Grote twijfel

27-05-2016 20:36 63 berichten
Toen ik het tegen kwam op internet werd ik enthousiast, het Keltfest, een groot Keltisch festival in de Biesbosch.

Nou was ik van plan om morgen te gaan, maar die depressie van mij is nog lang niet voorbij en nu twijfel ik of ik het wel naar m'n zin zal hebben.

Ik heb verschillende mensen gevraagd of ze zin hebben om mee te gaan, maar niemand kon of had daar zin in en mijn zoon ligt met griep onder de wol.

Het is maar één keer per jaar en gemist is gemist, maar toch vraag ik me af of het voor mij wel de moeite waard is om te gaan.

Het is een groot festival, er komen duizenden mensen op af.

Ik weet niet wat ik met dit topic wil, misschien wel een schop onder mijn kont of iets. In ieder geval, nu het erop aan komt heb ik de neiging om me er uit terug te trekken. Wat te doen?
quote:Tobbert schreef op 27 mei 2016 @ 21:12:

[...]



Snap ik. Ik ga ook wel eens alleen ergens heen, en moet mezelf ook vaak schoppen. Maar meestal ben uiteindelijk wel heel blij dat ik het gedaan heb. En, hou ik mezelf altijd voor, als het niet is, ga ik lekker naar huis.



Geen echte tips dus (behalve jezelf een schop onder je kont geven), maar de ervaring dat het heel leuk kan zijn. Zelfs als je depressief bent.



Je kunt er trouwens nog één nachtje over slapen. Je hoeft nu geen besluit te nemen Het alleen gaan is niet eens een groot punt, maar het gaan op zich. Ik zit al zo lang thuis, het lijkt wel alsof ik een soort van geconditioneerd begin te raken en niets anders meer kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 27 mei 2016 @ 21:09:

[...]



Dit is het: http://keltfest.nl/



O leuk. Daar gaat mijn neef vast heen. Grote man met zwart haar en een bril. Nou ja, er zijn genoeg leuke mensen en dingen om te zien en doen. Ik denk dat alleen als een grote menigte je benauwt, dat je het niet moet doen. Maar zo te horen wil je best, maar is het even doorpakken. Ik kan mezelf soms wel dwingen om iets te doen, dan zeg ik, ja eh! tis voor je eigen bestwil! En mijn mailvriendin moedigt me altijd aan ( ).



Heb je iemand waar je mee mailt ofzo of op facebook? Misschien kan die je de ochtend even bellen/mailen/appen ofzo, om je veel plezier te wensen. Geeft toch een beetje een stok achter de deur.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:Sapsorrow schreef op 27 mei 2016 @ 21:19:

[...]





O leuk. Daar gaat mijn neef vast heen. Grote man met zwart haar en een bril. Nou ja, er zijn genoeg leuke mensen en dingen om te zien en doen. Ik denk dat alleen als een grote menigte je benauwt, dat je het niet moet doen. Maar zo te horen wil je best, maar is het even doorpakken. Ik kan mezelf soms wel dwingen om iets te doen, dan zeg ik, ja eh! tis voor je eigen bestwil! En mijn mailvriendin moedigt me altijd aan ( ).



Heb je iemand waar je mee mailt ofzo of op facebook? Misschien kan die je de ochtend even bellen/mailen/appen ofzo, om je veel plezier te wensen. Geeft toch een beetje een stok achter de deur.

nee, grote menigten doen me niet zoveel, als ik maar niet in het midden sta.



Ja, ik heb wel iemand die me een schop onder de kont kan geven morgen. Dat is een goede tip.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 27 mei 2016 @ 21:17:

[...]



Het alleen gaan is niet eens een groot punt, maar het gaan op zich. Ik zit al zo lang thuis, het lijkt wel alsof ik een soort van geconditioneerd begin te raken en niets anders meer kan.

Wat rot dat je je zo begint te voelen :( Ik denk dat je dat gevoel kunt ombuigen, door 'gewoon' dingen te gaan doen. Misschien met babystapjes (kleine uitjes - ijsje halen in de stad ofzo) of misschien in het diepe springen (morgen naar keltfest). Uiteindelijk is het waarschijnlijk een gedachte of gevoel, dat je niet anders kunt, maar het is echt niet zo. Maar ik weet hoe moeilijk het is om dat zelf te zien/voelen als je depressief bent. En het is véél makkelijker voor mij om het zo op te schrijven, dan voor jou om het uit te voeren, dat weet ik.



Alleen jij kunt aanvoelen of het een goed idee is om morgen naar keltfest te gaan. Vanavond heb je misschien zin, morgen gaat het misschien totaal niet. Of omgekeerd. Ik zou morgenochtend bij een goede kop koffie gewoon eens nadenken wat je die dag gaat doen.
quote:Tobbert schreef op 27 mei 2016 @ 21:27:

[...]



Wat rot dat je je zo begint te voelen :( Ik denk dat je dat gevoel kunt ombuigen, door 'gewoon' dingen te gaan doen. Misschien met babystapjes (kleine uitjes - ijsje halen in de stad ofzo) of misschien in het diepe springen (morgen naar keltfest). Uiteindelijk is het waarschijnlijk een gedachte of gevoel, dat je niet anders kunt, maar het is echt niet zo. Maar ik weet hoe moeilijk het is om dat zelf te zien/voelen als je depressief bent. En het is véél makkelijker voor mij om het zo op te schrijven, dan voor jou om het uit te voeren, dat weet ik.



Alleen jij kunt aanvoelen of het een goed idee is om morgen naar keltfest te gaan. Vanavond heb je misschien zin, morgen gaat het misschien totaal niet. Of omgekeerd. Ik zou morgenochtend bij een goede kop koffie gewoon eens nadenken wat je die dag gaat doen.Ik bedenk het bijna elke dag, maar er komt nooit iets van en dit festival is groot, heel leuk en ik vrees dat ik grote spijt krijg als ik niet ben gegaan, maar morgen de moed niet kan vinden om het huis te verlaten.
Alle reacties Link kopieren
Leg dan vanavond je spullen alvast klaar (kleren, tas, etc.). Dan maak je vast een beginnetje met gaan. En dan probeer ik je morgenochtend aan te komen moedigen om te gaan, is dat een idee?
Dat is een heel goed en lief idee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 27 mei 2016 @ 21:12:

Zou kunnen inderdaad. Ik heb op dit moment het gevoel alsof Dordrecht aan de andere kant van het land ligt, terwijl het maar een kwartiertje met de trein is.



Neem ook eens de optie in overweging om met de waterbus te gaan, of eventueel zelfs met de watertaxi.

Snel een voordelig.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 27 mei 2016 @ 21:56:

[...]





Neem ook eens de optie in overweging om met de waterbus te gaan, of eventueel zelfs met de watertaxi.

Snel een voordelig.Dat doe ik normaal gesproken, maar iki heb een bus nodig vanaf centraal station, dus ik moet met de trein.
Alle reacties Link kopieren
Wie vraagt nu ook de dag voordien om ergens naar toe te gaan? Veel mensen weten zoiets graag vooraf (ik iig). Tenzij dat in jouw groep de gewoonte is natuurlijk.



Ga gewoon! En als het tegenvalt, ga je gewoon naar huis. Maar dan heb je het iig geprobeerd! Valt t mee, des te beter!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
quote:Finjie schreef op 27 mei 2016 @ 22:01:

Wie vraagt nu ook de dag voordien om ergens naar toe te gaan? Veel mensen weten zoiets graag vooraf (ik iig). Tenzij dat in jouw groep de gewoonte is natuurlijk.



Ga gewoon! En als het tegenvalt, ga je gewoon naar huis. Maar dan heb je het iig geprobeerd!Je doet een aanname.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 27 mei 2016 @ 22:03:

[...]



Je doet een aanname.Mijn excuses had het zo begrepen idd.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tobbert schreef op 27 mei 2016 @ 21:12:

[...]



Snap ik. Ik ga ook wel eens alleen ergens heen, en moet mezelf ook vaak schoppen. Maar meestal ben uiteindelijk wel heel blij dat ik het gedaan heb. En, hou ik mezelf altijd voor, als het niet is, ga ik lekker naar huis.



Geen echte tips dus (behalve jezelf een schop onder je kont geven), maar de ervaring dat het heel leuk kan zijn. Zelfs als je depressief bent.



Je kunt er trouwens nog één nachtje over slapen. Je hoeft nu geen besluit te nemen Schoppen, ja dat woord gebruik ik zelf ook vaak als ik mezelf in beweging moet dwingen. Ik weet nog steeds niet hoe je dat nou het beste doet. Al lukt het meestal wel als het echt 'moet'.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Gaan echt gaan! En als je je na een uurtje niet zo goed voelt, of de draai niet vindt. Dan ga je lekker naar huis. Echt, 90% van de niet-depressieve mensen zou niet eens alleen naar een festival durven gaan . En bij jou komt het uberhaupt in je hoofd op. Fantastisch!

Als ik op tijd wakker ben kom ik je ook aanmoedigen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, Cateautje!



Ik hoop dat je lekker hebt geslapen. Het zonnetje schijnt, dus het is mooi weer voor een treinreisje en een dagje uit. Lekker ontbijten en koffie drinken en daarna op pad, zou ik dus zeggen



Ik ga zo boodschappen halen, maar daarna kom ik nog even kijken hoe 't gaat.



Oh, en die suggestie van de waterbus vond ik een goede. Heen is geen optie, begrijp ik, dus terug waarschijnlijk ook niet. Maar misschien een ander tripje, binnenkort?
Goedemorgen Tobbert!



Ja, het is en blijft mooi weer, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb inderdaad lekker geslapen, ik hoop jij ook.

Ja? Zal ik het doen? Het begint al om tien uur, maar duurt ook tot tien uur vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Gaan: mannen in een ruitjes rok die grote palen smijten wat wil je nog meer?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 28 mei 2016 @ 09:07:

Gaan: mannen in een ruitjes rok die grote palen smijten wat wil je nog meer? Het schijnt dat ze woepsie alles laten zien als de wind de kilt te pakken krijgt. Daar ben ik dan wel weer nieuwsgierig naar.
Alle reacties Link kopieren
Haha, mannen in kilts... Ik zeg: gaan! (En dan hoop ik voor je dat het leuke mannen in kilt zijn.) Ik denk niet dat je er al om tien uur hoeft te zijn, meestal moet het rustig op gang komen, toch? Maar ik zou ook niet te laat gaan. Als er een programma is, kijk daar dan even op of er iets is dat je graag wilt zien of doen. Dan weet je ook of je nu moet gaan rennen of rustig aan richting CS kunt scharrelen (en eventueel die trap op kunt klauteren).



Ik heb redelijk geslapen, en ga zo ook op pad. Nu echt
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel vreemd dat men dit tegelijk met Dord in Stoom organiseert, een manifestatie die op zichzelf al voldoende publiek trekt om Dordrecht volledig te verstoppen.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 28 mei 2016 @ 10:10:

Ik vind het wel vreemd dat men dit tegelijk met Dord in Stoom organiseert, een manifestatie die op zichzelf al voldoende publiek trekt om Dordrecht volledig te verstoppen.Die twee evenementen trekken heel ander publiek, dus dat zit elkaar niet in de weg.
Er is code geel afgegeven door het KNMI, dat wordt nog wat.
Alle reacties Link kopieren
Ondanks code geel gewoon gaan hoor Cateautje! Hoe langer je thuis blijft zitten, hoe groter/moeilijker de stap wordt om weer naar buiten te gaan om iets te doen. En ook al ga je maar een kwartiertje naar binnen en vind je het niet zo leuk als gehoopt, je bent wél geweest. Dat gaat vanavond toch beter voelen dan wanneer je niet geweest bent?
Is waar Lush. Ik wil er geen spijt van krijgen dat ik niet ben geweest.

Heb ondertussen mijn kleren gestreken en ga zo douchen en dan ga ik maar eens.

Mocht het me niet bevallen, er is ook een groot stoomfestival in Dordrecht, dus daar kan ik dan ook nog even naartoe. Maar ik heb zo'n idee dat ik het wel leuk zal vinden, het Keltische heeft me altijd al getrokken.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier, Cateautje! Als het echt niet gaat, ga je gewoon weer weg. Dat is dan wel het voordeel als je alleen bent. Dat je niet moet blijven voor de ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven