Mode & Beauty alle pijlers

De trends van lente / zomer 2016

15-02-2016 23:22 1035 berichten
De lente komt eraan!

Welke mode-must-haves mogen niet ontbreken in jouw garderobe voor het seizoen 2016?



Veel gezien op de catwalks: pastels, bloemen, toch weer de Boho-look maar met een grafischer edge...



Wat ga jij kopen / heb je al gekocht? Deel het hier!!

Op naar de zomer met inspirerende plaatjes en handige tips







We komen trouwens hier vandaan.
Ja, en ik heb toch 2 shirts en een vest besteld. Voor de komende winter. Waren voor een sale nog steeds aan de prijs, maar bij deze weet ik zeker dat ik die met plezier draag. Ik heb er nog een van een andere kleur besteld. Ik had er al een in huis, maar vlak erna extra afgeprijsd.

Nu maar hopen dat die hogere prijs ook voor slijtvast en kwaliteit staat.

Zo ja, dan koop ik er nog een poncho bij die er heel mooi bij kleurt. Zo'n dunne stof met pasvorm en geen deken.

Stof die soepel om het lichaam heen valt zonder stijf aan te doen.


Erg verleidelijk, maar voor deze ben ik niet gezwicht. Maar voor weinig is nog wel a little black dress te scoren. Ik heb er al een en dat is genoeg.



Wel een poncho die ik na een half jaar nog steeds mooi vind. Met dit warme en zwoele weer past die er wel bij.

En een sjaal (low budget) waarbij de kleur me overhaalde.
Dit vind ik mooi. Kopen zal ik het niet. Geen behoefte aan bepaald soort van aandacht.

Ik vind het voor mij te kort. Long torso nodig. Maar leuk vind ik ze wel.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwste aanwinsten











Bij mij zit een ding een stuk strakker en ik draag het dus als lang t-shirt/trui op een jeans











Zilveren Adidasjes
Vraag om meningen, algemeen. Sneakers dragen in dezelfde kleur als je broek.

Meerdere kleuren (zomers, fel), want het is een zomers topic en nog steeds zomer.



Er was een vraag over de winter en herfst. Nou, ik heb een verzameling vesten en tops gekocht. Ik ben er al klaar voor.

Nu koop ik nog een paar eenvoudige items waarmee ik oud en veel te vaak gewassen makkelijker de deur uit te krijgen.

Voor de zomer vind ik dat nog de moeite. Wat ik normaal niet zou kopen vanwege de prijs en het bijna nooit dragen.

Ik heb zo neutraal en tijdloos ingekocht dat het saai is geworden. Er moet wat vrolijks bij.



Die adidasjes (metalic) is de laatste trend. Ik heb er slippers van. Draag ik niet graag. Maar ze waren neutraal en stonden nog in de kast.

Ze staan wel leuk bij de meeste huidtinten, vind ik.
Dat TopShop shirtje met die paprika's zag ik in de aanbieding bij Wehkamp of de Bijenkorf.
in de aanbieding... sorry, mijn nederlands laat mij wel eens in de steek. Komt vast door de paprika's. Ik bedoel: sale!


Dit vind ik prachtig, maar het past niet bij mij. Het is te lang en dat staat me niet. Maar de kleurtjes



Ja, die topshop stond bij Wehkamp. De broek gaat terug, want die past niet. Kleur broek gelijk aan kleur sneaker is dus niet meer belangrijk. Maar leuk de reactie op Topshop.

Het is voor de INDIAN SUMMER liefhebbers nog mogelijk om een leuek zomergarderobe te scoren.

Heel misschien zou zo'n topshop over een jurk (heen gedragen worden, maar moet het wel in de dezelfde stof en kleur zijn.

(Zelf had ik ooit een bolero in een breisel mer een paar hemden in dezelfde kleuren er onder. Ik kreeg alleen maar complimenten.)
Toch nog aan het shoppen geslagen en ook goed geslaagd (niet alles in de sale). Aankopen:















De onderste twee moeten nog geleverd worden, de rest is binnen en zit erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
Mooie kleuren blauw, Ilona.
blauw shirt

Het lichtblauwe is meestal een prima kwaliteit. Ik heb per ongeluk een was op 60 i.p.v. 30 gedaan en het merk van dat shirt heeft het overleefd. De pasvorm is nog steeds goed. De print is ook nog redelijk tot goed gebleven.
,,
Alle reacties Link kopieren
Mooie laarzen!
Dank je, hiltje en lisa! Inmiddels zijn de laatste twee shirts ook binnen en ze zitten mooi. Voor mij een geslaagde shopsessie dus
Ik ben alweer herfst kleding aan het kopen Lange spijkerbroeken en vestjes en wollen truitjes. In een beetje bordeaux rood en aubergine achtige tinten en blauw, erg mooi. Zoals je hier ook op de vero moda site kan zien trouwens: http://www.veromoda.nl/ke ... -the-season,nl_NL,sc.html
Alle reacties Link kopieren
Ach ik doe ook maar weer eens gezellig mee, heb wat gekocht op de website van Je m'apelle:

https://www.jemappelle.nl/la-robe-wrinkled-indigo

en deze rok, om de een of andere reden niet meer op de website te vinden..

https://www.jemappelle.nl/le-sweater-rebelle-blanc



Super blij mee, want ik draag eigenlijk nooit jurkjes/rokjes maar deze staan erg leuk al zeg ik t zelf
Mooie spulletjes ERose, zeker dat jurkje is wel mijn smaak. Helaas heb ik er de leeftijd en het lijf niet meer voor.



Ik heb dit shirt besteld. Ik hoop dat het naar verwachting is.





Alle reacties Link kopieren




Heb deze rok gekocht, zocht een simpel zwart jurkje voor een begrafenis (de jurk die ik heb is aan de korte kant) en kon dat eerst niet vinden. Op het laatste moment toch een zwarte jurk gevonden en de rok dus nog niet gedragen. Twijfel een beetje of ik 'm zal houden, draag eigenlijk nooit kokerrokken. Het is een hele stevige stof.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zharon09 schreef op 10 augustus 2016 @ 16:51:

Ik ben alweer herfst kleding aan het kopen Lange spijkerbroeken en vestjes en wollen truitjes. In een beetje bordeaux rood en aubergine achtige tinten en blauw, erg mooi. Zoals je hier ook op de vero moda site kan zien trouwens: http://www.veromoda.nl/ke ... -the-season,nl_NL,sc.htmlIk ben ook al bezig met de herfst-winter collectie. Hoogstens af en toe nog van de zomer collectie een uitverkoopje.
De mouwen van dat shirt hebben de goed lengte.

Ik heb net een paar vesten van Didi geprobeerd en die nouwen waren net even te kort. Dat stond lomp en maakte dikker.

Taille zit er ook in. De hoogte varieert ook. Ik heb net een paar zomerjassen gepast en mooie jassen, maar net niet de juiste lengte.

Jammer, want het was op zich wel een mooie jas.

Ik heb nog wat vesten op proef. Heel basic, maar het materiaal heeft me vorig jaar door een groot deel van de zomer geholpen.

In kleurtjes die mouwloos af kunnen maken. Kan ik tussendoor ook kort even de armen bij laten bruinen.



EDIT: Ik heb eindelijk een jas gevonden voor de zomer.

Kan de trechcoat en Esprit weg. Ik had nog een trenchcoat, maar ook die hing als reserve.

De kleur en de stof is wat ik zeker zal dragen. Is geen pronkstuk, maar pasvorm is prima en dus kunnen er twee jassen weg om plaats te maken.

Ook nog een sjaal die lekker ruikt van Esprit. Maar daar twijfel ik over. Ik had al eerder een sjaal gekocht in kleuren van deze jas.

De sjaal van Esprit is wel mooier materiaal.



Wat fijn dat zoiets mij niet past en ik hem niet nodig heb, maar deze jurk vind ik anders ook mooi. Er staan nog erg leuke jurken. Deze is van Morgan (bij Wehkamp). Diploma heb ik ook al jaren geleden behaald.

Past waarschijnlijk wel, maar ... jas is al genoeg, want nu kan ik gewoon ook meer jurken aan. De jas die ik kocht past gewoon over bijna alles.
quote:lisa2 schreef op 12 augustus 2016 @ 09:22:

[...]





Ik ben ook al bezig met de herfst-winter collectie. Hoogstens af en toe nog van de zomer collectie een uitverkoopje.Ja, daarvoor heb ik al 4 vesten gekocht in verschillende lengtes. Allemaal als mogelijk alternatief voor zomerjas.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 14 augustus 2016 @ 00:49:

[...]





Ja, daarvoor heb ik al 4 vesten gekocht in verschillende lengtes. Allemaal als mogelijk alternatief voor zomerjas.Ik heb ook na lang zoeken eindelijk een regenjas gevonden. Die is precies zoals ik graag een jas wil hebben. Al diverse keren gedragen. Als het boven de 20C komt en niet gaat regenen trek ik meestal een vest aan omdat je die makkelijk uit kunt trekken en om je middel kan binden.


Tijdens het plakken toch maar besloten om het niet te doen. Achter wat langer vind ik toch minder leuk dan een lengte. Nou ja, ik draag het te weinig. Ik heb al twee favorieten en dan koop ik volgend jaar toch liever iets erbij. Ze zijn van ONLY.
quote:lisa2 schreef op 14 augustus 2016 @ 08:51:

[...]





Ik heb ook na lang zoeken eindelijk een regenjas gevonden. Die is precies zoals ik graag een jas wil hebben. Al diverse keren gedragen. Als het boven de 20C komt en niet gaat regenen trek ik meestal een vest aan omdat je die makkelijk uit kunt trekken en om je middel kan binden.



Ja, ik zoek nu nog een paar vesten om een paar jurken door te kunnen dragen. Ik heb een jurk die zakelijk gedragen kan worden, maar die heeft een korte mouw. Niet zo handig. Ik heb genoeg vesten die erbij kleuren, maar gewoon niet staan of afbreuk doen aan het mooie van de jurk.



(* BTW Ik zit net naar Jamie Oliver te kijken - ik heb trek - en zie een goede tip. In een koekenpan gebruikt hij een truc om uit een stuk bakpapier een passend ronde cirkel te halen. Hij vouwt het dubbel. Rolt het op als een joint. Meet het en scheurt het meest brede uiteinde op maat. Hij rolt het uit, vouwt het open en legt het bovenop het sudderende stukje vlees in de koekenpan.

Joint kennen ze allemaal. Nee, geen joint maken van een stuk bakpapier met kip erin. Zelfs NIET met gerookte kip. Nee, de vorm van het bakpapier om een cirkel te maken. Scheelt uitleg.... Euh.... Hoop ik. Ik heb geen deksel voor een paar pannen. Ik gebruik ze heel weinig.

Hij gebruikt ook van dat bruine bakpapier om een stapel broodjes op te leggen. Vet van de kip? Bord wordt minder vies en is warm van kip. *)
2x gelezen maar ik snap er niks van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven