Lijf & Lijn alle pijlers

waar zitten veel koolhydraten in???

14-11-2010 20:48 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo beste collegaforummelaars,



Ik zou graag wat willen afvallen. Daarnaast ben ik ben vaak moe na het de lunch en avondeten. Nu zei een vriendin tegen me dat het misschien iets is om te minderen met koolhydraten zodat ik me wat fitter voel én om wat af te vallen. Zij vertelde me dat ik dan pasta, rijst, aardappels en brood te skippen. Nou dat lijkt me niet zo ingewikkeld. Maar.... heeft iemand een lijst van koolhydraatrijk eten. Echt ik word gek van al die ingewikkelde boeken, ik haak steevast af bij blz 30! En nog een vraag; hebben jullie dan een alternatief bij het eten en voor brood? (ipv rijst en aardappels etc)



Dank jullie wel...
Alle reacties Link kopieren
eigenlijk gaat dit artikel alleen maar over overgewicht bestrijden.

de bijwerkingen die men krijgt door low-carb worden nergens genoemd.

terwijl het bekend is dat veel mensen die dit eetpatroon volgen last hebben van vermoeidheid, hoofdpijn etc.

dit is ook niet zo raar want je onthoud je hersenen de brandstof waarop ze functioneren, nl de koolhydraten.

mensen die aan duursport doen merken dat ze het ineens veel korter kunnen volhouden.

mensen presteren gewoon beter met de juiste hoeveelheid koolhydraten.

en wat zijn de gevolgen van (te) weinig koolhydraten op de lange termijn?

daar heb ik nog nooit iets over gelezen.....

ik denk dat je gewoon het beste gebaat bent met de juiste verdeling van vet, eiwitten en koolhydraten en daarnast voldoende beweging.

als de balans goed is tussen 4 hoef je geen overgewicht te krijgen.

en dan heb ik het niet over mensen die dit hebben door een mediche oorzaak of medicijngebruik.
quote:terwijl het bekend is dat veel mensen die dit eetpatroon volgen last hebben van vermoeidheid, hoofdpijn etc.

Goh, ik krijg juist last van vermoeidheid als ik koolhydraten (met name tarweproducten) eet.



Eet ik koolhydraatarm en eiwitrijk dan voel ik me doorgaans juist veel fitter. Inmiddels heb ik ervaren dat de koolhydraten waar ik slecht op reageer uit tarweproducten afkomstig zijn. Havermout kan ik ongestraft eten zonder dat dat vreetkicks op wekt en zonder dat ik me er moe door voel. Ook mijn darmen varen er wel bij. Tarwe/volkoren verstopt bij mij.



http://opgewicht.web-log. ... 9/09/nederland-massa.html
Alle reacties Link kopieren
GI is prima maar GL, Glycischme belasting is veel belangrijker.





http://www.diabetesmeester.com/lusten_geen_lasten.php
Alle reacties Link kopieren
Dat verhaal over enkelvoudige en meervoudige koolhydraten heb ik vanmiddag ook aan iemand uitgelegd die vroeg of havermout gezond was.



Het lichaam heeft kh nodig, zeker weten alleen moet je weten wat verstandig is om te eten en wat niet.



Geen gewone pasta maar volkoren etc, etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als je goede koolhydraten wil eten beter voor quinoa kiezen. zitten meer eiwitten (14 a 19 gram eiwitten per 100 gram) die zorgen er voor dat je minder honger hebt. Ook zit er in quinoa meer vezels (8 gram vezels per 100 gram) Ook andere granen zoals boekweit en bulgar zitten meer Helaas moet je wel in een reformwinkel zijn. Want ze verkopen het niet in de supermarkt.



Veel groente eten. En ga voor eieren. Kun je veel gerechten van maken en ze vullen heel goed.

Hoeveel chocolade verslaafde,chipsverslaafde en snoepverslaafde ken jij. Vast heel veel. Eieren verslaafde ken je vast niet of heel weinig. En over cholesterol hoef je je geen zorgen te maken. Je eigen lever maakt zelf cholesterol. Een paar gram per dag. Het is zo essentieel dat je lichaam niet afhankelijk wil zijn van voedsel.
Alle reacties Link kopieren
Oja en eet ipv aardappelen. Aardperen,schozeneer of zoete aardappelen. Je zit er veel meer van vol dan gewone aardappelen.

En pasta kies ik voor boekweitpasta of quinoa. Ik eet dan ook veel minder pasta,omdat ik er voller van zit dan gewone pasta.



Trouwens ik heb het ook als ik tarwe eet,dan krijg ik last van mijn darmen.



Heb echt erge verstoppingen gehad. Ben in 2003 begonnen met het Atkins dieet en doe ik nog steeds maar de levenslange fase. Ik weet als ik eiwitten eet dat het er voor zorgt dat ik minder eet. En nee ik eet niet zoals sommige bodybuilder 500 gram eiwitten,maar in de richting van 100 gram.

Een koolhydraatarm dieet is een dieet met minder dan 150 gram koolhydraten per dag. Dus het valt wel mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven