Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.



Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.



Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.



Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Alle reacties Link kopieren
Nicolientje, wat een leuke kaarten zeg staan er op die link. Die sfinx is echt te leuk.

Maar ehh Thialand, dat land is echt in-up-coming in postcrossland.



Noatje, soms komt de kaart niet aan. (hier doet er een kaart 1258dagen over en komt niet aan.) Langste kaart die wel is aangekomen heb ik ook opgezocht en dat is 1200 dagen. Dus meestal komen ze aan, binnen de 60dagen.
Alle reacties Link kopieren
@noahtje, ja helaas wel. Belarus en Rusland zijn landen die er lang over doen. Mijn kaart naar Rusland is nu 31 dagen traveling...



@peacy, jouw brief ligt nu bovenop om geschreven te worden. Als ik nog de energie en tijd heb ga ik er vanavond/vanacht aan beginnen. Bedankt voor je antwoord, ik heb het veranderd! Wij schrijven zeker veel. 6 kantjes is 3 blaadjes hé. Volgens mij schrijven wij ook zoiets/nog meer. Wij schrijven wel veel in ieder geval:).



@steph, Thailand is mijn favoriete land! Mooier kan ik niet bedenken dus dit was best wel een geschenkje! Bij mij verkopen ze die kaarten bij Paperchase, nouja een paar maar, stuk of 4 verschillende maar toch beter iets als niets. Ik heb ook die chique kat gekocht. Met dat hoge zwarte kapsel. Die sphynx is voor mijzelf, hihi. Die kat is voor verzending. Heb jij ook een paperchase in de buurt?



Net een hurray uit Taiwan. Kort maar krachtig. Mooie postzegel zegt ze, maar het is een standaard zegel... Haha, wel leuk! Ik ga nu toch nog 1 kaartje aanvragen. Die gaat dan morgen op de bus. Hopelijk een nieuw land erbij.

Ik heb nu 13 verschillende landen sent en 16 verschillende landen received. Gaat best snel nu. Thailand is mijn mooiste land, kan niet overtroffen worden meer .



Kaartje gaat naar Thailand. Geen wensen. In vier maanden 5 kaarten gestuurd, 4 ontvangen. Er gaat een vlinder-tekening heen.



Voor de verandering heb ik eens geen Belarus in mijn traveling lijst... En alle kaartjes zijn gefotografeerd en op de website geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
De mannen kijken naar Wimbledon en dochter werkt. Heb ik even rustig de tijd om hier wat te tikken.

Er lagen, behalve verjaardagskaarten voor zoon (14 jaar vandaag), nog vijf officials in de bus. Vier ervan waren 'zozootjes', een Klimt gaat in mijn favorietendoos.

Gisteravond drie kaartjes geschreven (Lali naar Singapore, een mineraal naar Portugal en een lezer naar Denemarken), maar vergeten te posten.



@Ligaa > leuke pauwenplaatjes, ik wil wel zo'n i-phone hoesje.

Ik heb jarenlang in de buurt van een kinderboerderij gewoond waar enkele pauwen huisden. Het typische geluid dat ze voortbrachten associeer ik nog steeds met 'thuis'.



@Missmoana > vrolijke hurrays, daar doen we het allemaal voor!



@Indie > mijn dochter overweegt om farmacie te gaan studeren en ik heb heel lang een grote collectie apothekerspotten gehad, dus een apothekerskaart zou hier ook welkom zijn.

Welke Tushitatitels heb jij binnen gekregen?



@Droomz > ik lees elke dag mee, maar soms ontbreekt mij de tijd om reageren. Schrijven op dit forum moet je ook niet als een verplichting zien. Kaarten aanvragen trouwens ook niet.



@Snjokorn > wow, spannend! Hou je ons hier of op hyves op de hoogte van de vorderingen. Meeten in augustus? Ik ben dan weer terug van vakantie.



@Anita > hier begon de dag weliswaar bewolkt, maar geen druppel gezien. Het werd zelfs zonnig en warm vanmiddag. Mijn dochter is een aardbeienfanaat ('abij' was een van de eerste woordjes die ze kon zeggen). Laat de zomerkoninkjes maar doorkomen.



@Nicolientje > ik houd ook niet van (grote) spinnen en andere insecten. Ik helemaal een hekel aan bugs in mijn computer.



@Stereogram > ik zag dat je weer zo'n mooi plaatje hebt ontvangen. Ik tuur me suf, maar het lukt me dit keer niet. Wat moet ik zien?



Zo, nu een pot thee zetten en een stuk taart snoepen. Ow, dat wordt nog een moeilijke keuze. Aarbeidenbavarois, chocolade- of appeltaart?
Nicolientje, doe maar rustig hoor.

Hier een verse kop muntthee en dan lekker op de bank, filmpjestijd.
Alle reacties Link kopieren
@neferisis, gefeliciteerd met je zoon! Is dat je jongste? Wat gaaf dat je dochter overweegt Farmacie te studeren, leuk!! 5 kaartjes, wat veel. Bugs in je computer? Ik ben wel blond maar nu voel ik me heel erg blont... Even gegoogeled en dan kom ik op een fout in een computerprogramma, bedoel je dat?

Chocoladetaart? Jammie!



@peacy, ja doe ik ook maar het is nu weekend en dan doet de post er al langer over. Brievenbus zondag pas geleegd en bij sommige mensen is op maandag geen post dus word het dinsdag. Als ik dan maandag nog niet heb geschreven word het woensdag... Dat is me een beetje te lang haha. Ik ben van het snel terug schrijven.



Helaas vandaag een penvriendin uit de map gehaald. Jammer, maar misschien is het beter zo. Alles gebeurd met een reden (denk ik).
Alle reacties Link kopieren
berichtje is weggehaald ivm ongewenste reclame

groetjes isabel
Alle reacties Link kopieren
@isabellamoos, je mag gewoon binnenvallen hier:). Ik heb je website eventjes bekeken, leuk! Filmpje is ook heel aandoenlijk. Is het jouw kind en hond?



Wat jammer dat je alleen een webwinkeltje hebt. Ik ben meer van het kopen in de winkel namelijk. Maar zijn wel echt leuke kaartjes. Vind je het goed als ik jouw website noteer/bewaar? Op dit moment ben ik even niet in de gelegenheid om kaartjes te bestellen maar in de toekomst wel. En ik vind de kaartjes wel echt heel erg leuk (setje 3 m.u.v. 10 en daarvoor kaartje 3 van setje 5:)). Zou graag van je horen.



@peacy, ik ga nu aan je brief beginnen:).
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Neferisis met je grote zoon!

En ik zou zeggen doe maar een stukje chocoladetaart, hahaha



Isabella Moos, dit riekt naar reclame en mag niet op het viva-forum.

Dus je zou het beste de link weg halen voor je er problemen mee krijgt.



Hier vandaag weer geen pc-post, maar wel kaarten die ik via een bon uit de voordeelagenda van de postcodeloterij had besteld.

Al maanden geleden volgens mij dus dat was ik al even vergeten.

Ze zijn mooi en ook groot, dus niet het normale formaat.

Maar ik kan ze vast wel kwijt.

3 antwoorden en prijsvragen/puzzels op de post gedaan.

En nog een hurray uit Macau na 15 dagen.

Dit weekend nog wat adressen aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
Neferisis Gefeliciteerd met je zoon! Hebben jullie er een gezellige dag van gemaakt? Het weer zat in iedergeval mee ;) Ik zou voor de Aarbeidenbavarois gaan!



Nicolientje, wat jammer dat je een penvriendin bent verloren. Schreef je al lang met haar? Ik vind het wel heel erg leuk dat je daar zo actief mee bent. Ik wilde vroeger ook altijd een penvriendin maar dat is er nooit van gekomen. Leuk dat je een kaart naar Thailand mag sturen! Is het een leuk profiel?



Issabellamoos, wat een leuke site heb je. leuke oplossing heb je gevonden om toch nog wat te kunnen verdienen. Je hobby en werk combineren lijkt mij het fijnste werk!



Ik had net weer een vrolijke mailbox! Het kaartje naar Duitsland is aangekomen. Het was haar eerste ontvangen kaartje, wel bijzonder dat het mijn kaartje mag zijn. De eerste blijft je toch wel onthouden denk ik! Gelukkig had ik iets wat helemaal aansloot op haar profiel dus was ze dubbel blij :P
Alle reacties Link kopieren
Anita, wat leuk zo een onverwachts cadeautje op de mat! Mag je veel adressen aanvragen? Ik mag er nu weer 3 aanvragen, gisteren nog helemaal niets. Ik was zo teleurgesteld dat ik niets mocht sturen en nu mag het weer en nu wil ik wachten. Wat is het leuk zeg als het allemaal eenmaal op gang is gekomen!
Nicolientje, ik zal hem volgende week verwachten .

Je bent momenteel een van de weinige die nog schrijft
Alle reacties Link kopieren
Geen appeltaartfans op dit topic... Toch zo lekker: met veel kaneel!



@Nicolientje > een fout in een computerprogramma is niet handig als je voor een bedrijf werkt dat programma's ontwikkelt.

Zoon is inderdaad de jongste van het stel.



@Anita > die kaarten vond ik gisteren ook onverwacht in de bus. Ik vind het portret van het gesluierde meisje erg mooi, maar ze ziet er helemaal niet Pakistaans uit.



@Missmoana > zoon heeft het vorige week al met zijn vrienden gevierd, die zijn inmiddels op vakantie. Familie komt morgen: woont in een ander deel van het land en moest vandaag nog naar school.

Nog steeds niet op de knop gedrukt?



@Isabellamoos > MS is een wrede ziekte. Sterkte en succes met de webwinkel. Je mag echter op het forum niet adverteren.



@Peacy > muntthee, yummie! Combineert goed met chocoladetaart.

Schrijf je al je brieven met de hand of via het toetsenbord?
Ik schrijf alles zelf. Brieven met de hand.

Hoezo?
Oh wacht, heb hem al.

Heb een hoop penvriendinbrieven uitgedaan, alleen tja, niemand schrijft terug
Alle reacties Link kopieren
@anita1973, had ik helemaal niet aan gedacht (reclame). Goed dat je het zegt. Hopelijk leest ze het op tijd! Kunnen we het niet op de een of andere manier weg laten halen voordat ze er problemen mee krijgt?



@missmoana, ja ik voel me best rot over. Zeker op de manier waarop het is gegaan. Ivm privacy zet ik hier verder niets over op maar misschien begrijp je me ook zo;). Schreef sinds feb met haar maar heel veel gedeeld, vooral van haar kant. Als je nog een penvriendin zoekt....:). Thailand had een redelijk profiel maar het land opzich was al leuk! Speciaal zeg dat jouw kaartje de eerste kaart is. Eerste kaart is wel speciaal inderdaad!



@peacy, Erg hè, al die afhakers. Hier heel veel na 1 of 2 brieven. En sommigen schreven al niet meer na 1 brief van mijn kant. Nu eentje afgehaakt na 8 brieven en nog 4 die al hele tijd niet meer hebben geschreven... Die staan op mijn lijstje nu. Ik blijf stug schrijven, don't worry.

Peacy, Niemand schrijft terug. Ik ben Niemand, aangenaam .



@neferisis, Nee, dat is zeker niet handig dan. Wow, je jongste alweer 14 jaar. En sorry nee, appeltaart is niet mijn favoriet.
Hallo Niemand, ik ben Niemand2, ouders waren niet zo origineel met mijn naam . Toen ze hoorde dat Niemand al bestond..

Ach, went vanzelf, en anders maar 1 hele leuke penvriendin, dan 10 'nutteloze'
Alle reacties Link kopieren
Daarom begin ik niet aan brieven uitwisselen Dan houdt bij mij niet lang stand.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
@Niemand2, groot verdriet hier maar jij vrolijkt mij helemaal op! Zou morgen naar een festival gaan blijk ik niet binnen te mogen met medicatie en zonder medicatie word het risico te groot. Zusje teleurgesteld, ik voel me schuldig en verdrietig. Gelukkig is er dan het forum:). P.s. zullen we ruilen van naam? Jij bent eerder geboren .



@Droomz, wel goed dat je het van jezelf weet. Dat kan ik waarderen:)
Droomz: Jij weet het van jezelf en je bent daarin heel eerlijk.

Tuurlijk, soms vind ik het ook heel moeilijk om te beginnen of heb ik gewoon wat minder tijd, maar het lukt me altijd wel.



Niemand: Haha, dat probeer ik ook echt te doen. Oh das balen zeg! Niet leuk dat je niet mag komen..
Alle reacties Link kopieren
Ow Nicolientje ik moest hardop lachen om jouw reactie om 'niemand'. Wat rot dat mensen ook niet eens de moeite nemen om te reageren op een brief die ze krijgen. Hoeveel penvriendinnen heb jij nu dan? Ik had vroeger altijd de 'Penny' (paardenblad voor jonge meisjes) en daar stonden altijd veel oproepjes in. Ik ging dan altijd brieven schrijven maar verstuurde ze niet, was bang dat ze het niet leuk genoeg vonden of ik vond mijn verhaal gek hahaha.



Neferisis, Tuurlijk ik heb al lang weer op de knop gedrukt! Ik bedacht me dat de 3 kaartjes die ik nu nog onderweg heb er best nog een tijd over gaan doen (Ukraine, USA en Rusland allemaal 4 dagen onderweg). Dus dat ik dan ook heel lang moet wachten voor ik weer kan versturen. Dus heb net 3 kaartjes uit de landenpot getrokken: Duitsland, Nederland en Belarus allemaal redelijk tot snelle landen. Zijn ook 3 profielen die weinig eisen hebben dus kan lekker me gang gaan. Morgen eens kijken wat ik op de post ga doen.



Ik ga nu maar me bedje opzoeken en bedenken wat ik in de kaartjes ga schrijven. Morgen weer een drukke dag, ik ga een modeshow lopen met mijn dochter. Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
@peacy, nog vergeten te zeggen. In begin rustig met 15 mensen tegelijk gaan schrijven. 75% valt sowieso af. Van de 'eerste lichting' is dadelijk geen een over (tijdelijk, een is 6 maanden op wereldreis) van de 4 waar ik mee begon. Lichting 2: nog 1 over van de drie. Lichting 3: begonnen met 9 nog 2 over....... (waaronder jij). En nu wacht ik op 2 nieuwe die mij een brief 'zouden' sturen nu.

In totaal begonnen met 16 waarvan er nu nog 3 over zijn (misschien 4, die wereldreizigster).



@missmoana, ik zou er nu 16 kunnen hebben maar het zijn er 3 (of 4, zie hierboven of 5/6 maar ik wacht nog hè). Nee, ik stuur de eerste keer ook soms een kaart mee maar mensen reageren gewoon niet of 1/2 keer. En die nu is afgehaakt is nog een verhaal apart. Wat jammer dat je nooit hebt gereageerd op mijn oproepje in de Penny;). Helaas is daar ook geen penvriendin meer van over en ik schrijf zo graag! Fijn dat je zo hebt kunnen lachen om mijn 'Niemand' reactie. Doet me goed;). Slaap lekker en heel erg veel plezier morgen. Laat je ons hier weten hoe het is gegaan?
Nicolientje: Vind je het heel erg, dat ik die moeite eigenlijk niet wil doen , van een paar vind ik het jammer, heb er nu maar een mailtje uitgedaan of er nog gereageerd gaat worden.

Zo ja, dan heb ik er met jou 4. Anders 2.



Missmoana, das jammer zeg, maar snap het ook wel. Voel me af en toe ook wel van, wat zullen ze nou weer van me denken :S
Alle reacties Link kopieren
Peacy, ik snap heel goed dat je die tijd/moeite/kosten er niet aan wil spenderen. Als ik dit eerder had geweten had ik het denk ik ook niet gedaan hoor. Dat er zoveel mensen afhaken, om te huilen, had ik niet verwacht. Ik ben wel benieuwd met wie jij schrijft, of het dezelfde zijn als met wie ik (niet meer) schrijf in laatste lichting. Oh, 2 is ook leuk hoor. 4 is natuurlijk leuker vind ik. En ik denk helemaal niets van je. Iedereen word geacepteerd en gerespecteerd zolang je op die manier ook met mij om gaat:). Alles draait uiteindelijk om acceptatie en respecteren van mensen denk ik...
Haha, ik denk wel dat er een paar zijn waar jij (mee hebt/of mee schreef).

Klopt, ik accepteer en respecteer jou zoals je bent, juist dat maakt het zo leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ja precies, dat maakt het leuk. Al die verschillende mensen. Ik zet hier wel voorletter neer. Die kan ik zo weg halen.



En weer weg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven