Maandagmorgenmoppertopic: het is continU!

06-10-2014 11:40 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even zomaar wat mopperen op de maandag. Ik stoor me er zo aan dat ik steeds meer mensen continue zie schrijven als ze continu bedoelen. Ik lees dan direct continu-e (dus; datgene dat continu is) en dan kloppen zinnen niet meer.



Volgens mij is het de schuld van die stomme koekjes



Die ik nog nooit gekocht heb, omdat ik ze verwijt aansprakelijk te zijn voor deze taalverloedering!





Maar goed. Nu bent u allen op de hoogte, het is gewoon continu. Zonder e. Die e komt er alleen aan vast als ieder bijvoeglijk naamwoord daar een e zou krijgen.



Iemand anders nog wat te mopperen?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Juf moet terug naar school



Ik ben Moe. Zo moe dat ik nieteens ff 1,5 uur kan rijden zonder meerdere keren te stoppen. #GAAAAAAP
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 06 oktober 2014 @ 12:37:

Nou ik heb tot op de dag van vandaag een discussie met de juf vanmijn kind. Klassenregels:

Ik ben stil als de juf dit wilT



Die T moet weg. Zei zegt van niet....Natuurlijk moet die t weg, willen is onregelmatig. En de onvoltooid verleden tijd van willen is wilden, en nooit wouden. Wouden zijn bossen.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
het is niet per se continu.

Afhankelijk van het gebruik.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 06 oktober 2014 @ 12:45:

het is niet per se continu.

Afhankelijk van het gebruik.Ja dat zegt ze toch ook.
Alle reacties Link kopieren
Die e komt er alleen aan vast als ieder bijvoeglijk naamwoord daar een e zou krijgen.
Al een account? Log dan hier in.
quote:Underkoffer schreef op 06 oktober 2014 @ 11:53:

Om even ontopic te zijn. Ik stond zaterdagdavond met een kennis van vroeger te praten en die zei telkens 'als' op een verkeerde plek. Op plekken waar je normaal 'om' zegt.



Voorbeeld:



Ik vind het leuk om uit eten te gaan.



Zegt hij: ik vind het leuk als uit eten te gaan.



Ik dacht echt een paar keer van 'huh'. Maar toen ik het tegen degene zei met wie ik daar was zij die dat het normaal is dat sommige mensen dat woord zo gebruiken. Nou ik vond het zo raar! Moest echt een paar keer nadenken wat hij dan bedoelde.



Zij die........? Of zei die........!



Ook zo stom!
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 06 oktober 2014 @ 12:37:

Nou ik heb tot op de dag van vandaag een discussie met de juf vanmijn kind. Klassenregels:

Ik ben stil als de juf dit wilT



Die T moet weg. Zei zegt van niet....







Ik nam een uitgeprint stuk mee van 'taaladvies'. Echt, tot aan de directie ging ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Boven de intekenlijst voor het kerstdiner bij dochter op school had de stagiaire geschreven: "Wie wilt wat maken"



Gelijk wat van gezegd. Ze keek me vrij onnozel aan maar heeft het wel verbeterd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 06 oktober 2014 @ 12:57:

[...]









Ik nam een uitgeprint stuk mee van 'taaladvies'. Echt, tot aan de directie ging ik.Vorig jaar heb ik eens een tijdje alle brieven van school verbeterd met het plan om naar de directeur te stappen. Maar inmiddels gaat er gelukkig geen brief meer de deur uit zonder gezien te zijn door de directeur. Scheelt een hoop ergenis!
Andere ergernis, geen taalergernis; ben net naar huis gestuurd op het werk omdat ik bijna onderuit ging van de pijn. Nu ben ik chagrijnig omdat het voor mij voelt als opgeven, misselijk van (nog steeds) pijn en chagrijnig omdat de huisarts pas vanmiddag weer te bereiken is en ik gewoon pijnstillers wil om morgen weer te kunnen werken.
Alle reacties Link kopieren
Ergernis: restje ziek, ik heb het koud, moet nog een weekmenu verzinnen en boodschappen doen, het huis is vies na 4 dagen zieke-moeder, idem met de was, ik zit mezelf in de weg.



Zo, hehe, dat lucht lekker op.

Nou dat weekmenu maar afmaken en hop, boodschappen doen.



*soms zou je best weer puber willen zijn, je kop onder de dekens stoppen en weigeren de godganse dag ook maar iets uit te voeren*
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 06 oktober 2014 @ 13:02:

[...]





Vorig jaar heb ik eens een tijdje alle brieven van school verbeterd met het plan om naar de directeur te stappen. Maar inmiddels gaat er gelukkig geen brief meer de deur uit zonder gezien te zijn door de directeur. Scheelt een hoop ergenis!Ergernis
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net terug van het ziekenhuis (immunotherapie vanwege borstkanker). Moe en wil een uur terug naar bed maar de buren 2 deuren verder renoveren hun dak waardoor ik continu in de herrie zit.



Verder gister een schuiver gemaakt met mijn scooter dus ik verrek van de pijn in mijn linkerhand. En mijn linker heup is blauw :(.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoopy80 schreef op 06 oktober 2014 @ 13:13:

Ik ben net terug van het ziekenhuis (immunotherapie vanwege borstkanker). Moe en wil een uur terug naar bed maar de buren 2 deuren verder renoveren hun dak waardoor ik continu in de herrie zit.



Verder gister een schuiver gemaakt met mijn scooter dus ik verrek van de pijn in mijn linkerhand. En mijn linker heup is blauw :(.Jij wint
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ben jij wel geautoriseerd om het maandagochtend topic te openen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Justmaartje123 schreef op 06 oktober 2014 @ 13:16:

Ben jij wel geautoriseerd om het maandagochtend topic te openen? Dacht ik ook gelijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 06 oktober 2014 @ 13:17:

[...]





Dacht ik ook gelijk.



Je kan het maar beter even checken, voor je het weet is het weer rellen en dat wil ik niet weer missen.



Alle reacties Link kopieren
quote:Justmaartje123 schreef op 06 oktober 2014 @ 13:16:

Ben jij wel geautoriseerd om het maandagochtend topic te openen?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
@Nouschi: wist niet dat t een wedstrijdje was ;). Ben na 5,5 uur slaap beetje suf om adrem te zijn, haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoopy80 schreef op 06 oktober 2014 @ 13:23:

@Nouschi: wist niet dat t een wedstrijdje was ;). Ben na 5,5 uur slaap beetje suf om adrem te zijn, haha.Naar allemaal hoor, bah.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoopy80 schreef op 06 oktober 2014 @ 13:13:

Ik ben net terug van het ziekenhuis (immunotherapie vanwege borstkanker). Moe en wil een uur terug naar bed maar de buren 2 deuren verder renoveren hun dak waardoor ik continu in de herrie zit.



Verder gister een schuiver gemaakt met mijn scooter dus ik verrek van de pijn in mijn linkerhand. En mijn linker heup is blauw :(.

Je hebt continu correct geschreven en daarmee mijn maandag weer een stukje mooier gemaakt!





Geautoriseerd? Rellen? Heb ik wat gemist toen ik dit weekend een IRL-letje had?
Zeg maar Spijker.
Kletspraat bij de apparaten in de sportschool. Hallo, er zijn meer mensen die willen trainen hoor! Ga ff koffieleuten bij de bar dan. Dan kan ik gewoon verder.
quote:Spijk-er schreef op 06 oktober 2014 @ 11:52:

Of neem je die rode golfjes gewoon voor de leuk aan en klik je er nooit op?Ik vrees dat sommige mensen denken dat het een soort versiering is.
quote:Spijk-er schreef op 06 oktober 2014 @ 13:28:

[...]



Je hebt continu correct geschreven en daarmee mijn maandag weer een stukje mooier gemaakt!





Geautoriseerd? Rellen? Heb ik wat gemist toen ik dit weekend een IRL-letje had?O. Er had een andere forummer dan de gebruikelijke een zaterdagochtend topic geopend en daar was de authentieke zaterdagochtend topic schrijver passief agressief pislink over en daar vond iedereen wat van. Beste rel sinds Viola.
Alle reacties Link kopieren
quote:Underkoffer schreef op 06 oktober 2014 @ 11:53:



Ik dacht echt een paar keer van 'huh?'. Maar toen ik het tegen degene zei met wie ik daar was, zij die zei hij / zij dat het normaal is dat sommige mensen dat woord zo gebruiken. Nou, ik vond het zo raar! Moest echt een paar keer nadenken wat hij dan bedoelde.Als we dan toch bezig zijn met elkaar corrigeren...
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven