Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.



Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.



Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.



Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Alle reacties Link kopieren
Peacy

Succes met opruimen!
Oh enne, ik zou toch gaan voor inactief zetten
Alle reacties Link kopieren
@missmoana, dankjewel voor je uitleg. Klinkt erg leuk. Ik vond Wally zo'n saaie naam dus ik had ook een vooroordeel over de kaarten. Maar dit klinkt leuk hoor!



@_origami_, Oké, dankjewel voor je reactie. En dankjewel hè:). Ben zo happy nu. Paarse badeend klinkt tof maar helaas ik heb die niet ontvangen. Tot nu toe zie ik meestal dat mensen gewoon hun vakantiedata in het profiel zetten. Lijkt mij voldoende.



@peacy, je mag erover schrijven in de brief hoor, als je je verhaal toch even kwijt wilt. Hier ben jij voor mij peacy, in de brieif ben je X. Strikt gescheiden;).





Dat postcrossing forum is ook verslavend zeg... Nu heb ik ook al een kaartje naar een gedetineerde vrouw in USA geschreven (schrijven met gedetineerden leek me altijd al wel wat) en me aangemeld voor een RR met kleuren. Heel benieuwd hoe dat nou precies gaat. Ik hoor komend weekend meer. En daar zijn allemaal oproepjes voor penpals (buitenlands). Ergens volgende week echt eens postzegels bij PMK bestellen anders word het wel duur. En veel oude spullen op MP kwijt zien te raken, hihi.
Wat is RR?
Alle reacties Link kopieren
@peacy, precies weet ik het niet/kan ik het niet uitleggen. Maar je komt in een soort van groepje waar je jezelf voor hebt opgegeven. Zo heb ik mij opgegeven voor kleuren (mijne zijn paars en roze). Dan ben je met vijf mensen. En die hebben allemaal 2 kleuren opgegeven. Dat is de hoofdkleur, een van beide, die op de kaart moet staan die jij aan hen stuurt. Dus je moet vier kaarten sturen in dit geval en je ontvangt er als het goed is ook vier. Het leek me wel leuk om uit te proberen en kleuren is al wat gemakkelijker dan iets wat in hun profiel past aangezien sommigen echt lege profielen hebben met maar 2 wensen ofzo. Met kleuren heb je nog wat meer vrijheid vond ik:).

Heb ik het een beetje goed uitgelegd?



Nu ga ik even boek lezen. Bespreking gaat morgenavond toch door:D.
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond ladies,



aan het eind van deze dag nog even tijd voor postcrossen. Ik heb een kaart klaarliggen die naar Rusland gaat. Een vrolijke kaart van een pauw.

Zelf had ik 1 kaart uit WitRusland. Een luchtfoto van de plaats Brest. Die ga ik binnenkort even uploaden.



Nicolientje goed dat je over pmk begint, ga gelijk europa zegels bestellen, die gaan bij mij 2 keer zo snel als de wereldzegels en zijn nu dus op.



Origami, ik zou gewoon even op je pagina zetten wanneer je er niet bent, als je op inactive gaat moet je dat eigenlijk al 2 weken van te voren doen, zodat kaartjes uit verre landen niet in die 2 weken aankomen.

En het nieuwe topic mag door iedereen geopend worden. Handig is wel de eerste 2 berichten te kopieren (in de tweede staat een uitgebreide uitleg) is volgens mij een beetje die het eerst komt...

Oh en wat gebeurt er wanneer je jezelf staft? Waarschuwing
Alle reacties Link kopieren
bedankt nog Nicolien! zoals je misschien zag, viel mijn bereik weg dus kon niet meer posten, maar erg lief van je! (en nu ben ik weg hier, sorry )
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig op Postcrossing dezelfde naam als hier, dus mij herken je heel gemakkelijk
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
2 keer is teveel, 1 keer is genoeg
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
nicolientje, wat leuk dat kleuren gedoe! Ik zat gisteren te denken om ook zoiets in mijn profiel erbij te zetten Ik zou ook voor roze en paars gaan. Lijkt me wel grappig om een profiel te hebben waarin je alleen kaartjes ontvangt met twee specifieke kleuren. Spannend zeg met een gedetineerde schrijven, kan je dan wel 'gewoon' schrijven of moet je aan allemaal eisen voldoen?



origami, Ik heb hetzelfde probleem. Wij gaan ook twee weken weg en twijfel ook wat te doen. Een paarse badeend heb ik niet ontvangen, al was hij/zij best welkom geweest ;)



peacy succes met opruimen, ik heb er zo een hekel aan. Maja het moet gebeuren he.
Alle reacties Link kopieren
@Missmoana > de vertaalmachine gebruik ik uitsluitend als het niet anders kan. De 'schade' blijft beperkt als je de vertaler loslaat op korte zinnen. Persoonlijk ontvang ik liever een kaart met kromme zinnen dan een exemplaar waar alleen 'happy postcrossing' of 'greetings' op staat.

Sommigen van de schrijvers op dit topic, o.a. Stereo, Tine, Kozoo en Ligaa, heb ik wel eens ontmoet op een pc meeting.

Mijn kinderen kregen ooit elke vakantie een nieuwe 'Wally' voor op de achterbank. Samen waren ze dan uren zoet met alle zoekopdrachten.



@Nicolientje > ook al voed jij jouw kinderen later anders op, dan nog zul jij, in hun ogen, 'fouten' maken. Die frictie hoort er gewoon bij.

Houdt voor ogen dat jouw ouders, ondanks jullie meningsverschillen, van je houden en ongetwijfeld trots op datgene zijn wat jij, tot nu toe, bereikt hebt.



@Origami > ik heb smakelijk moeten lachen om jouw 'Portugal' actie. Overigens, de laatste keer dat ik zo'n sukkelige periode doormaakte bleek ik zwanger te zijn...

Ik zet mijn account op inactief als ik langer dan een week afwezig ben. Eveneens vermeld ik in mijn profiel vanaf welke datum ik weer kaarten kan registreren.



@Peacy >

RR = Round Robin. Sommige RR's hebben veel deelnemers, de kosten kunnen dan flink oplopen.



@Ligaa > hoe ziet een sacherijnige pauw eruit?



@Droomz > Funnyc@rds heeft sinds enkele dagen een ruime sortering Tushita postcardbooks in de collectie opgenomen. Ik werd er hebberig van, maar heb me kunnen inhouden.
Alle reacties Link kopieren
@Ligaa, bij mij gaan Europa en Wereld zegels ongeveer gelijk op. Nederland zegels gaan wel heel erg snel maar schrijf ook veel, hihi.



@Courage_, Geen dank, graag gedaan. (Voor als je het nog leest;))



@droomz, ik ga zo jouw profiel bekijken:).



@missmoana, Ja dit is niet in mijn profiel maar via het forum he . Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Met een gedetineerde kan je wel redelijk gewoon schrijven al zijn er wel per gevangenis eisen. Zo eisen sommige gevangenissen dat je volledige adres op de envelop staat en mag je geen stickers sturen. Ze mogen ook geen boeken ontvangen, alleen direct van de uitgever geloof ik. En ik heb me voorgenomen niet te gaan schrijven of ik denk dat ze schuldig of onschuldig zijn, dat is niet aan mij vind ik. Verder vragen sommigen om donaties, juridische hulp (ik heb daar diploma in), scholing, mensen die willen bidden maar dat doe ik allemaal niet. Vind brief schrijven goed maar niet meer.



@neferisis, Ja, mijn kinderen zullen later ook vinden dat dingen beter hadden gekund. Is ook normaal lijkt me. Alleen hier spelen grotere dingen mee. Moeder heeft PND gehad, pap was er letterlijk nooit. Vroeger heel veel bij opa en oma geweest. Oma is meer mijn moeder:). In de ogen van ouders maak ik foute keuzes in mijn leven. Terwijl ik echt geen gekke dingen doe hoor. Wat leuk dat jullie elkaar gezien hebben op een meeting! Heb jij wel eens aan een RR mee gedaan? Bij die waarvoor ik me heb ingeschreven zijn 'maar' 5 mensen in totaal. Dat vond ik te overzien, ook qua kosten. Een RR met 24 mensen werd me een beetje te gek .



Net een hurray uit de USA. Ze gaat de kaart aan haar studenten laten zien, vind het erg mooi. Nog 5 hurrays te gaan en ik mag 'knopdrukken'. Nu eerst even brief schrijven. Boek is inmiddels uit dus kan vanavond rustig naar de leesclub.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag: 2 penvriendinbrieven. Nog 3 te schrijven, 1tje geschreven net. Gaat veel tijd in zitten... Net postzegels bij PMK besteld. Best wel spannend, zo'n eerste keer hihi.



Nog een hurray! Belarus is aangekomen. Ze had een studieweek gehad maar is heel blij met mijn kaart. Ik mag er al 4 versturen, zal ik gaan 'knopdrukken' of nog eventjes wachten op de andere vier?:D
Alle reacties Link kopieren
Vier om vier is wel netjes toch? Al hoewel je waarschijnlijk wel meer andere landen hebt als je nog even wacht. Miss dat als je nu druk je één van de volgende landen krijgt: Rusland, Belarus, Nederland, Oekraïn of USA :P Dat zijn toch wel de meest gegeven landen merk ik.



Ik heb vandaag weer twee kaartjes ontvangen! Zijn beide mwa...één met een orka en een andere met een hondje. Die laatste was niet geschreven maar had een tekst op een sticker, zelfs het adres was een sticker Ik ga ze vanaaf even erop zetten!
Alle reacties Link kopieren
Zo kaartjes staan erop! Die met het hondje kwam uit Israël en de ander uit China. De kaarten zelf vind ik btw wel leuk! Ik heb het hierboven alleen zo raar getypt :P Ik vind het zo jammer als mensen er een sticker op plakken, dat maakt de boodschap toch minder persoonlijk.
*nog 58 minuten te gaan om een brief af te maken*



Vandaag een kaartje uit Amerika, moet hem er nog opzettne
Alle reacties Link kopieren
@missmoana, ik wacht inderdaad nog eventjes. Want mijn max is 15 per maand en heb er al zo'n 5 weg dus nog eventjes wachten anders mag ik deze maand haast niets meer versturen van mijzelf. Jammer dat het met een sticker was. Ik vind geschreven ook leuker en persoonlijker. Ik ga morgen eventjes jouw kaartjes bekijken, nu helaas geen tijd meer voor, sorry!



@peacy, leuk een kaart uit USA! Ik heb net ook nog penvriendin-brief geschreven.



Nu heel snel 2 penvriendin-brieven posten en 1 kaartje voor gedetineerde in USA. Heel benieuwd hihi. Daarna eerst afwassen en dan koken, alle pannen zijn vies, bah! En dan zorgen dat ik nog op tijd op de leesclub ben om 20.00 uur.
Alle reacties Link kopieren
Ooh, ik weet echt niet meer waar ik allemaal op wil reageren.

Heb heerlijke dagen gehad met de kinderen, lekker wezen zwemmen en nu pakken de donkere wolken zich samen in de lucht.

Zal het dan toch nog gaan regenen vandaag......



De afgelopen dagen 3 kaarten gehad en daarnet 1 hurray uit Polen.

Helemaal enthousiast over de koelkastmagneet die ik had meegestuurd.

Leuk.



Tine, mister date nog gezien?

Geniet er maar van hoor, als het goed voelt voelt het goed!



Origami, smakelijk gelachen om je capriolen.



En verder.....ik weet het gewoon niet meer......

Ach, ik zit in vakantiemodus dus het mag.
Alle reacties Link kopieren
Net een I-drukker Rotterdam kaartje geschreven voor een meneer in Belgie.

En dan heb ik er weer braaf 10 onderweg.
Alle reacties Link kopieren


Deze is voor jou Neferisis, google maar eens op angry peacock.

wel grappig detail, de dame van het profiel staat op haar foto ook boos naar me te staren. ik hoop dat de vrolijke pauw haar laat lachen.



Vandaag had ik 4 kaarten in de bus, de plaatjes vielen wat tegen maar alle verhalen achterop waren leuk en origineel, dus toch een tevreden postcrosser.

Ik heb vervolgens twee kaarten aangevraagd 1 maal NL en 1 maal een google translate profiel uit Rusland. En haar (kleine) dochter staat op het fotootje tegen een legertank aan.

Het profiel doet ook mijn wenkbrauwen bewegen:

"my little daughter too with me likes to deal with cards-so funny himself in the chest with his finger beats and said or I or Me"

Ik kan er wel om lachen hoor, ik ben niet zo streng als ik me voordoe. Ik denk dat ik een vrolijke kaart ga kiezen.



Anita, heerlijk houden zo die vakantiemodus, wilde als kind iedere dag wel zwemmen, jeeh en dan 's avonds heeeel moe en dan heerlijk slapen.



Nicolientje, wat interessant om met een geditineerde te schrijven. Ik ben erg benieuwd welke reactie er komt. Met een brief kan je "iets" doen, de waarde is daarvan anders dan voo een vrij iemand (even heel zwartwit, maar weet het even niet anders te zeggen).
Alle reacties Link kopieren
Nog even over de pauw, van deze chagrijn kun je ipodhoesjes, borden en muismatten kopen.....
Alle reacties Link kopieren
@anita1973, wat fijn dat je lekker bent wezen zwemmen met je kinderen, leuk. Geniet van je vakantie. Hier gaat het zo snel, af en toe is het ook niet meer bij te houden.



@ligaa, jeetje wat een eng ding. Ik vind pauwen nu helemaal niet zo leuk meer hihi. Mijn engels is te slecht om jouw zin te vertalen, zo even in de vertaalmachine doen dan maar;). Ik snap wat je bedoeld met je opmerking over schrijven met een gedetineerde. Voor hen is het heel anders dan het voor ons is. Net even gegoogled waarvoor de gedetineerde vast zit (het is een jonge vrouw nog, paar jaar ouder dan ik ben) maar had beter niet kunnen googelen. Ik hoop maar dat ze echt onschuldig is zoals ze zelf beweert. Iemand anders zei: je ziet het niet aan de gezichten dat ze iets gedaan hebben maar het is ook echt zo. Ze lijken vaak zo normale mensen maar als je dan leest wat ze gedaan hebben... Onvoorstelbaar.



Net nog een penvriendin-brief geschreven, 2 eigenlijk want ook een nieuwe penpal in Duitsland. Nog 1 brief te gaan. Heel veel penvriendinnen zijn volgens mij afgehaakt, al zo'n tijd niets mee gehoord. Erg jammer.
Brief waar ik mee bezig was is niet gelukt. Was nogal een lange en leuke penbrief, dus dan ben je ook lang aan het typen + ik hang hier ook nog rond



Schrijven met een gedetineerde lijkt me ook leuk om te doen, waar kun je die vinden?
Alle reacties Link kopieren
@peacy, brieven komen vanzelf, heeft geen haast. Zal je via een brief laten weten hoe ik daaraan ben gekomen.
Haha.. Moet gewoon wat gedisciplineerder worden! Is goed!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven