Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.



Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.



Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.



Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel apart om naar iets anders te schrijven dan een mens. Een (ongeboren) baby lijkt mij ook wel heel vreemd maar toch iets minder dan het eerder genoemde, dan schrijf je toch nog naar iemand die het gaat begrijpen. Een kaartje ontvangen van een (ongeboren) baby, hond, kat, knuffelbeer of iets anders pluizerigs lijkt mij ook niet heel erg leuk. Je weet dat wat er geschreven staat niet echt vanuit die persoon komt en als het een dier betreft dat het gewoon raar is... Moeilijk uit te leggen hahaha.



Ik heb vandaag twee mooie kaartjes ontvangen!! Eén uit Nederland (Anne Geddes) en één uit Belarus (paarse bloemen). Ook is mijn kaartje naar Rusland aangekomen :D
Alle reacties Link kopieren
Helleu!! Ik klets morgen bij, date komt zo..
Alle reacties Link kopieren
@missmoana, ja, ik snap wel wat je bedoeld. Kaartjes van mensen ontvangen die iets over zichzelf vertellen vind ik leuker want dat staat ook in mijn profiel. Daar vraag ik eigenlijk ook wel om. Hoe kort het ook is. De meeste mensen vertellen wat voor een werk ze doen, zo leuk!



@tine2804, is dit je 2de date in deze dagen? Ben heel benieuwd naar jouw verhaal morgen! Veel plezier!!



Ik zit weer eens bij mijn ouders. Kan niet het hele verhaal hier op zetten maar soms word ik er zo moe van... De irritatie is een beetje hoog nu. Zo maar eventjes boek lezen en op tijd naar 'mijn' kamer.
Alle reacties Link kopieren
Leuk gehad, tine?



Hier vanavond een hurray in de mailbox. 1 kaartje is aangekomen. Eentje naar de VS .
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
And the winner is.... Neferisis!



Later meer tekst, nu eerst bijslapen.
Alle reacties Link kopieren
Jeeeh Nef!!!!



Superleuk



En Tine, ik hoop dat je je snel meld met je date verslag! ;) superleuk voor je.



Nicolientje ik hoop dat je t even fijn hebt bij je ouders.
Alle reacties Link kopieren
quote:neferisis schreef op 01 juli 2012 @ 02:10:

And the winner is.... Neferisis!



Later meer tekst, nu eerst bijslapen.



Lekker geslapen? Bedankt voor je leuke hurraybericht! Enneh... bedenk je nog wel een reservekerstcadeautje voor als deze niet lukt?!



Nicolientje, (uit je berichtje begrijp ik dat je die wel kunt gebruiken). Hopelijk heb je een fijne avond en nacht bij je ouders gehad.

O, en ik heb alleen buitenlandse penpals, ja.



Tine, kom maar door met je dateverslag!
Alle reacties Link kopieren
Een drukke week achter de rug met veel uithuizige activiteiten. Vrijdag heeft het kampioenshockeyteam van dochter in onze tuin de zomerbarbecue gegeven. Erg gezellig en de weergoden waren ons gelukkig goed gezind.

Zaterdagavond trof ik vijf officials en vier bedankjes in de bus, waaronder een prachtige kunstkaart van Stereogram. Mijn weekend kon niet meer stuk!

Vanavond een aantal kaarten aanvragen, dat is er de laatste dagen bij ingeschoten: er zijn nu nog 13 van de 32 kaarten onderweg.



@Stereogram > nogmaals bedankt voor een prima official! Ik ga na de vakantie mijn kaartenhoek in de werkkamer restylen met de laatste aanwinst als leidraad.



@Anita > je mag nu in een lagere versnelling de zomer gaan vieren. Geniet van de welverdiende vakantie met je gezin!



@Peacy > stug blijven aanvragen, hoe meer adressen tegelijk, des te groter de kans op een nieuw land.



@Missmoana > in het begin moest ik na elke hurray direct op de aanvraagknop drukken en dezelfde dag moest de kaart alweer in de bus zitten. Nu ik zo'n groot aantal onderweg mag hebben is die druk er wel af. Ik verstuur wanneer ik er tijd voor heb en inspiratie voor een leuke tekst. Ik blijf het een uitdaging vinden om geen standaardverhaaltje te schrijven en een passende kaart bij het profiel uit te zoeken.



@Nicolientje > jij pent ook wat af! Ik heb alleen een penvriendin in Sint-Petersburg. We schrijven elkaar 1x maand. Ze heeft net een zoontje van een paar maanden, dus haar laatste brieven moesten tussen flesjes, luiers en doorkomende tandjes gepend worden. Erg humoristisch. Ik ben blij dat ik die periode ver achter mij heb!

Ik heb wel eens een kattenkaart naar een ijdele kater in Nieuw-Zeeland mogen sturen. Het was wel een zeer komisch profiel waar ik een melige tekst voor geschreven heb.

Familiekwesties kunnen energievreters zijn...



@Droomz > is het pakketje bestelde kaarten inmiddels al binnen?



@Kozoo > ook vandaag op de bank met kaarten? Of ben je van het mooie weer aan het genieten? Hier is het afwisselend zonnig en bewolkt. Ik heb de parasol al een paar keer in- en uitgedraaid.



@Tine > update over de date, please! ??????
Alle reacties Link kopieren
Stereo, ik heb prima geslapen. Vanochtend naar de landing van 'onze' astronaut gekeken en de kranten gelezen. Straks met zijn allen bij mijn ouders een potje thee drinken. Natuurlijk worden dan de rapporten geshowd. Beide kinderen zijn met een superlijst naar het volgend schooljaar door. van een trotse moeder
Alle reacties Link kopieren
Zo! Drie kaarten de wereld ingestuurd. Even een kleine wandeling gemaakt en nu regent het pijpestelen, dus net op tijd weer ingecheckt.

Ik kreeg nog een strandkaart uit Italie, en twee hurrays.



Tine vertel over je date.



Nicolientje hoe staat het nu met het irritatieniveau?





Ik heb een keer een kaart van een hond gekregen. Het is al een tijd geleden, maar volgens mij stond er een hondensticker op en was de tekst van het baasje (duh)

Ik heb ook twee dozen voor ontvangen kaarten (heb ik misschien al eens geschreven hier) 1 voor mooi en 1 voor minder mooi en vodjes. de dozen zijn even vol.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Neferisis dat jij de kaart van Stereo hebt gehad!

En wat heerlijk dat de kinderen met een goede lijst over zijn.



Nicolientje, hopelijk een gezellig dag vandaag voor jou zonder te veel familie-gedoe.



Tine, ik ben zo nieuwsgierig kom nu maar eens heel snel vertellen hoe het was hoor.



Ligaa, hier ook buien en dan weer zon.

Wij zijn regelrecht van het strand afgeregent.



Gisteren een mooie kaart uit Oostenrijk van het Belvedere in Wenen.

Verder geen hurrays.

Wel begreep ik daarnet op verjaardag dat ik voor man een startnummer voor een loopevenement in de provincie heb gewonnen.

Stond ik een krantje maar dat heb ik nu weer niet goed gelezen.

Maar ook geen mail ontvangen of post.

Hou het maar even in de gaten, kan ik na de vakantie altijd nog een mail eraan wagen.

Hij is er bij voorbaat heel erg blij mee in ieder geval dus nu maar hopen dat het echt zo is.
Alle reacties Link kopieren
Krijg net de mail met de statistieken van juni binnen.

Ranking by sent 226

Ranking by distance 268

16 dagen was de brievenbus blij.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, zoveel officials, Neferisis. Kaarten waren vrijdagmiddag rond een uur of 6 al binnen. Grappig dat jij de kaart hebt gehad .



Hier was de brievenbus 12 dagen blij.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
Helleu!!



Oke hier het date verhaal! Afgelopen donderdag date 1, gezellig wezen eten, rondje gewandelt en wat gedronken. Afgelopen vrijdag date 2, naar Ikea geweest, gister kwam meneer date savonds langs en is blijven slapen. Eu was het gezellig... Ja:) Heul gezellig!



Verder wel kaartjes gekregen, maar moet ze nog registreren. Had gister niet zo veel tijd aangezien ik als een razende idioot mn huis moest schoon maken haha.Er zijn ook weer kaartjes aangekomen maar nog geen nieuwe aangevraagd. Hier nog geen stats binnen trouwens..



Nicolientje, dit was a de derde date in drie dagen haha. Hoe is het bij jou? Is de irritatie al wat vermindert? Ik hoop het wel. Heb je nog lekker kunnen lezen?



Droomz, ja zeker dat ik het leuk heb gehad:) Heb je een leuke hurray gehad?



Neferisis, leuk dat jij het kaartje kreeg van Stereo!! Update staat hierboven:) Lekker hoor dat de kids met een goed rapport over zijn!



Ligaa, regen?? Hier niet hoor. Date verhaal staat hier boven:) Heb je leuke kaartjes bij de profielen kunnen vinden?



Anita, ik ben er hoor, inclusief verhaal haha!! Leuk een kaartje uit Wenen! En ook weer wat gewonnen!! Je gaat weer goed!!



Voor nu welterusten!!
Alle reacties Link kopieren
@Tine > date 2: naar Ikea? Een tweepersoonsbed wezen halen, samenwoon plannen? Wow, jij gaat snel. Ik word nu echt oud, geloof ik...
Alle reacties Link kopieren
@Droomz, leuk een hurray!



@neferisis, wat leuk!! Ik wist helemaal niet dat als je meer adressen tegelijk aanvraagt je dan meer verschillende krijgt. Ik dacht dat het willekeurig ging. Nu ga ik ook maar wachten tot ik er meer tegelijk aan kan vragen:). Wat leuk dat je ook een buitenlandse penpal hebt! Je bent wel echt van het schrijven dus, leuk. Bedankt voor je knuffel. En wat goed van je kinderen zeg, daar kan je trots op zijn na zo'n mooie lijst.



@kozoo, het is te doen. Vandaag eindelijk weer naar mijn eigen huis maar eerst hier nog een deel van de zolder opruimen.



@stereogram, het ging wel. Dankjewel voor je knuffel! Ze claimen me hier heel erg. Vandaag nog hier want geen rijbewijs dus kan zelf niet weg hier. En nu wachten tot vanavond iemand mij richting de bus kan brengen.



@ligaa, het gaat wel redelijk nu. Het uitzicht dat ik vanavond weer in mijn eigen huis ben doet goed. Oké, ook bewaren in dozen dus.



@anita1973, het ging redelijk. Soms is het moeilijk om weer hier te zijn. Ben op mijn 17de al uit huis gegaan en was niet zomaar natuurlijk;). Sinds die tijd gaat het veel beter met me. Kreeg toen de kans om mijzelf te zijn, eigen keuzes te maken. Met 21 word ik hier nog steeds als een jong kind behandeld. Hier hebben ze zelfs nog bed tijd.... Leuk dat je al statistieken hebt. Ik kreeg ze net binnen, zo eens even kijken. Wat leuk dat je iets voor man hebt gewonnen, veel plezier ermee.



@tine2804, wat fijn dat je dates zo geslaagd waren! Is meneer date al meneer relatie? Hier is het redelijk. Lezen lukt niet, ze blijven tegen me praten en rust is hier in huis ver te zoeken, jammer. Mam heeft ADHD dus die is druk, druk, druk... In dat opzicht lijk ik meer op pap, wij hebben veel meer rust nodig, anders krijgen we hoofdpijn/migraine.



Stats for June:

Country ranking by sent: 8707th

Country ranking by distance: 10621st

Days your mailbox was happy: 14

Postcards sent: 18 ever: 23

Postcards received: 21 ever: 23



Hopelijk vanavond als ik thuis kom ligt er post voor me. Zal haast niet. Ook geen hurrays nog. Rusland al 26 dagen onderweg. De rest iets korter.

Vanmiddag samen met mam gedeelte van de zolder opruimen hier. Schuur was in 1 dag opgeruimd maar zolder gaat dagen duren, dus maar iedere keer 1 dag in deze zomervakantie. Anders word ook ik gillend gek hihi.
Alle reacties Link kopieren
krijg net een berichtje van iemand ''Hi miss moana just sent you a post card ... its on its way !!!!". Wel jammer maja nu weet ik wel alvast dat er een kaartje vanuit Australië onderweg is...



Kaartje dat in NL bleef is aangekomen en een hele leuke en lieve reactie gekregen!
Alle reacties Link kopieren
Weer veel te veel om nog op te reageren. Jullie schrijven te veel of ik ben te weinig op het forum. Wat ik had geschreven aan Stereo en Tine kon ik gelijk weer deleten wegens te veel mosterd. Fijn dat de date leuk was Tine.



@Missmoana: Zodra ik een hurray krijg wil ik gelijk op de knop drukken. Aangezien ik maar 7 kaartjes onderweg mag hebben kan ik me dat wel veroorloven.



@Nicolientje: Wij gaan wel een beetje gelijk op met versturen heb ik het idee.

Met die baby (of een huisdier) mis je wel een stukje interactie vind ik. En ik vind het juist zo leuk om via profielen een indruk te krijgen van de persoon erachter (qua smaak, hobby’s, etc.).



@Anita en eventuele anderen: Fijne vakantie!!!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het weer wachten op hurray’s. Ik heb de “halve” Sovjet Unie (Rusland, Belarus, Litouwen en de Oekraïne) dus dat zal wel weer een hele tijd gaan duren (hoewel Missmoana haar ervaring wel wat hoop geeft). Verder heb ik een kaart binnen NL al meer dan twee weken onderweg. Dit was een heel leuk profiel dus ik was heel enthousiast, maar nu begin ik toch wel te balen. Ze is een reizigster dus ik ben bang dat zij op vakantie is zonder haar profiel te inactiveren. Ze komt namelijk wel online.



En dan nog dat kaartje naar Duitsland. Tsja……….. Ik heb me er nog steeds niet toe kunnen zetten. Ik had inderdaad een heel lelijk kaartje op het oog (zoals velen van jullie opperden), maar ik moest lang wachten op I-Drukker. Nu ik ze eindelijk ontvangen heb blijkt de bewuste mevrouw ‘m al te hebben en dan is het ook weer mijn eer te na om een dubbele te sturen. (Voor de kenners: de vlag met groeten uit 2020).

Ik blijf ook nog steeds op twee gedachten hinken. Aan de ene kant respect voor ieders keuzes en een plichtsgetrouwheid aan het PC-systeem, maar aan de andere kant een rechtvaardigheidsgevoel dat zegt dat zij mijn moeite niet verdient en dat ik PC doe voor de positieve energie.



Dit weekend is er een luchtfotokaart naar een meneer in de Oekraïne gegaan en cavia’s (dezelfde Anita?) naar een meisje in de USA. En ik heb een leuke apotheekkaart ontvangen.



Het lijkt wel of de mannenprofielen mij juist makkelijker af gaan. Ik ben zelf ook niet zo van de vrouwendingen als bijvoorbeeld cupcakes en bloemen, dus misschien ligt het daar aan.
Alle reacties Link kopieren
Indie ik hoop met je mee dat jouw verstuurde kaartjes er snel zijn! Ik heb nu twee kaartjes naar Oekraïne gestuurd en die hebben er beide 10 dagen over gedaan, Rusland heeft er 24 dagen over gedaan en en Belarus heeft er ook 10 dagen over gedaan ;) Dus ik heb opzich niets te klagen wat betreft die hoek.



Ik heb net een kaartje uit Zweden in de bus gevonden! Een hele leuke met een zeehond.



Dat kaartje naar Duitsland is voor iemand die enorme eisen heeft toch? Kan je niet ergens een kaart met een groot vraagteken vinden en die sturen :P Ik heb ook wel eens een kaart voorbij zien komen met een drol erop en een nederlands vlaggetje erin, lijkt me ook wel wat voor zo een profiel :D
Alle reacties Link kopieren
Zo heb ook weer geklikt en er gaan er drie op de post! 2 naar een man en 1 naar een vrouw. Eén naar Amerika en de andere gaan naar Rusland en Oekraïne. Die eerste twee zullen er beide wel weer ruim 20 dagen over doen en die andere hopelijk weer 10. Zo maar eens schrijven maar eerst met dochterlief naar dansen!
Alle reacties Link kopieren
@missmoana, jammer dat diegene al heeft verteld dat er een kaart onderweg is. Ik heb dat 1x gedaan omdat ik toen heel erg twijfelde of ik de ID erop gezet had en het duurde nogal lang voordat de kaart werd geregistreerd (binnen Nederland). Maar nu weet je wel dat je een postcard krijgt:). Jouw kaarten zijn echt snel naar die landen zeg!! Wat is jouw geheim;)?

Veel plezier voor je dochter met dansen.



@indie, ja ik druk ook meteen als ik weer mag. Maar nu hoorde ik hier dat je als je meer keren achtereen drukt de kans groter is op een 'nieuw' land. Ik ga dus eventjes wachten met drukken nu.

Ja, wij gaan inderdaad redelijk gelijk op. Hoeveel moet jij nog tot je 8 traveling mag hebben? Ik nog 1.... Nu 24 sent namelijk.

Wat jammer dat je reizigster in NL nog niets heeft laten weten. Hopelijk reageert ze snel! Benieuwd wat je uiteindelijk gaat sturen naar Duitsland, als je iets gaat sturen. Grappig dat mannenkaarten jouw gemakkelijker af gaan. Ik ben wel van de bloemen, cupcakes, engeltjes, sprookjes enz. Dus die kaarten koop ik ook graag voor anderen:).



Net een hurray uit Finland. Meneer had 22 kaartjes tegelijk gekregen... Ik dacht hè hoe kan dat, dat is echt bizar veel! Maar had de hurray kort gelezen en zijn Engels is niet al te best dus straks nog even rustig lezen.

Nu zo eten bij ouders en dan richting eigen huis!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kaartjes naar de Oost-Europese landen doen er gemiddeld zo'n 22 dagen over.



De hurray was niet heel bijzonder, maar wel oke.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
Nicolientje, mijn geheim weet ik zelf ook niet. Ik denk dat de Almeerse post gewoon snel is ;) Heb ik helemaal geen probleem mee hoor! Ik hou btw ook erg van de bloemen, cupcakes, engeltjes en sprookjes! Ik ben niet echt van de toeristen kaarten, gebouwen en schilderijen. Weet je al hoe het zit met de meneer uit Finland en zijn kaarten?



In welke omgeving wonen jullie als ik vragen mag? Vind het toch wel vreemd dat er zo een verschil qua tijd in zit met versturen.
hier twee kaarten in de bus: een leukerd uit Belarus en een zelfgemaakte uit Portugal. Ik vond de zelfgemaakte erg leuk,uitgeprinte foto's: stel erop, twee kindjes erop. Stuur mijn hurray om te zeggen dat het leuk is op die manier een kijkje te krijgen in haar prive-leven. Kom ik na de hurray op haar profiel, is het een meisje van 19 en komen die mensen gewoon uit een tijdschrift!! Ik heb haar nog wel een berichtje gestuurd dat ik de moeite waardeer, maar het heel jammer vind dat ze geen eigen foto's gebruikt heeft.



Verder had ik een heel enthousiaste hurray uit China. Ze schreef een heel verhaal over wat ik haar geschreven had en gaf aan dat ze het leuk zou vinden om mij een kaartje terug te sturen. Of ze dus mijn adres mocht. Ik ben dus erg benieuwd of ik nog een kaartje op de mat ga vinden!



Hier weer 4 kaarten weggestuurd. Nog één hurray en ik mag 7 kaarten onderweg hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven