Mode & Beauty alle pijlers

De trends van lente / zomer 2016

15-02-2016 23:22 1035 berichten
De lente komt eraan!

Welke mode-must-haves mogen niet ontbreken in jouw garderobe voor het seizoen 2016?



Veel gezien op de catwalks: pastels, bloemen, toch weer de Boho-look maar met een grafischer edge...



Wat ga jij kopen / heb je al gekocht? Deel het hier!!

Op naar de zomer met inspirerende plaatjes en handige tips







We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Die zijn leuk cateautje. Mooie kleur ook .
Ja, wel mooi hè? Ze zijn ook in de aanbieding op dit moment, dus ik moet opschieten met mijn getwijfel.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het materiaal van dat laarsje alleen wat minder Cateautje. Heb ook van dat soort spul (S'Oliver uit mn hoofd) en dat zag er vanaf dag 1 er uit alsof het was gaan vilten.
Het is kalfssuède, dus dat denk ik niet.
Laarsjes zijn wel leuk, maar met dit natte weer. Ze kunnen daar vaak niet zo goed tegen.



Maar tas staat en in gebruik genomen. Ik laat hem nog maar even thuis vanwege de regen. Bovenkant is open.

Is wel een leuk alternatief voor een lectuurbak en los rond slingerende spulletjes.
Zijn er meer dames die alweer voor de winter aan het kijken zijn? Met het weer van de afgelopen tijd heb ik alleen maar behoefte aan warme truien, laarzen, enzovoort. Of zitten jullie nog in de zomerse sferen?
Alle reacties Link kopieren
quote:ilonadenise schreef op 04 juli 2016 @ 13:48:

Zijn er meer dames die alweer voor de winter aan het kijken zijn? Met het weer van de afgelopen tijd heb ik alleen maar behoefte aan warme truien, laarzen, enzovoort. Of zitten jullie nog in de zomerse sferen?



Niet echt. Hier in BE is de sale pas begonnen (gaat altijd pas op 1 juli in, dus helaas zijn de mooiste stuks op bv. zara.be of mango.be al vaak weg omdat de sale in andere landen een stuk vroeger begint). Desalniettemin heb ik afgelopen weekend een paar 'zomerartikelen' uit de sale van mango.be besteld. Maar daar zitten dingen bij die ik eigenlijk het jaar rond kan dragen. Mijn kast bestaat - grofweg geschat - voor 50% uit dingen die ik het jaar rond draag, voor 30% uit echte zomerkleding (dunne jurkjes en rokjes) en voor 20% uit echte winterkleding (gebreide jurken en dikke vesten). Momenteel draag ik vooral de jaar-rond-kleding gecombineerd met wat zomerkleding. Voor échte winterkleding vind ik het nu toch echt te warm en ik heb hoop dat die zomer toch nog gaat komen.

Alle reacties Link kopieren
quote:ilonadenise schreef op 04 juli 2016 @ 13:48:

Zijn er meer dames die alweer voor de winter aan het kijken zijn? Met het weer van de afgelopen tijd heb ik alleen maar behoefte aan warme truien, laarzen, enzovoort. Of zitten jullie nog in de zomerse sferen?Nee joh, het wordt nog heel erg zomer en een indian summier daarna
Ja, maar van het vorige (NU = Sale) seizoen. Ik kan geen jas vinden en dus koop ik wat extra vesten die ik in de zomer als jas en als het koud is als vest kan dragen. Is voor mij ook nodig. Ik zit vaak in ruimtes die te koud of te warm zijn.

Zo deed ik het vorig jaar ook en is me toen goed bevallen. Mooie zomerjas staat nog steeds op verlanglijst.



Er is een nieuwe topic voor het volgende seizoen zag ik.



Maar ik heb een broek van Didi gepast en een prachtige kleur die ik altijd wil dragen.

Helaas uitverkocht en er zat een andere kleur in de zak.



VRAAG: Weet iemand hoe hoog het LUBBER-gehalte van Didi is? Ik twijfel namelijk over de maat. Als ik weet hoeveel ze uitlopen dan kan ik bepalen of ik toch nog een andere maat moet proberen. (Van een ander merk heb ik broeken die een maat te klein zijn, maar door het dragen zitten die na een tijd wel prima. Gelukkig wist de verkoopster dat toen. Van nog een ander merk heb ik de ideale broek gevonden, maar die is gestopt met de productie. Gelukkig heb ik er 6 van gekocht. Maar een paar NIEUWE KLEURTJES voor meer combinaties? )
Wat een geweldige laarsjes!



quote:ilonadenise schreef op 04 juli 2016 @ 13:48:

Zijn er meer dames die alweer voor de winter aan het kijken zijn? Met het weer van de afgelopen tijd heb ik alleen maar behoefte aan warme truien, laarzen, enzovoort. Of zitten jullie nog in de zomerse sferen?



Ik zat inderdaad nog in zomerse sferen. Maar nu de zomercollectie op zijn einde loopt door de sale heb ik nog wat leuke dingen voor de helft gescoord in mijn favoriete winkel en daar lagen alvast wat foto's van de wintercollectie om te bekijken. En daar zaten echt prachtige dingen bij, ik heb al een mooi setje in mijn hoofd in prima kleuren voor mij. Wordt eind augustus verwacht. Dus mijn hoofd staat er al wel een beetje naar



O ja, en ik heb vorige week bij Claudia strater prachtige kleren uit zomercollectie aan gehad, een kanten kokerrok tot net over de knie o.a. Maar ik wacht nog even tot hij voor de helft is, net als de bijpassende kledingstukken. En dan is het nog duur genoeg daar voor de helft, maar wel erg mooi
Ik ga zo meteen een bestelling ophalen van Didi. De mooiste zijn uitverkocht, maar ze hebben er erg leuke stofjes en vesten bij.

Die je als vest en als jurk kan dragen. Die zijn wel van wat dikkere stof. Anders ziet het er niet uit.

Deze heb ik niet, omdat de kleur en het model me niet staan. Maar ik vind dit strakke wel mooi.

Verder ga ik dus lekker op pad. Zit toch weer op dit forum, terwijl ik alleen maar iets moest zoeken. Hier is het niet te vinden.



Ik had deze gepast:



De tops staan heel leuk op een witte jeans. Maar kleur en pasvorm waren niet voor mij. Het lange vest (jurk) stond dan weer wel. Dat kleedt slank af en met een luchtig topje er onder is dat heel leuk, maar de lengte als jurk vond ik dan weer niet zo. Maar even snel passen is natuurlijk niet genoeg om combinatie-mogelijkheden te bekijken. Ik heb al 2 ongedragen jurken van Didi en van de ene maak ik waarschijnlijk een top. Het lukt me met die lengte niet om een passende tregging er onder te vinden. Het is anders nog steeds een mooie jurk. De andere jurk ga ik als pyama op de camping dragen. Het ding zit zalig, maar is net een tikkeltje te ruim en te strak op andere plaatsen. Die jurk is klokkend en dat is niet mooi bij een slank onderstel. De tuniek van het plaatje heeft een enorme A-lijn en heel klokkend. Bij mij is dat geen gezicht. Ik dnek dat het mooi zou passen bij iemand met een lang en fors postuur. Het is ook een dikke katoen. Te massief en is meer een INDIAN summer katoen.

Tot zover over de PASVORM van DiDi voor mij. De lange vesten van Didi vind ik prachtig en ze staan me ook, maar zijn net iets te lang of juist te kort.

Dat heb je met tussenmaten. Jersey is dik genoeg om mooi te hangen en is redelijk slijtvast. Hoef je ook niet te strijken.



DIT vind ik bijvoorbeeld niet zo mooi staan bij haar figuur. Wel mooie platte buik! Bij een wat voller figuur staat dit mooier, denk ik.

anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 10-07-2016 12:34
Reden: Items even kort tonen die ik geprobeerd heb.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vlinder, wat is jouw favoriete winkel?
Alle reacties Link kopieren
Cateau, die laatste laarsjes die je poste zijn inderdaad echt heel gaaf! Ga je ze kopen?
quote:jules schreef op 09 juli 2016 @ 13:32:

Cateau, die laatste laarsjes die je poste zijn inderdaad echt heel gaaf! Ga je ze kopen?

Ik heb ze binnen en ze vallen zwaar tegen. Het suède is van een slechte kwaliteit en zeker als je naar de prijs kijkt en ze zijn niet echt maat 39, ze zitten te klein, dus ze gaan terug.

Alles bij elkaar is het een gave foto, maar daar is alles mee gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel een tegenvaller. Gelukkig geen twijfel, dat scheelt.
Jules, je hebt een pb.
Alle reacties Link kopieren
Dank je! Je hebt er eentje terug.
Alle reacties Link kopieren
Hello everybody. Ben ik weer.

Ik heb dit topic een paar maanden gemeden als de pest. Ik word nml hebberig als ik te veel mooie dingen zie en het was tijd om de portemonnee op slot te doen.

Dat werkte goed: niks gekocht, zelfs niet op marktplaats.



Maarrrrrr, nu was het laatste ronde sale bij Caroline Biss en dat kwam neer op bijna 75% korting (bijvoorbeeld een tuniek van 180,- voor 40 euro, jurkjes van 200 voor 50, broeken van 150 voor 40) en ik heb echt belachelijk veel gekocht.

Maar -in my own defence- ik had nog maar heel weinig fijne casual kleding, droeg op dagen dat ik geen jurkje aan wilde bijna altijd dezelfde zwarte legging met zwart lang tuniek. En ze hadden broeken die me perfect zaten (en dus heb ik 6 broeken gekocht, naast nog een heleboel meer).



Een paar van mijn aankopen:



Deze schoenen maar dan in het goud (ze hebben een sleehak)







Het meest linker jurkje







Een jurkje (ander model) en tuniek met deze print







deze trui







deze broek







Deze broek







deze broek met trui







deze broek met tuniek







En deze riem



Alle reacties Link kopieren
En vandaag toen ik even de Zara in liep voor een zwart shirtje, gevallen voor dit bomberjasje. Vind hem in het echt mooier dan op de foto, heel diep bijna glimmend zwart en dat borduursel is echt wel kwaliteit.















Nu ben ik weer uitgeshopt tot de volgende sale en heb ruimte in mijn kast gemaakt door een aantal van mijn oudere spullen op marktplaats te zetten.
Alle reacties Link kopieren
@cateautje: leuke laarsjes, jammer dat ze niet lekker zitten. Scheelt wel weer in de portemonnee

@hiltje: ik vind het bomberjasje mooi! Ik hou ook van borduursels
Alle reacties Link kopieren
quote:Relaxingatthelake schreef op 24 juni 2016 @ 11:48:

Dit kwam ik ook nog tegen:

[afbeelding]

Weet iemand of je dat ook zelf kunt doen op natuurlijke nagels, en zo ja hoe?

Ik lak zelden mijn nagels, maar kun je niet gewoon een transparant basislaagje doen, dan van die nagelstickers en dan nog een transparant laagje lak erover heen? Als je op Ebay zoekt op lace nail art stickers vind je verschillende dingen die in die lijn zitten. Eventueel nog wat knippen en plakken met die stickers en met een tandenstoker met witte lak stipjes toevoegen.

Ik vind het er wel mooi uitzien, maar het zou niets voor mij zijn. Oo veel te veel gepriegel. Als ik het al zou overwegen zou ik de foto meenemen naar een nagelstyliste denk ik. Dan is er meer kans dat het er gaat uit zien als op het plaatje
Lekker druk hier weer!



Zelf zit ik totaal niet in de zomerse sferen, ook niet qua kleding. Ik heb tot nu toe zelfs nog amper mijn slippers aan gehad.
Mooie vest dat slank afkleedt, maar zag Erica Terpstra met diezelfde stof. Nou, aardige vrouw is ze. Maar dan hoef ik de vest niet meer. Gewoon omdat die op tv was. (Ooit een vest van Hema gehad wat in recordtijd uitverkocht was. Na een extra lading in de winkel was het exclusieve weg. Datzelfde vest zag ik jaren later in allerlei tv uitzendingen steeds weer en dan is het niet meer leuk, vind ik.)

En de tweede (Van Only) is zo mooi vanwege dat prachtige blauw shirt eronder. Is uitverkocht. Die worden het dus niet.



Die bomberjack is erg leuk! Die zou ik ook wel kopen als ik zoiets nodig had.
quote:ilonadenise schreef op 04 juli 2016 @ 13:48:

Zijn er meer dames die alweer voor de winter aan het kijken zijn? Met het weer van de afgelopen tijd heb ik alleen maar behoefte aan warme truien, laarzen, enzovoort. Of zitten jullie nog in de zomerse sferen?



Beide. Ik ben niet voor winterkleding in de stemming, maar als ik een mooi koopje zie, zal ik het niet laten. Ik heb pas nog 3 wintervesten gekocht en in bestelling nu nog een winterjas en leren All Stars.



Ik heb ook veel jaar-rond-kleding. Spijkerbroeken, t-shirts (in de winter met vest erover) en dunne vesten bijvoorbeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven