Mode & Beauty alle pijlers

kleding, wat is duur en wat is middenklasse?

20-04-2014 14:19 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding over een topic over duurdere kleding vroeg ik mij af wat jullie duur, middenklasse of goedkoop vinden.



Sommige noemden daar H&M goedkoop, maar ik vind dat eerder middenklasse. Winkels als primark en zeeman noem ik dan weer goedkoop.



Mij maakt het overigens niet uit waar ik wat koop. Als ik het maar leuk vind. Zo heb ik kleding van primark, ter stal en H&M maar ook van Esprit, Gstar, Mango en Guess.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij?

Didi enzo is goedkoop, Esprit is iets duurder en Ralph Lauren is voor mij duur.



H&M enzo kom ik niet.



Bij schoenen? Goedkoopste zijn van Dolcis, verder enkel Van Lier, Tommy Hilfiger.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het ook met Lolly-pop eens. Maar ik geef ook vrij veel geld aan kleding uit omdat ik zoveel mogelijk goed geproduceerde groene kleding koop en dat kost vaak meer dan een shirtje bij H&M. Gelukkig ben ik niet zo trendgevoelig en gaat deze kleding lang mee zodat het uiteindelijk misschien wel net zo veel kost als een paar goedkope H&M shirtjes die na een seizoen compleet verwassen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmeline schreef op 20 april 2014 @ 19:31:

Goedkoop: TH, RL, McGregor, Mexx, Claudia Strater, Gant

Midden: Boss, Paule Ka, louisa Spagnoli, DvF, Armani

Duur: de high end labels

Ach ja, ik had het kunnen weten: het is Emmeline.
Emmeline, ik geloof er niks van.

Zelfs de rijkste personen weten nog dat RL niet goedkoop is.
Ik vind die shirtjes van de H&M helemaal niet tegenvallen. Bij mij gaan de shirtjes van 6 euro langer mee dan de shirtjes van 40 euro van het merk Moscow. Dat vind ik zo'n overschat merk.

Slechte kwaliteit shirts en andere basics.
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar Emmeline behoort tot de rijken...

En ze laat geen topic voorbij gaan om dat op een of andere manier kenbaar te maken.



Sorry Emmeline, maar het begint nu op te vallen.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Dat staat Emmeline natuurlijk volkomen vrij, maar lachwekkend wordt het inmiddels wel.
Alle reacties Link kopieren
Ben wel vergeten te vermelden dat ik RL en TH in de USA/Canada koop en daar is het goedkoop. RL heeft idd ook een duurdere lijn maar dat hebben meerdere merken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elynn schreef op 20 april 2014 @ 20:08:

Dat staat Emmeline natuurlijk volkomen vrij, maar lachwekkend wordt het inmiddels wel.Eens
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
quote:lolly-pop schreef op 20 april 2014 @ 14:33:

Wibra en zeeman: spotgoedkoop

H&M en Zara: goedkoop

Esprit, mango, gstar ed: middenklasse

Tommy, mcgregor, Mark: duur

Chanel, prada, gucci: heel duur :-)



Hier kan ik mij ook ongeveer in vinden, al vind ik de middenklasse een hele brede categorie, waarbij ik Esprit/Steps tot de goedkopere middenklasse zou rekenen en Tommy tot de iets duurdere middenklasse. Max Mara, Marc Cain, Karen Millen, Ted Baker etc vind ik (leuk maar) duur. Zelf koop ik graag kleding binnen de ruime middenklasse, van Esprit (van het submerk Collection vind ik overigens met mijn niet-moeke-lijf-maat-38 een prima prijs-kwaliteit verhouding), tot Kennedy, Claudia Strater, Kookai (en nee, ik vind het geen slechte kwaliteit en het is een Franse winkel en in Frankrijk nog altijd 'booming'). Binnen die brede middenklasse vind ik vaak de pasvorm en de kwaliteit prima, alleen blijven het wel vaak massaproducten.



Voor een rokje geef ik 60-100 uit, voor een jurkje 70-150, voor schoenen 100-160 (laarzen 1 paar per jaar 300 euro). Ik vind kleding kopen leuk en belangrijk en geef er graag geld aan uit, maar ik werk dan ook full-time en ik heb geen kinderen. Ik ga echter voor of ik de kleding leuk/origineel vind+goede pasvorm/red. kwaliteit en merken vind ik niet belangrijk. Wat anderen kopen vind ik ook niet belangrijk (binnen elk budget kun je er volgens mij leuk uitzien als je wilt). Iedereen heeft zijn eigen budget en niet iedereen vindt hetzelfde belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Winkels als Esprit en Mexx vind ik niet heel duur maar ook zeker niet goedkoop. Bovendien ben ik er vaak niet van overtuigd dat ik voor dat geld een kwalitatief (redelijk) goed product krijg.



En esprit is inderdaad seksloos.



De kunst is volgens mij om te wachten tot de sale en dan je slag te slaan. Op die manier kan ik bij de voor mij duurdere zaken toch leuke kleding kopen. Het wachten op de uitverkoop loont echt. Ik betaal bijna nooit ergens de volle mep voor, vind ik zonde.
Alle reacties Link kopieren
quote:femselien schreef op 20 april 2014 @ 17:49:

[...]





Sorry, maar ik verbaas me oprecht over je post. Waarom vind je het heerlijk als je vriendinnen denken dat je een jurk draagt van een bepaald merk? Mijn vriendinnen zeggen waarschijnlijk: "wat een mooie jurk." Ze gaan dan echt niet lopen vissen van welk merk dat komt. Vinden ze ook niet belangrijk overigens. En die opmerking over een kwestie van keuzes is ook nogal kortzichtig.



Ik verbaas me dan weer oprecht op jouw posts. Krijg nogal het idee dat je jaloers bent of zo…



En ik vind jou dan weer erg kortzichtig. Als je Esprit duur noemt, dan heb je echt geen zicht op wat er op de modemarkt aanwezig is. Wat vind jij dan van een winkel als Cos? Prijzen zijn zo ongeveer het dubbele van Esprit. Maar is toch deel van H&M, en wordt door de hele sector als uiterst democratisch gezien. En daarboven zitten dan nog merken als Filippa K, en nog daarboven zitten de betaalbare haute couture lijnen zoals Armani Jeans, enz. Nog daarboven zit de echte haute couture, en ook daarin zitten nog onderverdelingen. Bvb labels waar je voor 800 euro een jurk kunt vinden, maar ook labels waar je onder de 2000 euro niks vindt…



Niks kortzichtigs aan, aan dat van die keuzes. Buiten de high street is er nog een hele wereld hoor, waar je kleren kunt kopen. Zoals ik al zei: stockverkopen, sample sales, tweedehandszaken, maar ook ruilavonden enz…



Misschien toch een idee om verder te kijken dan je eigen neus lang is, voor je anderen hier kortzichtig (en ervoor snobistisch) noemt?



Waarom ik die opmerking van mijn vriendinnen leuk vind, lijkt me nogal wiedes. Maar ik zal het dan maar uitspellen. Omdat zij dan vinden dat iets goedkoops er duur uitziet. En iets dat er duur uitziet, dat is meestal geen belediging. Begrijp je?



En ja, mijn vriendinnen vragen naar een merk. En nee, dat is niet uit snobisme, maar uit nieuwsgierigheid. Want dan is het voor hen misschien de moeite om ook eens naar die winkel of naar dat merk te gaan kijken.



In de hoop je enige verduidelijking te hebben gebracht, en om enige oordelen te hebben weggenomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 20 april 2014 @ 14:24:

Esprit, guess, mango ed zijn middenklasse. Zara & HM goedkoop.

Wibra ed spotgoedkoop



Marks, josephine&co, ed duurdere merken



Zara en Mango zitten op het zelfde prijsniveau en zijn niet super goedkoop.

Esprit en Mexx vind ik veel te duits en seksloos, maar over de schoenen van Esprit ben ik heel erg te spreken, die blijven jaren mooi, sandaaltjes ook. De kleding trouwens ook, al is die dus vaak seksloos. Hetgene dat ik ervan heb (een top en een jurk) blijft al jaren mooi. Kan ik van H&M helaas niet zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop kleren op de zwarte markt in Beverwijk, de primark, de h en m of een winkel hier in het dorp.



Ik betaal voor een broek ¤20, ¤25.

Shirtjes rond de ¤5, ¤10.

En schoenen net wat ik tegenkom, en dat verschilt ook nog of het laarzen zijn of ballerina's.

Ballerina's koop ik bijv voor een tientje en voor laarzen betaal ik niet meer dan ¤50, ¤60.

Heb ooit een keer duurdere laarzen gekocht voor ¤120 geloof ik en die heb ik nooit aan omdat ik zo bang ben dat er iets mee gebeurt.



Wij kunnen wel meer uitgeven aan kleren hoor, maar ik vind het leuker om veel voor weinig te kopen.

Kwaliteit vind ik gewoon goed, en mocht er iets kapot gaan, vind ik het geen ramp, omdat er niet duur was.
Vroeger kocht ik vaak Esprit, maar tegenwoordig niet meer. De prijzen zijn echt omhoog gevlogen, en de kwaliteit is achteruit gegaan. Voor een paar hele simpele kunststof ballerina's vragen ze nu 60¤, en dat vind ik echt wel duur voor wat je krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Over dat "duurdere kleding kopen want dat gaat wel jaren mee"

Laat ik voorop stellen dat ik het prima vind om in een mooi (tijdloos) kledingstuk te investeren maar om eerlijk te zijn;

ik koop ook wel eens een shirtje waarvan ik op voorhand weet dat het waarschijnlijk geen vier jaar mee gaat maar dat vind ik op dat moment geen 'noodzakelijk vereiste'. Zeker bij kleding die wat trend-gevoelig is. Ik kwam laatst nog wat shirtjes tegen van een paar jaar geleden. Toen heel leuk maar nu zou ik het niet meer zo snel dragen, dat worden bij mij de slaap- en klusshirtjes.
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat er zoveel mensen Mango middenklasse bestempelen, terwijl de prijzen echt flink omlaag zijn gegaan de laatste jaren, en het nu soms (vaak !) goedkoper dan de Zara is, voor betere kwaliteit (vind ik !)



Ik vind Primark, WIbra, Zeeman discount

CoolCat etc goedkoop

H&M, Vero Moda, Only, Zara, Mango etc "normaal" maar soms overpriced

Tommy Hilfiger, Karen Millen, GStar, Pepe Jeans, Benetton, Sisley vind ik middenklasse. Iets dat ik in de uitverkoop zou kunnen doen, anders niet.

Duur is voor mij bijvoorbeeld 300 euro voor een spijkerbroek.

Echt duur = Chanel of Gucci.



Esprit en Mexx zijn sowieso no-go's
Alle reacties Link kopieren
O, doe ik ook hoor! Ik koop bvb soms schoenen bij New Look. Kosten meestal iets van 25 euro. En oké, dat is geen topkwaliteit, gaan meestal maar één seizoen mee. Maar ik vind het leuk om ook schoenen te hebben waarmee ik bvb zonder omziens mee kan gaan dansen (zonder bang te zijn dat ze vuil worden, dat er iemand op trapt enz).

Ook leuk om dan voor een wat meer trendy/knallend kleurtje te gaan.

Van schoenen van 250 euro wil ik graag dat ze jaren meegaan, en dan koop ik eerder een neutrale kleur.
Alle reacties Link kopieren
Schoenen van de New Look zijn inderdaad leuk !!!
Alle reacties Link kopieren
Ja he? Ik vind vooral de sleehakken leuk die er nu zijn. Ik heb mijn zomerexemplaar al gekocht! :-)
Alle reacties Link kopieren
Hou me nooit zo bezig met goedkoop, middenklasse. Ik bepaal altijd voor mezelf wat ik max. Aan een kledingstuk zou willen uitgeven.



Shirtjes 30

Broeken 40 tot 50

Rokken 30

Jurkjes 60

Trui dik 40

Colberts 40

Vestjes 25





Afgaande op wat hiervoor is bestempeld als goedkoop en middenklasse etc zou dit denk ik bij het goedkope en het goedkope middensegment horen.



Echter door de keuzes die ik maak shop ik vaak bij het bovensegment van de middenklasse en daarboven zoals hugo boss, dkny, vanillia, hilfiger, diesel etc... Als je goed rond kijkt kan je hele leuke items voor h&m prijzen vinden.
Alle reacties Link kopieren
Goedkoop vind ik H&M, Zara, Only, Coolcat en dat soort winkels.

Middenklasse: G-star, Tommy Hilfiger, Pepe Jeans etc.

Duur vind ik Chanel, D&G, Armani, Gucci en degelijke designer kleding.



Ik draag zelf meestal de "middenklasse". Broeken meestal rond de 100 euro of iets daarboven, laatst een jurkje van 130 euro gekocht. Maar als ik iets leuk vind wat goedkoop is, laat ik het zeker niet liggen. Zo heb ik een lievelingsspijkerbroek die nog geen 35 euro kostte bij Only en heb ik vorige week een shirtje gekocht dat 7 euro kostte. Echt dure dingen kan ik me helaas niet veroorloven, zoals schoenen van 300 euro.
Alle reacties Link kopieren
Zara vind ik helemaal niet zo goedkoop (meer). Een blazer of jasje en je betaald er 60-80 euro voor. Maar je hebt er ook bij van 150,-

Goedkoop?
Alle reacties Link kopieren
@ Moonlight: nee, klopt! Ik had enkele winters geleden bij Zara een jas gekocht, was zelfs iets rond 200 euro, als ik me goed herinner. Wat later zag ik er een die er wat op leek bij Comptoir de Cotonniers, wat bekend staat als duur', voor 250 euro. Dus maar 50 euro meer. Zelfde stijl, maar warmer, mooier, eleganter, kwalitatiever, beter afgewerkt… Dus die Zara jas teruggebracht, geld terug en die CdC jas gekocht. En die draag ik nog steeds af en toe en krijg ik elk jaar nog complimenten over.

Vandaar dus ook dat ik vind dat het loont om soms naar iets duurder te kijken...
Alle reacties Link kopieren
Waarom maakt Zara de kleding zo duur terwijl het niet die kwaliteit heeft voor die prijs? Wat je zegt, voor iets meer heb je veel betere kwaliteit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven