Voor iedereen die er doorheen zit II

31-01-2016 20:17 1375 berichten
Omdat het eerste topic vol was, hier en nieuw topic. Er is ruime voor iedereen die een luisterend oor (oog ) nodig heeft.



Wees welkom om van je af te schrijven.
Hy tfuffels. Welkom



Zoals je t beschrijft lijkt t wel mijn vriend. Hij is ook zo warrig als de pest.

Ander galve week geleden heeft hij t uit gemaakt.

En vanavond komt hij weer met hangende pootjes terug. Een nachtje en een ochtendje, en dan mag hij weer gaan.



Ik snap dat je je rot voelt.

En natuurlijk komt t goed!!

Zet alles voor jezelf rustig op n rijtje. En ga wat leuks doen, zoek afleiding!.



Ik weet zeker dat hij er ontsettebd spijt van gaatkrijgen!!
Alle reacties Link kopieren
Dank je Lceetje.



Afleiding zoeken doe ik ook genoeg, ben elke dag bezig. Vooral met werk zoeken en daarna wat leuks doen, mensen opzoeken.



Er zijn er meer die zeggen dat hij heel veel spijt gaat krijgen. Dat zal best. Ik ga er alleen niet op zitten wachten. Maar het valt wel redelijk zwaar, al die herinneringen waar ik constant aan herinnerd wordt.
Snap ik truffels.



Heb je spullen van hen oid? Ik heb alles weg gegooid. Omdat ik t ook heel lastig vond.



En ik zou er ook niet op gaanzitten waxhten. Hij komt vabzelf wel !!!
Oke ff rustig.



Ik ben bloednerveus voor straks. Mn (ex) vriend komt weer langs en gaat morgen met me mee naar therapie.



Dat zijn de 2 dingen waar ik nu ontzettend tegen op zie.



De therapie omdat t zo lood zwaar is.



En dat mn (ex) vriend komt vind ik leuk, maar ook ontsettend raar.



Heeft iemand tips? Ik word helemaal gek
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me apart dat je ex met je mee gaat naar therapie , want ook daar zul je de relatiebreuk moeten bespreken lijkt me??





ik heb geen tips zit er zelf echt doorheen
Hoi Lceetje, hoe ging het vandaag bij de therapie? En hoe was het tussen jou en je ex?



Nijntje, hoe voel je je nu met de Paroxetine?

Ik had best wel wat bijwerkingen de eerste dagen. Je kan je de eerste dagen echt naar en angstig voelen. Bedenk dan dat het over gaat.



Ik heb nu een 2e AD erbij, Mirtzapine. De psychiater vond me heel erg depressief. Moet zeggen dat mijn stemming nu al aan het verbeteren is. Heb ook meer energie.

Maar mag niet te vroeg juigen van mijzelf...
Hier gaat het wel oke...



De hele dag al ontsettend moe van de therapie. T vreet me toch n bak energie...

Ik moet allemaal oefeningen gaan doen wat temaken heeft met een paniekaanval. Denk aan sneller gaan ademen en rennen. Echt niet leuk!!



Verder moet ik als ik een paniek aanval heb gehad, een soort formulier invullen. Met wat er gebeurde etc...



Tussen mij en mn vriend ging t goed! We waren blij dat we elkaar weer zagen. We hebben er een leuke en gezellige dag van gemaakt!!

We zien elkaar weer over een week of 2 a 3. Gewoon rustig aan. Dan heb ik de tujd om rustig aan mijzelf te werken, en hij zic volledig op zn werk te richten.
Mitrazepine heb ik ook geslikt maar eigenlijk alleen om de bijwerkingen van de prozac op te heffen. Ben er toen wel van aangekomen.
Fijn dat het goed ging tussen jou en je vriend Lceetje! Dat is in ieder geval een zorg minder .

En hoe vaak krijg je nu therapie?



Ik moet vanmiddag voor het eerst naar de GGZ verpleegkundige, en morgen voor het eerst naar de psycholoog (heb een heel team die me helpt: een psychiater, een verpleegkundige en een psycholoog. Heb deze praktijk zelf uitgezocht, omdat ik bij mijn vorige ernstige depressie zo enorm in de steek gelaten ben door de hulpverleners. Hier krijg je dus gewoon een heel team dat je behandelt. En het wordt nog vergoed ook door de verzekering).



Hoi Gipsy: ik moet juist aankomen, weeg nog maar 49 kilo. Moet zeggen dat ik echt continu trek heb: in patat met mayo, in chips, muffins, chocola. Probeer niet al te veel junkfood te eten, maar dan fruit zoals aardbeien.
Ik krijg nu 1x in de week therapie. En dat gaan we na volgebde week alw3r afbouwen . Omdat ik maar 16 gesprekken heb.

Maar als dat afgelopen is,heb ik ook nog een SGGZ. dan kan ik nog wat meer krijgen.



Ik ben vandaag heel goed bezig geweest al zeg ik t zelf.



Ik ben een uurtje naar t winkelcebtrum geweest. En bij de hema 2 shirtjes gekocht.



En ik ben net terug van de dierenarts. Ik was met de bus daar baartoe gegaan. Dus 2x in de bus gezeten vandaag!!

Mensen kekeb ook best wel raar. Ik liep namelijk met in een handdoek gerilde cavia over straat...



Goed bezig wildhorse! Gezobd eten is heel belangrijk! Maar af en toe een frietje moegook geen kwaadkunnen!!
Goed zo lceetje !



Zjarlotje polka vzn en alle anderen leven jullie nog?



Ik moet maandag geopereerd worden in het zh aan mijn baarmoeder. Ze hebben foute cellen gevonden en gaan een laagje wegschrapen en dan groeien er hopelijk alleen goede cellen terug. Gelukkig ben ik er op tijd bij dankzij het uitstrijkje anders was het uiteindelijk baarmoederhalskanker geworden. Best een gek idee.
Wildhorse hoe was het bij de psycholoog?

Zo dan moet je zeker aankomen. Ook best moeilijk volgens mij
Oeeh gipsy wat spannend maandag!! Gelukkig was je er optid bij! Succes maandag



Hier gaat t wel goed.

We zijn bezig met de tuin. We hebben vandaag ff 180 plantjes geplant.. doodmoe dus .
Gipsy wat spannend zeg...en wat goed dat je er zo snel bij bent! Krijg je een dagopname of moet je een paar dagen in het ziekenhuis blijven?



Lceetje: heerlijk he in de tuin werken! Vind het op dit moment het meest ontspannende om te doen. Helaas is het vandaag rotweer en daar baal ik wel van.



Met mij gaat het de goede kant op, de extra medicatie werpt echt zijn vruchten af. Heb de hele week nog niet gehuild en ik werd vanmorgen zelfs vrolijk wakker vol energie!

Wat ik dan met die energie moet gaan doen op zo'n regenachtige dag vind ik wel lastig.

Ik wil ook niet meteen weer te hard van stapel lopen, maar de verveling slaat vandaag wel echt toe.



Wat betreft de psychologe: ik weet het nog zo niet. Ze is een stuk jonger dan ik ben en ze wil cognitieve gedragstherapie gaan toepassen. Ik wil juist de dood van mijn vader verwerken (rouwverwerking); over de zieke van mijn moeder praten en het verlies van mijn baan.

Maar goed, ik had nu alleen introductie en vrijdag starten we echt.
Wildhorse. Wat ben je goed bezig !!! Ik word er helemaal blij van als ik t lees!

En succes met je therapie vrijdag!!



Hier gaat t vandaag wat minder. De hele dag al somber en lig in mn bed. Naja t zei zo, morgen weer n nieuwe dag....
Knuffel Lceetje . Morgen is er inderdaad weer een nieuwe dag en denk aan de vorige dagen, toen het zo lekker ging. Dat heb je toch zelf voor elkaar gekregen
Dankje wildhorse! Heel lief!



Ik ben idd hard bezig en dat kost bakken energie, en vandaag was t ff op.



Maar t voelt altijd zo stom als ik zo'n dag heb. Alsof alles voor niks is ze maar.



Morgen weer rijles. Heerlijk!!!

Gek is dat eigenlijk, ik durf niet veel meer maar rijles, no problemo! Vet raar



Slaap lekker alemaal
Hoop dat iedereen goed heeft geslapen vannacht.



Lceetje veel plezier met je rijles, altijd leuk om iets te hebben om naar uit te kijken.



Hier is de dag erg doelloos, merk echt dat het slechte weer enorme invloed heeft op mijn humeur en energie. Ga toch maar de moed verzamelen om even naar het dorp te lopen en ingredienten voor een cake te kopen. Of ik vervolgens me kan concentreren op het recept en of ik de energie heb om die cake te bakken zien we dan wel weer...
Sicces met je cake!! Lekker!!



Hier gaat t nogsteeds niet super. Voel me down en moe. Mn rijinstructrice weet ervan. Dus we zien wel hoe t gaat.



Weer n beetje bijgekomen van gisteren Gipsy?
Hier gaat het eindelijk weer een beetje. Nog steeds ontzettend moe en weer heel weinig eetlust (goh, zou het één soms iets met het ander te maken hebben? ) en ik mis m'n man (op zakenreis). Maar ik heb net een onwijs prettig en motiverend gesprek gehad met mijn nieuwe werkgever en die positiviteit heeft m'n uitstelgedrag ook weten te verdrijven.



Hoe is het verder met iedereen?
Moe en geen eetlust. Ik ken t sprookjesbos!



Wat fijn van t goede gesprek met je werkgever!



De afgelopen dagen ging t eigenlijk gewoon niet. Moe, geen honger, down voelen en zenuwachtig zijn.



Ik voel me gewoon teleurgesteld in mijzelf, alsof t me nooit gaat lukken... zo ellendig...



Oja. Mn (ex) vriend heeft n kadotje voor me gekocht . ( een rokje). Hartstikke leuk natuurlijk. Maar t voelt heel raar. Ik wil t eigenlijk niet aannemen, maar dat is zo ombeleefd. Ik weet t niet meer zo goed wat ik nou moet!

We hebben leuke gesprekken etc, maar toch voelt t heel raat als hij n kado voor jee heeft....



Morgen weer therapie..... ellende...





Slaap lekker allemaal
Hoe ging je therapie Lceetje?



Wat fijn dat je een goed gesprek met je nieuwe werkgever hebt gehad Sprookjesbos!



Heb vandaag een kelote-dag. Kon nog enig plezier hebben in lekker fietsen in het bos, maar mijn bloeddruk is 120/190 en mag voorlopig zelfs niet mee doen aan running therapie omdat ze het risico te groot vinden. Maandag meteen mijn eigen huisarts bellen en vragen om maatregelen. Enige voldoening haal ik namelijk uit een stukje fietsen en wilde eigenlijk het paardrijden ook weer oppakken, maar nu wordt elke inspanning me ten strengste afgeraden.



Probeer zo hard om nog enige zin aan mijn dag te geven want daar heb ik echt behoefte aan, maar dit wordt nu wel heel moeilijk...
Wat n k*t dag.



Al de hele week last van zenuwen. Pijn in mn heupen en benen.



Rijles ging vandaag niet lekker. Voelde me down daardoor.



Net kon ik door de pijn mn benen niet meer bewegen. Echt gewoon 0,0 beweging en deed ontsettend pijn in mn heupen en bovenbenen.

K heb de HAP gebeld, die zijn hier heen gekomen en hebben alles na gekeken.

Alles was opzich verder goed.



Alleen door de stress van de therapie etc ben ik onbewust mn benen aan gaan spannen, en niet meer kan ontspannen. Waardoor ik niks kan nu. Niet bewegen, niet lopen etc.

Mijn bovenbenen en kuiten zijn nu 100% gespannen. Moet vanzelf beter worden.



Kan er ook nog wel bij...
Oh lceetje dat is schrikken zeg! Gek he hoe psychische dingen kunnen doorwerken op je lichaam. Ik hoop dat jij nu lekker ligt te slapen en je als je straks wakker wordt een stuk beter voelt



Wildhorse ik herken zo wat je schrijft. Ik kamp met flinke duizeligheid en kan ook niet sporten. Kan soms amper het huishouden doen. En ik mis het sporten zo ontzettend. Zo frustrerend.

Volgende week wordt het mooi weer en ik ben al aardig hersteld van de operatie dus ik heb mezelf voorgenomen om elke dag een flinke wandeling door het park te gaan maken. Eigenlijk vind ik wandelen een beetje saai maarja je moet wat toch?



Ik heb gisteren nog de uitslag gekregen van de gyneacoloog over wat ze hebben weggehaald en alles is weg. Over een half jaar ga ik weer een uitstrijkje laten maken bij de gyneacoloog en dan kijken ze of het weer is teruggekomen of dat er alleen gezonde cellen zijn aangegroeid. Ik heb nog wel even gevraagd welke score ik eigenlijk had. Je hebt van 1 tm 4 en 1 is het minst erg. Mijn score was 3 dus best ernstig. Gek idee hoor. Dat dat in mijn lichaam zat en wat er wad gebeurd als ik dat uitstrijkje niet had laten maken.
Gipsy schrik ervan wat ik lees van jou. Gelukkig is het nu weg maar snap dat je zorgen erom niet direct weg zijn. Sterkte



Lceetje Hoop dat het iets beter gaat inmiddels? Is haptonomie niks voor jou? Ook gezien de fysieke klachten..?



Voor iedereen een dikke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven