Het stamcafé XVII

09-01-2017 18:51 3003 berichten
Nummertje 27 alweer!

Gezellig in Portland, Oregon.



Het is weer eens wat anders.



Have fun Stammers!

Nieuwe meekletsers zijn van harte welkom, as usual.



LV, Yasmijn, Star, Leo









quote:Philae2 schreef op 23 januari 2017 @ 15:42:

[...]



Of op de bank voor de tv hangen Dat ga ik ook doen.
quote:Renaissance schreef op 23 januari 2017 @ 15:47:

[...]





Dat ga ik ook doen. Snog, marry en avoid is nu. Heerlijke trash TV
Alle reacties Link kopieren
Ik hang ook voor de tv nu.
quote:Philae2 schreef op 23 januari 2017 @ 15:42:

[...]

Of op de bank voor de tv hangen Geniet ervan.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta tempeh kering te maken. Tering-klus en dan is het ook nog-es altijd (vrijwel) op tegen de tijd dat we gaan eten. Zo raar
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 23 januari 2017 @ 16:01:

Ik sta tempeh kering te maken. Tering-klus en dan is het ook nog-es altijd (vrijwel) op tegen de tijd dat we gaan eten. Zo raar

Hm wat een mysterieuze zaak!

Alle reacties Link kopieren
Ik moest ff googlen, Dolf.

Die okonomiyaki lijkt me wel wat
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben ook benieuwd, heb het wel eens gehad toen de dames van het" wat eten we vandaag" topic bijelkaar waren maar dat is al 2/3 jaar geleden en nog nooit zelf gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Wat ga je erop doen? Ik begrijp dat je je fantasie de vrije loop mag laten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb spitskool met rode ui fijngesneden voor door het beslag en heb nog taugé en bosuitjes en bacon voor erop. Ik hou niet van vis en schaaldieren en zeewier.
Joehoe!

Wij eten gebakken eieren vandaag.

Op brood.

De eieren moeten op.

Dusse....



Dolfje, jouw diner klinkt fascinerend.

Ben benieuwd hoe het bevalt.
Alle reacties Link kopieren
Ssssttt, mooi zo!



Ben gaan liggen leden, toen een domme film opgezet en in slaap gevallen

Al een account? Log dan hier in.
Ik heb Zweedse gehaktballetjes met uien, paprika en aardappelpartjes. Het is een rommelmaaltijd maar dat moet allemaal op
Fijn Sssst!



Hier wortelstamppot met draadjesvlees.
Even als moeders (vaders eventueel) onder elkaar:



Mijn dochter is twaalf, heeft asperger en is niet zo'n contact maker, planner, initiatiefnemer etc.

Sterker nog, het kan echt goed mis gaan als niet alles stap voor stap uitgestippeld, gepland en besproken is.



Nu zit ze op een school die veel doet voor kinderen met een extraatje zeg maar.

Althans, daar maken ze reclame voor. Mijn dochter is er happy en dat vind ik heerlijk maar ik heb veel werk aan het achter de vodden zitten van de school over afspraken die we hebben gemaakt.

Voorbeeld: mijn dochter is intelligent maar onzeker dus is erg grondig bij het maken van proefwerken. Ze doet haar toetsen goed maar ze is zelden klaar binnen de tijd die er voor staat. De GGZ heeft een zogenaamde 'tempoverklaring' voor haar gemaakt en aan school gestuurd zodat ze officieel extra tijd krijgt om haar toetsen te maken.



Afgelopen week kreeg ik voor de derde keer het verzoek deze tempoverklaring op te sturen.

Wat ik dus al twee keer gedaan heb. Nu kreeg ik het verzoek weer van een ándere dame, zij die de extra begeleiding regelt voor kinderen met etiket.



Dit soort dingen gebeuren vaak.

Slechte communicatie, weinig of geen reacties op mails van mij aan diverse docenten of begeleiders, het begint me een beetje op te breken zo langzamerhand.



Vandaag, om drie uur, komt mijn dochter thuis met de mededeling dat ze morgen onder schooltijd een voorstelling heeft en dan zelf maar bij het theater moet zien te komen en daarna weer naar school want 's middags heeft ze nog een uur les.



Ik heb niks gehoord over die voorstelling, mijn dochter fietst momenteel niet naar school omdat het te koud en 15 kilometer fietsen is en de kinderen die van ver komen gaan momenteel dus met de bus.



Er is geen vervoer geregeld, kinderen die niet met de fiets zijn moeten met het OV maar dat rijdt echt nauwelijks (school ligt helemaal achterin de stad, het theater zit totaal aan de andere kant, er moet twee keer overgestapt worden), doet er drie kwartier over en dan moeten ze nog een kwartier lopen.



Er zijn leenfietsen maar dat zijn er maar tien. Voor tachtig kinderen of zo.

De kinderen hoorden vandaag overigens zelf ook pas dat dit morgen plaatsvindt.



Ik heb school gebeld en aangegeven dat ik het heel slecht geregeld vind en dat ik het niet zie zitten om mijn dochter dat hele gebeuren zonder plan vooraf, wat voor haar belangrijk is, te laten ondernemen. Ze is er nú al bloednerveus voor.



Is het onredelijk dat ik vind dat als als school dit soort activiteiten plant ik

1) daarvan tijdig op de hoogte wil zijn en

2) dat er ook gedacht wordt aan de niet fietsertjes en

3) dat ik het raar vind, dat een school die er prat op gaat dat de brugklassers tussen de lessen door en tijdens uitgevallen lesuren niet naar buiten mogen, in school worden opgevangen enz enz ineens de halve stad door moeten om naar een theater te gaan en hoe ze dat doen zoeken ze maar uit.



Ben benieuwd naar jullie mening.



O, ik kan zelf niet brengen en halen, auto stuk, ruk maar ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Dat vind zeker niet onredelijk!
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Heb je goed contact met haar mentor?

Tijd voor een gesprekje!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Nee, natuurlijk is dat niet onredelijk. Ik vind dit echt belachelijk.
Life is short. Eat dessert first.
Nou Leo klinkt heel onzorgvuldig van de school dat late op de hoogte stellen maar ook dat je nu voor de derde keer die verklaring op moet sturen. Slecht vind ik dat.
Ja.

Ik vind dat dus ook slecht.

En ik ga morgen dus ook bellen en zeggen dat als er geen begeleid vervoer is voor de niet fietsers, mijn dochter dan niet mee gaat.



Ik had even behoefte aan klankborden want ik ben dan bang dat ik zeur. Of overbezorgd ben. Jullie zijn wat nuchterder dan Kees die ik eerst had betrokken bij dit verhaal maar die is dan weer meteen als de dood en slaat wat door in bezorgdheid. Zijn stiefkind in d'r eentje in het OV met overstappen en zo, zijn bloed loopt weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 23 januari 2017 @ 16:43:





Dolfje, jouw diner klinkt fascinerend.

Ben benieuwd hoe het bevalt.Het was erg lekker! Een aanrader wel. Dacht ik maak er 3 en heb er dan een voor de lunch morgen maar het is schoon op
quote:Eleonora-1 schreef op 23 januari 2017 @ 17:57:

Ja.

Ik vind dat dus ook slecht.

En ik ga morgen dus ook bellen en zeggen dat als er geen begeleid vervoer is voor de niet fietsers, mijn dochter dan niet mee gaat.



Ik had even behoefte aan klankborden want ik ben dan bang dat ik zeur. Of overbezorgd ben. Jullie zijn wat nuchterder dan Kees die ik eerst had betrokken bij dit verhaal maar die is dan weer meteen als de dood en slaat wat door in bezorgdheid. Zijn stiefkind in d'r eentje in het OV met overstappen en zo, zijn bloed loopt weg.Nee, je zeurt niet. Mijn brugger (zonder etiket) had dat vorig jaar ook echt niet gemogen. Op zijn school heerst een beetje het andere uiterste dus wij hebben nooit voor zo'n keus gestaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen maar vind het ook een rare gang van zaken Leo.
Hebben jullie dat gehoord over die live verkrachting hier in Zweden. Ze hebben nu een grote discussie erover dat het filmen van een verkrachting ook strafbaar moet worden. Nu zijn de wetten er nog niet duidelijk over.



Maar echt... Vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Philae2 schreef op 23 januari 2017 @ 18:08:

Hebben jullie dat gehoord over die live verkrachting hier in Zweden. Ze hebben nu een grote discussie erover dat het filmen van een verkrachting ook strafbaar moet worden. Nu zijn de wetten er nog niet duidelijk over.



Maar echt... Vreselijk!ik heb het weg geklikt, ik kan er niet mee omgaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven