HEMA doet Zwarte Piet in de ban

26-08-2014 14:27 660 berichten
Hema gaat vanaf volgend jaar Zwarte Piet bannen.

Voor mij is dat een reden om geen inkopen meer te doen bij Hema.

Voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Voor mij ook reden om geen inkopen meer te doen bij de Hema. Is de Hema nu een Nederlands bedrijf?! Hoop dat ze flink omzetverlies krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Als alle winkels dat voorbeeld volgen, waar moet je dan nog je boodschappen doen?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Wat stom zeg, bah wat een lafaards, die Hema mensjes



Is er trouwens een link, even kijken of het wel klopt?
Alle reacties Link kopieren
het zal mij een hema worst wezen.

Als je wil boycotten, boycot liever winkels die zaken doen met malifide fabrieken en/of boeren zou ik zeggen, maar ieder zijn ding.



Echt pijn zal het de Hema uiteindelijk niet doen.

Maar ik begrijp dat jullie de Bijenkorf, AH en Hema dus gaan boycotten?
Waar lees je dat? Op nu.nl staat dat ze daar nog geen uitspraken over willen doen. Er is wel een of ander comité die dat zegt, maar dat is natuurlijk nog geen waarheid.
quote:MarianneDavids schreef op 26 augustus 2014 @ 14:30:

Als alle winkels dat voorbeeld volgen, waar moet je dan nog je boodschappen doen?Eens, dan heb je gewoon geen keus meer. Maar ik dan nog zou ik Hema als de zogenaamde trendsetter hiervan blijven bannen.
Alle reacties Link kopieren
Edit, kan dit niet in het zwarte pietentopic zonder einde?



Straks komt er ook nog een topic over de AH en de bijenkorf,

*Zucht*
Alle reacties Link kopieren
Nja, ik ben bang dat ik te vaak kom bij de Hema om deze te gaan boycotten, maar kansloos is het wel van ze.
You only live once, if you do it right: once is enough..
Ik ben niet zo stellig over het Zwarte Piet gebeuren, als uiteindelijk een meerderheid vind dat het niet meer kan, verdwijnt het vanzelf.



Wat de Hema daar voor stelling in neemt zal me een (rook)worst zijn.
Ik vind het een mooi gebaar van Hema, maar zal mijn koopgedrag er niet zo snel op aanpassen. Als ik er toevallig om denk zal ik de letters daar halen.
Alle reacties Link kopieren
Zow. Dat is iets wat ik dus nog niet wist.Nou krijg ik die neiging wel om de hema te boycotten, maar ja ik boycot ook al het tuincentrum ,de blokker ,de wibra ,prenatal en scapino omdat ik wel gesolliciteerd heb maar daar niet ben aangenomen. Straks kan ik nergens meer terecht.

Maar lullig is het wel van de hema. Heel lullig zelfs.
quote:ardni schreef op 26 augustus 2014 @ 14:31:

het zal mij een hema worst wezen.

Als je wil boycotten, boycot liever winkels die zaken doen met malifide fabrieken en/of boeren zou ik zeggen, maar ieder zijn ding.



Echt pijn zal het de Hema uiteindelijk niet doen.

Maar ik begrijp dat jullie de Bijenkorf, AH en Hema dus gaan boycotten?



Inderdaad.

Kinderarbeid, uitbuiting, dierenmishandeling, verkapte slavernij, zolang het maar weinig kost zegt niemand er wat van, maar de winkel die aan zwarte piet komt kan het schudden.

Lekker land zijn we toch.



Vraag me trouwens af of het waar is.
Alle reacties Link kopieren
Wat enorm kansloos zeg...Gooi onze traditie maar weg, maar promoot het suikerfeest wel lekker he Hema?
Alle reacties Link kopieren
Het zal me worst wezen welke kleur de Pieten en grieten krijgen. Cultuur is aan verandering onderhevig, wat wij twintig jaar geleden normaal vonden, vinden onze kinderen nu achterlijk. We/ze wennen er wel aan.



Wat mij betreft schaffen we dat ongeloofwaardige karakter van die katholieke kindervriend af en laten we alleen nog een horde clownesk gekleurde acrobaten op een stoomboot aankomen.
quote:pearle schreef op 26 augustus 2014 @ 14:31:

Wat stom zeg, bah wat een lafaards, die Hema mensjes



Is er trouwens een link, even kijken of het wel klopt?Las net hier dat het op nu.nl schijnt te staan. Ik hoorde het van collega. Hij had het weer op de radio gehoord.
Uiteraard ga ik alleen naar de sfeervolste winkels. Vorig jaar vond ik AH niks aan in de aanloop naar Sinterklaas dus daarom ben ik naar een ander gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een hoop gezeik over niks, dat hele zwarte Pieten gezeur en dan gaan winkels zich er ook nog mee bemoeien.

Watjes.

Valt me tegen van de HEMA.
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan van Hema!



Voor mij is het een reden om Hema een pluim te geven.
Wat armoedig deze actie. Te triest voor woorden eigenlijk.
quote:ardni schreef op 26 augustus 2014 @ 14:34:

Edit, kan dit niet in het zwarte pietentopic zonder einde?



Straks komt er ook nog een topic over de AH en de bijenkorf,

*Zucht*Sorry! Nu ik er over denk had het misschien beter onder het topic kunnen staan wat jij voorstelt. Omdat mijn collega dit net op de radio had gehoord, vond ik het eigenlijk beter onder actueel passen.
Ik zal eerst nog even door de HEMA lopen in november, en als ze erg politiekcorrect gaan doen dan ga ik mijn verstrooiing elders zoeken.
quote:Penelope_ schreef op 26 augustus 2014 @ 14:35:

Ik ben niet zo stellig over het Zwarte Piet gebeuren, als uiteindelijk een meerderheid vind dat het niet meer kan, verdwijnt het vanzelf.



Wat de Hema daar voor stelling in neemt zal me een (rook)worst zijn.Hier sluit ik me bij aan.
Gaan ze alleen zwarte piet boycotten of alle pieten?
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 26 augustus 2014 @ 14:47:

Het zal me worst wezen welke kleur de Pieten en grieten krijgen. Cultuur is aan verandering onderhevig, wat wij twintig jaar geleden normaal vonden, vinden onze kinderen nu achterlijk. We/ze wennen er wel aan.



Wat mij betreft schaffen we dat ongeloofwaardige karakter van die katholieke kindervriend af en laten we alleen nog een horde clownesk gekleurde acrobaten op een stoomboot aankomen.



Helemaal eens !

En verder hou ik me maar weer buiten die discussie want ik snap nog steeds niet dat mensen zich zo druk maken om dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven