National Novel Writing Month (2016)

01-10-2016 23:28 472 berichten
Alle reacties Link kopieren
"So what? All writers are lunatics." - Cornelia Funke



Het is inmiddels alweer oktober, wat betekent dat november en daarmee ook de National Novel Writing Month (afkorting NaNoWriMo) weer in aantocht is. Ieder jaar in november wagen duizenden mensen ter wereld zich aan het schrijven van een roman van minimaal 50.000 woorden. Het is dus inmiddels een internationaal evenement geworden.



Doel: een roman van minimaal 50.000 woorden schrijven in één maand tijd (je roman hoeft niet af te zijn bij 50.000 woorden)

Start: 1 november 2016 om 00.00

Eind: 30 november 2016 om 23.59



Doel van dit topic: ervaringen delen, support geven en ontvangen, en (als het meezit) samen de eindstreep halen.



Hier schreven we vorig jaar: NaNoWriMo (2015)



Wie doet mee?



Heb je nog nooit van NaNoWriMo gehoord en heb je vragen? Stel ze vooral!
Alle reacties Link kopieren
quote:Liadan schreef op 15 oktober 2016 @ 23:23:

[...]





Oké, dan interpreteerde ik je bericht anders.



Wat voor soort verhalen schrijf je meestal?



Heb eigenlijk al te lang niet geschreven. Ik vind het leuk om in column-stijl te schrijven, maar beleef ook veel plezier aan het schrijven van fictie. Altijd redelijk 'klein' en dichtbij de realiteit, liefst met een vleugje humor.

En jij?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik deze november toch voor een groot deel aan een ander verhaal ga schrijven dan gepland



En vanmiddag kaartjes zitten lamineren voor de Kick Off op 29 oktober. Gaan er eigenlijk nog mensen van hier?
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
Ik!
Alle reacties Link kopieren
Had me leuk geleken, maar ik kan niet.
Alle reacties Link kopieren
Celeone, hoe was je afspraak met de patholoog-anatoom?



LieveMona, ik schrijf nagenoeg altijd fantasy. Voor dit jaar heb ik nog niet besloten wat ik wil schrijven, maar de kans is héél groot dat het in dat genre zit.



Ondertussen heb ik nog steeds niks voorbereid.
Alle reacties Link kopieren
Tijd om te beginnen dan

Ik heb een outline gemaakt van de dingen waar ik het over wil hebben en ik ben anekdotes aan het opschrijven die ik door de jaren heen heb verzameld. Ik heb zin om het allemaal lekker dik aan te zetten, genoeg idiote dingen om het over te hebben
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, het is bijna elk jaar hetzelfde liedje. Ik maak me niet druk.
Ik heb jaren niet meegedaan, maar ga het dit jaar weer proberen! De voorgaande keren ging ik gewoon met een vaag plan zitten en zag ik wel waar het schip zou stranden (vaak ergens halverwege de tweede week), maar ditkeer heb ik een soort van plan en zelfs al wat research gedaan, dus wie weet
Alle reacties Link kopieren
@Liadan: Hij heeft afgezegd! Ik denk dat je ook niet zo goed kunt plannen wanneer er iemand op je tafel komt te liggen. We hebben nog geen nieuwe afspraak gemaakt, maar op zich heeft hij de belangrijkste informatie wel al via e-mail gestuurd.



Donderdag heb ik een afspraak met een rechercheur! Toch nog gelukt, heel blij mee. Die man klonk zelf ook enthousiast, echt leuk haha. Ik ga dit weekend een vragenlijst maken. Hopelijk vergeet ik niets...
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het toch kon met een rechercheur! Wel jammer dat de patholoog heeft afgezegd. Hopelijk komt dat nog goed.



Ik heb ineens inspiratie, maar dat kan ik helaas echt in geen van mijn verhalen kwijt, dus dat is een beetje jammer.



O, en ik kwam je tegen op een ander forum trouwens, Celeone_ . Tip: mijn avatar is daar een meisje met krullen, heel veel sproeten en mijn forumnaam is daar een meisjesnaam.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
En je hebt mijn post geliked! Iemand vertelde me over het schrijftopic, vandaar dat ik een account aan heb gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Celeone_ schreef op 21 oktober 2016 @ 21:08:

En je hebt mijn post geliked! Iemand vertelde me over het schrijftopic, vandaar dat ik een account aan heb gemaakt.Ah, oke. Ja, ik kijk er niet meer zo vaak tegenwoordig, al blijft dat forum checken toch een gewoonte (jaren moderator geweest daar haha).
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
quote:sciath schreef op 21 oktober 2016 @ 09:27:

Ik heb jaren niet meegedaan, maar ga het dit jaar weer proberen! De voorgaande keren ging ik gewoon met een vaag plan zitten en zag ik wel waar het schip zou stranden (vaak ergens halverwege de tweede week), maar ditkeer heb ik een soort van plan en zelfs al wat research gedaan, dus wie weet Ah, je bent een slachtoffer van de beruchte Hell Week. Roep maar als we je er even doorheen moeten slepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Celeone_ schreef op 21 oktober 2016 @ 17:57:

@Liadan: Hij heeft afgezegd! Ik denk dat je ook niet zo goed kunt plannen wanneer er iemand op je tafel komt te liggen. We hebben nog geen nieuwe afspraak gemaakt, maar op zich heeft hij de belangrijkste informatie wel al via e-mail gestuurd.



Donderdag heb ik een afspraak met een rechercheur! Toch nog gelukt, heel blij mee. Die man klonk zelf ook enthousiast, echt leuk haha. Ik ga dit weekend een vragenlijst maken. Hopelijk vergeet ik niets...Mocht er nog DNA-analyse en ander labwerk in je verhaal voorkomen: vraag maar raak
Ow ik ga geen roman schrijven. Is het echt de bedoeling dat het een roman wordt? Of zijn er ook mensen die wat anders schrijven. Het heet natuurlijk wel novel.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt van alles en nog wat geschreven, fientje. Wat heb je in gedachten?
Ik zie net dat ik vorig jaar ook dezelfde vraag heb gesteld hahaha.

Ik wil een boek schrijven in mijn vakgebied.
Alle reacties Link kopieren
Cool! Zoiets ben ik ook aan het doen. Wat is je vakgebied?
Ik heb er 2, 1 is talentontwikkeling
En die van jou?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee! Vorig jaar ging het echt hartstikke slecht, want ik had geen inspiratie en schreef maar wat. Maar dit keer heb ik er echt ontzettend veel zin in!
Alle reacties Link kopieren
moleculaire biologie
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Het lijkt me leuk om ook een keer mee te doen maar ik twijfel of dit jaar het juiste jaar is aangezien het behoorlijk druk is op werk...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Wat houdt je tegen? Verwacht je ook in de avonden en weekeinden veel te moeten werken?
Alle reacties Link kopieren
quote:neweve schreef op 22 oktober 2016 @ 21:57:

Ik lees mee. Het lijkt me leuk om ook een keer mee te doen maar ik twijfel of dit jaar het juiste jaar is aangezien het behoorlijk druk is op werk...



Er is niks verloren als je na een week of zo besluit te stoppen. Het kan ook best zwaar zijn als je het druk hebt.



Je kunt ook misschien 'voor spek en bonen' mee doen met een lager doel. Wel de sfeer opsnuiven en meeschrijven met het topic, maar met een voor jou iets haalbaarder doel. En dan volgend jaar knallen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven