Mode & Beauty alle pijlers

kleding, wat is duur en wat is middenklasse?

20-04-2014 14:19 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding over een topic over duurdere kleding vroeg ik mij af wat jullie duur, middenklasse of goedkoop vinden.



Sommige noemden daar H&M goedkoop, maar ik vind dat eerder middenklasse. Winkels als primark en zeeman noem ik dan weer goedkoop.



Mij maakt het overigens niet uit waar ik wat koop. Als ik het maar leuk vind. Zo heb ik kleding van primark, ter stal en H&M maar ook van Esprit, Gstar, Mango en Guess.
Alle reacties Link kopieren
quote:lolly-pop schreef op zondag 20 april 2014 14:33 Wibra en zeeman: spotgoedkoop

H&M en Zara: goedkoop

Esprit, mango, gstar ed: middenklasse

Tommy, mcgregor, Mark: duur

Chanel, prada, gucci: heel duur :-) Helemaal eens met dit!
Hoe kun je nou Mango en G-Star in dezelfde categorie stoppen? Jeans bij Mango gaan van 20¤ tot 40¤, daar heb je bij G-Star net één broekspijp voor.

Vroeger was Mango duurder, maar tegenwoordig is het echt prijsklasse H&M.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou me nooit zo met prijzen bezig, koop wat ik mooi vind en dan maakt het niet zoveel uit, al heb ik vorig jaar wel een record gebroken qua uitgaven. Daarom ben ik nu ook flink aan het opruimen, t kan wel wat minder

een indicatie van wat ik uitgeef aan bepaalde dingen:

Shirtjes 40-75

Broeken 100-150

Jurkjes 100-165

Colberts 70-170, soms wat duurder als het een leren jasje is bijvoorbeeld

schoenen meestal rond 100-180



Ik koop veel van Expresso dat vind ik middensegment, net als MAC, Sandwich. Bij h&M en primark enz kom ik echt niet, dat vind ik echt niks. Als ik die verhalen hoor over rijen bij de kassa en voor de paskamers...vreselijk! Ik vind het fijn ergens te winkelen waar ze de spullen voor me in de paskamer hangen, een kopje koffie aanbieden enz enz... lekker relaxt en die winkels hebben we hier in Franeker gelukkig. En ze verkopen ook nog mijn favoriete merken



Ik ben dol op de jurkjes van Eroke, Mark vind ik ook mooi. Comma en juffrouw Jansen. Esprit koop ik bijna niet meer, terwijl ik er vroeger een platinum member was. Uitverkoop koop ik wel eens wat maar meeste gelijk aan t begin van t seizoen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lebowski schreef op 22 april 2014 @ 09:51:

Hoe kun je nou Mango en G-Star in dezelfde categorie stoppen? Jeans bij Mango gaan van 20¤ tot 40¤, daar heb je bij G-Star net één broekspijp voor.

Vroeger was Mango duurder, maar tegenwoordig is het echt prijsklasse H&M.idd. hahaha, beetje jeans G star is volgens mij iets van 140?
Tenzij in de uitverkoop beginnen ze bij 100¤ geloof ik. Ik was gisteren voor het eerst bij Primark, wat een horror. Maar.. heb er wel zes hemdjes gekocht voor nog geen 20¤, voorheen kocht ik die bij de Abercrombie en betaalde ik al meer voor ééntje! (Maar daar hebben ze nu alleen maar met kant en de kwaliteit is ook niet meer zoals vroeger en bovendien vind ik dat ook een vreselijke winkel). En voor hemdjes hoef ik niet naar de paskamer



Ik denk wel dat 'gewone' winkels te lijden hebben onder het Primark of Ikea effect, als je gewend bent om tafeltjes van 5¤ te zien, lijkt een tafel van 300¤ ineens heel duur, maar voor een meubelstuk dat als het goed is jaren blijft staan valt dat best mee natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 20 april 2014 @ 14:50:

Toen ze klein waren had ik vaak de hele collectie van H&M, die hebben hartstikke leuke kleding tot maat 128 en daarna houdt het een beetje op. Nu regelt oudste alles zelf en voor jongste koop ik de basisstukken bij de Hema (broeken voor 10-20 euro!).Even off topic, maar hier heb ik nu ook last van. Tot voor kort kocht ik veel leuke kleren voor mijn dochter bij de H&M, maar nu ze maat 134 nodig heeft lukt dat niet meer. Waar heb jij daarna kleren gekocht Betjebig?
Alle reacties Link kopieren
Bijv een tommy hilifiger broek is goedkoper dan een g-star broek tommy hilifiger is 50-150 euro g-star is 150-250 euro of je moet een g-star in de uitverkool hebben
Alle reacties Link kopieren
[img]http://cdn.media.g-star.com/image/63598 ... OV_P18.jpg[/img][img]null[/img][img]null[/img]
Alle reacties Link kopieren
quote:290414anoniem schreef op 20 april 2014 @ 15:56:

Ik koop wel duurdere kleding voor mijn kinderen. Vaak in de sale. Daarna verkoop ik het weer. Al met al klaar voor een H&M prijs.



Grappig dat sommigen Esprit 'duurder' vinden. Ik was er toevallig net en toen dacht ik: wat is dit toch goedkope rotzooi. Fantasieloos, goedkope stoffen, slechte afwerking, weinig oog voor detail, grof. Overpriced vind ik het, net als Mexx. Dan kun je beter net iets meer uitgeven en dan heb je iets moois.Dat vind ik ook hoor. Weinig inspiratie bij Esprit. Al tig jaar dezelfde soort kleding. Maar ik vind de stoffen vaak wel weer goed als het katoen of linnen is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jetty1969 schreef op 22 april 2014 @ 10:06:

Ik hou me nooit zo met prijzen bezig, koop wat ik mooi vind en dan maakt het niet zoveel uit, al heb ik vorig jaar wel een record gebroken qua uitgaven. Daarom ben ik nu ook flink aan het opruimen, t kan wel wat minder

een indicatie van wat ik uitgeef aan bepaalde dingen:

Shirtjes 40-75

Broeken 100-150

Jurkjes 100-165

Colberts 70-170, soms wat duurder als het een leren jasje is bijvoorbeeld

schoenen meestal rond 100-180



Ik koop veel van Expresso dat vind ik middensegment, net als MAC, Sandwich. Bij h&M en primark enz kom ik echt niet, dat vind ik echt niks. Als ik die verhalen hoor over rijen bij de kassa en voor de paskamers...vreselijk! Ik vind het fijn ergens te winkelen waar ze de spullen voor me in de paskamer hangen, een kopje koffie aanbieden enz enz... lekker relaxt en die winkels hebben we hier in Franeker gelukkig. En ze verkopen ook nog mijn favoriete merken



Ik ben dol op de jurkjes van Eroke, Mark vind ik ook mooi. Comma en juffrouw Jansen. Esprit koop ik bijna niet meer, terwijl ik er vroeger een platinum member was. Uitverkoop koop ik wel eens wat maar meeste gelijk aan t begin van t seizoen.Taifun is ook zo'n merk. Misschien ook iets voor jou? Ik krijg trouwens nergens een kop koffie aangeboden tijdens passen. In welke stad winkel jij?
Alle reacties Link kopieren
quote:real_tweety schreef op 19 juni 2016 @ 22:56:

[...]



Taifun is ook zo'n merk. Misschien ook iets voor jou? Ik krijg trouwens nergens een kop koffie aangeboden tijdens passen. In welke stad winkel jij?

In Franeker, altijd koffie bij PM mannenmode, Freestyle damesmode, Petra lodewijks, Lodweijks mode voor mannen... Oh inus damesmode, ook koffie... Ze doen het hier heel veel. Vind het wel gastvrij.

Soms nog met koekjes bonbons erbij.. Ook wel eens koopzondag met een glaasje prosecco of andere hapjes... Maar dit zijn ook heerlijke winkels daarom kom ik er ook vaak.
quote:emmeline schreef op 20 april 2014 @ 19:31:

Goedkoop: TH, RL, McGregor, Mexx, Claudia Strater, Gant

Midden: Boss, Paule Ka, louisa Spagnoli, DvF, Armani

Duur: de high end labels
quote:Ka32 schreef op 22 april 2014 @ 10:13:

[...]



Even off topic, maar hier heb ik nu ook last van. Tot voor kort kocht ik veel leuke kleren voor mijn dochter bij de H&M, maar nu ze maat 134 nodig heeft lukt dat niet meer. Waar heb jij daarna kleren gekocht Betjebig?Ik vind dat ook, ik haal nu veel bij Zara voor mijn oudste. Sales zijn leuk daar.
Bij H&M heb ik nog nooit kunnen slagen. Meestal koop ik mijn kleding in een boetiek hier in de stad. Dat is wel wat duurder maar dan loop je niet met iets wat heel veel mensen hebben. Dat heb je natuurlijk weer wel als je in een goedkope winkel zoals Miss Etam koopt.
quote:anoniem184602763 schreef op 20 april 2014 @ 14:42:

[...]





Dat ben ik met je eens. Mijn kinderen mogen later ook best met vieze kleren thuiskomen wanneer ze lekker buitengespeeld hebben.



+1

Kost alleen op dit moment wel erg veel broeken bij 3 jarige zoon, daarom krijgt hij naar opvang alleen nog maar 2de hands broeken aan, zolang de knieën niet door zijn kan het :P
Alle reacties Link kopieren
Wat is duur? Is maar net wat je gewend bent...

Ik heb zelf niks met merkkleding, in het verleden slechte ervaringen gehad met de kwaliteit.

Alleen voor mijn dochter van 10 koop ik regelmatig merkkleding, maar dan vaak outlet.



Ik kies er bewust voor om geen dure kleding te kopen voor mezelf, ook al kan ik het me veroorloven.

Ik koop enkel eens in de paar jaar duurdere winterlaarzen, maar enkel in de uitverkoop. Dit jaar bv Scapa laarzen voor 100 euro...

Dit geef ik max. uit aan een kledingstuk:



T-shirt 15 euro

Jeans 40 euro

Trui 40 euro

Winterjas 100 euro

Zomerjas 40 euro

Pumps/ballerina's 25 euro

Laarzen 140 euro



Esprit en H&M baggerkwaliteit voor een te hoge prijs. Zara te duur voor wat het is, dus alleen voor mijn dochter of voor mezelf in de uitverkoop.

Voor dochter koop ik outlet SD Le Chic, Sisley, ... want is gewoon goede kwaliteit.

Mij doe je het meeste plezier met Primark en zo, veel voor weinig. En gaat, tot nu toe, altijd veel langer mee dan dat ik ooit had verwacht voor die prijzen!
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
Spotgoedkoop: Wibra, Zeeman

Goedkoop: H&M, Primark, C&A, 1984

Midden: Esprit, Mexx, Zara, He/We

Duur: Claudia Sträter, Bijenkorf,

Peterduur: Chanel, Gucci etc.

Het komt zelfs niet in me op om ooit iets van een designerlabel te kopen.

Ik geef niets om merken.

Zag laatst leuke heren t-shirts van Superdry. Maar no way dat ik aan een simpel t-shirtje 50 euro uit ga geven, terwijl ze bij 1984 voor een tientje leuke t-shirts hebben in een kwaliteit die helemaal niet slecht is.
Alle reacties Link kopieren
H&M goedkoop, Esprit middenklasse, Tommy Hilfiger hogere prijsklasse.



Ik kijk naar verhouding prijs en kwaliteit en koop geen merk om het merk. Ik merk wel dat ik neig naar bepaalde merken en trouw blijf als ik de kwaliteit goed vindt.

Benetton is al jaren een favoriet en YAYA vind ik ook heel mooi en fijn, Hema ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondie456 schreef op 20 juni 2016 @ 15:00:

Bij H&M heb ik nog nooit kunnen slagen. Meestal koop ik mijn kleding in een boetiek hier in de stad. Dat is wel wat duurder maar dan loop je niet met iets wat heel veel mensen hebben. Dat heb je natuurlijk weer wel als je in een goedkope winkel zoals Miss Etam koopt.



Ik vind dat tegenwoordig de winkels vol met op elkaar lijkende items hangen.

En wat er hangt dat hing er vorig jaar ook en het jaar daarvoor ook
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 20 april 2014 @ 16:19:

Onze pleegdochter is helemaal waus van de Primark. Waarom? Omdat dus al haar vriendinnen daar kopen. En dus is het cool. Zelf vind ik het een straf om er alleen al naar binnen te moeten.Pas met iemand meegeweest naar de Primark, maar in vergelijking met andere goedkope winkels vind ik de winkel er wel een stuk beter uit zien (kleurstelling en materialen en zo. Kleding is verder niets voor mij, maar ik hoor niet bij de doelgroep.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 20 juni 2016 @ 17:01:

Het komt zelfs niet in me op om ooit iets van een designerlabel te kopen.

Het voordeel van een goed designerlabel (let wel: goed, er zijn ook designerlabels die vooral op marketing draaien) is dat er meer over is nagedacht. Ik koop veel van Fillipa K omdat zo'n beetje alles bij alles past qua materialen, structuur en kleuren. Je kunt natuurlijk ook prima een goede set samenstellen van diverse merkloze producten, maar ik ben daar zelf heel slecht in (of te ongeduldig).
Alle reacties Link kopieren
Grappig, oud topic. Maar er worden merken genoemd zoals de vd en mexx, maar ja die hebben we niet meer... En stond de esprit ook niet om omvallen?
Alle reacties Link kopieren
Mexx draait nog gewoon, althans bij ons in de stad (en geen outlet).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:rups13 schreef op 20 juni 2016 @ 22:36:

Grappig, oud topic. Maar er worden merken genoemd zoals de vd en mexx, maar ja die hebben we niet meer... En stond de esprit ook niet om omvallen?Van esprit zou me niks verbazen. Tegenwoordig belabberde kwaliteit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven