Lijf & Lijn alle pijlers

Nieuwe poging, maar nu een echte:)

28-07-2015 08:05 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een paar pogingen achter de rug om weer op gezond gewicht te komen. Vandaar de keuze voor de pijler gezondheid ipv lijf en lijn.

Ik heb overgewicht bmi van 30. Het resultaat van de afgelopen jaren.

Suiker is mijn vijand want als ik eenmaal begin hou ik niet meer op:(

Ik ga voor langer termijn gezonder eten en bewegen.

Ben weer begonnen met voetballen, eet geen overduidelijke suikers meer ( koek gebak of in koffie).

Zijn er dames die het leuk vinden af en toe te schrijven over alles wat wel/niet lukt maar daarnaast ook over andere dingen( het leven gaat immers gewoon door).

Ik ben wel een onregelmatige schrijver. Soms schrijf ik 3 keer per dag, soms 4 dagen niet.

Een vorig topic over afvallen van mij strandde omdat dit niet gewaardeerd werd vandaar dat ik het maar alvast vermeld, dan weet je waaraan je begint:)

Liefs fener
Alle reacties Link kopieren
Dag fener, ik wil wel met je meeschrijven! Ik begin vandaag weer met werken en ben ook al lang te zwaar. Maar de afgelopen vakantie met heerlijke wijntjes en te warm om te koken, hebben ook niet bepaald geholpen.

Omdat al mijn eigen pogingen gestrand zijn het afgelopen jaar ben ik nu van plan om naar de bijeenkomsten van de weight watchers te gaan. Komende donderdag ga ik voor het eerst. Ik vind het best eng eigenlijk...

Zelf schrijf ik hier ook niet regelmatig, maar leuk om elkaar op de hoogte te houden.

Ik ben trouwens 1.63 lang en weeg (ik durf het niet te typen) 92 kilo. Toen ik 7 jaar geleden trouwde was dat nog 72 kilo, daar wil ik tenminste weer naar toe.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Samarkand

Wat goed dat je wel naar de bijeenkomsten gaat! Lijkt me een goede stok achter de deur. De anderen zijn vast minstens zo zenuwachtig.

Ik weeg nu ong 92kg bij 1.73m. Voor mijn zwangerschappen woog ik tussen 68-72kg

Heb nu vakantie en ben juist nu begonnen. Omdat ik nu meer tijd heb om aan anders eten koken ed te besteden. Bij mij word het spannend hoe het onder drukte en stress gaat.

Fijn dat je ook onregelmatig schrijft! Hoef ik me niet schuldig te voel en als ik eens een paar dagen oversla:)
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Ik heb net mijn streefgewicht gehaald. Nu begint voor mij het moeilijkste op gewicht blijven. mag ik hier ook onregelmatig meeschrijven?
Alle reacties Link kopieren
Beste Fener,



Aangezien dit toch echt een afvaltopic is, heb ik het verplaatst naar lijf & lijn.



met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
Johannaknots wat knap! Jij wilt natuurlijk gezond blijven dus leuk als je ook schrijft.

Wat heb je gedaan om gezonder te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Prima junior!
Dames, ik schrijf mee!

Ben in 3 kwart jaar plusminus 40 kilo afgevallen. Wil graag nog paar kilo eraf, hoogste prioriteit is dat de verloren kilo's er af blijven!!



Ik heb het aangepakt met bewust verantwoord en regelmatig eten, kleinere porties en gezonde keuzes.



Ik val zo nu en dan als een blok voor zoet en verlies me daar dan in. Gisteren heb ik een terugval gehad. At 2 grote stukken fruitvlaai met slagroom en witte chocoladerasp, reep melkchocolade met nootjes en plusminus 10 pindarotsjes.

Ik baal dan zo enorm dat ik niet kan matigen. Raak daar dan echt van in een dip.



Anderzijds weet ik: zet 'm op Troelalaaaatje, door met de goede positieve insteek!



Ik heb geen behoefte aan een tabel met gewicht. Dat wil zeggen: als jullie dat willen prima, echter ik kletst zo nu en dan mee in het topic zonder in de tabel te staan als dat ok is.



Mijn deelname komt voort uit gezamenlijk interesse om gezond en verantwoord te eten en elkaar daarin te motiveren.
Alle reacties Link kopieren
Ik klets hier ook graag mee. Bij mij mogen er ook nog best wel wat kilootjes af en doe dit ook graag op een gezonde manier. Ben er nu al ongeveer 13 kwijt, maar mogen er nog wel meer vanaf.



Van mij hoeft er niet zo nodig een tabel te komen/en als er een komt hoef ik er niet zo nodig in. Vind het al fijn om zo mee te schrijven
Alle reacties Link kopieren
Ooh, ik schrijf ook wel-onregelmatig- mee. Vorig jaar 15 kilo afgevallen en een jaar redelijk op gewicht gebleven (3 kilo eraan na paar slappe weken en een vakantie). Nu wil ik weer een grote spurt en nog 13 kilo kwijt (dan 25 in totaal).

Die 3 kilo vloog er weer af, maar nu sta ik al meer dan een week stil terwijl ik echt mijn best doe.



Frustrerend.



Kom later verder kletsen over mijn methode en ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Oja, ook geen behoefte aan een tabel.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk er even over na 😊

Maar klinkt goed.

Ga eerst een batterij kopen voor mijn stappenteller
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik kom ook -onregelmatig- mee kletsen. Ik wil graag afvallen, dat is ook hard nodig, maar mijn eerste doel is om voor nu even op gewicht te blijven. Net gestopt met roken en ik wil niet aankomen! Daarna mag er ook nog wel 20 kilo af.



Een tabel hoef ik ook eigenlijk niet.
het valt me altijd op dat mensen zeggen: als ik suiker eet kan ik niet meer ophouden. Ja als je in die dogma's gelooft heb je natuurlijk altijd een excuus om door te eten. En het is ook niet waar, je stopt heus wel een keer
Ja Meds, we zijn er heel sterk in om ons eigen aandeel te vertalen naar factoren die buiten ons gelegen zijn. Lees en hoor dergelijke uitspraken vaak en heb me er zelf ook schuldig aan gemaakt.
anoniem_192110 wijzigde dit bericht op 28-07-2015 10:32
Reden: Korte aanvulling geschreven.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je trekt wel alle schrijf- en lijnvrijblijvendheid naar je toe niet?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Overgewicht, check.

Suiker, lekkerrrrr, check.

Geen behoefte aan tabel, check.

Al wat afgevallen, maar er mag beslist nog meer af, check.

Moeite met matigheid, check.

Onregelmatige schrijver, dubbel check.



Ik doe mee.
Alle reacties Link kopieren
Op eigen kracht vijftien kilo afgevallen. Nu, ruim een jaar later, wil ik de volgende vijftien kilo kwijt.

Het lijkt me heel motiverend om met jullie van gedachten te wisselen.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook mee doen, schrijf ook onregelmatig.



Ben 1.56 en weeg 57 kilo, wil graag een kilo of 3 a 5 kwijt.

Grootste valkuilen zijn alcohol, snoepen en onregelmatig eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 juli 2015 @ 10:24:

het valt me altijd op dat mensen zeggen: als ik suiker eet kan ik niet meer ophouden. Ja als je in die dogma's gelooft heb je natuurlijk altijd een excuus om door te eten. En het is ook niet waar, je stopt heus wel een keer



Ik geloof ook absoluut niet in termen als 'de verslavende werking van suiker' en vind dat zelfs beledigend voor mensen die met echte verslavingen te maken hebben.



Maar ik herken wel dat als ik een beetje neem ik heel graag meer wil. Laatst op het werk, als compromis een heel klein puntje taart afgesneden. Toen heb ik echt een gevecht moeten voeren met mezelf om niet de rest ook te gaan pakken, ik had een heel duidelijke craving.



Eetbuien (zowel zoet als hartig) hebben bij mij denk ik ook een hele grote psychische factor. Ik heb mezelf altijd verwend en getroost met eten en ik moet zeggen dat ik een 'eetbui' waarbij ik in mijn eentje heel veel lekkere dingen achter elkaar opeet, ook echt als prettig en plezierig ervaar. Het is ook letterlijk verwennerij: het 'ik ga lekkere dingen halen en dan ga ik dat lekker op de bank allemaal opeten en verder helemaal niets doen'. Ik heb ook niet een heel groot schuldgevoel achteraf. Maar ik ben dus wel te zwaar.



Als ik een wens mocht doen (en het mag geen geld of wereldvrede zijn) dan zou ik ook wensen dat ik alles zou kunnen eten wat ik wil zonder aan te komen.

Men.....wat zou dat fantastisch zijn.
Alle reacties Link kopieren
Troelalaaatje 40 kilo jezus wat knap!

En die 15 kilo en 13 im jealous



Fijn geen tabel!

Meds: ik weet niet of er echt suikerverslaving bestaat, eerlijk gezegt boeit t me ook niet.

Feit is dat ik er snel te veel van eet en er vervolgens moe rillerig en trillerig van word.

Bij verslavingen horen ook verkeerde denkpatronen, die vind je zeker bij suikerliefhebbers terug.

Niks zo lastig als echt gedrag veranderen. Maaaaar t goede nieuws niet onmogelijk:)



Isabela niet roken rules! Goed hoor rest komt wel
Oh Hiltje, zo herkenbaar!!

Heet dat cravings?
Alle reacties Link kopieren
over de suiker, ook geen idee of er een suikerverslaving bestaat, maar maakt ook niet uit. Merk wel dat ik er makkelijker te veel van eet, voor een deel waarschijnlijk ook wel psychisch. Wel iets waar ik mee bezig ben om te veranderen zelf, en gaat al een heel stuk beter. Kan al beter maat houden met die dingen en besef al meer dat een klein beetje ervan ook al genoeg is voor het lekkere. En met een gezond eetpatroon als basis ook al een stuk minder behoefte aan de suikers.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhiannon1986 schreef op 28 juli 2015 @ 11:03:

Mag ik ook mee doen, schrijf ook onregelmatig.



Ben 1.56 en weeg 57 kilo, wil graag een kilo of 3 a 5 kwijt.

Grootste valkuilen zijn alcohol, snoepen en onregelmatig eten.Doe normaal...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nu al motiverend om te lezen over -40, -15 en -13 kilo. Knap hoor!

Ik werk op een kantoor waar elke dag wel iets lekkers is bij de koffie. Vandaag een brownie afgeslagen en in het restaurant (met krokettengeur) heerlijk mijn kliekje Griekse salade van gisteren opgegeten met een bruine boterham.



Heeft iemand ervaring met de bijeenkomsten van weight watchers?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven