n bloedwaarden zijn weer goed, kan alleen nog wat tijd nodig hebben voor ik me ook echt zo voel. Merk wel dat ik weer minder honger heb, helemaal goed dus. Ik eet natuurlijk gewoon, maar heb niet meer elk moment van de dag behoefte om iets in m'n mond te stoppen. Moet alleen nog weer beginnen met sporten en dat vind ik lastig. Ik ga altijd samen met m'n vriend, en hij is al een tijd aan het kwakkelen. Misschien toch maar eens alleen gaan, hoewel ik daar vaak toch geen zin in heb...



@ maaique; zelfgemaakte kipshoarma is zooo lekker!! Jammer van het slechte eten, maar je weet waar het aan ligt. Hopelijk gaat het komende week beter!



@ Nike; heb je nog wat gedaan gistermiddag? Veel plezier bij de meet (leuk!) en volgende week bij je ouders. Ga je je man niet missen? En geweldig toch dat je jezelf op geen enkele foto dik vond? Ik dacht laatst dat ik er toch aardig uitzag en toen bewees een foto heel hard het tegendeel. Deed wel een beetje pijn...



@ Barbara Ann; klinkt als een behoorlijke investering, dat boek. Maar als jij er wat aan heb, en je er inderdaad je hele leven mee door kan, dan is dat natuurlijk prima. Voelen je darmen al wat beter? En wat knap dat je woensdag al om 7 uur bij de sportschool was! Dan is die van ons nog niet open.



@ Sidhe: balen van de bokkepootjes. Misschien kun je tegen vrienden zeggen dat je het heel lief van ze vindt dat ze je lievelingskoekjes in huis halen, maar dat je nu liever wat gezonder wilt snoepen, met bv. druiven of snack a jacks?



@ lazyme: jammer van de mentos. Omdat je je voorgenomen had niets te snoepen mee te nemen. Maar zo af en toe moet kunnen! Eens in de zoveel tijd ga ik los met een zak chips en dan ben ik weer voor een tijd genezen.



We hebben trouwens nog een doos luxe bonbons in de koelkast staan, als bedankje van iemand. Vroegah was die allang leeg geweest, en nu neem ik er af en toe 's avonds eentje. En dan ook alleen als ik er heel veel zin in heb. Ben zo blij dat ik die zelfbeheersing nu heb. Tuurlijk, soms wel wat minder, maar het gaat de goede kant op!



Nou meiden, fijn weekend, ik hoop dat de zon nog komt!
Alle reacties Link kopieren
@ Maaique, wij maken ook vaak kipfiletreepjes met kipkruiden en doen bakken er dan nog taugé bij in een pitabroodje, lekker! En volgens mij redelijk gezond.



@ Yin, ik zie mijn man maar 1 dag niet. De andere dag 's ochtends en als ik terug kom weer. Daarbij, ik ga vooral langs vriendinnen en dat kun je die arme man gewoon niet aan doen ! Hetzelfde als je hem zou moeten mee laten kletsen op het forum. Fijn dat je bloedwaarden weer goed zijn! Mmm... lekker bonbons.



Ik ga denk ik vanavond wel chips eten. En morgen patat. Ik hoop dat ik van de week niet te vol word gestopt. Maar ik ben er natuurlijk zelf bij en kan "nee" zeggen. Sporten zal er wel niet inzitten. Trouwens nog 0,0 resultaat met de sculptor. Maar ik blijf er mee door gaan.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend gewogen (alleen geen tijd gehad nog om m'n gewicht door te geven door een drukke dag), niets afgevallen (maar ook niet aangekomen).



Verder vandaag een slechte dag gehad op lijngebied, meer gegeten dan goed voor me was, + een ijsje, een patatje en een klein plakje (zelfgebakken) cake. Maar wel genoten. Morgen er weer tegenaan.
Alle reacties Link kopieren
Meiden net terug van vakantie. Ik kom snel weer meeschrijven.

En morgen gezonde boodschappen inslaan want mijn broek spant verschrikkelijk.



Tot snel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven