Mode & Beauty alle pijlers

Jas kopen of niet

09-12-2014 13:11 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele mooie jas gezien en wil deze erg graag hebben. Op zich geen probleem maar ik heb voor deze winter al een stuk of wat gekocht. Eens moet er toch een grens zijn qua kopen. Ondanks dat ik een eigen budget heb voor dit soort dingen vindt mijn man het deze keer niet goed. Nu ben ik dus aan het twijfelen aangezien ik geen ruzie wil zo voor de feestdagen. Wat zouden jullie doen?



Groet Emmeline
Alle reacties Link kopieren
quote:emmeline schreef op 10 december 2014 @ 09:56:

[...]





Een zoethoudertje? Elke vrouw die niet zelf werkt in een relatie krijgt toch geld om te besteden. Trouwens dit bedrag is niet alleen voor mijzelf. Kleding voor de kinderen koop ik er ook van. Het enige wat Ik me afvroeg was of het raar is dat de partner zicht bemoeit met een budget Welke voor jezelf is.Het budget is dus niet helemaal voor jezelf, het is ook bestemd voor de kinderen. En ik vind het niet raar dat je partner er wat van zegt. De vraag is alleen of jij dat accepteert. Als ik mijn (niet bestaande) man elke maand een X bedrag zou geven en hij zou het elke maand verkwisten zou me dat op een gegeven moment ook gaan irriteren. Ik heb een koopactieve moeder, die per se elke week nieuwe kleren moet hebben. Ook al is het haar eigen geld en heb ik daar geen reet mee te maken, het irriteert me mateloos. Waarschijnlijk omdat ik 1. haar kleren niet mooi vind en 2. het onnodig vind, ongeacht bestedingsruimte.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 09 december 2014 @ 21:21:

[...]



Met zoveel zakgeld zou ik elke maand op reis zijn!





Idem! :D



Maar ehm. Mijn persoonlijke mening: als het zijn geld is (en je zegt dat hij de enige kostwinnaar is) vind ik idd dat hij er wel iets over mag zeggen. Zeker als je al meerdere jassen hebt. Compromis: vraag hem als kerstcadeau ;). Jij blij, hij blij (mannen weten toch meestal niet wat ze moeten kopen voor vrouw ;) )
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
quote:misspatrice schreef op 10 december 2014 @ 10:02:

[...]





Idem! :D



Maar ehm. Mijn persoonlijke mening: als het zijn geld is (en je zegt dat hij de enige kostwinnaar is) vind ik idd dat hij er wel iets over mag zeggen. Zeker als je al meerdere jassen hebt. Compromis: vraag hem als kerstcadeau ;). Jij blij, hij blij (mannen weten toch meestal niet wat ze moeten kopen voor vrouw ;) )Een jas beschouw ik eerlijk gezegd niet als een kado. Vond het vroeger al vreselijk als ik een pyama kreeg met kerst of Sint.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmeline schreef op 10 december 2014 @ 10:07:

[...]





Een jas beschouw ik eerlijk gezegd niet als een kado. Vond het vroeger al vreselijk als ik een pyama kreeg met kerst of Sint.Wat is dan wel een acceptabel cadeau? Diamanten sieraden, een Mercedes Maybach, een jacht?
Je moet er dus ook kleding voor de kinderen van kopen en wellicht nog andere dingen ook? Dan is het ook niet echt zakgeld, en dan kan ik me wel enigszins voorstellen dat je man inspraak wil in hoe je het uitgeeft.

Ik zou met man afspreken dat een bepaald deel van die 5000 euro zakgeld voor jou is waarmee je kunt doen wat je wil, al wil je er louter Zeeman-onderbroeken van kopen. En van de rest koop je dan wat daadwerkelijk nodig is, voor jouzelf en de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmeline schreef op 10 december 2014 @ 10:07:

[...]





Een jas beschouw ik eerlijk gezegd niet als een kado. Vond het vroeger al vreselijk als ik een pyama kreeg met kerst of Sint.



Wil je die jas nu wel of niet?

Ik zou blij zijn als ik een cadeau kreeg dat ik ook nog eens goed kan gebruiken zoals bijvoorbeeld een pyama of een jas i.p.v. het zoveelste fotolijstje of geurtje dat mijn smaak niet is. Je klinkt wel erg verwend sorry dat ik het moet zeggen...
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Soms kan je inderdaad zo'n drang hebben om iets te kopen wat je eigenlijk niet nodig hebt.. maar als het je blij maakt en je hebt het geld ervoor.. why not? als je je jas online wilt kopen zou ik altijd op zoek gaan naar korting, want vaak kun je die wel krijgen. laatst kwam ik na wat googelen op een korting: http://www.vouchercode.nl/zalando-nl/. Is wel vanaf ¤80 maar voor jassen betaal je dat zo.
Ik denk niet dat Emmeline jassen van een luizige 80 euro ambieert .
Alle reacties Link kopieren
quote:misspatrice schreef op 10 december 2014 @ 10:15:

[...]





Wil je die jas nu wel of niet?

Ik zou blij zijn als ik een cadeau kreeg dat ik ook nog eens goed kan gebruiken zoals bijvoorbeeld een pyama of een jas i.p.v. het zoveelste fotolijstje of geurtje dat mijn smaak niet is. Je klinkt wel erg verwend sorry dat ik het moet zeggen...Zo bedoelde ik het eigenlijk niet. Misschien een beetje vreemd uitgedrukt. Ik bedoel meer dat ik kleding zie als levensbehoefte dus die koop je gewoon.
quote:emmeline schreef op 10 december 2014 @ 10:22:

[...]





Zo bedoelde ik het eigenlijk niet. Misschien een beetje vreemd uitgedrukt. Ik bedoel meer dat ik kleding zie als levensbehoefte dus die koop je gewoon.Ik snap je wel hoor, ik werd ook nooit erg blij als ik sokken kreeg van Sinterklaas . Maar je veertiende jas valt natuurlijk niet onder levensbehoeften he.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 10 december 2014 @ 10:24:

[...]



Ik snap je wel hoor, ik werd ook nooit erg blij als ik sokken kreeg van Sinterklaas . Maar je veertiende jas valt natuurlijk niet onder levensbehoeften he.Overdrijven is ook een vak :-) ik koop geen 14 jassen voor de winter hoor. Laten we het op de helft houden.
quote:emmeline schreef op 10 december 2014 @ 10:30:

[...]





Overdrijven is ook een vak :-) ik koop geen 14 jassen voor de winter hoor. Laten we het op de helft houden.Dat vind ik ook al behoorlijk veel hoor . Maar wat vind je van mijn geniale inval om een bepaald deel van die 5000 euro af te spreken dat jij echt kunt beschouwen als zakgeld? Kun je daar zo veel jassen van kopen als je wilt, al kun je ze dan misschien niet allemaal tegelijk kopen.
Alle reacties Link kopieren
7 winterjassen per jaar, na 40 jaar heb je er 280. Je bent de Imelda Marcos van de winterjassen!
Alle reacties Link kopieren
7 winterjassen? :0 Oh my lord! Ik dacht ik met 3 al over the top was!



Als je echt die jas wil, en je wil geen ruzie met je man, waarom dan niet het compromis: kerstcadeau. Dan maar een jaar zo een cadeau. Als je hem echt zo graag wil hebben. Wat is dan het probleem om hem te vragen voor kerst? Jij blij omdat je de jas krijgt, hij blij dat hij weet wat hij voor kerst aan je moet geven.



En anders: om de tafel met hem zitten en aangeven dat dit echt de laatste is (wat ik erg betwijfel bij je)...
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Ja maar *stampvoet* ze wil gewoon de jas kopen en dan ook nog een kerstcadeau! Begrijp dat dan! Een 8ste jas is gewoon een levensbehoefte dus die krijg je niet, die koop je gewoon.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 10 december 2014 @ 10:49:

Ja maar *stampvoet* ze wil gewoon de jas kopen en dan ook nog een kerstcadeau! Begrijp dat dan! Een 8ste jas is gewoon een levensbehoefte dus die krijg je niet, die koop je gewoon.



Haha. *rolt met haar ogen*. Vind het zo ondankbaar overkomen. Hoe zegt men dat ook altijd? Wie het kleine niet eert..... :p



TO: praat met man of koop de jas.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb besloten om de jas te kopen. Is echt de laatste dit jaar.



Bedankt voor de meningen en reacties.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij persoonlijk zou het kopen van de jas geen ruzie waard zijn.



Wat vind je van het voorstel van LV? Een deel van het budget waar hij niets over te zeggen heeft en een deel waarvan je 'nuttige' dingen koopt?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmeline schreef op 10 december 2014 @ 11:13:

Ik heb besloten om de jas te kopen. Is echt de laatste dit jaar.



Bedankt voor de meningen en reacties.

Fijn dat we hebben kunnen bijdragen aan de besluitvorming.

Dat je er maar heel gelukkig van mag worden.
quote:emmeline schreef op 10 december 2014 @ 10:30:

[...]





Overdrijven is ook een vak :-) ik koop geen 14 jassen voor de winter hoor. Laten we het op de helft houden.

Oké. Je koopt 7 winterjassen in de winter, je krijgt maandelijks 5000 euro van je man voor jou en de kinderen. Maar hoezo zijn zulke details relevant voor de vraag in de openingspost? Je kunt toch gewoon zeggen: 'mijn man is het er niet mee eens dat ik nog een winterjas koop (want ik heb er al veel), maar is dit terecht? Het is wel zijn geld.'



Maar volgens mij doe je het erom, want je weet heus wat voor reacties er komen. En je reageert nou ook niet echt iets met de inhoudelijke antwoorden op je vraag.
quote:emmeline schreef op 10 december 2014 @ 11:13:

Ik heb besloten om de jas te kopen. Is echt de laatste dit jaar.



Bedankt voor de meningen en reacties.Gelukkig duurt het jaar nog maar 3 weken.
Alle reacties Link kopieren
quote:bankje schreef op 10 december 2014 @ 11:21:

[...]

Gelukkig duurt het jaar nog maar 3 weken.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
quote:rdvv schreef op 10 december 2014 @ 11:20:

[...]



Oké. Je koopt 7 winterjassen in de winter, je krijgt maandelijks 5000 euro van je man voor jou en de kinderen. Maar hoezo zijn zulke details relevant voor de vraag in de openingspost? Je kunt toch gewoon zeggen: 'mijn man is het er niet mee eens dat ik nog een winterjas koop (want ik heb er al veel), maar is dit terecht? Het is wel zijn geld.'



Maar volgens mij doe je het erom, want je weet heus wat voor reacties er komen. En je reageert nou ook niet echt iets met de inhoudelijke antwoorden op je vraag.Ik heb het maandbedrag zelf helemaal niet ter sprake gebracht in dit topic!! Is ook niet relevant. Iemand heeft gewoon zitten loepen.
quote:emmeline schreef op 10 december 2014 @ 11:30:

[...]





Ik heb het maandbedrag zelf helemaal niet ter sprake gebracht in dit topic!! Is ook niet relevant. Iemand heeft gewoon zitten loepen.Oh, vond het al een beetje raar overkomen. Alsof je er trots op bent en alsof het heel bijzonder is. Welke jas ga je kopen?
Alle reacties Link kopieren
Geniet van je nieuwe jas, TO. Heb je een foto, ben nu wel benieuwd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven