natuurlijke anti-depressiva

13-08-2009 23:49 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, voor de draad ermee dames..

Ik twijfelde of dit bij gezondheid moest, maar toch maar bij Psyche.

Ik heb elk jaar vreselijke last van een winterdepressie.

(je zal denken tis nog zomer, maar kzie er alweer als een huis tegen aan.)

Mijn huisarts had dan al maar voorgesteld om in de winter AD te gaan slikken, maar dat weiger ik pertinent.

Ook heb ik geen zin om met lampen te gaan zitten kloten.

Ik heb wel eens St. Janskruid geslikt, maar gezien dit invloed kan hebben op je anticonceptie slik ik dit ook liever niet meer.

Ik zie op internet/ google door de bomen het bos niet meer, wat zijn goede natuurlijke antidepressiva? Het viva orakel weet hier vast een antwoord op!!!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 15 augustus 2009 @ 23:42:

[...]





Dat bedoel ik, kan het ook anders zeggen: als je echt diep diep diep depressief bent helpt een rondje rennen ook niet.



Precies. En dan is dat rondje rennen zelfs een slecht idee. Als je zo uitgeput en doorgedraaid bent moet je je lichaam niet nog een optater geven.



Als preventie geloof ik zeker in bewegen

(herinnert zich al weer ruim een week niet in het zwembad te hebben gelegen(
Alle reacties Link kopieren
Gewoon sintjanskruid in de winter en neuken met condoom,ik slikte vorig jaar KIRA EXTRA FORTE,ook met sint jans kruid,hielp me erg goed.



en dan maar ff een rubbertje voor de zekerheid,hoop alleen dat je vriend dan niet depressief wordt
quote:hanZie schreef op 15 augustus 2009 @ 21:39:

[...]



Denk dat je dit stadium wel voorbij bent als je arts je AD voor wil schrijven.Dat begrijp ik ook wel. Ze vroeg om natuurlijke AD.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paque_in_Pink schreef op 14 augustus 2009 @ 22:37:

[...]



en dit heel vakkundig



Nee ik lees daar niet overheen. Ja, zou kunnen inderdaad. zocht meer naar vitaminen/ kruiden e.d.En op mijn chocolade tip lees je ook over heen athans geen reactie Nogmaals google op chocolade en depressie en ik doel nu niet op de hele dag chocolade eten, nee zo nu en dan een blokje pure donkere meer dan 70% chocolade.
Alle reacties Link kopieren
in verband met privacy verwijder ik zo af en toe wat oude berichten
Alle reacties Link kopieren
quote:Equus schreef op 15 augustus 2009 @ 22:32:

En inderdaad als je echt depressief bent geweest dan beweeg je voortaan wel hoor......



Waarmee ik niet wil zeggen dat TO geen depressieve gevoelens heeft, maar op een minder diep niveau (ja....is een aanname). Ik heb tot heel lang ook geen AD willen slikken en toen zat ik al diep, maar was wel aan het sporten, buiten bezig zijn, goed eten etc etc. waar ik totaal geen zin in had of energie voor, maar goed dat heb je in een depressie



Sluit me helemaal bij Fleurtje aan, wat een gelul! Dan weet je echt niet waar je het over hebt.....kan ik me zo kwaad over maken, dit soort loze kreten

ALs je echt een zware deoressie hebt, ben je echt niet bezig met gezond eten en " lekker" buiten bezig zijn/aan het sporten, djeez...
You don´t have to believe everything you think
Alle reacties Link kopieren
Een echte depressie dan zie je idd niets meer zitten, het maakt je geen bal meer uit of je nog wat moet eten drinken of hoe je er uit ziet, als je meer dan 2 maanden lang onafaangebroken depressief bent dus echt zoals ik al beschreef het licht niet meer ziet en het je niet kunt schelen of je je bed uit moet, dan pas is er sprake van een echte depressie !
Alle reacties Link kopieren
Interessante discussie is hier op gang gekomen.

Nee ik heb nog niet op elke posting gereageerd, maar ze zeker allemaal wel gelezen.

Fijne adviezen staan er tussen, waar ik zeker wat mee kan.



De conclusies zal ik maar laten voor wat ze zijn, ik denk dat een ieder prima voor zichzelf kan beslissen hoe erg zijn/ haar depressie is, dat hoeft een ander niet te doen.



Ik informeerde met opzet naar kruiden/ pillen omdat ik voor mezelf mijn winterdepressie niet zwaarder wil maken dan dat ie is. bij mij zit ie voor een groot deel tussen de oren namelijk.



Oh ja, de tip over chocola heb ik zeker wat aan!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Alle reacties Link kopieren
quote:MyosotisDiscolor schreef op 16 augustus 2009 @ 08:59:

Ik heb ook al jaren last van een winterdepressie. En dan niet een milde maar echt d r a m a. Althans zo voel ik het natuurlijk. Ik ga er in september al tegenop zien, zon eind oktober/november begint de ellende en dat houdt dan zeker aan tot maart. Bijna 6 maanden van het jaar dus waarin ik nergens zin in heb, me lamlendig voel. Constant moe, het liefst in mijn bed blijf liggen En tijdens de 'piek' of eigenlijk het dieptepunt dagen heb waarin ik er het liefst helemaal een eind aan zou maken. Ik vind het echt een ramp, bijna de helft van het jaar ben ik gewoon echt mezelf niet. Zolang ik aan het werk ben gaat het goed, maar thuis achter gesloten deuren stort ik in. Ik vind het ook altijd heel moeilijk om uit te leggen hoe ik me dan voel. Zeker op het moment dat ik me wel goed voel. En al helemaal aan mensen die nooit een depressie hebben gehad.

Vorig jaar naar de huisarts gegaan, voorheen nooit want ik wilde echt geen AD. En mijn huisarts raadde lichttherapie aan, of een vakantie naar de zon. Die lichttherapie bleek niet vergoed te worden door mijn verzekeringsmaatschappij en ging dus niet door. Ben toen in november begonnen met Sint Janskruid, en jemig wat een verschil was dat zeg. Na een week voelde ik me echt stukken beter, veel meer energie, opgewekter, alsof het zomer was zeg maar.

In Januari ben ik toen toch nog op vakantie gegaan naar de zon (vakantie kreeg ik cadeau) en daar ben ik dus gestopt met het Sint Janskruid. Het goede gevoel bleef, maar eigenwijs als ik ben heb ik het spul in de kast laten staan nadat ik terug was van vakantie. Ik weigerde pertinent te geloven dat ik dus echt niet normaal kon functioneren zonder een potje pillen van 8,-. Na een aantal weken was het effect van de zon wel weg en sloeg de depressie opnieuw toe tot het goede weer van de lente weer begon.



Binnenkort haal ik dus maar weer alvast een potje in huis. Jammer maar helaas blijk ik dus in de winter echt niet goed te functioneren en als een potje pillen me daar wel bij helpt dan moet dat maar. Ik ga er in ieder geval voor om deze winter eindelijk eens depressie-loos door te komen.



Overigens heb ik een koper-spiraaltje dus geen last van de wisselwerking met anti-conceptie.



kíjk jij snapt mij.

Ik heb vorig jaar ook een spiraal laten zetten, mede omdat ik st Janskruid wilde slikken, maar mijn lichaam pikte dit helaas niet. Heb er welgeteld 1 maand van mogen genieten. Vakantie naar de zon is hier financieël gezien ook geen optie.



Een lamp voor 150 euro? waar? want ik kon ze alleen boven de 200 euro vinden, en ik heb gewoon niet veel geld.



Het is dus ook niet alleen niet willen, maar ook een boel dingen niet kunnen.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Alle reacties Link kopieren
quote:muis30 schreef op 16 augustus 2009 @ 09:55:

[...]





Sluit me helemaal bij Fleurtje aan, wat een gelul! Dan weet je echt niet waar je het over hebt.....kan ik me zo kwaad over maken, dit soort loze kreten

ALs je echt een zware deoressie hebt, ben je echt niet bezig met gezond eten en " lekker" buiten bezig zijn/aan het sporten, djeez...



Ik heb het ook over preventie. Als je depressief bent geweest zoals TO alleen in de winter en nu weinig last hebt en dan zegt geen zin in bewegen te hebben, dan denk ik, kom op zeg! Dan begin je ermee zeker als je weet dat je last gaat krijgen.



quote:Ik heb tot heel lang ook geen AD willen slikken en toen zat ik al diep, maar was wel aan het sporten, buiten bezig zijn, goed eten etc etc. waar ik totaal geen zin in had of energie voor, maar goed dat heb je in een depressie



En hiermee doel ik op een commentaar van iemand die zegt dat je wel AD slikt als je je heel rot hebt gevoeld. Dat hoeft niet.



Ik ben met mijn depressie opgenomen geweest en heb in de eerste instantie geweigerd AD te slikken. Bij een zware depressie is het wel aan te raden, omdat je er anders moeilijk uitkomt, maar zo klinkt het bij TO niet.



Het bewegen (en dan begin je natuurlijk niet met zwaar sporten) , goed eten en therapie is ook nodig. AD word gezien hier als het enige middel omdat "men niet bezig is met bewegen, goed eten e.d. in een depressie". Nee dat klopt. Je wilt dat niet. Je hebt er de energie niet voor. Alleen al opstaan kost energie. Na het opstaan wil je alweer je bed in. En dan moet je je ook nog gaan aankleden. Dat lijkt als een onoverkomelijke berg. Maar als je opgenomen wordt, wordt je gedwongen tot die dingen. Het feit dat je er niet mee bezig bent, wil niet zeggen dat je het niet zou moeten doen. Je begint heel klein en breid het uit. En dan merk je dat het ietsje beter gaat. En dat is echt verschrikkelijk moeilijk.



En de meningen zijn verdeeld of je nu wel eerst AD moet slikken en "bij moet komen" of begint met AD en de andere zaken ook meteen. Of dat je geen AD slikt en het met therapie en bewegen doet. Tsja....



En ik heb het niet over lekker bezig zijn, want dat is het natuurlijk niet Muis.
Alle reacties Link kopieren
Paque en chocolade is ook nog lekker ook toch
Alle reacties Link kopieren
quote:girlxxx schreef op 16 augustus 2009 @ 11:08:

Paque en chocolade is ook nog lekker ook toch Nee het zal een vreselijke opgaaf zijn...
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:Equus schreef op 16 augustus 2009 @ 11:05:

[...]





Ik heb het ook over preventie. Als je depressief bent geweest zoals TO alleen in de winter en nu weinig last hebt en dan zegt geen zin in bewegen te hebben, dan denk ik, kom op zeg! Dan begin je ermee zeker als je weet dat je last gaat krijgen.





[...]





En hiermee doel ik op een commentaar van iemand die zegt dat je wel AD slikt als je je heel rot hebt gevoeld. Dat hoeft niet.



Ik ben met mijn depressie opgenomen geweest en heb in de eerste instantie geweigerd AD te slikken. Bij een zware depressie is het wel aan te raden, omdat je er anders moeilijk uitkomt, maar zo klinkt het bij TO niet.



Het bewegen (en dan begin je natuurlijk niet met zwaar sporten) , goed eten en therapie is ook nodig. AD word gezien hier als het enige middel omdat "men niet bezig is met bewegen, goed eten e.d. in een depressie". Nee dat klopt. Je wilt dat niet. Je hebt er de energie niet voor. Alleen al opstaan kost energie. Na het opstaan wil je alweer je bed in. En dan moet je je ook nog gaan aankleden. Dat lijkt als een onoverkomelijke berg. Maar als je opgenomen wordt, wordt je gedwongen tot die dingen. Het feit dat je er niet mee bezig bent, wil niet zeggen dat je het niet zou moeten doen. Je begint heel klein en breid het uit. En dan merk je dat het ietsje beter gaat. En dat is echt verschrikkelijk moeilijk.



En de meningen zijn verdeeld of je nu wel eerst AD moet slikken en "bij moet komen" of begint met AD en de andere zaken ook meteen. Of dat je geen AD slikt en het met therapie en bewegen doet. Tsja....



En ik heb het niet over lekker bezig zijn, want dat is het natuurlijk niet Muis.

Dan heb ik je verkeerd begrepen Equus......maar een vd moeilijkste dingen van een depressie hebben vind ik vaak de vooroordelen van anderen en alle "goedbedoelde" adviezen die juist helemaal niet werken. Alsof je echt moet bewijzen dat je ECHT niet meer kunt en zo diep zit dat bewegen/sporten er gewoon niet inzit....maar ik zie dat jij ook ervaringsdeskundige bent. Fijn dat jij er weer bovenop bent.
You don´t have to believe everything you think
Alle reacties Link kopieren
Ik schreef het ook wel heel fout op. Ik heb ook te lijden gehad van vooroordelen van mensen. Dat maakt het alleen maar moeilijker. Pas toen ik regelmatig flauw begon te vallen van vermoeidheid (al bij het opstaan was ik kápot) begon er iets te dagen bij die mensen.



Maar goed, ik zal proberen het wat beter te verwoorden, daar ben ik vaak wat onhandig in... en met een forum heb je dan een beetje een handicap.
Alle reacties Link kopieren
Paque, heb de mijne al een tijd, hier is ie voor 171 euro: GoLite
Known to cause insanity in laboratory mice
Ok... een biologische definitie van verslavend is dat iets verslavend is als het leidt tot een verhoging van de serotoninewerking in bepaalde delen van de hersenen. De meest gebruikt antidepressiva hebben als voornaamste werking dat ze de serotoninewerking in het brein verbeteren (door het beinvloeden van de serotonine receptoren) en zijn dus per definitie verslavingsgevaarlijk.



Dan: 'natuurlijk antidepressiva' en met name tryptofaan: dit is, als gezegd, de voorloper van serotonine (5-hydroxytryptamine). Inname van tryptofaan biedt in het geheel geen garantie dat het serotoninelevel in het brein ook verhoogd wordt, en als het dat wel doet dan is het net zo goed verslavend als dat officiële AD dat zijn.



Begrijp me niet verkeerd: ik kan er goed mee leven dat je niet aan de AD wil, maar de gedachte dat het innemen van tryptofaan wel effectief kan zijn en dan geen verslavende bijwerking zou hebben (omdat het 'natuurlijk' is) is onjuist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven