Kan ik het maken om af te zeggen?

21-08-2015 07:18 320 berichten
Alle reacties Link kopieren
bericht verwijderd
daantje24 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 16:21
98.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beter 1 buffel op de boot dan 10 krabben aan je kont
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:daantje24 schreef op 21 augustus 2015 @ 16:42:

Overigens ben ik zojuist teruggekomen van werk, en ik heb niet afgezegd. Dit houdt in dat ik morgen dus gewoon ga, want het alternatief zou zijn om mijzelf wel aan te melden, om vervolgens doodleuk ''niet op te komen dagen''Ik geloof dat ik deze niet helemaal vat
You don't have to fit into the format
quote:Lotte35 schreef op 21 augustus 2015 @ 17:15:

[...]



Ik geloof dat ik deze niet helemaal vat Morgen is geen werkdag dus kan ze niet afzeggen.
quote:Jeweethetniet schreef op 21 augustus 2015 @ 16:19:



Maar het verbaast me wel ontzettend dat bijna iedereen op dit topic erg kortzichtig denkt, .Ken je die van die spookrijder?
Alle reacties Link kopieren
Aha!
lotte35 wijzigde dit bericht op 21-08-2015 17:32
Reden: Ik denk dat het kwartje is gevallen.
% gewijzigd
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Dus je was eerst te schijterig om nee te zeggen en nu te schijterig om af te zeggen? Nou have fun op het feestje dan maar.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar Sail gaan. Personeelsuitjes doen niet zoveel carrièrewijs gezien en aangezien je toch alleen luncht, valt er maandag ook weinig voor je na te praten over het geweldige personeelsuitje.



Het valt trouwens allemaal heel erg mee wat er allemaal besproken wordt tijdens referentiechecks, laat je niet gek maken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:daantje24 schreef op 21 augustus 2015 @ 16:42:

Dit houdt in dat ik morgen dus gewoon ga

Rijst bij mij de vraag:



WAAROM?!
You don't have to fit into the format
quote:Crique schreef op 21 augustus 2015 @ 16:43:

[...]





En zo verbaas ik me over het slaafse conformisme dat bij sommige mensen voor goed werknemerschap doorgaat. Alsof bedrijven zitten te wachten op angsthazen die bereid zijn om zichzelf in de meest onaangename bochten te wringen om maar geen slechte indruk achter te laten op iedere lul de manager.

Niet nodig en ook bijzonder onprofessioneel. Je neemt iemand aan om wat hij voor het bedrijf kan betekenen, niet om zijn talent om te pleasen. Het is absoluut niet nodig om door iedere hoepel die je werkgever je voorhoudt te springen.Als dit de woorden zijn die in jou opkomen naar aanleiding van het zelf maken van een afspraak met mensen van het werk, dan staat dit topic op Psyche inderdaad wel goed.
quote:Sidroht schreef op 21 augustus 2015 @ 17:28:

[...]



Ken je die van die spookrijder?Ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 21 augustus 2015 @ 17:32:

Personeelsuitjes doen niet zoveel carrièrewijs gezien

Zal ik je eens wat vertellen?

Nee?

Nou, ik doe het toch.



Ik ga nooit mee met personeelsuitjes.

Daar heb ik mijn redenen voor. Inmiddels weten mijn collega's en leidinggevende die redenen, maar nog niet eens zo lang.

Ik ben zo'n beetje de enige die nooit meegaat.

Toch werk ik er al het langste van iedereen.

Ik heb al zo veel mensen ontslagen zien worden, maar ík zit er nog.



Als je goed functioneert, maakt het geen reet uit of je wel of niet meegaat naar een etentje.
You don't have to fit into the format
quote:daantje24 schreef op 21 augustus 2015 @ 16:42:

Mijn hemel, wat is hier gebeurd zeg!



Overigens ben ik zojuist teruggekomen van werk, en ik heb niet afgezegd. Dit houdt in dat ik morgen dus gewoon ga, want het alternatief zou zijn om mijzelf wel aan te melden, om vervolgens doodleuk ''niet op te komen dagen''..



Ergens hier las ik een post die natuurlijk wel hout snijdt: Het ligt natuurlijk wel voor een (groot) deel aan mij dat ik niet echt bij de groep hoor, omdat ik zelf ook nooit mee ben gegaan. Niet met het vorige personeelsuitje, maar ook nooit met collega's die ''nog wat gingen drinken''..



Neemt niet weg dat ik altijd een beetje een buitenbeentje zal blijven in dit team, omdat er gewoon veel mannen bij zitten die bovendien een stuk ouder zijn dan ik, dus ik zit sowieso in een hele andere levensfase...



Voor mijn toekomst zal het niet zo veel uitmaken. De afdelingsmanager gaat zelf niet eens mee, en er zijn verder ook helemaal geen leidinggevenden ofzo bij.Ik wens je morgen toch een leuke avond en ik hoop dat er een moment komt waarop je denkt "zie je, was het toch ergens goed voor".
Alle reacties Link kopieren
Juist. En als je toch al niet lekker ligt in de groep en alleen luncht, maakt het al helemaal niks meer uit.
.
quote:Lotte35 schreef op 21 augustus 2015 @ 17:38:

[...]



Als je goed functioneert, maakt het geen reet uit of je wel of niet meegaat naar een etentje.Daar ben ik het helemaal mee eens.
quote:Jeweethetniet schreef op 21 augustus 2015 @ 17:36:

[...]





Als dit de woorden zijn die in jou opkomen naar aanleiding van het zelf maken van een afspraak met mensen van het werk, dan staat dit topic op Psyche inderdaad wel goed.Dit zijn de woorden die bij me opkomen naar aanleiding van jouw visie op goed werknemerschap. Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jeweethetniet schreef op 21 augustus 2015 @ 17:40:

[...]





Ik wens je morgen toch een leuke avond en ik hoop dat er een moment komt waarop je denkt "zie je, was het toch ergens goed voor".Ach welnee, je wil gewoon gelijk krijgen. Wat een extreem badinerende post trouwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 21 augustus 2015 @ 08:43:

[...]





Eer?Ja, ik zou me niet laten kennen.
Alle reacties Link kopieren
quote:daantje24 schreef op 21 augustus 2015 @ 16:42:

Mijn hemel, wat is hier gebeurd zeg!Ja, wij hebben ons kostelijk vermaakt hoor, terwijl jij niet aan het socializen* was met je bijna-ex-collega's waar je morgenavond zo gezellig mee gaat dineren



*Vreselijk woord, maar voor één keer mag ik het van mezelf gebruiken.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
in ons bedrijf zijn er een paar mensen die altijd met alle uitjes meegaan, en een paar mensen die werkelijk nooit meegaan. De meesten zitten er ergens tussenin. En bij ieder uitje zijn er mensen die - soms op het laatste moment - afzeggen, als je in de organisatie zit weet je dat vooraf, daar moet je je niet aan ergeren.

En al die mensen hebben hun eigen redenen, en bij ons vindt iedereen alle varianten prima. Het al dan niet aanwezig zijn op uitjes correleert in mijn ervaring helemaal niet met goed werknemerschap of collegialiteit. Dat kan in andere bedrijven heel anders zijn natuurlijk, en wellicht denken ook niet al mijn collega's er zo over, maar in het algemeen is dat wel hoe er gedacht wordt. Leven en laten leven.

Niet komen opdagen, of structureel op het allerlaatste moment afzeggen, dat wordt natuurlijk nergens op prijs gesteld. Maar als bij ons iemand netjes afzegt en checkt of zijn aanwezigheid geen financiële gevolgen heeft, zal geen enkele collega daar iets van vinden.
quote:spuit_111 schreef op 21 augustus 2015 @ 17:53:

[...]





Ach welnee, je wil gewoon gelijk krijgen. Wat een extreem badinerende post trouwens.Dat geldt voor vrijwel al haar posts in dit topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lilla schreef op 21 augustus 2015 @ 18:05:

in ons bedrijf zijn er een paar mensen die altijd met alle uitjes meegaan, en een paar mensen die werkelijk nooit meegaan. De meesten zitten er ergens tussenin. En bij ieder uitje zijn er mensen die - soms op het laatste moment - afzeggen, als je in de organisatie zit weet je dat vooraf, daar moet je je niet aan ergeren.

En al die mensen hebben hun eigen redenen, en bij ons vindt iedereen alle varianten prima. Het al dan niet aanwezig zijn op uitjes correleert in mijn ervaring helemaal niet met goed werknemerschap of collegialiteit. Dat kan in andere bedrijven heel anders zijn natuurlijk, en wellicht denken ook niet al mijn collega's er zo over, maar in het algemeen is dat wel hoe er gedacht wordt. Leven en laten leven.

Niet komen opdagen, of structureel op het allerlaatste moment afzeggen, dat wordt natuurlijk nergens op prijs gesteld. Maar als bij ons iemand netjes afzegt en checkt of zijn aanwezigheid geen financiële gevolgen heeft, zal geen enkele collega daar iets van vinden.





Dit. Niks meer en niks minder.



Wat een heisa wordt hier gemaakt zeg. Het gaat hier ook nog eens om een informeel personeelsetentje van een tijdelijk baantje. Who cares of TO erbij is.
.
quote:spuit_111 schreef op 21 augustus 2015 @ 17:53:

[...]



Ach welnee, je wil gewoon gelijk krijgen. Wat een extreem badinerende post trouwens.Het was een gemeende post. Jouw interpretatie daarvan spreekt boekdelen.
quote:Sidroht schreef op 21 augustus 2015 @ 18:07:

[...]



Dat geldt voor vrijwel al haar posts in dit topic.Ach, en jij moet je plasje er ook nog even overheen doen?
quote:Crique schreef op 21 augustus 2015 @ 17:50:

[...]

Dit zijn de woorden die bij me opkomen naar aanleiding van jouw visie op goed werknemerschap. Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Kamp Crique :-)
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven