Zijn er hier ook christenen?

15-07-2012 20:12 1560 berichten
Nou ja wat de topictitel al zegt, zijn er ook christenen op dit forum?

Ik wel n elk geval
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelize schreef op 15 juli 2012 @ 22:05:

[...]





En welk bewijzen zijn er dan voor het bestaan van God? En door welk bewijs zou jij wel overtuigd zijn dat de evolutietheorie bestaat?Je hebt genoeg bewijs, je hebt een hele schepping om je heen wat trouwens genoeg is en daarom heeft niemand een excuus om God te ontkennen want iedereen kan het weten. Mensen hebben ervoor gekozen om God niet te erkennen, de waarheid in ongerechtigheid onder te houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamajs schreef op 15 juli 2012 @ 22:09:

[...]





Weet ik, maar ik vind het wel eens vervelend, ik haal mijn geestelijk voeding voornamelijk uit zang en aanbidding.Let dan daar op, en niet op anderen. Of kijk eens in een andere gemeente
quote:rozenstruikje schreef op 15 juli 2012 @ 22:08:

[...]





Nee hoor, gewoon een heel aards, voetjes op de grond, normale term. Tenzij je moeite hebt met respect, dan wordt het beladen.

Ik heb geen enkel respect voor welke aktie dan ook die anderen schade berokkend. Maar wanneer dat uit naam van een religie gebeurd, dan zou ik daar opeens respect voor moeten hebben.



Echt niet. Dan maar respectloos.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 15 juli 2012 @ 22:09:

[...]





Eens. Vaak gezien inderdaad.Niet meer of minder dan bij ongelovigen. MAAR ik geef toe dat de tegenstelling dan heel hypocriet overkomt (en is) en dat het meer opvalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:amand1969 schreef op 15 juli 2012 @ 22:11:

[...]



Ik heb geen enkel respect voor welke aktie dan ook die anderen schade berokkend. Maar wanneer dat uit naam van een religie gebeurd, dan zou ik daar opeens respect voor moeten hebben.



Echt niet. Dan maar respectloos.Nee hoor, dat hoeft niet. Want alles wat schade berokkend uit naam van religie heeft niets met God te maken. Het staat er los van. En niets wat een ander kwaad doet hoef je respect voor te hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozenstruikje schreef op 15 juli 2012 @ 22:10:

[...]





Kijk, christen of geen christen, bekijk de daden van mensen en doe inderdaad wat past. Deze man is hypocriet, ongeacht titeltje.Het is inderdaad hypocriet maar het is geen reden om niet te geloven, Jezus moet het fundament zijn en niet iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozenstruikje schreef op 15 juli 2012 @ 22:05:

[...]





Je nick past er mooi bij. De wetten van Mozes zijn allemaal vervangen in het nieuwe testament. Het oude testament was een schaduw voor de komst van Jezus. Heel ingewikkeld zo uit te leggen, echter zijn die wetten dus niet meer van toepassing.



Behalve eentje...



Heb God lief boven alles en gelijk daar aan, uw naaste als u zelf.Ja, dat weet ik... Maar dan kun je sowieso toch nooit de hele Bijbel letterlijk nemen?
Alle reacties Link kopieren
quote:tuinkruid schreef op 15 juli 2012 @ 22:10:

[...]





Je hebt genoeg bewijs, je hebt een hele schepping om je heen wat trouwens genoeg is en daarom heeft niemand een excuus om God te ontkennen want iedereen kan het weten. Mensen hebben ervoor gekozen om God niet te erkennen, de waarheid in ongerechtigheid onder te houden.Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik geloofde vroeger pertinent niet. En ik zag ook niets aan de schepping. Tenminste, niet iets uit Gods naam, want ik geloofde niet. Dat heeft God zelf gedaan bij mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:schaduwlicht schreef op 15 juli 2012 @ 22:14:

[...]





Ja, dat weet ik... Maar dan kun je sowieso toch nooit de hele Bijbel letterlijk nemen?Jawel, maar alleen als je het hele verhaal in acht neemt. Als je met deeltjes op de loop gaat dan ga je de mist in. En dat is meteen waar het vaak fout is gegaan bij kerken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mirjam762 schreef op 15 juli 2012 @ 22:10:

[...]





Adam en Eva hebben nog meer kinderen gekregen. Nu zou het inderdaad incest heten, toen was dat de manier om de aarde te bevolken.Nou ja, ik geloof dat dus niet. Ik geloof dat het scheppingsverhaal symbolisch is en dat het volk van god geschapen is in het scheppingsverhaal. En dat er dus al andere volkeren waren.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:rozenstruikje schreef op 15 juli 2012 @ 22:11:

[...]





Let dan daar op, en niet op anderen. Of kijk eens in een andere gemeente



We komen uit een evangelie gemeente waar we ons vanwege allerlei dingen nooit thuis hebben gevoeld en zijn toen, ook vanwege de kinderen naar deze gemeente gegaan, en we zitten er net twee jaar, de kids zitten helemaal op hun plek, de preken zijn goed, alleen de muziek af en toe hè.



Maaaaarn geloof is iets wat je niet alleen op zondag doet, ik haal mijn geestelijke voeding ook wel gewoon uit opwekking, praise etc
Ik wil het nog wel sterker stellen: 'respect' is de schaamlap waarachter je je kunt verschuilen wanneer je niet moedig genoeg bent om je vóór jezelf en tégen een ander uit te spreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 15 juli 2012 @ 22:15:

[...]





Nou ja, ik geloof dat dus niet. Ik geloof dat het scheppingsverhaal symbolisch is en dat het volk van god geschapen is in het scheppingsverhaal. En dat er dus al andere volkeren waren.Dat is toch ok? Hoe kan ik iets af doen aan wat jij gelooft?
Alle reacties Link kopieren
quote:tuinkruid schreef op 15 juli 2012 @ 22:13:

[...]





Het is inderdaad hypocriet maar het is geen reden om niet te geloven, Jezus moet het fundament zijn en niet iemand anders.Dat is niet wat ik zeg, het is voor mij 1 van de redenen om het op een andere manier te doen. Ik ben veel meer bezig met het geloof en wat het met mij doet als ik bijvoorbeeld in mijn eentje in de natuur ben.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:amand1969 schreef op 15 juli 2012 @ 22:15:

Ik wil het nog wel sterker stellen: 'respect' is de schaamlap waarachter je je kunt verschuilen wanneer je niet moedig genoeg bent om je vóór je eigen en tégen die van een ander uit te spreken.



Daar ben ik het stiekem wel mee eens.

Ik spreek over een basis respect voor mensen. Wat een ander doet staat daar los van.
Pfff wat een enthousiaste reacties. Over alles valt wel iets te zeuren op dit forum
quote:amand1969 schreef op 15 juli 2012 @ 22:15:

Ik wil het nog wel sterker stellen: 'respect' is de schaamlap waarachter je je kunt verschuilen wanneer je niet moedig genoeg bent om je vóór je eigen en tégen die van een ander uit te spreken.Dan heb je het verkeerd begrepen, want respect heeft niets met moed te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamajs schreef op 15 juli 2012 @ 22:15:

[...]





We komen uit een evangelie gemeente waar we ons vanwege allerlei dingen nooit thuis hebben gevoeld en zijn toen, ook vanwege de kinderen naar deze gemeente gegaan, en we zitten er net twee jaar, de kids zitten helemaal op hun plek, de preken zijn goed, alleen de muziek af en toe hè.



Maaaaarn geloof is iets wat je niet alleen op zondag doet, ik haal mijn geestelijke voeding ook wel gewoon uit opwekking, praise etcIk heb de perfecte gemeente ook nog niet gevonden, maar die is er niet denk ik. Daarnaast gaat het er niet alleen om wat je kunt halen, maar ook kunt brengen. En geestelijke voeding kan je natuurlijk ook uit gebed halen, de bijbel etc.
quote:Cateautje schreef op 15 juli 2012 @ 22:18:

[...]



Dan heb je het verkeerd begrepen, want respect heeft niets met moed te maken.Ik heb niets verkeerd begrepen. Wat ik zei is gewoon mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 15 juli 2012 @ 22:18:

[...]



Dan heb je het verkeerd begrepen, want respect heeft niets met moed te maken.Er zit wel een kern van waarheid wat hij daar schrijft, onder de noemer respect. Echter is dat niet het echte respect.
quote:amand1969 schreef op 15 juli 2012 @ 22:15:

Ik wil het nog wel sterker stellen: 'respect' is de schaamlap waarachter je je kunt verschuilen wanneer je niet moedig genoeg bent om je vóór je eigen en tégen die ander uit te spreken.Ben ik het niet mee eens, je kunt het eens of niet eens zijn met andere mensen maar het gaat op de manier waarop je je mening uit tegenover iemand waar je het niet mee eens bent, dat kan op een manier waarbij je de ander en zijn keuze kapot maakt of op een manier die de ander in zijn waarde laat
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 15 juli 2012 @ 21:43:

[...]





want? waarom is dat belangrijk?Straks ben je voor eeuwig samen.
quote:amand1969 schreef op 15 juli 2012 @ 22:20:

[...]



Ik heb niets verkeerd begrepen. Wat ik zei is gewoon mijn mening.Je stelde net dat je geen schade aan mensen wenst te berokkenen, dat is de essentie van respect en dat heb jij dan dus ook. Dat heeft niets te maken met het lef hebben al dan niet je scheur open te trekken.
quote:rozenstruikje schreef op 15 juli 2012 @ 22:20:

[...]





Er zit wel een kern van waarheid wat hij daar schrijft, onder de noemer respect. Echter is dat niet het echte respect.Dat heeft niets met respect te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozenstruikje schreef op 15 juli 2012 @ 22:20:

[...]





Er zit wel een kern van waarheid wat hij daar schrijft, onder de noemer respect. Echter is dat niet het echte respect.Eens dat is in mijn ogen disrespect geuit in sociaal wenselijk gedrag.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven