Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?







We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdaad Lesleya, gisteravond een uurtje regen, vannacht hartstikke 'zwoel' en nu weer warm en zonovergoten. Ik had me verheugd op zware buien en een grijze dag vandaag!!! Maar ja, we moeten nog even geduld hebben, en het lijkt deze week in ieder geval geen 30 graden meer te worden (Wel elke nacht minimumtemperaturen van 17-20 graden, heel gek -en balen). Alleen vrijdag op zaterdag koelt het 's nachts af naar 15 graden; maar dat zegt mijn app nu, dus dat moeten we nog maar afwachten.

Ik heb wel weer zin in mijn dekbed...
Alle reacties Link kopieren
Dit noemen ze dus een dipje en herfstweer, ik word gek.. het is nog steeds 23 graden en binnen is het bloedheet.



Vinden jullie ook dat de nachten deze maand abnormaal warm verlopen tot nu toe? Er lijkt maar geen einde aan die warme nachten te komen. En die aankomende nachten lijken me ook abnormaal warm, maar goed, compensatie hé, compensatie..



Geen zon hier trouwens. Al de hele dag niet.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
De dagen zijn inderdaad een stuk korter, de lucht ziet er wat donkerder uit maar de ochtenden zijn niet echt frisser. Een beetje misschien, maar goed, we hebben veel te veel vorst gehad dit jaar en de nachten waren veel te koud voor de tijd van het jaar.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
De nachten zijn inderdaad erg plakkerig sebastiaan. Afgelopen nacht ook. En ondanks de regen (of juist dankzij) is het buiten en binnen klam. De ramen tegen elkaar open zetten heeft hier ook weinig zin.

Houd moed, er komen betere tijden!
Alle reacties Link kopieren
Trendverwachting langere termijn:

Onzeker, al neigt alles wel stilaan naar de eerder warme kant. Of dat dan 25 of 32°C wordt is echter nog een open vraag. Serieus zeg is die warmte nog niet voorbij hopelijk is dit mis!
Het weekend ziet er tot nu toe (alweer) vreselijk uit! Beiden 28 graden. Ik wou ook dat het voorbij was, Kimmeke. Het heeft lang genoeg geduurd!

Hier waait het stevig....
Alle reacties Link kopieren
Het vooruitzicht op de betere tijden (dat het echte warme weer niet meer terugkeert) duurt denk ik nog wel even, al start september volgens de voorspellingen normaal met 19/21 graden. Regen zorgt wel voor frisse buitenlucht, het moet vaker regenen!



Ja lesleya, ze maken er vaak een drama van, en waarschijnlijk niet omdat ze liggen te lijden van de "kou" (dat woord mag ik eigenlijk niet gebruiken voor deze temperaturen ), maar gewoon omdat ze ingaan op de gemiddelde Nederlander. Het kan niet altijd warm zijn en ook augustus heeft zijn minder warme dagen. Wellicht doen ze dit uit ontevredenheid om het even van zich af te schrijven, maar dat is wat anders wat mensen die heel slecht tegen warmte of kou kunnen. Die lijden bij extreme temperaturen, maar laten niks van zich merken. Weeronline, het kan niet 365 dagen zomerweer zijn.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees alleen woensdag hooguit 26 graden, ik ben benieuwd hoe jullie eraan komen. Maar nog erger zijn die plaknachen, misschien verwacht ik teveel van eind augustus, omdat dat bijna september is en de meteorologische herfst bijna begint, maar die plaknachten verdwijnen toch ook weer? Of kan het in september nog steeds 15+ 's nachts zijn?



Het was hier trouwens zo'n twee uur geleden erg regenachtig voor een paar minuten, met een hardwaaiende wind die opeens erg ging aansterken!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft het ook lekker geregend. Nu gelukkig alweer bijna donker. Heb via mp nog wat koopjes gedaan: haltertops en strapless tops. Verwacht ze morgen binnen en vrees dat ik ze nog kan gebruiken ook dit jaar. Hopen op een voor ons goede herfst en winter!! Met heel veel storm en bittere, snijdende, bijtende kou!
Stond een lekker windje dus het is goed doorgetocht hier.
Alle reacties Link kopieren
Het ziet er buiten wel meer herfstachtig uit, mijn huis voelt zeker nog niet zo. Het is hier nog warm en plakkerig binnen en dat zal de komende dagen nog wel zo blijven.
Alles komt goed
Ik hoop dat je je nieuwe aankopen in de kast mag leggen bleu!

Vandaag een mooie herfstdag. Het is nog warm (vooral binnen), maar het ziet er in ieder geval 'gezellig' uit .
Toen ik opstond zag het er net leuk uit. Bewolkt en zo en ik moet nog naar de winkel. Net klaar met eten, begint die rot zon weer door te komen! Nou, dan ga ik maar wat anders doen en wachten totdat het weer voor een langere tijd bewolkt blijft. Ga niet weer naar buiten als de zon schijnt, dat heb ik 99 van de 100 keer al moeten doen deze zomer.



En ja hoor, natuurlijk moet het zondag weer 30 graden worden. Echt, wat een ellende.



Weeronline is een prutsite. Ik weet niet welke site het dichtste bij de juiste voorspellingen zit en waarbij je ook op provincie kunt zoeken. Iemand?
Alle reacties Link kopieren
Kerstvrouw, balen is dat he! Ik heb het ook zo vaak; dan denk ik dat het een fijne dag wordt en ga ik heerlijk naar buiten voor koffie en een sigaret, komt die zon ineens weer in alle hevigheid door. Nou, dan hoeft het voor mij niet meer.



Morgen ook nog steeds warm (hopelijk wel wat minder zonnig dan gisteren en vandaag) en pas donderdag wordt het lekker. Vrijdag echter weer warmer en wéér een tropisch weekend. Nu mag het wel een beetje klaar zijn hoor, en vooral 's nachts mag er wel alvast 10 graden van de temperatuur af, wat een armoe!



Ik heb zelf de gratis Weather Pro app op mijn telefoon Kerstvrouw, en die kan je heel specifiek per locatie instellen. Uiteraard zit deze er ook regelmatig wat naast, maar hij 'update' wel vaak op een dag. Dus dan wordt het in ieder geval nog bijgesteld gedurende de dag en kan je er van uur tot uur best wel van op aan. (Al zie ik soms wolkjes staan terwijl ik tijdens het kijken gewoon de zon op mijn gezicht heb, maar goed, een beetje speling ontkom je niet aan denk ik )
Alle reacties Link kopieren
WeerOnline is inderdaad best vreselijk. Als het in Nederland koel, nat en bewolkt is, is het ook in de rest van Europa zo. En dat geldt ook bij zonnig, droog en warm weer. Dat is pas een voorspelling



Het is hier 18 graden buiten, en bij jullie?
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Wat ben ik daar ingetrapt vanochtend.... mijn app gaf voor vandaag max 20°C aan. Het is nu weer zomer
Je mag hier ook komen als je alle seizoenen een beetje leuk vindt, toch?



Ik ben de plakkerige nachten zat!



Zo, dat moest ik even zeggen.



O, jullie willen vast wel duimen voor een Elfstedentocht, toch? Mijn vader wil heel graag een Elfstedentocht. Want die kan hij dan lekker kijken, thuis op de bank.



Off-topic: Lady Voldemort, ik las iets over je zoon, en dat hij weer kan lopen. Hoe is het met hem? Ik heb je topic indertijd gevolgd, maar het einde even gemist...



On-topic: waarom mag je hier geen herfstplaatjes plakken? Of winterplaatjes?
Alle reacties Link kopieren
Mag ik hier ook mee kletsen? Ik heb alvast wat leuke herfst- en winter decoratiespullen gehaald deze week, zoals kaarsjes en kussens, en een aantal krijtbordjes waar ik een letterslinger mee wil maken. Bij de Hema hebben ze nu een hele leuke najaarscollectie, leuke plaids- en kussens met allerlei motieven. O ik hou van die gezelligheid van het najaar- en de feestdagen!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk blueeyes*3! Hier is iedereen welkom! En ik wil zeer zeker duimen voor een Elfstedentocht! Wat zou het heerlijk zijn als het echt zo koud zo worden, hoop dat het ons eens gegund is dit jaar!!

Geen idee, dacht dat het plaatjes plakken gewoon werkte eigenlijk.



Welkom Timetraveler! Leuk, najaarsdecoratie! Zal binnenkort nog eens bij de Hema binnen lopen, even rondkijken is altijd leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:sebastiaan1234 schreef op 25 augustus 2015 @ 14:52:

WeerOnline is inderdaad best vreselijk. Als het in Nederland koel, nat en bewolkt is, is het ook in de rest van Europa zo. En dat geldt ook bij zonnig, droog en warm weer. Dat is pas een voorspelling



Het is hier 18 graden buiten, en bij jullie?Hier is het 21gr maar het voelt warmer aan. Het weekend ziet er momenteel warm uit zaterdag 27 gr en zondag mogelijk 30gr na het weekend zou de temperatuur naar de normale waardes voor de tijd van het jaar rond 20 graden. Maar elke keer als ik lees dat de temperatuur gaat zakken zie je over een paar dagen niets meer van die voorspelling
Alle reacties Link kopieren
Van dit topic krijg ik nog meer zin in een strenge winter met temperaturen van -15 graden en een Elfstedentocht!



Misschien moeten we een topic oprichten, genaamd: "De leukste herfst/winterplaatjes!" (lente en zomer mogen natuurlijk ook )



Het voelt hier ook warmer aan, sinds juli al eigenlijk Gekke boel, ik hoop dat het in de herfst een stuk kouder aan gaat voelen. Dat de voorspelde verlaging van de temperatuur niet uitkomt, is vast omdat het hier in Nederland en die omgeving op en neer gaat. Misschien start september wel recordwarm, ook al voorspellen ze 17/19 graden, wie weet..
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
quote:blueeyes*3 schreef op 25 augustus 2015 @ 15:38:

Je mag hier ook komen als je alle seizoenen een beetje leuk vindt, toch?



Ik ben de plakkerige nachten zat!



Zo, dat moest ik even zeggen.



O, jullie willen vast wel duimen voor een Elfstedentocht, toch? Mijn vader wil heel graag een Elfstedentocht. Want die kan hij dan lekker kijken, thuis op de bank.



Off-topic: Lady Voldemort, ik las iets over je zoon, en dat hij weer kan lopen. Hoe is het met hem? Ik heb je topic indertijd gevolgd, maar het einde even gemist...



On-topic: waarom mag je hier geen herfstplaatjes plakken? Of winterplaatjes?



Hoi blueeyes, ik ga heeeel hard duimen voor die Elfstedentocht! Lijkt me leuk!



Ik hou zelf ook heel erg van de lente hoor, maar augustus vind ik een vreselijke plakkerige zweetmaand. Geef mij maar de gezellige sfeervolle herfst. Boswandelingen met oranje gouden bladeren, warme chocolademelk en pompoensoep. En ik functioneer gewoon beter onder de 18°C.



Vandaag ook inkopen gedaan bij de Action, leuke herfsttakken gekocht. Nu nog een leuke vaas om ze in te doen. Misschien met wat lichtjes erbij.
quote:Timetraveler schreef op 25 augustus 2015 @ 15:54:

Mag ik hier ook mee kletsen? Ik heb alvast wat leuke herfst- en winter decoratiespullen gehaald deze week, zoals kaarsjes en kussens, en een aantal krijtbordjes waar ik een letterslinger mee wil maken. Bij de Hema hebben ze nu een hele leuke najaarscollectie, leuke plaids- en kussens met allerlei motieven. O ik hou van die gezelligheid van het najaar- en de feestdagen! Gezellig timetraveler! Ik ben ook al wat decoratiemateriaal aan het verzamelen. Ik zal ook eens bij de Hema kijken. Hier ook al kaarsjes en winterthee. Nu moeten de temperaturen nog zakken!
Alle reacties Link kopieren
quote:elf12 schreef op 25 augustus 2015 @ 21:16:

Vandaag ook inkopen gedaan bij de Action, leuke herfsttakken gekocht. Nu nog een leuke vaas om ze in te doen. Misschien met wat lichtjes erbij.
Alle reacties Link kopieren
Winterthee daar ben ik ook gek op! Hele lekkere huisgemaakte gedronken in een restaurant. De lekkerste supermarkt winterthee vond ik die van het huismerk van de Super. Een blauw doosje met een plaatje van een stuk sinaasappel en een kaneelstokje erop. Jammer genoeg verdween die thee, en de Super...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven