Dingen die je pas heel laat begreep...

22-09-2012 21:20 3001 berichten
Ik kwam er door een ander topic op. En ik dacht dat er al eens zo'n topic was hier op viva, maar ik kan het niet vinden.



Dus maar een nieuwe.



Dingen die je pas heel laat begreep :



Ik dacht altijd dat grafstenen in films en soaps 'echt' waren, en dat er dus een crew zich de vinkengriep zocht, opzoek naar een grafsteen met de juiste naam, en het liefst de juiste sterfdatum van de desbetreffende persoon. ( Anita van GTST bijv. Zo toevallig dat er érgens in NL een Anita begraven lag die dezelfde achternaam had ect.



ik bedacht me een jaar of 2 geleden dat die dingen natuurlijk gewoon gemaakt worden voor een film of serie



... Dat Grass roken niet hetzelfde is als Gras roken..... Ik heb het ooit met ene vriendin ( we waren 14 ofzo... ) gedaan in het park, maar stoned wordt je er niet van hoor



.. En dat bryan adams niet over zijn 'first real sexdream' zingt, maar over zijn 'first real six-string'....
Kan iemand de 2 kontjes uitleggen? ik ken het "verhaal" erachter niet, het liedje op die 2 regels na ook niet overigens. Maar ik weet wel wat de kopse kant is hoor!
Twee kontjes hoog=zo hoog als twee mensen die op elkaar liggen (hihi)
Alle reacties Link kopieren
Echt niet? Zie je die twee kontjes niet voor je? Stel je twee vrijende mensen voor, in de standaardpositie, liggend in het gras... Got it?



ah, starshine was me voor
.
Alle reacties Link kopieren
Dat van die maanden, dat de namen niet overeenkomen met de nummers, vind ik een goeie vraag. Nooit bij stilgestaan en heb geen idee. iemand?
.
Ah zo! Ik snap hem ik heb geen idee waar het liedje over gaat, dus ik ging gewoon uit van de staande positie van de mens zeg maar
Die maanden heeft er mee te maken dat januari en februari later zijn toegevoegd. De oorspronkelijke telling begon bij maart.



Juli en augustus heetten vroeger ook vijfde eb zesde maand, maar zijn later vernoemd baar Caesar en Augustus
Ah okay, weet je toevallig ook waarom er ineens twee maanden bijkwamen en waarom ze die er niet achter geplakt hebben ipv ervoor?

Maar ik heb ook altijd het idee gehad dat vroegah het nieuwe jaar pas in maart begon. dat is veel logischer voor een primitief mens die leeft bij de seizoenen. In de lente gaat alles weer groeien, dan begint alles weer, maar in eind december is alles dood en in winterslaap.
Poeh nee dat weet ik niet meer precies. Ik weet wel dat januari naar Janus, de god met twee gezichten (een keek vooruit, een keek achteruit) is genoemd. Wat weer logisch is voor een nieuw jaar.
Volgens mij waren het trouwens in het begin niet de eerste maanden, maar de laatste (dat verklaart ook waarom februari minder dagen heeft). Maar waarom het verandert is weet ik zo niet meer, maar het kwam vast omdat het de Romeinen beter uitkwam in een van de oorlogen ofzo
quote:roosv1989 schreef op zondag 07 september 2014 21:52 Dat Eminem een rapper is.



Dacht in groep 8 altijd, waarom hebben die jongens het toch altijd over m&m's???? Hahahahahahahaha, herkenbaar!!!
Alle reacties Link kopieren
Het waren inderdaad eerst de laatste maanden.

Volgens mij is Januari naar Janus vernoemd omdat het voor het eerst weer licht werd in januari.



Misschien is dat ook de reden dat het daarna de eerste maand werd. Nieuw licht = nieuw begin. Zelfde reden waarom kerst op de datum van het feest-van-het-nieuw-licht is gezet.

Nieuwe Jezus = nieuw begin.



Ik denk dat maart ooit het begin was vanwege de nieuwe oogst. In die tijd was nieuwe oogst = nieuw begin wel logisch.
Ik begreep tot vorig jaar de uitspraak "theekan, koffiekan" niet. Gebruikte de uitspraak wel altijd, maar wist niet waar ik het over had. Tot ik vroeg waar het eigenlijk op sloeg en m'n vriendin met nadruk zei: "theeKAN, koffieKAN" "Oooohhhhh"



Zo ook met "het regent, het regent, de pannetjes worden nat"

Pas geleden nog aan m'n vriend: "Waarom worden de pannetjes nat als het regent? Die liggen toch binnen. Die kinderliedjes ook , it makes no sense".

"Euh. Wat dacht je van dakpannen?" "Ooooohhhhhh"



Je zou haast gaan denken dat ik blond ben
Alle reacties Link kopieren
quote:srs schreef op 26 september 2014 @ 10:03:





Zo ook met "het regent, het regent, de pannetjes worden nat"

Pas geleden nog aan m'n vriend: "Waarom worden de pannetjes nat als het regent? Die liggen toch binnen. Die kinderliedjes ook , it makes no sense".

"Euh. Wat dacht je van dakpannen?" "Ooooohhhhhh"



Je zou haast gaan denken dat ik blond ben





Ik dacht vroeger altijd dat mensen overal pannen in huis hadden gezet omdat het aan het lekken was. Zoals in tekenfilms.

Bedacht me inderdaad pas laatst dat het dakpannen waren.
Alle reacties Link kopieren
quote:muurbloempje66 schreef op 22 augustus 2014 @ 14:49:

En mijn schoonzus wist niet na 2 kindjes dat je maar 1 keer in de maand kans heb op bevruchting. echt.

Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik ook pas op mijn 28e leerde dat je alleen op/voor de eisprong kans hebt op bevruchting



En mijn vriend vroeg zoch af hoe mensen nou wisten dat het 'in 1x raak was' met bevruchting. Want als je vaker seks hebt in je vruchtbare periode, weet je toch niet van welke sekspartij het succes afkomstig is en kan dat toch ook prima de 2e, 3e of 4e x zijn geweest?
Alle reacties Link kopieren
Kwam er laatst achter, dat mensen aan het eind van een concert "encore" roepen en niet "we want more" wat ik altijd dacht



Langleve de Slimste mens
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 4 à 5 was, zong ik de geloofsbelijdenis in de kerk bijna helemaal uit m'n hoofd mee. Ik dacht alleen altijd dat waar we zongen "geboren uit de maagd Maria" het ging over de maag van Maria. Want als m'n vader zei dat hij last van z'n maag had en ik vroeg wat dat betekende, zei m'n moeder dat dat betekende dat hij buikpijn had. En ik wist natuurlijk best wel dat kindjes groeien in je buik, had er alleen nog niet over nagedacht wáár in die buik precies. Dus ik dacht dat maag gewoon een sjiek woord was voor buik en Maria dus zwanger was omdat ze een kindje in d'r maag had
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 26 september 2014 @ 08:20:

De namen van de maanden slaan sowieso nergens op. September bv betekent 7de maand, maar is de 9de. Oktober (8), november (9), en december (10) kloppen ook niet.

Geen idee waar dat vandaan komt eigenlijk.http://nl.wikipedia.org/wiki/Romeinse_kalender

http://nl.wikipedia.org/wiki/Juliaanse_kalender
Ik roep toch echt We want more hoor renate..
Bij een klassiek concert roepen mensen encore. Niet bij U2 hoor.
Alle reacties Link kopieren
Het valt me net pas op dat de cijferreeks die in een geanonimiseerde nick staan, de cijfers van de datum zijn dat de nick op non-actief is gesteld., dus bijvoorbeeld anoniem26092014.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Dat caravan eigenlijk wel veel op karavaan lijkt en dat het daar waarschijnlijk is van afgeleid?
quote:tyche, 2 uur geleden

Het valt me net pas op dat de cijferreeks die in een geanonimiseerde nick staan, de cijfers van de datum zijn dat de nick op non-actief is gesteld., dus bijvoorbeeld anoniem26092014.Ha wat grappig, valt mij dus nu ook pas op!
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 27 september 2014 @ 00:37:quote:tyche, 2 uur geleden

Het valt me net pas op dat de cijferreeks die in een geanonimiseerde nick staan, de cijfers van de datum zijn dat de nick op non-actief is gesteld., dus bijvoorbeeld anoniem26092014.Ha wat grappig, valt mij dus nu ook pas op!Ook nooit gezien...
tsja.....
Overigens, de band van dat liedje over die kontjes heeft de Nederlandse cultuur ook nog verrijkt met een liedje over Marietje die bramen ging plukken. En ik zong het refrein altijd mee:



"En in het bos daar zijn de jagers

Hali halo de jaáhágers

En die jagen er op los"



Duurde ook een tijdje voor ik doorhad dat dat liedje ook over heel andere gevaren ging dan een verdwaald schot hagel. Want uiteindelijk was het:



"En toen Marietje weer naar huis toe ging waren haar wangetjes rood

En ze had voor een jaar verstreken was een kindje op haar schoot"



Wat er allemaal niet in de jaren zeventig gewoon op de radio was, in het Nederlands, en ik als argeloos kind niet doorhad....
quote:pimpelmeesje67 schreef op 26 september 2014 @ 10:23:

Ik roep toch echt We want more hoor renate..Ooooo, ben jíj dat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven