Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?







We komen trouwens hier vandaan.
Als het gaat omk buren heb ik ook liever 12 maanden per jaar herfst en winter. Ik moet nu al vanaf het begin van het hete weer van s'morgens vroeg tot in de avond naar hysterische praatprogramma's luisteren op de Turkse televisie. Word er helemaal gek van. En als het slaapkamerraam van diezelfde buren open staat, dan kan de was niet naar buiten, want die gaat dan naar die slaapkamer stinken, dus ja, de zomer heeft zo zijn nadelen. Dan heb ik het nog niet gehad over de ramen moeten sluiten als aan de andere kant van het huis wordt geBBQt. Wat dat betreft zal ik ook blij zijn als iedereen weer hun huizen in vluchten en ik met de deur open lekker kan genieten van de frisse lucht en de rust, daar ben ik echt aan toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 30 augustus 2015 @ 14:26:

[...]





Als die al komt, op het andere topic wordt gesproken over weer zo'n belachelijke Indian Summer. We zijn dus weer flink genaaid.Door wie dan precies? :D
Ik heb hier met mooi weer flink inkijk van de overburen. Een ouder echtpaar wat heerlijk om tien uur in d ochtend op het balkon gaat zitten, tot een uur ov zes. Ach ze kijken maar..
Maar het is. Nu flink benauwd buiten, wat mij betreft mag het flink gaan regenen! ( kop van noord holland)
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 29 augustus 2015 @ 20:29:

Nou ja kom op Sebastiaan, hier in dit topic zijn ze ook niet gauw tevreden hoor. Erger nog, er wordt al steen en been geklaagd als het nog lekker koel is maar de voorspellingen erop wijzen dat het over een paar dagen wel eens warmer zou kunnen worden.



Mij maakt het niks uit hoor, iedereen klaagt maar lekker. Maar ga nou geen potten verwijten dat ze zwart zien en zo. Sowieso snap ik dat hele 'groepjes' gedoe niet zo, de zomerliefhebbers tegen de winterliefhebbers. Dat was in ieder geval niet mijn bedoeling van dit topic, en ik vind het stom.
Hier schijnt de zon uitbundig, maar de lucht is en blijft vochtig. Niet prettig.
Alle reacties Link kopieren
quote:paque_pink schreef op 30 augustus 2015 @ 16:30:

[...]





Door wie dan precies? :D



Door de klimaatverandering

Net even teruggetrokken op mijn koele donkere slaapkamer met water en fijne foto's. Ik blijf er gewoon het beste van maken! En morgen een leuke dag in het verschiet.
Alle reacties Link kopieren
Hier spijtig genoeg 31 graden zeer benauwd bah! Van mij mag het snel dinsdag zijn 19/20 graden overdag en dan koele nachten. Dus nog 1 dag volhouden
Alle reacties Link kopieren
Ik stoor me daar heel erg aan bulletje, maar ik kijk het weerbericht op tv ook niet meer. Veel te overdreven met die opwinde foto's van drukke pretparken en volle terrasjes bij warm weer, voornamelijk in de lente/herfst enzo. Alsof je met wat ''mooi weer'' genoemd wordt per se extreem vrolijk moet zijn en extreem leuke dingen moet doen.. daarnaast is het ook vervelend voor mij en ik denk ook anderen die op dit topic meeschrijven dat er met écht warm weer zo positief wordt gedaan in de weerberichten, want dan lig ik de hele dag op bed met eczeemaanvallen en barstende hoofdpijn. Dat mensen van warm weer houden maakt me echt geen reet uit, maar ga dan niet in het weerbericht zo subjectief doen. Niet iedereen houdt van hetzelfde weertype.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
quote:bulletje2 schreef op 30 augustus 2015 @ 16:12:

Storen jullie je eigen er ook zo aan dat ze bij het weerbericht op tv helemaal lyrisch worden als het warm zonnig weer wordt ?

Alsof iedereen dat dan maar heerlijk vindt. Dacht vroeger altijd dat het weerbericht en het nieuws objectief moest zijn...

Ohja, ik kijk enorm uit naar de herfst ! Vind zomerweer ook prima maar dan het liefst alleen overdag. Zo tot een uur of 6 en dan lekker herfstig/winterachtig weer. Heb zo'n hekel aan zomeravonden... lijkt wel of iedereen dan verplicht buiten moeten zitten met bijbehorende herrie en ellende !

Ja! Het valt me ook echt enorm op. Gebeurt ook op de radio, steeds dat commentaar erbij Ook trouwens bij regen, maar dan natuurlijk negatief..

Heb wel eens overwogen om eens een smsje te sturen oid dat er ook mensen zijn die, om uiteenlopende redenen, niet staan te jubelen bij de volgende zomerse dag (we hebben trouwens echt veel warme/mooie dagen gehad dit jaar...) dus of ze zich iets objectiever kunnen opstellen.
Ach, ik snap het wel. De meeste mensen hebben tijdens de zomer vakantie en zitten dan niet op natte koele dagen te wachten, maar willen luieren in de warme zon en als die paar weken vakantie voorbij zijn dan moeten ze weer voor de rest van het jaar aan de slag, door weer en wind naar het werk. Dus ik kan me voorstellen dat de mensen die de Nederlandse economie draaiende houden op hun wenken worden bediend door de media.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ga toch echt heel graag door weer en wind naar mijn werk, door de vrieskou, in het donker uit en in het donker thuis -heerlijk!

Als ik vrij ben in de zomer, ben ik blij dat ik met de hitte in ieder geval niet weg hoef of representatief hoef te zitten zijn. Maar vrij zijn in de winter is ook wel heerlijk om dan van buiten te kunnen genieten (ipv te zitten zweten in de verwarming binnen).

Beide heeft voor- en nadelen vind ik



Ik kijk echt ook smachtend uit naar dinsdag!!!! Ik heb alvast nieuwe laarzen om straks september te vieren Het kan maar binnen zijn he (al zal het de komende weken nog bij bewonderen blijven...)



Een heel enkele keer hoor ik een weerman of -vrouw wel voorzichtig zeggen 'dat niet iedereen ervan houdt' maar daar houdt het wel bij op.

Ik kijk gewoon op mijn app en verzin de tekst er zelf bij, hahaha!



Sterkte allemaal de komende nacht, dag en nog een nacht. Kunnen we daarna even op adem komen en die voorspelde Indian Summer probeer ik nog maar even te negeren...

Deze week viel echt tegen, dus wie weet valt het de komende tijd juist weer een beetje mee voor ons



Koele knuffel voor iedereen die het kan gebruiken!
quote:blue_lagoon schreef op 30 augustus 2015 @ 14:26:

[...]





Als die al komt, op het andere topic wordt gesproken over weer zo'n belachelijke Indian Summer. We zijn dus weer flink genaaid.Genaaid? Die snap ik niet. Wie heeft je dan genaaid? En waarom zou diegene dat dan doen? Voor mij hoeft het ook niet hoor, dat geplak, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat 'ze' dat doen om me te pesten.
De weergoden zijn van een ondeugende soort.
De lucht is hier vervuld van bliksemflitsen, maar geen donder, heel bijzonder. Volgens mij noemen ze dat weerlicht. Het komt allemaal langzaam maar zeker vanuit het zuiden opklimmen hier naartoe.

Ik denk wel dat we onweer krijgen, maar dat kan nog een tijdje duren.

Mooi gezicht, die flitsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 30 augustus 2015 @ 14:26:

Als die al komt, op het andere topic wordt gesproken over weer zo'n belachelijke Indian Summer. We zijn dus weer flink genaaid.Mijn moeder zou "Indian Summer" ouwewijvenzomer noemen. Ik moet maar eens opnieuw informeren, waarom zij dat zo noemt...
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:jen16 schreef op 30 augustus 2015 @ 20:26:

Nou, ik ga toch echt heel graag door weer en wind naar mijn werk, door de vrieskou, in het donker uit en in het donker thuis -heerlijk!

Als ik vrij ben in de zomer, ben ik blij dat ik met de hitte in ieder geval niet weg hoef of representatief hoef te zitten zijn. Maar vrij zijn in de winter is ook wel heerlijk om dan van buiten te kunnen genieten (ipv te zitten zweten in de verwarming binnen).

Beide heeft voor- en nadelen vind ik



Ik kijk echt ook smachtend uit naar dinsdag!!!! Ik heb alvast nieuwe laarzen om straks september te vieren Het kan maar binnen zijn he (al zal het de komende weken nog bij bewonderen blijven...)



Een heel enkele keer hoor ik een weerman of -vrouw wel voorzichtig zeggen 'dat niet iedereen ervan houdt' maar daar houdt het wel bij op.

Ik kijk gewoon op mijn app en verzin de tekst er zelf bij, hahaha!



Sterkte allemaal de komende nacht, dag en nog een nacht. Kunnen we daarna even op adem komen en die voorspelde Indian Summer probeer ik nog maar even te negeren...

Deze week viel echt tegen, dus wie weet valt het de komende tijd juist weer een beetje mee voor ons



Koele knuffel voor iedereen die het kan gebruiken!



Hahaha, leuk!



Ik ga ook graag in het donker weg en kom het liefst ook in het donker thuis. Het heeft wel wat, vind ik, vooral met die gezellige lichtjes in de stad enzo, en nog veel meer. Terugtrekken in je warme huisje van 21 graden is ook voor mij geen optie om de hele winter door te brengen.



Ja, ik kijk ernaar uit om met vorst in te slapen en door de ijzige kou te fietsen, heerlijk vind ik dat! Alleen voor iedereen wie slecht tegen de winter kan natuurlijk niet..



Volgens mij is een ''indian summer'' hetzelfde als een ''oudewijvenzomer'', maar volgens mij is die van 17 september tot 25 september.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag word het hier in ieder geval nog 29 graden dus nog een laatste keer veel sterkte vandaag

De betere tijden komen eraan
Alle reacties Link kopieren
Hou vol, jongens en meisjes, dames en heren, boeren, burgers en buitenlui. Vanmiddag keilen we de zomer het land uit met een grof geweld en zeggen : Auf wiedersehen, toedeledokie en tot volgend jaar.



En kijk hier eens naar, kijkbuiskinderen ? Tovert dat geen lach op jullie gezicht ?



Daaaag Zomer!
Sorry Jeremy, maar na die week gaan de temps weer omhoog naar gemiddeld 20/21 graden en dat blijft zo tot het einde van de maand september.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, KNMI geeft aan dat de temperaturen wel iets oplopen, maar nog altijd onder het langjarig gemiddelde blijven van begin September (19.7 graden). Na een zomer gehad te hebben waar de temperatuur op welgeteld 4 dagen beneden de 20 graden lag klinkt dat als muziek in de oren. Let wel, begin Mei is de temperatuur boven de 20 graden gekomen en is daar gebleven tot aan vandaag met uitzondering van een aantal dagen in Juli en 2 dagen in Augustus. Voor de rest lagen de temperaturen (ruim) boven de 20 graden.



En dan nog klaagt men dat de zomer slecht was dit jaar voor de zomerliefhebbers. Onzin natuurlijk, wij weten wel beter.



Natuurlijk willen we allemaal 15 graden, wind NW kracht 3 en af en toe een mals buitje, maar geloof me, dat komt er allemaal aan. Ik ben in ieder geval blij met temps onder de 20 en uitzicht dat het minstens een week of 2 gaat duren.
De tijd zal het leren.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Jeremy, na de lente en de zomer die we gehad hebben dit jaar, mogen we al blij zijn om in september in ieder geval even een week onder/rond de 20 te duiken! Ik vind het altijd wel grappig dat ik meestal alles boven de 10/15 graden echt te warm vind, maar na weer een horrorzomer ben ik al blij met een dagje 19 graden



Het is even afwachten hoe het na deze week verloopt, maar daar denk ik maar even niet te veel aan nog. In ieder geval even een week een beetje normaal slapen, het huis een paar graden af laten koelen en enigszins normale kleren aan kunnen. Oja, en mijn haar lekker iedere dag föhnen, yes!

Vandaag nog even een dag behelpen met koud water, koele kompressen en ijsflessen in bed en dan ben ik er klaar voor!
Alle reacties Link kopieren
Alleen vandaag nog, dan krijgen we in ieder geval een weekje herfstgevoel.

Het is inderdaad de luchtvochtigheid die dat saunagevoel geeft, stond hier gisteren op 64% anders zou het denk ik beter vol te houden zijn. Ja, afgelopen vrijdag op de radio dat het weer heerlijk weer wordt met zondag 32 graden. Kon hem wel uit de radio trekken.

Dat is zijn mening.. Er zijn mensen die dit helemaal niet heerlijk vinden of met dit weertype nauwelijks lucht krijgen.
Ergens lekker in knijpen, dat helpt.
quote:sebastiaan1234 schreef op 30 augustus 2015 @ 17:27:

Ik stoor me daar heel erg aan bulletje, maar ik kijk het weerbericht op tv ook niet meer. Veel te overdreven met die opwinde foto's van drukke pretparken en volle terrasjes bij warm weer, voornamelijk in de lente/herfst enzo. Alsof je met wat ''mooi weer'' genoemd wordt per se extreem vrolijk moet zijn en extreem leuke dingen moet doen.. daarnaast is het ook vervelend voor mij en ik denk ook anderen die op dit topic meeschrijven dat er met écht warm weer zo positief wordt gedaan in de weerberichten, want dan lig ik de hele dag op bed met eczeemaanvallen en barstende hoofdpijn. Dat mensen van warm weer houden maakt me echt geen reet uit, maar ga dan niet in het weerbericht zo subjectief doen. Niet iedereen houdt van hetzelfde weertype.



Mee eens! En kijk eens naar die liedjes en die films. Daar gebeurt in de meeste gevallen hetzelfde.

Nog eventjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven