Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?







We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:sebastiaan1234 schreef op 28 augustus 2015 @ 20:29:

Je hebt helemaal gelijk hans, maar ze kijken altijd vanuit het meetstation in De Bilt, wat het ''gemiddelde'' weer in heel Nederland moet weergeven.De criteria waaraan moet worden voldaan om te kunnen spreken over een hittegolf zijn gebaseerd op de temperaturen in De Bilt. Maar als ikzelf hier op het forum spreek over een hittegolf, spreek ik over de temperaturen in mijn omgeving, doorgaans waar ik woon en waar ik werk. Voor de rest gebruik ik dezelfde criteria als De Bilt doet.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Als je last hebt van de hitte hier in Nederland, moet je maar eens naar dit filmpje kijken...



https://www.youtube.com/watch?v=pReyPGHw4sQ



-48 graden in Jakoetsk!
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vinden jullie het goed als ik ook mee kom kletsen? Ik wil mezelf nou geen zomerhater noemen (klinkt zo zwaar), maar dat vieze warme plakweer hoeft voor mij nou ook weer niet! Vind het dan ook helemaal niet erg dat het weer wat af begint te koelen en de gezellige knusse periode weer in aantocht is

Afgelopen week al de eerste herfstdeco spulletjes gekocht. Heerlijk als het buiten te keer gaat en je binnen lekker warm op de bank hangt!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vingers worden koud van dat filmpje Hans!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
GVD had ik me er dagenlang op gespitst dat het alleen van het weekend nog heet zou worden en maandag lekker koel, komt er nog een hittedag bij, wel te verstaan maandag! Mijn hele humeur is verpest, weeeeeeeeeeer een dag extra hitte! Ik heb het echt gehad en ben helemaal boos en verdrietig! Zometeen bezoek van de "schoonouders" en de oma van mijn vriend. Heb er nu ook echt zin in..... niet dus!

Heb uit frustratie mijn hoofd aan de afzuigkap gestoten en mijn vinger verbrand aan het tosti ijzer. JAKKES!



Dit moest ik kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een herfst en lenteliefhebber (en winter op een mooie zonnige dag wanneer de sneeuw ligt). Heerlijk, af en toe mag een regenachtige dag ook, dan een stuk wandelen, chocolademelk met slagroom en een warm bad erachteraan. Kan niet wachten op de herfst! Vind eigenlijk alle seizoenswisselingen wel iets hebben op hittegolven na. Die zijn gewoon naar. Hopelijk dit weekend de laatste uitspatting.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je heel goed kerstvrouw een hele week na het weekend word het koeler en dan ineens komt er maandag nog een erg warme dag hopelijk de laatste hitte opstoot! In ieder geval bijna September
Alle reacties Link kopieren
Zondag is hopelijk de laatste dag dat ik verkoeling moet zoeken binnen met het verduisternisgordijn dicht, met 25 graden kun je toch amper nog wat doen... dit is een heerlijke dag, op een dag als deze kun je tenminste nog wat doen. Met 25+ is de kans om veel te doen niet groot.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte kimmeke, ik zie net dat het zondag en maandag bij jou nog 30 graden wordt.. ik moet er niet aan denken, wat een ellende voor jou En dat na twee dagen onder de 27 graden Bij jou zullen ze vast niet over de kou klagen, of heb ik het mis?
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Agh ja vanaf dinsdag 20 graden daar kijk ik naar uit dus nog 2 dagen volhouden. Klagen oh jawel sebastiaan 2 dagen bewolking en regen en je krijgt te horen dat de zon amper schijnt of het is regent hier altijd. En eenmaal als het herfst is iedereen die warme zomer meteen vergeten
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel vreemd, alsof ze nergens tevreden mee kunnen zijn.. Eerst bij een prutwinter zoals die van 2013/2014 en 2014/2015 gaan klagen over dat de winter (huh, winter?!) veel te lang heeft geduurd met teveel sneeuw en kou en dat de lente en zomer maar niet op gang willen komen na een jaar met acht maanden zomertemperaturen en eigenlijk geen wintertemperaturen. En natuurlijk gaan zeuren over de zoveelste hittegolf, nadat er dramatisch wordt verteld over het "fantastische" strandweer en gezeurd wordt dat het gauw 40 graden moet worden, het liefst het hele jaar door.



Even wat positiever bericht: het slapen gaat alweer een stuk beter doordat het alweer een stuk donkerder is en natuurlijk de koelere nachten! Ik vestig mijn hoop op een september met nachttemperaturen onder de 13 graden
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Nou ja kom op Sebastiaan, hier in dit topic zijn ze ook niet gauw tevreden hoor. Erger nog, er wordt al steen en been geklaagd als het nog lekker koel is maar de voorspellingen erop wijzen dat het over een paar dagen wel eens warmer zou kunnen worden.



Mij maakt het niks uit hoor, iedereen klaagt maar lekker. Maar ga nou geen potten verwijten dat ze zwart zien en zo. Sowieso snap ik dat hele 'groepjes' gedoe niet zo, de zomerliefhebbers tegen de winterliefhebbers. Dat was in ieder geval niet mijn bedoeling van dit topic, en ik vind het stom.
Vandaag was weer een horror dag, met een felle zon en hoofdpijn als extraatje wakker worden en de hele dag weg smelten... Heb me om 17u op de bank verschanst in het donker, een ur geleden een frisse douche genomen en net een wandeling gemaakt. Voel me eindelijk weer een beetje mens. Laat de herfst maar komen idd.

En kerstvrouw, kusje erop, wat klote dat je dan klunzige en pijnlijke dingen doet he. Frustrerend idd.
Dank je wel, Stormkraft.

Weer slecht geslapen door de warmte. 32 graden alweer vandaag, getverderrie. Zat een programma te kijken met mijn vriend over een team dat een houten huis bouwde in een koud land. Kon ik daar maar naartoe, voorgoed! Weg uit dit kokende land. Maar ja, zo veel geld heb ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Same here, woon richting (zuid) oosten des lands. Geen zin in vandaag! Kan niet wachten op dinsdag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 29 augustus 2015 @ 20:29:

Nou ja kom op Sebastiaan, hier in dit topic zijn ze ook niet gauw tevreden hoor. Erger nog, er wordt al steen en been geklaagd als het nog lekker koel is maar de voorspellingen erop wijzen dat het over een paar dagen wel eens warmer zou kunnen worden.





Daar heb je wel een beetje gelijk in, maar goed, mij hoor je niet klagen als het koel is. Iedereen ervaart het weer natuurlijk anders, dus inderdaad, misschien is dat verwijten dat andere zwart zien niet zo slim.



De warmte valt hier nog hartstikke mee!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Wat me hier ook opvalt is dat sommige mensen zo verschrikkelijk met de temperatuur bezig zijn. Ik vind warm plakweer ook niet fijn, maar gisteren zat ik aan een watertje met een briesje en toen was het toch anders dan thuis of op het werk. Nu heb ik er veel meer last van. Een ander roept dat 18 graden al te warm is. Ja zeker, als er geen wind is, maar 18 graden met wind voelt echt heel anders. En dan hebben we nog de luchtvochtigheid, mijn grootste vijand. Droog weer is veel minder erg dan dat vieze plakweer. Dat lijken we hier massaal te vergeten. Beetje jammer. En ja, in de stress schieten omdat het over 3 dagen warmer wordt is in mijn ogen ook vrij zinloos. Geniet dan tenminste van het moment waarop het iets koeler is.

Verder mag het van mij vandaag best wat koeler, al heb ik geen idee hoe hoog de temperatuur echt is.
Alles komt goed
De zomer laat zich weer zien. Wat een hitte. Ik krijg haast geen adem zo benauwd is het.

Wat zal ik de herfst blij verwelkomen. Jullie ook toch.
Ik ben meer een lente zomer mens maar ik moet ook wel toegeven als het zonnetje schijnt en er ligt sneeuw dat het prachtig is net diamantjes wat je ziet. Voelt wel lekker knapperig bij het wandelen aan je schoenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lammy schreef op 30 augustus 2015 @ 14:01:

De zomer laat zich weer zien. Wat een hitte. Ik krijg haast geen adem zo benauwd is het.

Wat zal ik de herfst blij verwelkomen. Jullie ook toch.Als die al komt, op het andere topic wordt gesproken over weer zo'n belachelijke Indian Summer. We zijn dus weer flink genaaid.
Nou

De vooruitzichten: Vanaf dinsdag gaan de maxima flink omlaag en wordt het gemiddeld een graad of 18, iets onder normaal. Verder is er kans op een bui schijnt de zon af en toe.
Hier wordt het een tijdje 17/18 graden, maar daarna gaat de temp weer omhoog tot boven de 20 graden en dat blijft zo tot eind september. Het is geen Indian summer, maar ik ben er blij mee. De nachten worden wel koeler, dus dat is perfect. Lekker overdag en lekker in de nacht. Vanaf eind september wordt het zo'n 15 graden en dat is perfect voor oktober. Als het goed is wordt september een redelijk droge maand, dus ik kan met een gerust hart op mijn brommertje blijven stappen, zonder dat ik verzuip.

Er komt een mooie maand aan.
Man spreekt net de volgende woorden uit: ik ben bang dat ik een keer dood ga door dit weer! Mijn hart breekt... Hij heeft het zo benauwd....
Alle reacties Link kopieren
Die voorspelde 25 graden blijft uit, een heerlijke 21 graden, dat is mijn ideale zomertemperatuur voor in de zomer!



Ik kijk uit naar de normale septemberdagen, en 18 graden is toch normaal voor begin september? Goed, het zal wel, ik ben heel benieuwd, vooral naar de nachten, want die zijn in augustus toch héél plakkerig geweest. Na dinsdag komen ze in iedergeval onder de 13.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Storen jullie je eigen er ook zo aan dat ze bij het weerbericht op tv helemaal lyrisch worden als het warm zonnig weer wordt ?

Alsof iedereen dat dan maar heerlijk vindt. Dacht vroeger altijd dat het weerbericht en het nieuws objectief moest zijn...

Ohja, ik kijk enorm uit naar de herfst ! Vind zomerweer ook prima maar dan het liefst alleen overdag. Zo tot een uur of 6 en dan lekker herfstig/winterachtig weer. Heb zo'n hekel aan zomeravonden... lijkt wel of iedereen dan verplicht buiten moeten zitten met bijbehorende herrie en ellende !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven