Maandagmorgenmoppertopic: het is continU!

06-10-2014 11:40 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even zomaar wat mopperen op de maandag. Ik stoor me er zo aan dat ik steeds meer mensen continue zie schrijven als ze continu bedoelen. Ik lees dan direct continu-e (dus; datgene dat continu is) en dan kloppen zinnen niet meer.



Volgens mij is het de schuld van die stomme koekjes



Die ik nog nooit gekocht heb, omdat ik ze verwijt aansprakelijk te zijn voor deze taalverloedering!





Maar goed. Nu bent u allen op de hoogte, het is gewoon continu. Zonder e. Die e komt er alleen aan vast als ieder bijvoeglijk naamwoord daar een e zou krijgen.



Iemand anders nog wat te mopperen?
Zeg maar Spijker.
quote:Spijk-er schreef op 06 oktober 2014 @ 14:07:

Dames, dit topic is louter ter moppering. Ruzies ergens anders svp.Sorry Spijk-er, je hebt helemaal gelijk. Die koekjes moet je ook bij een naamsverandering niet kopen hoor, het is net een hap gebakken zand. Vind je uren later nog in je holle kies terug en de smaak is ook om te janken. Een soort speculaas zonder speculaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 06 oktober 2014 @ 14:09:

Nu ben ik geen taalpurist, verre van. Mijn posts zijn qua stijl en grammatica niet foutloos, dat weet ik.



Maar ik weet zeker dat ik vandaag de dag slechter schrijf dan tien jaar geleden toen ik dit forum ontdekte. Als je dag in dag uit geconfronteerd wordt met de vreselijkste taaluitspattingen, dan raak je er mee besmet.



Ik geef het forum dus de schuld van de achteruitgang van mijn taalgebruik.Dat is exact de reden waarom ik mensen verbeter die 'me' en al die andere gruwelijkheden schrijven. Je raakt eraan gewend en voor je het weet schrijft iedereen het.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 06 oktober 2014 @ 14:13:

[...]





Dat is exact de reden waarom ik mensen verbeter die 'me' en al die andere gruwelijkheden schrijven. Je raakt eraan gewend en voor je het weet schrijft iedereen het.Over een paar jaar staat het gewoon in de Dikke van Dale. Want taal is in ontwikkeling enzeau.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Het is al middag maar ik wil graag een nieuwe ergenis in de groep gooien:



Waarom kunnen mensen niet een topictitel maken met het onderwerp er in? Altijd die vage dingen als:

"Heb ik gelijk?"

"Help! ik weet het niet mee"



Of zoals nu:



"Vriend kan het niet verkroppen dat..."

"Mag dat?"

"Lastige situatie"

"Zou je echt?"



Pfff hoe weet ik nou welke topics ik interessant vind?
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 06 oktober 2014 @ 15:56:

[...]



Over een paar jaar staat het gewoon in de Dikke van Dale. Want taal is in ontwikkeling enzeau. Naast de pannenkoek en het appel of zelfs appél doen op iemand
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 06 oktober 2014 @ 16:05:

Het is al middag maar ik wil graag een nieuwe ergenis in de groep gooien:



Waarom kunnen mensen niet een topictitel maken met het onderwerp er in? Altijd die vage dingen als:

"Heb ik gelijk?"

"Help! ik weet het niet mee"



Of zoals nu:



"Vriend kan het niet verkroppen dat..."

"Mag dat?"

"Lastige situatie"

"Zou je echt?"



Pfff hoe weet ik nou welke topics ik interessant vind?Oh ja, ben ik het ontzettend mee eens! Ik wil gewoon voor ik het openklik weten of een topic over kliekjes, ongewenste zwangerschappen, relatiesores of poepseks gaat!
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 06 oktober 2014 @ 16:05:

Het is al middag maar ik wil graag een nieuwe ergenis in de groep gooien:



Waarom kunnen mensen niet een topictitel maken met het onderwerp er in? Altijd die vage dingen als:

"Heb ik gelijk?"

"Help! ik weet het niet mee"



Of zoals nu:



"Vriend kan het niet verkroppen dat..."

"Mag dat?"

"Lastige situatie"

"Zou je echt?"



Pfff hoe weet ik nou welke topics ik interessant vind?

Volgens mij (maar ik heb er geen gedegen onderzoek naar gedaan) gebeurt dat vooral op de Relatiepijler.

En daar kom ik nooit.



Geen last van dus.

De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 06 oktober 2014 @ 16:13:

[...]



Volgens mij (maar ik heb er geen gedegen onderzoek naar gedaan) gebeurt dat vooral op de Relatiepijler.

En daar kom ik nooit.



Geen last van dus.

Ik vind het vooral irritant op de "homepage" met laatste actieve onderwerpen. Op mijn computer kan ik er dan nog bovenhangen en zien of het van Relaties komt (want dan negeer ik het), maar op mijn telefoon wordt ik ook vaak nieuwschierig en dan moet ik het helemaal gaan open :P
Al die ben ik zwangertopics en het geklaag daarin/daarover ( ) , daar word ik ook stapelgek van. Ik heb net die pijler geblokkeerd. Ik hoop ze nooit meer ergens tegen te komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 06 oktober 2014 @ 16:05:

Het is al middag maar ik wil graag een nieuwe ergenis in de groep gooien:



Waarom kunnen mensen niet een topictitel maken met het onderwerp er in? Altijd die vage dingen als:

"Heb ik gelijk?"

"Help! ik weet het niet mee"



Of zoals nu:



"Vriend kan het niet verkroppen dat..."

"Mag dat?"

"Lastige situatie"

"Zou je echt?"



Pfff hoe weet ik nou welke topics ik interessant vind?De meest vage titel vind ik 'help', soms geschreven als HELP of helllluppp met 1 of meerdere !
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:Justmaartje123 schreef op 06 oktober 2014 @ 16:17:

Al die ben ik zwangertopics en het geklaag daarin/daarover ( ) , daar word ik ook stapelgek van. Ik heb net die pijler geblokkeerd. Ik hoop ze nooit meer ergens tegen te komen.Heel af en toe duikt er nog eentje op onder "Gezondheid" en "Lijf en Lijn". Een gewaarschuwd mens telt voor 2 (en dat zonder zwanger te zijn)
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 06 oktober 2014 @ 16:09:

[...]



Oh ja, ben ik het ontzettend mee eens! Ik wil gewoon voor ik het openklik weten of een topic over kliekjes, ongewenste zwangerschappen, relatiesores of poepseks gaat!Eens. Of van die titels als: Pffffffffffffff.......... (en verder dus niets)
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 06 oktober 2014 @ 16:13:

[...]



Volgens mij (maar ik heb er geen gedegen onderzoek naar gedaan) gebeurt dat vooral op de Relatiepijler.

En daar kom ik nooit.



Geen last van dus.

Met een gedeelde tweede plaats voor Zwanger/Kinderen/Geld&Recht
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:soetkees schreef op 06 oktober 2014 @ 17:58:

[...]





Eens. Of van die titels als: Pffffffffffffff.......... (en verder dus niets)

Wat dacht je van 'Stel ik me aan..?'

Meestal is het antwoord dan 'ja'.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heerlijk dat soort topics. Wat penelopeia zegt, meestal is het precies wat je denkt
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kleine was om 06.10 u alweer wakker..met een ochtendhumeur, die lag dus krijsend te worstelen toen ik zijn luier wilde verschonen. Heerlijk begin van de week.
quote:Solomio schreef op 06 oktober 2014 @ 13:50:

[...]



Waren het alleen maar voetballers die dat deden.................maar alleen....
Alle reacties Link kopieren
Ooooh, mag ik ook? Heb alleen nog maar de eerste pagina gescand maar mijn allergrootste, allerergste ergernis is dat afschuwelijke gebruik van "meest" waar gewoon de overtreffende trap volstaat.

Nee mensen, het is niet mijn meest grote ergernis, of mijn meest irritante reclame, of je meest interessante verhaal, of je meest goede vriendin, het is GVD gewoon je grootste ergernis, de irritantste reclame, het interessantste verhaal en je beste vriendin.



Kap gewoon eens allemaal met dat afschuwelijke anglicisme, we hebben in het Nederlands een vergrotende en een overtreffende trap, gebruik die dan ook!



Zo, dat is eruit. Heerlijk, wat een opluchting.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Nog even doormopperen: wat ik nog het meest erg allerergst vind is dat dat afschuwelijke gebruik van meest inmiddels schering en inslag is. In promo's op tv, in voice overs, in dialogen in GTST, in aankondigingen, in krantenkoppen, in headlines van tijdschriften, in blogs, in allerlei teksten waar nota bene mensen voor betaald worden om ze te schrijven breidt het gebruik van meest zich als een olievlek uit. Ik heb er zo'n ontiegelijke hekel aan dat ik de hele dag door in een soort semi-gestresste staat van agressie verkeer. En het erge is, ik ga het nog overnemen ook doordat je het werkelijk o-ve-ral hoort en ziet.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 06 oktober 2014 @ 12:08:

[...]



Zo en zo verkeerd schrijven is volgens mij een viva-inside joke Maar vaak ook niet hoor... Ik krijg er ook kromme tenen van maar er zijn écht heel veel mensen die dat zo zeggen.
Natte tosti..
Ik hou van maandagen want ik ben op maandag vrij, maar ik heb evengoed genoeg te klagen hoor!



Punt 1: Ik moet geopereerd worden omdat ik chronische bijholteontsteking heb en ik ben hartstikke ziek daarvan, maar de wachtlijst is twee maanden en dan zitten we ook nog precies in de meest onhandige maand voor een operatie, nl. december. Hoera. En ik wil niet ziek meer zijn.



Punt 2: De gemeente heeft mijn fiets in beslag genomen omdat hij verkeerd geparkeerd zou staan maar als je het mij vraagt was dat niet zo. Ik ben dit weekend verhuisd, kwam er voor het weekend achter en nu staat die fiets dus nog in mijn oude gemeente en het kost ¤20,- en een heleboel tijd om het ding op te halen. Ik heb er goed de pest in. Vooral omdat ik mijn fiets heel hard nodig heb.



Punt 3: UPC doet het niet. Vanmiddag geprobeerd de hele boel te installeren maar het werkt niet (waarom doet zoiets het nooit in één keer?!) en de monteur komt pas vrijdag. Ook het internet heb ik heel hard nodig, want ik moet van alles regelen vanwege de verhuizing. Adreswijzigingen, meterstanden doorgeven en de hele shit.



En ik heb geen zin om naar school te gaan. De dinsdag is wat voor de meesten maandag is. Heb ik nog mazzel dat mijn schoolweek maar uit vier dagen bestaat, maar toch. Met mijn zieke kop heb ik er echt even geen zin in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Justmaartje123 schreef op 06 oktober 2014 @ 13:31:

[...]





O. Er had een andere forummer dan de gebruikelijke een zaterdagochtend topic geopend en daar was de authentieke zaterdagochtend topic schrijver passief agressief pislink over en daar vond iedereen wat van. Beste rel sinds Viola.Oh joh! Die rare Cateautje weer?
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 06 oktober 2014 @ 16:13:

[...]



Volgens mij (maar ik heb er geen gedegen onderzoek naar gedaan) gebeurt dat vooral op de Relatiepijler.

En daar kom ik nooit.



Geen last van dus.

Nooit de behoefte gevoeld om de EN van de relatiepijler te worden? Lijkt me best een goede rol voor je
Natte tosti..
Taal leeft denk ik altijd maar. Altijd aan verandering onderhevig dus de fouten van vandaag zijn de standaardtaal van morgen.



Zo verbaas ik me er zelf bijvoorbeeld over dat ik het in enkele jaren tijd acceptabel heb zien worden om dingen als "meest sterke" te zeggen in plaats van "sterkste". Zelfs gerenommeerde kranten en televisiezenders maken zich er al schuldig aan dus het zal niet vlot meer overwaaien.



Hetzelfde geldt voor de term "letterlijk en figuurlijk". Die wordt (ja ook weer gewoon in de media!) tegenwoordig te pas en te onpas (te pas en te onpas) gebruikt voor iets wat echt niet letterlijk en figuurlijk kan. "Het regent vandaag letterlijk en figuurlijk pijpenstelen". Ik zie het al voor me!

Het raakt steeds meer in gebruik als een overdrijving en krijgt dus een andere functie in de taal.



Ik probeer me er maar niet meer aan te irriteren.



Later toegevoegd: sorry fashionvictim ik had eerst alles moeten lezen!
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 06 oktober 2014 @ 19:31:

[...]



Nooit de behoefte gevoeld om de EN van de relatiepijler te worden? Lijkt me best een goede rol voor je Ja, zeker overwogen, maar nee, dan moet ik daar daadwerkelijk gaan lezen...................
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven