Canada met kleuter

01-04-2014 23:00 81 berichten
Voor onze dochter eind dit jaar naar school gaat, willen we nog een keer buiten het hoogseizoen om op vakantie. En aangezien we graag een keer naar Canada zouden willen, dachten we, waarom niet nu dan? We kunnen in september vakantie opnemen.



Het is de eerste keer dat dochter mee gaat vliegen, zie een beetje op tegen de reis (met name het deel naar schiphol, daar lang wachten, dan nog vliegtuig in) maar goed, dat hoort erbij. In Canada willen we graag met een camper een rondreis maken, waarbij West Canada het meeste trekt.



Wie is er geweest, wat zijn de absolute must sees, en wat de totaal overrated locaties die je achteraf gerust had kunnen missen? Wat is er haalbaar met een kleuter (nou ja, dan nog net geen vier dus), qua reisroute? Hoe ging dat met jouw kind tijdens de reis in het vliegtuig? De iPad gaat mee, dat doet al veel, verder is ze niet huilerig ofzo, hooguit gaat ze tegen wildvreemden hele kletsverhalen ophangen En hoe ging het in de camper? Ze moet gewoon in een kinderstoeltje geloof ik?



Alle tips van harte welkom!
Hm, inderdaad, we kunnen natuurlijk ook vóór Whistler nog iets veranderen, ipv er achteraan. Ik ga eens kijken, EN, dank voor de tip.



Nephthys, mijn probleem bij VI wordt dan dat ik naar Tofino wil, en naar Port Alberni, en naar Ucluelet en Telegraph Cove en Victoria...nou ja, teveel dus. Wil het niet maar half doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:soley79 schreef op 01 mei 2014 @ 22:20:

Waar we wel achterkwamen, de camperverhuurder verhuurt geen autostoeltjes erbij. Dochter is bij vertrek 3 en 9 maanden, is nu zo'n 15 kg. In NL mag ze met dat gewicht in een stoelverhoger. In Canada mag dat pas vanaf 18 kg. Jammer, want een stoelverhoger is veel makkelijk mee te nemen dan een autostoel!

Ervaringsdeskundigen hiermee?



Mag je wel met een europees stoeltje daar rondrijden? Ik weet dat als je daar woont je een stoeltje moet hebben dat goedgekeurd is.

Ik weet niet waar je je camper op gaat halen, maar als het Coquitlam is, dan zit er vlakbij een Baby&Us of je kunt naar de mall gaan en bij Target of Walmart wat kopen. Of anders tweedehands op craigslist of kijiji.
Alle reacties Link kopieren
quote:soley79 schreef op 26 mei 2014 @ 21:37:

Hm, inderdaad, we kunnen natuurlijk ook vóór Whistler nog iets veranderen, ipv er achteraan. Ik ga eens kijken, EN, dank voor de tip.



Nephthys, mijn probleem bij VI wordt dan dat ik naar Tofino wil, en naar Port Alberni, en naar Ucluelet en Telegraph Cove en Victoria...nou ja, teveel dus. Wil het niet maar half doen.Spijtig, want ik denk dat je al die dingen gemakkelijk in drie-vier dagen kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou VI ook doen. Ik heb het in vier dagen gedaan en vond het geweldig mooi. De stranden, Victoria, het regenwoud, Tofino, nog een of ander indianenstadje (ben de naam kwijt), het BC-museum. Echt, gaat lukken hoor in die paar dagen.
Alle reacties Link kopieren
Chemainus was de naam van dat dorp, met prachtige muurschilderingen. En Cathedral Grove met metershoge Douglas Firs, zo bijzonder. Echt een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik zeg, Vancouver Island! Het is echt de moeite waard, zelfs voor een paar dagen! Pak dan Victoria, onderweg naar Ucluelet kom je langs dat Forest met die grote bomen, ? ik weet de naam ff niet, en vanuit ucluelet rij je gemakkelijk naar Tofino.

Je kan altijd terug

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven