Lijf & Lijn alle pijlers

Met 5 tot 10 kilo minder word ik nóg leuker!

16-08-2010 12:19 1871 berichten
Oké, en nu ben ik er klaar mee! Ik wéét dat ik me veel lekkerder en prettiger in mijn lijf zou voelen met vijf tot tien kilo minder. En toch steeds 's avonds weer die chips, koekjes, biertjes, chocola en wat dies meer zij. Wie doet er mee?

Naam Lengte Start Huidig Verschil Streef BarbaraAnn1,687371,1- 1,965Chadidja1,787774,3- 2,769,9Juicy_1,636364+ 1,055lox1,656159,1- 1,956Michelle901,6658,555,0- 3,554,5nike1,636461,5- 2,558Poezz791,767473,9- 0,169Puntje1,6871,469,7- 1,765Rasa1,6974,873,8- 1,068ShiirleeY1,565650Sidhe1,757573,8- 1,268Springchicken1,6078,778,9+ 0,270tijgermeisje1,728887,9- 0,179,9Yin1,738786,9- 0,180

Aanmelden voor de gewichtstabel kan niet meer, maar natuurlijk is iedereen welkom om mee te schrijven!



En o ja, ik ben niet van het crashen of de rare diëten. Gewoon saai, verantwoord, netjes, gestaag, gezond, eten, bewegen!
En nu word ik blij van die cheerende smiley die ik geplaatst heb
Alle reacties Link kopieren
Yin wat goed van je, vriend niet mee en jij toch gaan sporten. Fijn ook dat je je wat beter voelt.



BA klinkt als een heerlijke vakantie.



Nike ik wil graag in de tabel blijven, zet mijn startgewicht maar op 64,7 kg, ja ja nog steeds. Ik baal als een stekker.



Mijn laptop is stuk en gaat van de week binnen voor de herstelling. Dus ik ben er even niet zo vaak.



Maar ik wil wel zeker blijven meeschrijven.



Sidhe helpt idd een sportoutfit scoren. We willen er al sportend toch een beetje leuk uitzien. Ik ga eens bij H&M kijken.



Fijn weekend meiden
Alle reacties Link kopieren
Vreemd. Net een hele post getyped. En opeens vernieuwde de website. Weg post.



Ik woog vanochtend 67.0. Op weer een nieuwe weegschaal. Op de oude nieuwe woog ik vanochtend opeens 5 kilo zwaarder. Schrok me rot. Dus meteen die weegschaal teruggebracht en een nieuwe gekocht. Op de nieuwe woog ik dus 67 kilo.



Het valt me stiekem toch wel tegen. Ik heb 2x gesport en dacht dat ik nauwelijks gesnoept had. Al bedenk ik me nu dat ik deze week een stuk chocolade en twee muffins gehad heb.



Volgende week geen chocolade of muffins. Vanavond geef ik een feestje, dus dat zal wel wat glazen wijn en wat lekkere dingen worden. Moet wel leuk blijven.



Voor de nieuwe tabel zou ik graag 75 als oud gewicht behouden en 65 kilo als streefgewicht.



@Meissie: balen van je laptop! Duurt het lang voordat het gerepareerd is?



@Yin: Je hebt gesport! Wat goed! Ik vond het sporten best goed gaan. De eerste 10 minuten gekletst en de rest van de 20 minuten was ik aan het concentreren om niet buiten adem te raken. Volgende week weer.



Fijn weekend iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Naam Lengte Start Huidig Verschil Streef BarbaraAnn1,6870,670,6- 065nike1,635857,6- 0,455Sidhe1,757567- 8655x51,6373,573,5- 056tijgermeisje1,7288 83,2- 4,879,9Yin1,738785,1- 1,980Meissie 80 1,64 64,764,7- 060
Alle reacties Link kopieren
OK, dames ik denk dat ik weet hoe ik een tabel plaats. Ik heb deze gewoon gekopieerd. En ik weet ook hoe ik een regel toe moet voegen. Dan laat ik deze tabel een paar dagen hier staan en dan plaats ik 'm (als hij helemaal goed is) in een nieuw topic.



Ik ga nu even proberen zo goed mogelijk de gegevens in te voeren. Hij staat wel een beetje oplaag, ik weet nog niet hoe dat komt.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dit gaat 'm worden.



@ 5x5, wil je nog even "al" je gegevens doorgeven. Ik kan ze zo 1,2,3 niet vinden. Da's het nadeel van geen tabel als TO.



@ Meissie 80, mag ik jouw lengte? En idd balen van de laptop.



Dan open ik van de week toch maar het topic voor ik op vakantie ga. Ik vind het toch wel fijn om met een schoon topic te beginnen. Omdat ik hier toch vaak schrijf, ben ik zo te traceren. Als je me privé kent. Niet dat dat heel erg is, want ik schrijf niet van die rare dingen. Maar het gaat om het idee.



@ Sidhe, dat was zeker schrikken! Gelukkig valt "de schade" mee. Feestjes zijn leuk!



@ Yin, ik wil ook een cheerende smiley omdat ik gesport heb. Heb bijna een week niet meer gesport.



Wij zijn 1 jaar getrouwd en dat is gevierd met gebak! Van het weekend ook verjaardag van schoonmoeder. Echt gezond wordt het dus niet. Lekker boeiuh (oei, foute instelling). Ik ga voor nieuw topic, nieuwe start!
@ Sidhe: en nu word ik blij van jouw cheerende smiley voor mij :-) Jammer van je gewicht, raar die weegschaal! Je sportsessie klinkt goed. Veel plezier op je feestje vanavond!



@ Nike: als jij weer gesport hebt gaan we ook voor jou cheeren! Top dat je uitgevogeld hebt hoe de tabel werkt. Laat je hier even weten wanneer je het nieuwe topic opent? Voor ik jullie allemaal kwijt ben En gefeliciteerd met je 1e trouwdag! Zeker reden voor gebak!



@ Meissie: jammer van je laptop. Hopelijk zit je geen lange tijd zonder! H&M heeft leuke sportkleding. Ik heb knalroze sportschoenen, draagt ook bij aan het sportplezier!



Vandaag is het hier bagger weer. Idee was om op de fiets richting stad te gaan (10 km. enkele reis) voor een cadeautje voor een vriend, maar heb niet zo'n zin om nat te worden. Nu dus in dubio. Auto is niet handig, want parkeren in de buurt van die ene winkel lukt niet. Bus kan wel, maar is ook gedoe. Misschien gewoon een tegoedbon maken ?
Alle reacties Link kopieren
Oeps...ook al weer even niet geweest. Mijn startgewicht was 70 maar ik zit er nog steeds ruim boven. Blijf de laatste weken wel stabiel maar afvallen lukt nog niet. Mijn lengte is 1,63 en mijn streefgewicht is 56 kilo. Mijn huidig gewicht was de laatste keer 73,5 trouwens, daarna heb ik niet meer willen wegen en voorlopig doe ik dat ook even niet meer, omdat ik er zo gefrustreerd van werd. Dus dan weten jullie dat. Maar ik wil uiteraard wel mee blijven schrijven .



Wat grappig Nike, dat je in zo'n muzikale bui bent de laatste tijd, ik ook! Ik heb het pianospelen weer een beetje opgepakt en ik heb zelfs plannen voor 2 nieuwe instrumenten. Van mijn vader kan ik een accordeon lenen tot ik er zelf een wil aanschaffen en hij legt me de basisbeginselen uit en heb ook 2 beginnersboeken van iemand anders kunnen lenen. Dat is dus mijn eerste projectje en verder wil ik naast accordeon spelen volgend jaar (of het jaar erna) heel graag op klarinetles. Ik speel op de piano veel klassiek maar hou ook van klezmer en zou dat graag willen leren spelen op de accordeon en klarinet (maar ook klassiek met de klarinet). Haha, heel verhaal maar ben gewoon heel enthousiast!



Verder gaat het qua gezondheid redelijk, ik slaap iets beter weer en sinds ik bij de osteopaat geweest zijn de buikpijnklachten ook minder. En verder tot nu toe steeds netjes om de 4 weken ongesteld geworden dus nog geen zwangerschap in zicht. Dat vind ik trouwens wel weer een beetje moeilijk, ik ben 13 kilo zwaarder dan de vorige keer dat ik zwanger werd, en ik krijg het er maar niet af . Ik denk trouwens wel dat ik de reden weet. Heb de afgelopen jaren behoorlijk wat slaapproblemen gehad en denk dat dat mede de oorzaak is in de toename van gewicht. Heb wat dingen gelezen op internet dat te weinig slaap veel invloed kan hebben op je gewicht. Verder toch ook wat minder beweging doordat ik nu niet meer werk, maar daar gaat binnenkort verandering in komen, ga 2 ochtenden in de thuiszorg werken voorlopig, dus dat scheelt toch iets en ik wil ook wat vaker gaan wandelen (hardlopen lukt helaas niet, is voor m'n knieeen te belastend heb ik gemerkt). Maar goed, meer dan wat extra beweging en gezond blijven eten kan ik niet doen, doe m'n best .



Heel verhaal inmiddels, ff verder lezen...



BarbaraAn, welkom terug, fijne vakantie gehad zo te lezen!



Oh en Nike, goed idee om een nieuw topic te openen, dacht het een tijdje terug ook dat dat best wel slim is, zoveel meiden van het begin schrijven niet meer mee.



Sidhe, raar dat dat gewicht zo wisselt, en jammer van het snoepen maar volgende week weer nieuwe kansen!



Yin, tegoedbon is natuurlijk een goed idee! Ik moest vandaag ook op pad, cadeautje voor een vriendinnetje van m'n dochter waar we heen gaan morgen (haar moeder is ook een vriendin van mij) en we hadden een nieuwe printer/scanner nodig. Ik ben maar met de bus gegaan uiteindelijk.



Morgen naar verjaardag, zal wel wat snoepen worden, maar niet te veel probeer ik. Vanaf daarna maar weer goed gezond doen, de laatste week heb ik veel gesnoept sinds we de verjaardag van de kinderen hebben gevierd.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, mijn vriendin (waar we vandaag heen gaan naar de verjaardag) heeft nog een klarinet te leen vertelde ze vanochtend! Blijer kan iemand me nu niet maken
Alle reacties Link kopieren
@ Yin, heb je het kado nog gehaald? Ik zeg het wel wanneer ik het nieuwe topic start. Nu niet, want ik sta op stand-by voor als dochter wakker wordt. En dat zal natuurlijk net gebeuren, als ik bezig ben met het Topic te maken. Ik was vanmorgen ook aan het denken dat het wel een keer leuk is om te weten, wie er nou mee praten. Heb jij ook wel eens geopperd. Voor degene die het willen misschien leuk om via hyves ofzo een kijkje te nemen? Neem aan dat we na een jaar schrijven niet te maken hebben met rare snuiters. En als je/jullie toch liever voor de privacy gaat/gaan, is ook goed hoor!



@ 5x5, idd grappig dat muziek verhaal. Ik weet ook precies wat ik wil spelen. Ik wil geen akkoorden, maar melodieën spelen. Accordeon wordt bij mij in de familie ook bespeeld. Ik heb het weleens geprobeerd, maar is zo'n ding is erg groot en zwaar. Nou bestaan er ook vrouwen accordeons. Maar laat ik me eerst maar concentreren op de mandoline en keyboard.



En natuurlijk krijg jij je gewicht eraf! Kleine stapjes en dan komt het vast goed!
@ Nike: jep, toch nog de stad in geweest. Maar het er helaas niet droog vanaf gebracht. Zijn op de fiets gestapt en hebben op een gegeven moment toch de regenkleding maar aangetrokken. Maar cadeau was erg geslaagd en weer gefietst!

Oeh, spannend, een hyves-clubje. Ben niet heel erg op m'n privacy, maar ga geen namen hier in het topic zetten. Dat vind ik net wat te ver gaan, zeg maar. Maar ik ben inderdaad ook heel nieuwsgierig!!



@ 5x5: toch maar geen tegoedbon dus. Ben wel blij dat we gewoon een cadeau hebben gehaald, zijn we er ook vanaf! Fijn dat het beter met je gaat, wel vervelend van je slaapproblemen. Kan inderdaad veel invloed hebben op je gewicht. Tijdens je slaap maak je bepaalde hormonen aan. Hoe korter je slaapt, hoe minder hormonen en gebrek aan die bepaalde hormonen zorgt o.a. voor meer zin in eten en minder rem. Maar je bent goed bezig! Jammer dat je nog niet zwanger bent, jullie gaan er nu wel echt voor? Veel plezier op de verjaardag en met de klarinet!



Wij hebben gisteravond dus verjaardag gehad. Wel taart en knabbels gehad, maar niet heel veel. 1 glas wijn, valt reuze mee dus. Vandaag een ultra-luie dag, met spelletjes spelen en boek lezen. Heerlijk!!
Alle reacties Link kopieren
Een hyvesclubje vind ik wel leuk, ben er wel voor in!



Verjaardag achter de rug, 1 stuk taart op en wat chips, valt mee toch?



Begin juni ben ik met de pil gestopt en 2 x ongesteld geworden sindsdien. Dus nog niet zo lang bezig dus. Vorige keren ging het erg snel, we zien wel nu. En mocht ik zwanger zijn binnenkort heb ik toch een stok achter de deur nodig om gezond te blijven eten dus blijf hier lekker meeschrijven dan.
Alle reacties Link kopieren
Nike mijn lengte is 1.64 en mijn streef 60 kilo



Fijn dat jij een tabel in elkaar weet te knutselen.

Gefeliciteerd met jullie eerste huwelijksverjaardag.

Ik hoop dat het weer wat beter wordt voor jullie vakantie.



Ik voel ook wel wat voor een hyves-clubje. Eens weten wie er achter de forumnamen zitten. Toen ik zwanger was van mijn kindje schreef ik ook eerst mee op viva met zo'n maandclubje.

Daarna zijn we stilaan verhuisd naar een privé-hyve waar alleen leden toegang hebben. Dus je kan dat helemaal afschermen van de rest van je hyves.



5x5 had jij niet al 2 kinderen? Leuk een derde erbij, komt vast snel goed. Leuk dat je weer 2 ochtenden gaat werken, in de thuiszorg is altijd werk.

En piano-spel vind ik zo mooi, heb wel geen enkele ambitie om het zelf te leren maar ik vind het prachtig om te luisteren.



Laptop wordt woensdag terug verwacht. Ongelofelijk hoe je zo'n ding mist. Vriend en ik vertoonden afkickverschijnselen. En vanaf donderdag start mijn dochter op school. Ze kijkt er heel erg naar uit. En ik stiekem ook, heb ik toch net wat meer mijn handen vrij en kan ik mooi gaan sporten als jongedame op school is.



Yin jij hebt ook een lekker relaxed weekend gehad. Klinkt heerlijk. En roze sportschoenen lol, nu bedenk ik me dat ik eigenlijk ook nog sportschoenen nodig heb.



Sidhe goed van je dat je die stomme weegschaal snel de deur gewezen hebt. Was je feestje leuk? Was het een housewarmingparty?



Waar zijn de nieuwe dames, lazyme en maaique...
Alle reacties Link kopieren
BA heb je het sporten terug opgepakt? En kan je weer een beetje wennen op het werk? Hoop dat je een leuk weekend gehad hebt.



Nou ik ga maar weer eens aan het werk....



Tot laters
Alle reacties Link kopieren
@Nike: niets mis met al die eisen. Lijkt me toch wel een voorwaarde, als we een nieuw topic beginnen dan moet het ook goed.



Ik zou dan graag bij 70.6 beginnen en mijn eerste streef weer 65 maken. Dat is beter te happen dan constant zien dat ik nog heel veel moet. Maar we komen er wel!



@5x5: fijn dat je mee blijft schrijven dan! Spannend zeg, er nog een keertje voor gaan!



@Yin: jeeeeeej, schouderklop voor jou meid! Super gedaan! Ga je verder met sporten?



@Meissie: wat fijn dat je je handen wat meer vrij gaat hebben. Wat voor een laptop heb je nu gekocht?



Hier gaat het goed, qua eten dan. Sporten ben ik niet meer aan toegekomen. In A'dam veel gewandeld en vandaag al weer een rondje wandelen gedaan in de pauze. Morgen ga ik voor het eerst weer 'echt' sporten. Spannend, het is zeker een maand geleden! Maar de basis is er toch maar weer, en het is fijn weer in de routine te zitten.
Alle reacties Link kopieren
@ Yin, gefeliciteerd nog. En idd een kado is het leukst!



@ Meissie 80, ik heb dus geen flauw idee hoe je zo'n privé hyves aanmaakt en hoe dat werkt. Wil je dat eens uitleggen?



@ BarbaraAnn, ben jij ook in voor een hyve?



@ 5x5 idd een goede stok achter de deur, om gezond te blijven eten. Meestal is het zo, dat als je zwanger bent je juist gezond gaat eten (veel vitamines enzo).



Wie offert zich op voor de hyves.....



E-mail adressen kunnen heel makkelijk anoniem. Bij mijn live account kun je een alias aanmaken. Heb ik ook gedaan. Dan hoef je dus niet met naam en toe naam op het forum. Ik heb bijvoorbeeld vivanike @ live punt nl Niet dat ik veel contacten heb via viva, maar het is wel handig om achter de hand te hebben.



Ik ben vanmiddag afgebeuld door de tandarts. Ik was vorige week op controle geweest en vandaag zou hij was bijwerken en polijsten. Hij ging even een stukje van een oude vulling wegboren, auw!



Verder slecht bezig. We hebben zo'n Haribo emmertje (kleintje) snoepmix in huis. En de Cote d'or was in de bonus...



Morgen ga ik het nieuwe topic maken. Dan heb ik rustig de tijd (nu ook hoor, maar uitstel gedrag)
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ook wel hoe je een prive hyves maakt, heb er zelf 1 in beheer. Ik wil me er wel mee bezig houden!



Haha, zeker de 1e zwangerschap heb ik vreselijk veel gesnoept, en ook nog eens kilo's vocht aangekomen, stond bij 35 weken al op ontploffen. Nog geen week later beviel ik (wel ingeleid) maar wil niet weten hoe zwaar ik was als ik netjes rond de uitgerekende datum was bevallen).



2e zwangerschap kwam ik ook veel aan maar hoe dat kwam weet ik niet zo goed, toen at ik nl. wel veel gezonder en vooral minder omdat ik zolang misselijk ben geweest.



Ga er nu maar vanuit dat ik dus ook weer veel aankom een volgende keer, maar probeer iig gezond te blijven eten!
Alle reacties Link kopieren
Spannend dat je dochter bijna naar school gaat Meissie!



Mijn oudste zit nu in groep 2 en de jongste gaat over 1 jaar naar school. Die heb ik dus nog lekker even thuis. Vind ik ook niet erg, alhoewel ik idd nu begin te merken dat de vrijheid steeds meer terug kom. Ik kan nu al zoveel meer doen qua hobby's dan 2 jaar terug. Juist het besef dat het toch maar tijdelijk is dat je wat inlevert maakt ook dat ik het helemaal niet erg vind om weer een keer opnieuw te beginnen met de babytijd(wel de laatste keer overigens ).
Alle reacties Link kopieren
De hyve is aangemaakt. Mail me op nijntje snoozle 84 @ gmail.com (alles aan elkaar) als je toegevoegd wil worden. Dan stuur ik de link waar je je kan aanmelden.
Alle reacties Link kopieren
@Nike: ik ben wel in voor de Hyve, ga me zometeen eens melden bij 5x5. Wat vervelend van je tanden, jeetje!



@5x5: spannend zeg, de laatste keer een baby tijd. Ben benieuwd of het snel 'raak' is!



Vanavond sporten, wel enkel cardio. Zal wel moeilijk worden, want cardio is niet bepaald mijn favoriet. Maar ik trek voor ieder apparaat 25 minuten uit, en dan ga ik wandelen of hardlopen, crosstrainer en fietsen of roeien. Beter langdurig en goed vol te houden dan te snel en uitgeput zijn. Ipod gaat mee, dus moet wel goed gaan. Ben eens benieuwd hoe leuk het is...



Oh, en woensdag ga ik meedoen met yoga. Zit in mijn sportschool, dus zeer laagdrempelig. Daar heb ik dan meer zin in. Ik 'ken' de leraar, nuchtere man. Vind ik beter dan dat zweverige gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Nieuw topic is gemaakt! Hij is zowaar gelukt!

Ik ga zo direct mailen, spannend!



Yoga is leuk BarbaraAnn, doe ik op de Wii. Is wel anders dan in de sportschool natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven