Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?







We komen trouwens hier vandaan.
quote:blue_lagoon schreef op 25 augustus 2015 @ 21:28:

Winterthee daar ben ik ook gek op! Hele lekkere huisgemaakte gedronken in een restaurant. De lekkerste supermarkt winterthee vond ik die van het huismerk van de Super. Een blauw doosje met een plaatje van een stuk sinaasappel en een kaneelstokje erop. Jammer genoeg verdween die thee, en de Super...



Die van Pickwick vind ik erg lekker. Meestal komt ie aan het einde van de winter in de hamsteraanbieding en dan neem ik een jaar voorraad mee

Maar ik houd me aanbevolen voor andere wintertheeën (die nog wel te krijgen zijn )
Alle reacties Link kopieren
quote:elf12 schreef op 25 augustus 2015 @ 21:35:

[...]





Die van Pickwick vind ik erg lekker. Meestal komt ie aan het einde van de winter in de hamsteraanbieding en dan neem ik een jaar voorraad mee

Maar ik houd me aanbevolen voor andere wintertheeën (die nog wel te krijgen zijn )



Die van Pickwick heb ik ook, maar in vergelijking met die van de Super zit daar weinig smaak aan

De Herfststorm van Pickwick heb ik dan liever.



De huisgemaakte winterthee in het restaurant vorig jaar was een ware droom, met speculaassiroop erbij een stuk arretjescake en mijn avond kon niet meer stuk. Ik teer er nu nog steeds op
Maak me gek! Arretjescake

Dat klinkt inderdaad perfect! Herfststorm thee is inderdaad ook erg lekker.

Misschien ga ik mezelf binnenkort trakteren op een winterthee van een 'echte' theewinkel. Simon Levelt bijvoorbeeld.



Brainwave: zou je Arretjescake kunnen maken met kruidnootjes ipv gewone biscuitjes?



Heb je je nieuwe topjes van mp al binnen bleu?
Alle reacties Link kopieren
Misschien zou je het met speculaasjes kunnen proberen?

Oh ja van een echte theewinkel, dat lijkt mij ook wel lekker!



Wat leuk dat je naar mijn strapless en haltertops vraagt

Heb ze vandaag alle vijf binnen gekregen!

- 1 donkerroze haltertop

- 1 zwembadblauwe haltertop

- 1 zwembadblauwe strapless top

- 1 beige strapless top

- 1 zwarte strapless top (had al 1 zwarte, nu eentje extra voor erbij)



Nogal uniek voor mij want draag eigenlijk alleen maar zwart en als ik eens gek wil doen wit of grijs

Maar nu dus wat kleurtjes! Alle vijf de truitjes meteen door de wasmachine gehaald en ze hangen nu lekker fris geurend te drogen!
Goeie! Ik ga het eens met speculaas proberen. Ik heb al eens tiramisu met speculaas gemaakt.



Leuke aankoop! Dit weekend kun je ze aan hoor! (Dat is dan weer jammer )
Alle reacties Link kopieren
Tiramisu met speculaas klinkt ook als een droom!

Bastogne koeken vind ik ook lekker.



Ja was wel een klein feestje toen de postbode vandaag voor de deur stond met vijf pakjes. Leek wel mijn verjaardag, Sint en kerstmis tegelijk!!



Na het weekend weer koeler aldus het KNMI!
quote:blue_lagoon schreef op 25 augustus 2015 @ 22:26:

Tiramisu met speculaas klinkt ook als een droom!

Bastogne koeken vind ik ook lekker.



Ja was wel een klein feestje toen de postbode vandaag voor de deur stond met vijf pakjes. Leek wel mijn verjaardag, Sint en kerstmis tegelijk!!



Na het weekend weer koeler aldus het KNMI!



Ooooh Bastogne!!!! Weer zo'n goed idee!



Altijd leuk om pakketjes te ontvangen, ook al weet je wat erin zit.



Ik hoop enorm dat we na het weekend eindelijk lagere temperaturen krijgen. Maar zoals het nu is (regen tegen de ramen) geeft aan dat de herfst staat te trappelen
Ik lees net hier een kruidnootjes-topic! Ze schijnen al bij het Kruitvat te liggen!
Alle reacties Link kopieren
Er hangt inderdaad een toefje herfst in de lucht zoals meneer Storm zou zeggen!

Vanmorgen vroeg op de fiets rook ik gewoon de herfst
Alle reacties Link kopieren
Wel, mijn beste vriendjes en vriendinnetjes, ik heb gedacht dat ik het nooit zou kunnen zeggen maar nu is het moment dan toch daar :



De zomer is voorbij. Nog een paar daagjes (met name Zaterdag en Zondag) afzien maar dan - echt alle weermodellen, bureau's, hobbyisten, boeren, burgers en buitenlui die meteorologie enigzins in het vaandel hebben staan wijzen hun neus dezelfde kant op - 18 graden en wisselvallig. En niet voor 1.5 dag - nee, de gehele 15 daagse maar liefst! De Vlaamse weerdame op de TV (ik geloof dat ze Sabine heet) had het al over 12 graden. 12 GRADEN, weten jullie wel hoe lang dat geleden is dat het 12 Graden is geweest ? Volgens mij begin Maart. I am loving it!



Het is een zeer zware zomer voor me geweest, zowel fysiek als mentaal. Ik neem aan ook voor velen van jullie die dit topic een warm (vergeef me de woordspeling) hart toedragen. Iedere morgen om 5 uur uit je bed worden gebulderd door de koperen ploert, iedere avond niet kunnen slapen van de hitte en de stress wat voor Duivelse weersbeelden er de dag erna opdoemen. Ik wordt zo vreselijk moe van die zomer - ik dank iedereen op mijn blote knieen dat het er eindelijk opzit! Goed, September heeft ook nog wel eens een paar dagen van 25+ Celcius, maar nu lijkt het erop dat Ome Herfst zijn klauwen in de Neerlandse bodem gaat slaan en niet meer loslaat voordat we (en ik voorspel het maar vast) een winter krijgen waar ze op Antartica jaloers op zouden worden. Sneeuw, ijs, koek en zopie, hutsepot en wintergloed koffie. Oh my God! Laat het alstublieft om 9 uur pas licht worden en om 4 uur weer donker. Heerlijk!



Rest mij nog te zeggen dat ik afgelopen zomer gek geworden ben van de zogenaamde Telegraaf zomer weerman hype ''blaat maar raak voor een knaak'' media, die constant maar euforie liep te kraaien over iedere temperatuur boven 23 Celcius om nog maar te zwijgen van de 4e hittegolf die ze voorspelden. Nou, tegen deze media wil ik zeggen, ik hoop dat jullie jassen aan jullie ego's vastvriezen en waag het niet te vergeten om vooral maar te vermelden dat er een koudegolf op komst is die zeker een maand gaat duren. Take THAT, you idiots!



Ik wens jullie een heerlijk natte en stormachtige herfst en een superkoude en gezellige winter toe.



Peace out,



Mario
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers,



Jullie gaan al een tijdje terug samen zie ik

Kan ik nog aansluiten?
Ergens lekker in knijpen, dat helpt.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Mario!



En natuurlijk, bubbeltjesfolie! Gezellig en welkom!!
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan blue_lagoon.



Ik wilde er nog bij vermelden dat ik hoogstwaarschijnlijk met een korte broek en een tshirt de gehele herfst en winter ga doorstaan. Geen jas, geen lange broeken en al helemaal geen das, muts en wanten. Mocht je iets lezen van een protestactie tegen opdringerige zomer-media, dan heb ik me laten fotograferen half December in zomerkleding midden op het dichtgevroren IJsselmeer. Waarvan akte :-)
Alle reacties Link kopieren
Aaah, stiekem kwam ik eigenlijk om te mopperen, maar ik denk dat jouw post ons allemaal heel gelukkig stemt Jeremy Zou het dan toch...? Ik kan écht niet wachten op die herfstige en winterse taferelen!!



Eigenlijk had ik voor deze week al best goede hoop en ik dacht dat het vanaf maandag een stuk koeler zou worden, veel bewolking, veel regen en weinig zonuren. Echter komt het vooral neer op 's nachts buien (dan hoeft het voor mij ook niet meer) en overdag nog steeds warm en zonnig. Wat zou het geweldig zijn als we na dit weekend deze lange, tropische zomer kunnen uitzwaaien...



Dan kan jij mooi nog elke dag 1 nieuwe top aan Blue



En wees zeker heel welkom, Bubbeltjesfolie! :-)



Om nog éven de moed erin te houden:

Alle reacties Link kopieren
Zondag wordt volgens het KNMI 22/26 graden, terwijl bijvoorbeeld Weerplaza 29 graden aangeeft. Is KNMI nou juist of zitten die andere sites er gewoon naast? Verder wordt dit het vierde zeer warme weekend met redelijk wat zon, maar die paar zonloze dagen zorgen ervoor dat augustus vrij zonnig wordt, net als juni en juli. Wij weten wel beter



Het is hier buiten 22 graden, maar het voelt net zo warm als gister aan door de harde wind. Dan moet ik maar tevreden zijn dat het zaterdag en zondag ook zo hard waaide, anders voelde het misschien wel woestijnheet aan.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Ik ben de hele dag al vreselijk aan het transpireren. Wat heb ik het warm pffff.

En dan al die mensen in winterjassen...
Alle reacties Link kopieren
Voor veel mensen staat goed weer gelijk aan zomers weer. Dus al dat geleuter iedere dag weer over dat het de komende dagen nog zo'n goed weer wordt en dat de zomer het land nog niet uit is. Ik knik maar instemmend, tja wat moet je anders hè

Soms zeg ik wel eens dat ik meer een wintermens ben maar dan wordt ik aangekeken alsof ik niet normaal ben.. herkenbaar denk ik??
Ergens lekker in knijpen, dat helpt.
Wat een heerlijke dag was het vandaag. Niet al te warm en veel wind, zoals ik het graag heb. Ik waaide vanmiddag bijna van de brommer. Zalig!
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbeltjesfolie schreef op 26 augustus 2015 @ 16:46:

Voor veel mensen staat goed weer gelijk aan zomers weer. Dus al dat geleuter iedere dag weer over dat het de komende dagen nog zo'n goed weer wordt en dat de zomer het land nog niet uit is. Ik knik maar instemmend, tja wat moet je anders hè

Soms zeg ik wel eens dat ik meer een wintermens ben maar dan wordt ik aangekeken alsof ik niet normaal ben.. herkenbaar denk ik??



Heel herkenbaar ik zeg ook maar uit beleefdheid dat het heerlijk weer is of ja het is koud in mijn gedachten denk ik iets heel anders!

@ lammy ik heb vandaag ook heel wat mensen met winterjassen en laarzen gezien het is verdomme 27 graden! En dan zeggen ze van ons dat wij gek zijn!
Ahaaaaa hiiieeerrrr zijn jullie!



Ik kwam ook mopperen maar Jeremy's post deed me eerder grinniken.



Vandaag weer erg warm, ik eet nu mijn 2e ijsje in 1 uur tijd en zit geheel tegen mijn gewoonte in al een half uur in bikini in de zon , weg te zweten. Aangezien ik toch al zo ga douchen dacht ik even een kleurtje op te doen want ik heb vanavond een date met een leukerd.

Volgende keer pak ik de notenmelk maar want zo leuk was dit 'chillen in de zon' niet, bij nader inzien. Krijsend buurkind, bulderende opa, zweet en plak.



Nee doe mij maar de herfst. Afgelopen week had ik ook echt even meer energie maar vanochtend was t alweer gedaan met de vreugd.
Ah heb ik toch nog een beetje gemopperd
Alle reacties Link kopieren
Oh serieus winterjassen?! Die heb ik niet gezien.. Hier is het 26 graden vandaag, maar de gevoelstemperatuur ligt uiteraard weer vele malen hoger. Ik zweet ook als een otter Lammy, blij dat ik er niet meer uit hoef vanavond -binnen voelt het met 25 graden een stuk aangenamer dan buiten.



En Stormkraft, mij lukt het ook niet hoor, zonder een beetje mopperen En we moeten onze naam toch eer aan houden



Bubbel, ik knik inderdaad ook meestal maar beleefd mee, en een enkele keer zeg ik voorzichtig dat ik ook wel weer zin heb in de herfst (binnensmonds lachend om het vreselijke understatement). Maar ik heb tot nu toe nog nooit echt medestanders gevonden IRL dus dan hou ik er gauw over op.
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmeke1983 schreef op 26 augustus 2015 @ 17:38:

[...]



@ lammy ik heb vandaag ook heel wat mensen met winterjassen en laarzen gezien het is verdomme 27 graden! En dan zeggen ze van ons dat wij gek zijn!



Dit.



Ik vind het wel bijzonder dat ze bij jou in belgisch Limburg gewoon met 27 graden winterjassen en laarzen hebben, ook al is het zwaarbewolkt, terwijl we hier in Friesland met 22 graden een zomerjas aanhebben en sommigen een T-shirt Naja, wij zijn die warmte ook niet zo gewend hé, het is hier al een tijdje net zo warm als normaal in het zuiden! Mag ik dan ook een beetje klagen?



Het is hier nog 21 graden, wel een beetje gekkeboel zeg. Heerlijk als je wilt barbecueën, maar het vervolg is een plaknacht, of in dit geval de hele maand plakkerig weer overdag en 's nachts!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Oh even hier klagen/spuien hoor!



Vrijdag ga ik een paar dagen naar Parijs... hou al een tijdje angstvallig de weersvoorspellingen in de gaten, te warm lijkt me dus echt totaal niet fijn voor een stedentrip. En jawel hoor, zaterdag en zondag waarschijnlijk 30 graden of meer.

Ik vind mezelf echt dom dat we in de zomer geboekt hebben, en dan ook nog eens zo'n soort vakantie waar je niet rustig aan het zwembad kan liggen ofzo, maar toch wel wat actiever moet zijn om nog wat dingen te zien.



Hoop dat het mee gaat vallen, maar ik weet in ieder geval wel alvast dat het de laatste keer is dat ik zo'n soort tripje plan in de zomermaanden.
quote:jen16 schreef op 25 augustus 2015 @ 12:13:

Kerstvrouw, balen is dat he! Ik heb het ook zo vaak; dan denk ik dat het een fijne dag wordt en ga ik heerlijk naar buiten voor koffie en een sigaret, komt die zon ineens weer in alle hevigheid door. Nou, dan hoeft het voor mij niet meer.



Morgen ook nog steeds warm (hopelijk wel wat minder zonnig dan gisteren en vandaag) en pas donderdag wordt het lekker. Vrijdag echter weer warmer en wéér een tropisch weekend. Nu mag het wel een beetje klaar zijn hoor, en vooral 's nachts mag er wel alvast 10 graden van de temperatuur af, wat een armoe!



Ik heb zelf de gratis Weather Pro app op mijn telefoon Kerstvrouw, en die kan je heel specifiek per locatie instellen. Uiteraard zit deze er ook regelmatig wat naast, maar hij 'update' wel vaak op een dag. Dus dan wordt het in ieder geval nog bijgesteld gedurende de dag en kan je er van uur tot uur best wel van op aan. (Al zie ik soms wolkjes staan terwijl ik tijdens het kijken gewoon de zon op mijn gezicht heb, maar goed, een beetje speling ontkom je niet aan denk ik )



Dank je, Jen! Ik heb eens gekeken maar volgens mij moet je die betalen.



Nog even dit weekend flink doorbijten en dan is het hopelijk afgelopen met die rot hitte, het is verdorie bijna september!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven