Voor iedereen die er doorheen zit II

31-01-2016 20:17 1375 berichten
Omdat het eerste topic vol was, hier en nieuw topic. Er is ruime voor iedereen die een luisterend oor (oog ) nodig heeft.



Wees welkom om van je af te schrijven.
Jeetje Zwitsal wat krijg je ineens veel op je bord. Kan je iemand inschakelen die je helpt met dit alles?

En ik zou nogmaals de energiemaatschappij bellen en naar je klantmanager vragen.



Ben je onder behandeling van een arts of psycholoog? Ik zou diegene bellen en uitleggen dat je echt even niet meer kan en of zij hierin willen bemiddelen bij het UWV. Is dat een optie?



Die dagbesteding voor psychiatrische patiënten, kan je daar wat meer over vertellen? Ik ben op zoek naar een zinnige dagbesteding, ga zo weer naar mijn werk (ik kan mijn eigen werk niet doen, maar ik word juist depressiever als ik de hele dag thuis zit) om mijn probleemanalyse te bespreken.



En heeft iemand ervaring met vrijwilligerswerk of een zorgboerderij?



Lceetje: Wat knap!! Je hebt de eerste stap gezet!



Polkadot: hoe is het nu met jou en je man?
Alle reacties Link kopieren
quote:Wildhorse schreef op 31 mei 2016 @ 14:28:

Jeetje Zwitsal wat krijg je ineens veel op je bord. Kan je iemand inschakelen die je helpt met dit alles?

En ik zou nogmaals de energiemaatschappij bellen en naar je klantmanager vragen.



Ben je onder behandeling van een arts of psycholoog? Ik zou diegene bellen en uitleggen dat je echt even niet meer kan en of zij hierin willen bemiddelen bij het UWV. Is dat een optie?



Die dagbesteding voor psychiatrische patiënten, kan je daar wat meer over vertellen? Ik ben op zoek naar een zinnige dagbesteding, ga zo weer naar mijn werk (ik kan mijn eigen werk niet doen, maar ik word juist depressiever als ik de hele dag thuis zit) om mijn probleemanalyse te bespreken.



En heeft iemand ervaring met vrijwilligerswerk of een zorgboerderij?



Lceetje: Wat knap!! Je hebt de eerste stap gezet!



Polkadot: hoe is het nu met jou en je man?



Al gedaan, maar krijg niemand te pakken , de energiemaatschappijen doen zonder klantmanager niets. Ik moet bij robinenergie komen via de bewindvoering maar dat is nog niet in behandeling nog 8 weken, dan is alles rond werd er nu gezegd. Mijn klantmanager zou het voor 1 juni geregeld hebben maar is dus niet zo en krijg niemand te pakken nu :(



Ik ben gelukkig van vorig jaar nog bekend bij het UWV. Nee helaas nog niet in behandeling duurt 3-4 maanden wachtlijst bij ggz behandeling die ik wil en echt nodig heb, maar ik bel morgen de huisarts dat het niet gaat en wil gewoon al medicijnen krijgen om tot rust te komen en wil mee doen aan ggz dagbesteding voor psychiatrische patienten, voel ik me wat meer thuis den ik zo. Alleen iemand zei dat je daar alleen terecht kan als je NIET op jezelf woont. Dat lijkt me onzin toch??



Wat voor werk doe je als je je eigen werk niet kan doen? Ik weet niet precies wat het inhoud , maar ik ken jongeren die leven op woongroepen en hebben daar dagbestedingen en die kunnen dan houtbewerking doen of wat op het land gewoon kleine klusjes zeg maar om toch bezig te zijn en ik denk dat het bij de ggz wat meer is met lotgenoten zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Hey Nijntje,



" .." inzake de afsluiting. Deze heb ik zien te voor komen en is van de baan voorlopig. Ik ga jou een voorstelbrief doen toekomen over de producten die ik jou ga aanbieden.



Mocht je nog vragen hebben dan zie ik ze wel tegemoet.



Voor nu geen paniek inzake de afsluiting.



Groetjes,



Eindelijk een mailtje over mijn gas en elektra. Pff moest dit nou zo lang duren maar gelukkig heb ik het zwart op wit! Nu nog uitkering recht zien te zetten zodat ik gewoon mijn huur kan blijven betalen.



Iemand een tip hoe ik mij het beste ziek kan melden?? Ik vind het moeilijk wat ik dan moet zeggen, wat heb ik?!
Gewoob zeggen wat je hebt. Van die diagnose, paar jaar terug. Dat je het niet zo goed aankan op dit moment.

Wees eerlijk. Want als ze weten dat er eeb andere reden is, dan krijg je problemen..



Succes nijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Lceetje schreef op 31 mei 2016 @ 17:29:

Gewoob zeggen wat je hebt. Van die diagnose, paar jaar terug. Dat je het niet zo goed aankan op dit moment.

Wees eerlijk. Want als ze weten dat er eeb andere reden is, dan krijg je problemen..



Succes nijn



Ja maar er is ook geen andere reden, wat voor reden zou er moeten zijn? Maar het is meer het is een diagnose van augustus 2014 en verjaart zo iets niet vraag ik me dan af.



Ja ik meld me ziek wegens de klachten van toen nog vele malen erger zijn.. Behandeling staat op planning. Maar verder is het zo moeilijk uit te leggen allemaal.



Doe je best om t zo goed mogelijk te verwoorden. Kan je anders niet bellen. Lijkt me een skuk makkelikker
Alle reacties Link kopieren
quote:Lceetje schreef op 31 mei 2016 @ 17:46:

Doe je best om t zo goed mogelijk te verwoorden. Kan je anders niet bellen. Lijkt me een skuk makkelikker Ik kom dan al helemaal niet uit mijn woorden :( ik ga mijn best doen morgen om het te verwoorden in een email, bellen lukt mij niet heb ik altijd een " angst " voor gehad , gewoon bellen gaat redelijk maar zo'n gesprek moeten voeren, nee :(
Zet het anders eerst op papier! Lees dat een paar x door. Pas t aan. En daarna mailen.

Dan moet t vast goed komen!
Hoi Nijntje,



is het nog gelukt met ziek melden? Je kan aangeven dat de klachten erger worden en je tot niets meer komt. dat je meteen weer hulp hebt gezocht, maar dat solliciteren nu even niet gaat lukken.



Ik dacht gister gewoon naar mijn werk te gaan om de probleemanalyse van de arbo-arts door te nemen.

Was gisteravond echt in shock...mijn functie komt te vervallen. Ik was secretaresse op een afdeling, maar die afdeling moet nu alles zelf gaan doen....Mijn contract loopt nog tot 20 oktober, dus tot die tijd heb ik nog loon. Ik mag als het de tijd is bij hun reintegreren en ze gaan me helpen met het zoeken van een nieuwe baan. Het ligt niet aan het feit dat ik ziek ben geworden of aan disfunctioneren (had een hele goede beoordeling), maar ik weet wel zeker dat het aan mijn ziek zijn ligt.



Vanaf mei vorig jaar is mijn leven echt een rollercoaster:

mei - baan kwijt door overname, hele leuke baan waar ik het heel erg naar mijn zin had

aug - nieuwe baan gevonden

september - vader overleden na 3 jaar vechten tegen kanker

oktober - mijn manager wordt langdurig ziek, waardoor chaos op de afdeling ontstaat en ik me steeds verantwoordelijker voel voor alles.

maart - mijn moeder gediagnosticeerd met borstkanker

maart - mijn manager (waar ik heel goed mee kon en die langzaam weer aan het reintegreren was) wordt ontslagen, uit het niets.

april - ik meld me ziek ivm overspannenheid, wat later toch een kelote depressie blijkt te zijn.

30 mei - ik ben over 5 maanden officieel mijn baan kwijt, maar het voelt alsof dat nu al zo is.



Hoe kan je nog grip op je leven hebben als je dit allemaal in een jaar meemaakt? Welke houvast heb je dan nog?

Enige wat ik me elke dag weer bedenk is dat ik gezegend ben met een lieve vriend (al het voor hem ook heel erg moeilijk is) en dat ik het waard ben om voor te vechten.

Zit hier jankend achter mijn laptop...en ben kotsmisselijk van alle spanning en emoties.
Alle reacties Link kopieren
Wildhorse, ik heb het nagevraagd waar ik mij het beste ziek kan melden ik wacht nog op het antwoord en de huisarts gaat proberen of ik eerder terecht kan en begonnen word met medicijnen...



Pff het is echt met ups and downs echt niet leuk. Gelukkig is het met mijn energiemaatschappij goed gekomen. Nu moeten de financien administratie op orde gemaakt worden en krijg ik hulp bij speciale hulp omdat ik ook psyschische klachten heb krijg ik er op een ander traject hulp mee aangepast op mij behoeften dus dat is wel fijn maar ik kan het eigenlijk alsnog geen plekje geven en hij zegt wel je hoeft niet te stressen het komt wel goed, maar het helpt niet ik ben nog steeds gestresst en voel me echt niet goed..



Buh ik baal er van maar ja ...
Hier even een update.



Ik ben gisteren begonnen met mn therapie, en dat gaat heel zwaar en moeilijk worden.

Verder ben ik al sruk met mijzelf bezig. Stukje steppen, met de bus etc. En het gaat best wel goed.



En mijn uitkering is goed gekeurd! Ik blij.



Zometeen rijles. Best spannend, maar wel leuk.



En over mn (ex) vriend.. dat zit heel ingewikkeld. We hebben voor over n maand afgesproken, we missen elkaar.

Hij wilt dat ik opener en volwassener ben. Nou dat heb ik laten merken .

Ik heb gewoon verteld waar ik mee zit, en dat ik ook gewoon wat steun van hem verwacht. Hij snapte dat ( gelukkig).



Maargoed. Eerst ik, daarna de rest pas weer.



Hoe is t met jullie??
Alle reacties Link kopieren
Lieve Lceetje, goed zo dat je uitkering rond is is een geruststelling. Ik heb 7 juni weer een afspraak maar ze nemen mij niet serieus dus dat is best lastig. Mijn huisarts heb ik vandaag gesproken en mocht toch begonnen met medicijnen en die heeft ook aangegeven dat het logisch was dat ik nu niet kan werken dus dat is wel heel erg fijn om te horen. Alleen bij de gemeente, en uwv moet ik dan kijken hoe alles aan te pakken. Ik weet niet zo goed waar ik mij ziek moet melden want bij de bijstanduitkering gemeente kan je je niet ziek melden alleen als je werk hebt moet je je daar ziek melden dus ik denk dat ik het nu bij het uwv gaan doen.



Succes met je rijles zometeen.

Hier ups en downs..



Hey nijn.

Als he ziek bent eb je hebt geen wetk kan je je ook niet ziek melden. Kan ik ook niet.

Je kan dan alleen wijzigingen doorgeven zoals een verhuizing, ander mobiel nummer etc.



Vraac aan de HA of zij een brief voor je kan maken waarin staat dat het volgens die HA niet verstandig is om te werken. En stuur dat naar t uwv...
Lceetje wat ben je goed bezig zeg! Voelt het goed als je met de bus bent geweest? En heb je een aardige therapeut?

Vind het ook heel knap dat je toch rijles hebt ondanks je paniekaanvallen en zal zeker een geruststelling zijn dat je uitkering is goedgekeurd.



Hoi Nijntje, kan je aan de huisarts vragen een verklaring te maken richting het UWV? Of moet je als je je ziek meld, worden gezien door een arbo-arts van het UWV?



En excuses dat ik gister mijn levensverhaal van een jaar heb opgeschreven, zat er echt even doorheen en moest ergens mijn ei kwijt...

Vanmorgen voor het eerst bij een psychiater geweest, hij heeft me naast de paroxetine (die ik nu een paar weken slik) nu ook mirtazepine (om beter te slapen en te eten en als combinatie antidepressiva) en diazepam (vanwege de erge spanningen, waardoor ik heel erg afval, weeg nog maar 49 kilo..). Ben erg huiverig om er aan te beginnen, omdat je de eerste dagen echt helemaal knockout kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hey Lyceetje maar hoe zit het dan met sollicitatieplicht want hier doen ze echt moeilijk ... Mijn huisarts is moeilijk met het geven van verklaringen. Hij geeft steeds aan dat er een wet is dat hij mij geen medisch gegevens mag mee geven, en dat als organisaties het willen weten ze hoger beroep op moeten doen maar hij mag niet zomaar een verklaring geven wat voor mij nodig is gaf hij aan.



ik heb geen idee wildhorse, ik zou het eigenlijk wel willen dan word je misschien wel serieus genomen want die klantmanager van de gemeente die is gewoon heel makkelijk ja je zit alleen maar thuis je kan overal naar toe. Terwijl soms is het echt niet te doen en krijg ik mezelf niet over de streep en lukt het niet te doen wat ik moet doen omdat ik dan vol stress en spanning zit en mn huisje in mijn ogen niet af is en dan kan ik gewoon niet weg. Of dat ik hele nacht weer niet geslapen heb wegens stress piekeren dan ben ik ook mn bed weer niet uit te branden.

Wow 49 kg dat is wel heel weinig ja. Ik eet zelf ook erg slecht en bijna niet. Af en toe een boterham en als ik kook is het 2 happen en het smaakt net meer af toe wat chips een koekje.



Ik ben vandaag begonnen met paroxetine 10mg, en over 2 weken naar 20mg. Brrr wat voel ik me al slecht hij is echt verkeerd op de maag gevallen en dat was vorig jaar ook het geval. Ben mega duizelig en misselijk ben benieuwd wat het op langer termijn gaat doen.. Hoe bevalt ie bij jou? Hopelijk is jouw eetlust straks weer beter



Alle reacties Link kopieren
Hey Lyceetje maar hoe zit het dan met sollicitatieplicht want hier doen ze echt moeilijk ... Mijn huisarts is moeilijk met het geven van verklaringen. Hij geeft steeds aan dat er een wet is dat hij mij geen medisch gegevens mag mee geven, en dat als organisaties het willen weten ze hoger beroep op moeten doen maar hij mag niet zomaar een verklaring geven wat voor mij nodig is gaf hij aan.



ik heb geen idee wildhorse, ik zou het eigenlijk wel willen dan word je misschien wel serieus genomen want die klantmanager van de gemeente die is gewoon heel makkelijk ja je zit alleen maar thuis je kan overal naar toe. Terwijl soms is het echt niet te doen en krijg ik mezelf niet over de streep en lukt het niet te doen wat ik moet doen omdat ik dan vol stress en spanning zit en mn huisje in mijn ogen niet af is en dan kan ik gewoon niet weg. Of dat ik hele nacht weer niet geslapen heb wegens stress piekeren dan ben ik ook mn bed weer niet uit te branden.

Wow 49 kg dat is wel heel weinig ja. Ik eet zelf ook erg slecht en bijna niet. Af en toe een boterham en als ik kook is het 2 happen en het smaakt net meer af toe wat chips een koekje.



Ik ben vandaag begonnen met paroxetine 10mg, en over 2 weken naar 20mg. Brrr wat voel ik me al slecht hij is echt verkeerd op de maag gevallen en dat was vorig jaar ook het geval. Ben mega duizelig en misselijk ben benieuwd wat het op langer termijn gaat doen.. Hoe bevalt ie bij jou? Hopelijk is jouw eetlust straks weer beter



Alle reacties Link kopieren
het onbegrip doet me zon zeer..



"Ja je zit toch alleen maar in je comfortzone" ja alsof het allemaal heel fijn is of zo. Ja maar je bent toch hele dagen thuis. Jep maar of het dan leuk is is een 2e ik ben 24/7 met alles bezig vol stress vol spanning, echt afleiding lukt het niet mezelf geven want ik ben echt continue in gedachten en gewoon bezig. Maar niemand zal dat begrijpen en doen alleen maar kut en rot ben gewoon weer iemand kwijt geraakt omdat diegene zo moeilijk deed echt niet leuk :(
Ik heb geen sollicitatieplicht gehad. Omdat ze aan mij zagen dat ik niet kan werken. Vertel gewoon echt hoe het zit en hoe je je voelt. Ik heb daar een paniekaanval gehad. Wees duidelijk, het is niet erg als je een traantje laat lopen.



En zoek een andere Ha. Wat n pannekoek zeg!.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lceetje schreef op 02 juni 2016 @ 19:48:

Ik heb geen sollicitatieplicht gehad. Omdat ze aan mij zagen dat ik niet kan werken. Vertel gewoon echt hoe het zit en hoe je je voelt. Ik heb daar een paniekaanval gehad. Wees duidelijk, het is niet erg als je een traantje laat lopen.



En zoek een andere Ha. Wat n pannekoek zeg!.

Ja ik ben heel moeilijk met uiten hoe het gaat.. Het verwoorden van alles vind ik onwijs lastig.

Hoe kun je je daar beter voor open stellen?



Ja mn huisarts zegt dat dat niet zomaar mag..

En "vrienden" zeggen dat soort dingen echt pijnlijk :(
Gewoon eerlijk zijn nijn!! Schrijf anders eert op wat je wilt vertellen. Oeven dat en vertel t dan aan t uwv, met t briefje erbij. T maakt niet uit als je gaat huilen of wat dan ook, dat heb ik ook gedaa omdat ik het niet meer wist.



Wat mag niet van je HA? een andere zoeken? Natuurlijk mag dat wel, t is n vrij land .. hallo!.





Hier een flinke inkakker. Ik zit enorm met mn (ex) in mn maag. Ik weet niet meer wat ik wil of moet met hem. En hij negeeert me. Lekker volwassen.....
Alle reacties Link kopieren
We gaan vandaag zien of ze me serieus nemen bij de uitkeringinstantie.... Vorig jaar niet & ik heb dit keer dezelfde vrouw.



Jawel ik mag wel een andere huisarts zoeken, ik bedoel een verklaring van de huisarts krijgen dat mag hij niet doen volgens een nieuwe wet?!?!?!?





Hoe gaat het met jullie allemaal? Het is hier stil nu.



Succes nijn!! Ik duim voor je!!



Mijn arts geeft altijd wel verklaringen mee als dat zou moeten!!



Hier gaat t wel goed! Ik ben druk bezig met mijzelf.. en ik moet zeggen dat t best goed gaat!!
Alle reacties Link kopieren
Helaas geloven ze me niet zo omdat ik 4 maanden gewerkt heb en het toen wel ging. Ja redelijk tot ik dakloos werd heb ik nog wel door gewerkt tot het stopte omdat er geen werk meer was. Ik uiteindelijk instortte maar ze begrijpen het niet want hun denken ook aan hun huis als ze weg zijn. Ja maar het is anders dan paniek en gek worden.. Het is niet uit te leggen.



Ik moet een partime baan zoeken want dat hoor ik gewoon aan te kunnen maar ze gaat me nu voor een traject aanmelden en daar kan ik aangeven dat het niet goed met me gaat en dan kan er een arbo arts aan te pas komen. Maar ze vond mij er zo super gezond uit zien en niet moe. Nou ik zie het verschil dus wel maar zij niet dus ze is bang dat ik gewoon niet wil werken en dat de klachten daaruit ontstaan maar heb het al vanaf 16 jaar alleen pas 2 jaar geleden hulp gezocht. Heb toen ook altijd gewerkt maar kan geen belang nu goed vinden.



Ik mag wel licht werk zoeken maar hoe en waar nog geen idee. Ik gaf al aan dat ik het jojo effect beu ben. Maar zij zegt dat ze niet mogen wachten omdat de wachtrij voor hulp ggz lang duurt. Dus heb ik pech en moet t zo.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik wil graag met jullie meeschrijven.



Ook al zijn mijn problemen niet zo heftig als die van jullie, en voel ik me niet helemaal aan de grond zitten (sterker nog, ik weet dat het wel goed komt met mij, alleen ik moet even ergens doorheen), heb ik toch de behoefte om dingen van me af te schrijven en te praten.



Momenteel gaat het niet zo goed met me. Relatie van >3 jaar 2 weken geleden verbroken. Samengewoond en al, ga vanavond mijn spullen ophalen. Zie er tegenop om er naar toe te gaan, maar zal blij zijn als alles hier is.



Mijn ex doet erg warrig naar me. Vorige week was alles koek en ei, vond hij het goed zo, lekker rustig. Zondag krijg ik ineens bericht dat hij me mist en dat hij niet weet of we hier goed aan doen. Op mijn verzoek dit maandag te bespreken (omdat het laat was) ging hij weinig in, en maandag was het blijkbaar ineens oké, want haast om me te bellen was er niet. Uiteindelijk zegt hij dat hij niet goed weet wat hij voelt en hoe hij met alles om moet gaan.



Ik hou nog steeds van hem en hoop ergens wel dat het goedkomt. Ook al weet ik dat dat niet meer zal gebeuren. Ik ga wel door met mijn leven, baan zoeken, wil mijn eigen plek straks. Daar ga ik nu voor. Met of zonder hem. Maar hij blijft steeds op de achtergrond. Ik vind het momenteel ook niet erg maar weet dat er een tijd komt dat er geen ruimte meer voor hem is. Ik vind hem ook erg egoistisch handelen, denkt nergens aan mij. Ik laat hem voorlopig met rust en zie wel. Werk aan mezelf en mijn eigen plan.



Dit alles doet me wel verdriet, maar ik laat het op de achtergrond.



Dank jullie wel voor het lezen. Weet dat het erg warrig is, komt gewoon doordat ik ook niet goed weet wat ik denk.
Hy tfuffels. Welkom



Zoals je t beschrijft lijkt t wel mijn vriend. Hij is ook zo warrig als de pest.

Ander galve week geleden heeft hij t uit gemaakt.

En vanavond komt hij weer met hangende pootjes terug. Een nachtje en een ochtendje, en dan mag hij weer gaan.



Ik snap dat je je rot voelt.

En natuurlijk komt t goed!!

Zet alles voor jezelf rustig op n rijtje. En ga wat leuks doen, zoek afleiding!.



Ik weet zeker dat hij er ontsettebd spijt van gaatkrijgen1!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven