Lijf & Lijn alle pijlers

Toedeloe zwembandje, hallo bikini.

23-03-2017 07:47 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou de titel lijkt me duidelijk, de verzamelde winterkilo's zitten me in de weg en ik wil er afscheid van nemen. Hoe krijg ik het voor elkaar steeds weer na de winter: echt wel dikker, echt niet gezelliger.

Ik weet prima hoe het komt, ik steek te veel overbodige extraatjes in mn mond. Op zich eet ik gezond maar ik eet er veel náást.

En dat moet ik niet doen.

Simpele theorie, in praktijk nog best een opgave! Dus ik zoek een groepje, een posse, een clan... Om het samen mee te doen: gewoon normaal eten, niet in valkuilen stappen, eens per week wegen, daadwerkelijk tijd maken om naar de sportschool te gaan en niet de helft van de 'geplande' keren overslaan, wat rustiger met de alcohol.



Ik ben 1.67 lang, weeg nu 70.2 en wil terug naar sowieso 65 want dan passen mn broeken weer en voel ik me gewoon een stuk lekkerder.

Wie oh wie doet er mee?



Toevoeging: jawel de tabel! Laten we afspreken om op maandag gewicht door te geven, en als je 2 weken niet doorgeeft haal ik je uit de tabel om het een beetje overzichtelijk te houden.



NaamLengteStartgewichtHuidige gewichtAfgevallenChanel_Coco1.696967-2Eefje6771.636059.7-0.3Happyowl2341.6973.572.2-1.3Janna-Sophie1.727674-2Josephine?57.959+1.1Life251.706767.5+0.5Malarosa1.576362.7-0.3Masca2014*1.576867.4-0.6Missmadame*1.5659.560.1+0.6Peperkorrel1.8285.683.6-2Schaap Veronica1.6770.268.9-1.3Teddietje1.6970.970.1-0.8Zwartvlekje1.526059.2-0.8
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Ja ik doe precies hetzelfde. Wil in het weekend wel gewoon iets lekkers kunnen nemen en een drankje kunnen doen, wel met mate.

Gisteravond ook gezellige avond gehad met een vriendin hier thuis. Paar wijntjes gehad en klein beetje chips, daar is het bij gebleven.

Vanavond een verjaardag, maar neem dan ook niet alles wat voorbij komt.



Doordeweeks gaat het nog steeds erg goed. Vanmorgen op de weegschaal al weer klein beetje eraf, al zou ik niet steeds erop moeten gaan staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het weekend ook lastig. Op werk heb ik ook een wat vaster ritme waardoor je gezond eten makkelijker gaat.



Momenteel drink ik geen alcohol. Ik heb last van mijn hart en volgens de dieetlijst die ik heb gekregen kan ik beter geen alcohol drinken. Aangezien mijn afwijking als het goed is iets is wat over kan gaan ben ik erg geneigd die lijst heel strikt te volgen in de hoop dat ik me snel beter voel. Gelukkig scheelt het ook een hoop in calorieën en is dat voor nu een extra motivatie.



Ik snoep wat meer in het weekend. Dit weekend zit ik te studeren en verder geen feestjes dus dat is makkelijker om me toch een beetje in te houden. Ik heb lekker een stukje spekkoek gehaald bij de toko, daar eet ik toch maar een klein puntje per keer. Ik heb net wel eieren met spek en kaas op brood zitten eten dus dat is al weer vet genoeg voor vandaag. Het was wel na het sporten en hoewel ik bij 's avonds sporten vaak geen trek meer heb heb ik na een ochtend sessie juist gierende honger.
Alle reacties Link kopieren
quote:HappyOwl234 schreef op 01 april 2017 @ 15:25:





Schaap Veronica, ik schrik een beetje van je. Gaat het goed? Je huidige gewicht is namelijk -0,2

Scherp! Ja hoh; afgevallen als een malle en nu is er niets meer van me over



Ik ga maandag de tabel weer aanpassen, geven jullie dan even dikgedrukt je gewicht door zodat ik niet zo hoef te zoeken?



Ik zou nu in de sportschool zijn maar ik hang met een kater op de bank, oh oh... Gisteren helemaal niet van plan om uit te gaan maar ineens was het 3 uur. Wel een vrij legendarische avond, dat wel!

Zo maar even een rondje bos met de honden om mezelf weer wat op te frissen...
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Het mooie weer riep me vanmorgen. Klein rondje hardgelopen. Was fijn en voelt meteen ook beter natuurlijk.



Ik heb geen hele wilde weekenden, maar een wijntje extra en een verjaardag (klein stukje taart) kwamen wel langs gisteren Verder sinds mijn post gisteren alles volgens plan. Nu nog verder volhouden deze week.
Alle reacties Link kopieren
Ja ho effe, ik ben aan t afvallen, doe niets meer dik, en dan ineens dikgedrukt????

Maar ok, ik wil mijn resultaat wel in het overzicht zien, dus vooruit dan maar.



Ja als je niet van plan bent uit te gaan en je beland ergens tot de laatste uurtjes dan zijn dat over het algemeen wel de leukste avonden. Ik vind dat het ook moet kunnen, als je gewoon een paar kilootjes kwijt wilt moet je ook kunnen genieten, anders hou je het tovh niet vol. En daarna meteen de knop weer om!



Goed bezig Josephine! Ben benieuwd of er morgen bij iedereen wat af is.



Ik had vrijdagavond dus 3 wijntjes en gisteren een halve pizza. Ging met vriendinnen uit eten, maar kreeg het toch niet op dus dat scheelt misschien alweer iets. Verder gaat het prima dit weekend, en met een strenge week achter de rug denk ik dat het morgen wel goed komt!



Alleen vanavond nog wat visite, ik ga naast wat ongezonde dingen die nog in mijn kast staan (raar he, het staat er gewoon en ik blijf er af....) maar even wat boodschappen voor gezonde hapjes doen. Mag mijn bezoek alle chocola en zoutjes op eten en ga ik wel aan de komkommer enzo



Laatst had ik trouwens zin in iets lekkers en las toen op internet bij koolhydraatarme hapjes als tip een hamrolletje te maken van ham met wat zuivelspread en rucola. Was echt heerlijk! Zet dat denk ik vanavond ook maar op tafel, dan maal ik niet meer om al die andere zooi en kan ik wel wat mee eten.
Klinkt lekker HappyOwl. Lijkt me vegetarisch ook wel wat (eet geen vlees en vis).



Wat nemen jullie als tussendoortje? Ik sochtends bijna altijd fruit of een smoothie (met groente en fruit). Smiddags soms yoghurt (als ik Sochtends nog geen yoghurt heb gegeten) of snackgroente of een paar nootjes. Beetje saai soms wel zo. Dus leuke ideeën zijn altijd welkom.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik moet zeggen dat het hier ook vaak bij rauwkost, fruit of wat noten blijft.

Misschien iets met ei? Ik vind zelf een partje gekookt ei met wat serranoham lekker maar dat is niet handig als je vegetarisch eet.

Op internet zijn best veel dingen te vinden. Ik probeer dus te minderen in koolhydraten en zie wel regelmatig hartige muffins op basis van eieren voorbij komen. Misschien dat ik zoiets eens ga maken en hopelijk kan ik het dan invriezen. Zoiets lijkt me ook wel lekker als tussendoortje als de groentes en fruit een keer je neus uitkomen.
Alle reacties Link kopieren
Voor lekkere tussendoortjes zal ik mijn stiefdochter eens vragen. Zij maakt heerlijke verantwoorde koekjes van havermout.

Bij mij blijft het ook al snel bij fruit, rauwkost en noten.



Hier gaat het nu eindelijk goed. Ik heb de slag te pakken.

Schrijf netjes alles wat ik eet in een App en dat stimuleert wel als je ziet hoeveel je verbruikt en wat je nog mag....of niet natuurlijk.
•Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen
Even kijken of dit lukt http://www.mindyourfeed.n ... /borrelbrood-met-olijven/

Heerlijk dit! Heb m n gebakken. Neem wat plakjes mee naar mijn voor de lunch.

Tussendoor: blokje kaas, handje noten, komkommer en kaas.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me echt heel lekker Nikki1973. Ga ik ook eens proberen!
Heel makkelijk te maken. Ik doe er ook weleens zo gedroogde tomaatjes door. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen! Ik woog vanmorgen 59.4kg. Het doel is stabiliseren onder de 60kg, dus wat dat betreft prima gewicht. Toch niet helemaal tevreden want vind dat ik teveel heb gegeten. Sporten was wel prima afgelopen week.
Alle reacties Link kopieren
70,0 vanmorgen. Valt me wel tegen. - 0,1 is wel erg weinig. Maar kleine beetjes tellen ook natuurlijk!

Zolang ervin ieder geval maar niets bij komt

Deze week ga ik meer bewegen, daar moet ik het echt van hebben.
Alle reacties Link kopieren
Nou 60,1....geen goed weekend.
Thanks voor de tussendoortjes tips. Iets met ei en groente klinkt goed. Misschien ook gewoon eens een kleine salade. Echte baksels vind ik dan weer net te veel calorieën voor tussendoor.



57,4 net. Klinkt leuk maar nu doorzetten en vasthouden. Het was 57,9.



Jammer als het tegenvalt. Hopelijk lukt het dan om jezelf weer een realistisch doel te stellen deze week.



Ik ga weer voor 3 keer sporten en max 3 dagen 1x snoepen. Vandaag geen snoepdag, dus ff goede tussendoortjes verzinnen. Ik eet trouwens meestal niet meer na het avondeten. Dat scheelt wel. Alleen soms iets snoepen dan.
Alle reacties Link kopieren
Nou 67.6 prima voor een 1e week. Ruim een kilo eraf.

Vanaf vandaag ook sporten met de PT, dus nu begint het eigenlijk echt.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij 68.8 dus -1.2 kilo en helemaal tevreden.



Ik ben niet zo van de tussendoortjes, ik eet liever 3 stevige maaltijden. Hooguit neem ik misschien soms een gekookt ei tussen lunch en avondeten, of wat wortels/komkommer/fruit.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen donderdag pas begonnen dus ik ben zeer tevreden......... Ben 0,6 afgevallen.

Moet er wel bij zeggen dat mijn startgewicht niet 82 was maar 85,6

Succes weer deze week voor iedereen!!!
•Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen
Alle reacties Link kopieren
Zojuist een moeilijk gesprek gehad met de weegschaal. Van 63.0 naar 63.6 gegaan. De verkeerde kant op dus. Dat wordt toch op zijn minst een dagelijks te zetten stappen-doel voor mezelf vaststellen.



Ik ga nu dus ook maar meteen een rondje wandelen. Deze week beter! Oh en trouwens HappyOwl, lunchen met wraps ga ik deze week eens proberen. Ik ben een enorm fan van brood, toch maar iets aan die hoeveelheid koolhydraten doen.
Alle reacties Link kopieren
Pas op dat wraps ook nog wel koolhydraten bevatten he malarosa, natuurlijk is 1 volkoren wrap beter dan 3 boterhammen maar probeer het een beetje aan te vullen met rauwkost enzo, dat je er geen 2 of 3 eet.



Ik werd ook niet heel blij van de weegschaal, ik heb van de week, zelfs gisterochtend,wel eens gewogen en zat altijd lager. Waarom ik nu ineens tijdens mijn slaap ben aangekomen is me dus een raadsel. Maar zolang het eraf gaat is het eraf dus dat scheelt toch weer. Mijn nieuwe gewicht is 72.6 dus ben op dit moment 0,9 kilo afgevallen.

Ga weer richting een gezond bmi en als ik dat behaald heb vind ik het een mooie eerste stap. (Daarna natuurlijk door voor bikiniproof)
Alle reacties Link kopieren
Yessss 74,2 en nu dooorrrrr! Het gaat goed, ook bewegen is goed gegaan afgelopen week.



Net even uitgerekend bij welk gewicht mijn bmi weer gezond is. Dat is het al over 0,3kg. Ook heel fijn!
Ik mis de likeknop weer eens. Fijn als je tevreden bent



Malarosa, wat is en was je plan? Houd je bij wat je eet? Frustie als het niet werkt. Of snap je het wel?
Mooie resultaten ak! Ik hoef niet in de tabel.
Ondanks af en toe snaaien: 67,4. In weekends moeilijker.. 2x in de week gesport en gisteren half uur gefietst en ijsje gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik was zo druk vandaag dat ik bijna vergeten we me te komen melden.



Ik woog vanochtend 59.2. Dat is weer -0.4 deze week. Ik geloof dat ik iedere week -0.4 best prima zou vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven