De Gewone Huisspin: Meer dan voorgaande jaren?

22-09-2008 13:07 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een joekels zijn dat toch: De Gewone Huisspin (Tegenaria atrica).

Iedere herfst treffen wij ongeveer 3 keer zo'n exemplaar aan in huis.

Maar dit jaar staat de teller al op 6, terwijl de herfst nog moet beginnen!

Kan het kloppen dat er dit jaar meer Gewone Huisspinnen zijn? Is het iemand anders ook opgevallen, en waardoor zou het komen?



(A.u.b. geen spinnen-foto's plakken: Ik wil dit topic ook toegankelijk houden voor spinnen-fobisten.)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dit topic al niet meer toegankelijk is voor mensen met een spinnenfobie, aangezien je net gemeld hebt dat je vermoed dat er meer huisspinnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Alle reacties Link kopieren
ik wist niet hoe de gewone huisspin eruit ziet, maar heb even gegoogeld (op een plaatje vind ik ze niet zo eng) . Deze heb ik dit jaar niet meer dan anders. Wél barst het hier opeens van een veel engere soort, een kruisspin met zo'n dikke bultrug waar pus uitkomt als je hem doodmaakt. Het is echt een plaag. Als ik 's morgens de deur uitga zwaai ik eerst met de krant voor me uit anders loop ik zó een web in. Soms vergeet ik dat - ieuwwww
.
Alle reacties Link kopieren
Impala, ik heb dus precies hetzelfde gedaan en ik kreeg rillingen van die plaatjes...!!!

De kruisspin daarentegen pak ik zo op. Grappig :-)
Alle reacties Link kopieren
summerbreeze21 schreef op 22 september 2008 @ 13:30:



De kruisspin daarentegen pak ik zo op. Grappig :-)
Kom je een paar weken bij mij wonen ? :-]
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef op 22 september 2008 @ 13:32:

[...]



Kom je een paar weken bij mij wonen ? :-]
Haha..ja ik word je persoonlijke spinnenwegmepper.
Alle reacties Link kopieren
Gek is dat, hier geen huisspinnen. Wel heel veel grote en kleine langpootspinnen in huis en veel kruisspinnen in de tuin.



Al moet ik wel zeggen, vorige week zat de kat wel achter een spin in de woonkamer. Maarja, ze renden beide zo hard dat ik niet heb gezien wat voor spin het was. Spin is trouwens verorberd door de kat. Was volgens mij niet erg lekker, kat spuugde even later alles weer uit. :-@
Alle reacties Link kopieren
Dat zal dan wel zon pus-spin geweest zijn, braaaaak.



Summerbreeze, je avatar mist een paar pootjes ;)
.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook op internet gelezen dat de huisspin is uitgeroepen tot de Europese Spin van het Jaar 2008? In de categorie: onzinnige verkiezingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet eigenlijk helemaal niet welke de typische huisspin is, maar ik durf echt niet te googlen op plaatjes! Ik zie meestal van die bleke dingen met lange geknikte pootjes en volgens mij is dat een huisspin? Ze moeten indedaad niet heel smakelijk zijn, want ook mijn kat bleef onderdelen uitspugen, hahaha!

Verder zie ik regelmatig roodbruine spinnetjes met een klein, bol lijfje en kreeftachtige pootjes voorbij kruipen.

En nu weet ik niet meer wat ik wilde zeggen van de kriebels!...
Brrr....nadat wij het hele jaar al bezig zijn geweest met verbouwingen en ons huis pas net een maandje of wind en waterdicht ( en dus ook spinnendicht) is, kom ik er bijna dagelijks 1 tegen.....en ik ben zo bang voor die beesten....Heb al meerdere malen bij mn stoere buuf aangebeld :-)
Alle reacties Link kopieren
Grappig Summerbreeze, ik heb hetzelfde. Kruisspinnen (hoe dik ook) vind ik helemaal niet eng, maar bij Huisspinnen durf ik nauwelijks in de buurt te komen. Bij mij komt dat doordat Kruisspinnen gewoon rustig buiten in een web hangen, maar Huisspinnen lopen binnen rond en verschijnen altijd op onverwachte plekken. En ze hebben zo'n enorme spanwijdte natuurlijk, zo groot kan een Kruisspin nooit worden.



@Appelsientje: Haha, serieus?



@Pepermint: Misschien moet ik ook maar een kat nemen, handig! Maar dan moet 'ie z'n vangst niet uitspugen, iew.
Alle reacties Link kopieren
Nou, in Nederland ben ik echt doodsbang voor die huisspinnen.. Maar hier in Turkije heb je dus dit soort lieverdjes:



Deze zijn zo'n 5-6cm lang en 1,5cm dik, dus dit plaatje is redelijk ware grootte.. 8-.



Wat zouden jullie liever hebben? Ik ben inmiddels wel gewend geraakt aan het kakkerlakken vangen (hoewel ze in ons huis gelukkig niet veel voorkomen), maar spinnen of kakkerlakken... het blijft ongedierte!



Gek ook he, ondanks die angst ga je toch plaatjes googelen...http://www.janbogaerts.nl/cms/wp-content/gallery/de-onzichtbaren-in-beeld-2008-weblog/kakkerlak_mg_0002.jpg
Alle reacties Link kopieren
moest even google-en om te zien wat jij een huisspin noemde maar die hebben wij dus niet, wij hebben wel enorm veel spinnen in huis maar die zijn dik harig en groot. ik heb zelf een vogelspin ben dus totaal niet bang aangelegd maar deze zijn echt een soort van 'goor'.

gewoon even duimen voor een paar goede vriesuien dan gaan ze dood
Alle reacties Link kopieren
Excuses voor het -toch- plaatje plakken.. kon het niet laten..

Deze rennen trouwens zo mogelijk nog harder dan huisspinnen..

Brrr..
Alle reacties Link kopieren
Ligeia schreef op 22 september 2008 @ 13:43:

Ik zie meestal van die bleke dingen met lange geknikte pootjes en volgens mij is dat een huisspin?




Nee dat is zo'n onschuldige, slappe Hooiwagen.

Als je het lijf van de Hooiwagen in gedachten 3 keer zo lang maakt, en zijn poten 3 keer zo dik en drie keer zo donker, dan heb je een Huisspin. :-d
Alle reacties Link kopieren
O, wij hadden laatst ook zo'n monster in huis! Hij was van poot tot poot zeker 12 cm lang!!! Mijn man heeft hem gepakt. Ze kunnen ook zo eng hard rennen, brrrrrr. Daarna vond ik nog zo een in huis maar die was gelukkig al dood.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Superletje,



die kakkerlakken zijn ook gruwel trouwens, ik zag ze veel op Gran Canaria. Die kunnen ook hard rennen. Gelukkig zitten die niet in Nederland.



In Turkije zitten ook van die joekels van een wespen die rood zijn met een gele punt achterop hun lijf, die zijn ook zo eng. Ben blij dat ik in Nederland woon. Maar jij hebt mooier weer dan wij denk ik, ook wel fijn!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Was ook erg bang van spinnen, als ik er 's morgens een zag werd ik 's nachts nog wel eens gillend wakker omdat er in mijn droom wel 100 in mijn bed zaten..............



8 jaar terug naar Australie geweest, en tja, daar wonen de ergste, grootste en giftigste exemplaren. Heb de eerste weken daar elke avond alle hoeken van m'n hotelkamer uitgeplozen........



Na wat slapeloze weken mezelf tot de orde geroepen, daarnaast een schop onder m'n kont gekregen van man die erg moe werd van mijn gedrentel midden in de nacht...............

En na een bezoek aan een spinnenhuis en uitleg van een bioloog was ik over m'n ergste angsten heen en sindsdien lach ik om die kleine, onschuldige barreltjes hier in Nederland!
Alle reacties Link kopieren
Je hoort altijd dat die huisspinnen altijd met z'n tweeën zijn, ik vind er altijd maar 1....... En dan maar afvragen waar die andere dan is!



Spinnen van normaal formaat pak ik wel met een keukenpapiertje (of met de stofzuiger), maar deze grote joekels laat ik toch aan mijn man over.
Alle reacties Link kopieren
In de Viva stond toch laatst een artikel over iemand die er vanaf was? Ik zou dat ook wel willen, ik ben echt belachelijk bang. Mijn vader lacht me altijd uit dat die spin banger van mij is dan ik voor hem, maar dat kan ik me niet voorstellen. X-D
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
ben ook heel bang voor wespen en heb al 3 keer zo'n koninginnewesp in huis gehad, ook niet heel lollig.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
En het ergste is: een spin is altijd met z'n tweeën, dus twee spinnen zijn met z'n vieren, vier spinnen zijn met z'n achten, etcetera etcetera etcetera.
Wees blij!
Alle reacties Link kopieren
Ja, gedwongen worden om ze onder ogen te komen heeft mij ook wel geholpen om over mijn angst te komen voor die kakkerlakken, ook al blijven ze goor. Op een gegeven moment zat er een in de badkamer van ons (oude) huis en ik was alleen thuis, dus ik MOEST wel zelf iets ondernemen. De enige 'wapens' die ik voor handen had was de toiletspray en een fles shampoo, dus daarmee ben ik de kakkerlak te lijf gegaan:

Hem plat gespoten met toiletspray om hem te laten stoppen met rennen, en vervolgens gelijk een grote klodder shampoo op zijn kop spuiten. Daardoor dan hij niet meer adem halen en is ie binnen 10-15 seconden dood.



Effectief, maar als ie door de toiletspray heen rent heb je dus wel de hele badkamer onder een spoor van shampoo zitten...



Heb van een vriendin gehoord dat ze grote kakkerlakken verdolg door een bus haarlak en een aansteker... Door middel van deze geimpoviseerde vlammenwerper waren gecremeerde kakkerlakken met een hele vieze geur het gevolg.. Deze methode heb ik nog niet willen gebruiken...



Heb gelukkig in ons nieuwe huis nog nooit een kakkerlak gezien! *klopt af*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven