Lijf & Lijn alle pijlers

Worden de Nederlanders dikker?

27-07-2015 23:28 1153 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mano82 schreef op 28 juli 2015 @ 17:50:

[...]





Ja zeker van de week nog, sta ik braaf met mijn groenten en fruit salades noem maar op.



Mensen kijken denk ik niet bewust naar eten en lezen de etiketten niet soms is light ook niet goed zitten er ook veel verborgen suikers in.



Maar ik vond het wel een naar gezicht dat bij de vader een kind stond misschien amper 11 jaar en al zeer ernstig overgewicht had , en de loopband vol met wit brood en chips, cola en snoep lag ik zag geen groenten of aardappels vlees of wat dan ook liggen en dan denk oef waarom waarom doe je dit je zelf en je kind aan je geeft je kind nu al gegarandeerd een leven vol welvaart ziektes als hij nu niets doet.Tja en daar zie ik jeugdzorg dan weer niet op de stoep staan, maar voor mij is het gewoon pure kindermishandeling.
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 28 juli 2015 @ 17:55:

[...]



Die plak steekt dan aan alle kanten uit de boterham, dan eet je kaas met brood.

ja ik snap dat niet, je kan het juist zo mooi op lossen door die kaas te snijden, het is zo goedkoop.



het ergst vind ik de opmerking 'jij kan het hebben'. Dat is een ander als een soort mirakel aan merken, die niet aan komt door veel te veel eten. Ik kan het ook niet hebben, want mijn lijf werkt net als dat van een ander: te veel eten resulteert in meer kilo's, minder eten resulteert in minder kilo's. Ik vind mensen die dat zeggen altijd zo'n plaat voor de kop hebben.



Het is niet eens echte kaas. Het is vaak van gepasteuriseerde melk, waardoor bijna alle voedingsstoffen verloren zijn en dat wordt dan weer op smaak gebracht met een kwak fabriekszout,



Ik haal tegenwoordig kaas hier bij een kaasboerderij die het van rauwe melk maakt. Dat is echt zo'n wereld van verschil. Minder zout en veel romiger.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nomad schreef op 28 juli 2015 @ 20:38:

... het ergste is nog dat ik ook nog voor dit soort troep betaal. Op een vriendenweekend bijvoorbeeld. Dan wordt er voor veel geld uitsluitend troep ingekocht. Ik neem dat vaak iets normaals mee zoals zelfgebakken brood, fatsoenlijke kaas, rauwkost, dat soort dingen. Maar zo ben ik dus dubbel de sjaak. Mensen snappen ook gewoon niet dat ik die rommel niet eet. Ok, genoeg gezeken weer :DIk kan echt niet meer tegen alcohol, maar ik vind bier wel lekker dus als ik een feestje heb van mensen die niet veel te makken hebben, dan deel ik gewoon mee in de kosten, maar neem ik mooi mijn eigen alcoholvrije bier mee. Iedereen staat raar te kijken, maar ze doen maar. Ik verantwoord me nergens meer voor.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk eensgezind allemaal!
..
quote:hatsetats schreef op 28 juli 2015 @ 17:49:

[...]



Maar dat is het juist, de meeste mensen vinden dat 1 plak. Voor 1 boterham....Wij zien dat ook als 1 plak.Wij eten het ook uit het vuistje net als broodbeleg.
..
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondie456 schreef op 28 juli 2015 @ 23:13:

[...]





Wij zien dat ook als 1 plak.Wij eten het ook uit het vuistje net als broodbeleg.Een plak 24+ kaas weegt zo'n 30 gram (400 gr kaas = 12 plakken volgens de site van de appie) dat is dus per plak een kleine 30 gram. Dat is 113kcal en 9 gram vet.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 28 juli 2015 @ 23:20:

[...]



Een plak 24+ kaas weegt zo'n 30 gram (400 gr kaas = 12 plakken volgens de site van de appie) dat is dus per plak een kleine 30 gram. Dat is 113kcal en 9 gram vet.Maar wel lekker! Ik hoef niet enkel brood te proeven.
Nu mag ik wegens een dieet even geen brood hebben maar als ik niet aan het lijnen ben dan eet ik 1 of 2 sneetjes op een dag. Dus zo veel kaas is dat dan ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat jij wil hoor. Mij maakt het niet uit. Ik sta enkel verbaasd van de onwetendheid, onverschilligheid hoe wil je het noemen, van mensen tov eten. Las ik nu hier dat mensen een halve dag of langer bezig zijn met het uitzoeken van de perfecte jeans maar geen moment stilstaan bij wat ze in hun mond proppen?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Waarom mag je geen brood? Word je getest op coeliaki?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik let zeker wel op mijn gewicht hoor want anders zou ik nu niet aan het lijnen zijn. Die kaas mag ik trouwens bij dit dieet gewoon hebben. Ik val dan af.
Ik doe dr Frank en mag nu even geen koolhydraten.
Alle reacties Link kopieren
Je weet dat het een nonsens dieet is he?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
.
.
.
Als het goed werkt en het kost je weinig moeite om het vol te houden dan vind ik het geen nonsens dieet. Ik doe het ongeveer 1 a 2 keer per jaar zodat ik niet dik word. Zo houd ik het in de hand. Ben ooit eens 13 kilo afgevallen en zo dik wil ik nooit meer worden. De reden dat ik ben aangekomen is mijn eigen schuld. Ik heb me nogal laten gaan in de vakantie in Turkije. Moet kunnen toch want het is er zo weer af. Eind augustus gaan wij weer op vakantie en als ik er nu niks aan doe en straks weer vakantie ga vieren dan gaat het langzaam aan weer de verkeerde kant op. Vandaar dus.
Alle reacties Link kopieren
Als je meerdere keren per jaar op dieet moet dan is het nonsens natuurlijk.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Mwah, als je op vakantie een paar kilo aankomt en je die er met zo'n dieet er weer afkrijgt is daar toch niks verkeerds aan?
.
quote:hatsetats schreef op 28 juli 2015 @ 23:43:

Als je meerdere keren per jaar op dieet moet dan is het nonsens natuurlijk.Ja, als ik altijd op de lijn zou letten dan zou ik nooit meer op dieet hoeven. Ik heb echter geen zin om daar altijd op te letten. Ik wil ook genieten en lekker eten en drinken. Als ik merk dat kleding wat strak gaat zitten dan zorg ik dat de kilo's er gelijk weer af gaan. Ik wil juist voorkomen dat ik weer zo dik word als vroeger. Nu ga jij vast zeggen van je moet je levensstijl en eetpatroon voor altijd veranderen. Daar heb ik dus geen zin in want veel dingen die ik heel lekker vind zijn niet gezond maar dat hoef ik me op deze manier niet te ontzeggen. Gezond eten zoals groenten die eet ik natuurlijk wel maar het is wel met tegenzin want echt lekker vind ik het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 28 juli 2015 @ 15:20:

Denk je? Je verandert alleen maar wanneer je echt wil veranderen. En blijkbaar is gezondheid niet belangrijk genoeg om je leefgewoontes aan te passen.

Ik denk dat gezondheidsklachten vaak juist een reden is om dik te blijven. Een mooier excuus om niet te sporten bestaat er bijna niet.

Ik denk dat ik het met je eens ben, ik ken 2 mensen met slaapapneu omdat ze overgewicht hebben.

Toen de een mij vertelde dat zij zo'n apparaat met zuurstofmasker had sinds kort, heb ik nogal boos gereageerd. waarom wil ze niet gewoon serieus op dieet terwijl zij weet dat ze s'nachts gewoon stopt met ademen? Ja ze heeft een knieblessure ook nog, al een paar operaties gehad, de fysio gaf aan dat ze last zou houden als ze niet wat afvalt. Dat snap ik dus écht niet. Haar gezondheid is ernstig in gevaar maar er alles aan doen om af te vallen? Frustreert mij enorm om dat aan te zien( vooral als het om iemand gaat waar je veel om geeft)
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 28 juli 2015 @ 17:40:

Overal zit suiker in tegenwoordig. We zijn, naar Amerikaans voorbeeld, een natie van zoetekauwen geworden.

Alles is "sweet". Sweet chili, sweet peper, sweet pickle, sweet spice, sweet BBQsauce, sweet sweet en nog eens sweet. In de VS is zelfs het paneermeel om een visfilet of karbonaadje "sweet". Ik vind o.a. om die reden het eten in de VS vies. Ik hoop dat die zoetmanie hier in NL niet nóg erger wordt.Ja.ik was laatst in USA en alles was zoet, ik werd er helemaal naar van. Ontbijt zoet, het rare brood was zoet, bagels pancakes oatmeal alles zoet! en dat was het onbijt. Ik at daar maar 1x per dag diner, zulke grote porties dat ik er 24 uur vol van zat.. ik snoepte niks overdag en ontbijt was een appel en een banaan... ik zat heel mijn verblijf onder de netelroos(dat krijg ik van kunstmatige smaakstoffen e.d)en ik ben 5 kilo aangekomen in 10 dagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven