Cuba

26-01-2013 20:11 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een rondreis maken in cuba! Nu is het natuurlijk best toeristisch en door het communisme niet altijd even gemakkelijk om kennis te maken met "het echte cuba".



Nu hoorde ik dat er veel B&B zijn bij mensen thuis... Moet ik dit van te voren reserveren? Of zijn er zoveel dat ik altijd wel ergens terecht kan? (2personen).



En dan nog; wat mogen we echt niet missen? Wat is super leuk, indrukwekkend, mooi, onvergetelijk...?



Alle tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Bij mij doet ie t ook niet meer zie ik
anoniem_150401 wijzigde dit bericht op 26-01-2013 22:04
Reden: Anonimiteit waarborgen ;-)
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Superieur boekje trouwens! Hier ga ik eens lekker de tijd voor nemen!
Alle reacties Link kopieren
Is echt een grappig boekje, veel leesplezier!
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Geweldige herinneringen aan Cuba, begonnen in Havana, Vinales, Cienfuegos, Playa Giron en Matanzas...

Genieten van al het moois en de vriendelijke Cubanen
Love the life you live
Alle reacties Link kopieren
RWL, hebje nog specifieke tips? Bijvoorbeeld voor plaatsen of voor casa's?
Alle reacties Link kopieren
Hee hallo allemaal!



Ik ben van plan in december 2013/januari 2014 een reis te maken naar een Spaanstalig land. Nu ben ik gewoon verschillende topics en tips aan het bekijken op verschillende sites en erg benieuwd naar het boekje Cuba Conga. Zou iemand mij dit boekje toe kunnen zenden? Mijn e-mailadres is cerezita.viva@gmail.com



Alvast bedankt!



Heel veel plezier met het organiseren van jullie reis!



Groetjes Cerezita
Alle reacties Link kopieren
B&B's bij mensen thuis is erg leuk en afwisselend. Met de een heb je vanzelfsprekend meer een klik dan met de ander. Maar je beleeft Cuba denk ik op een heel andere manier dan wanneer je in hotels/hostels verblijft. Daarbij steun je de mensen meer. Ik heb van tevoren niets geboekt en heb daar nooit problemen bij ondervonden. En...ik spreek praktisch geen woord Spaans. Ook geen enkel probleem mee gehad! Vinales vond ik qua natuur het meest indrukwekkende!



Mocht je toch nog besluiten om met het ov te reizen, houd er dan wel rekening mee dat je uitsluitend met het toeristen vervoer kunt reizen. Je mag letterlijk niet mee met de lokale bus. Dat heb ik als hinderlijk ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Tickel, dat boekje is een pdf bestand toch? Zou je die ook naar mij willen sturen misschien?
Alle reacties Link kopieren
Nu ben ik ook erg benieuwd geworden naar dat boekje Cuba Congo. Ik vertrek over een paar weken al naar Cuba



Kan één van jullie dat boekje (PDF) alsjeblieft ook naar mij doorsturen? Mijn e-mail adres: essievanbeek@gmail.com (bedelen is ook wel typisch Cuba hè. Haha)



Onwijs bedankt!
Ik ben vandaag thuis gekomen.

Havana, Vinales, Trinidad en Santiago de Cuba (waar de naweeen van de orkaan Sandy nog zichtbaar zijn) vond ik het meest indrukwekkend. Cayo Coco is prachtig! De foto's op Google zijn NIET gefotoshopt Het strand bij Trinidad, Playa Ancon, prachtig!



Let goed op dat je niet wordt opgelicht, het boekje Cuba Congo is inderdaad heel nuttig gebleken. Er wordt regelmatig gevraagd of je luiers of melk wil kopen (niet doen!) en zelfs iemand die geld vroeg omdat de gezondheidszorg zo duur is in Cuba en zijn moeder zo ziek was (gezondheidszorg = gratis).

Dat vond ik wel wat minder. De casa's: geweldig, doen! Het eten is wat eentonig maar vaak het beste in de casa's of de grotere steden in een restaurantje. De goedkopere restaurantjes zijn vaak beter te eten dan degene waar je 20 cuc voor een gerecht neer telt.



Als je met een auto gaat: ze jatten alles wat los kan van je auto. Zorg dat je dat zelf in je koffer bak gooit en laat iemand op je auto passen voor 1 of 2 cuc.



De cocktails zijn

Het weer is

De natuur is

Het gevoel dat je terug gaat in de tijd is



Geniet, geniet, geniet!
Essie, heb je het boekje ontvangen?
Alle reacties Link kopieren
Hi Pilou,



Nee nog niets mogen ontvangen helaas



Door jou verhaaltje krijg ik nog meer zin in mijn reis! Wij gaan bijna dezelfde autorondreis maken! Heb je nog meer bruikbare tips? :-D
Ik mail je even
Alle reacties Link kopieren
Cerezita en Essie01, ik heb jullie het boekje ook geprobeerd door te sturen! Mogelijk hebben jullie 'm al...



Zullen we elkaar allemaal een beejte op de hoogte houden op dit topic?
Alle reacties Link kopieren
en Pilou, bedankt voor de tips over het eten ind e casa's; kun je in de meeste casa's een maaltijd krijgen?

En dat oppassen op de auto voor 1-2CUC is ook een goede.. Balen dat er zo gejat wordt... Heb jij hier last van gehad?
Alle reacties Link kopieren
@ labello01

Wij zijn begonnen in Havana in een casa particular, de dame daar heeft gebeld naar de volgende casa in Vinales etc.

Ze hebben een netwerkje met goede casa's. Van te voren echt niks geregeld.....

De sfeer is erg goed, wij hebben veel zeepjes, kleding etc aan de mensen gegeven daar.

Medicijnen zijn ze ook erg blij mee, paracetamol etc, mijn koffer was een stuk lichter na twee weken Cuba
Love the life you live
Alle reacties Link kopieren
wij konden 's morgens in de casa doorgeven wat we 's avonds wilden eten...gerecht was rond de 8 cuc..
Love the life you live
quote:labello01 schreef op 14 maart 2013 @ 16:11:

en Pilou, bedankt voor de tips over het eten ind e casa's; kun je in de meeste casa's een maaltijd krijgen?

En dat oppassen op de auto voor 1-2CUC is ook een goede.. Balen dat er zo gejat wordt... Heb jij hier last van gehad?



Wij konden in elke Casa eten.

Bij ons is alleen de antenne gejat en dat was bij het inleveren een rekening van 10 CUC. Viel dus enorm mee
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik vertrek begin volgende week naar Cuba en hoopte dat iemand het boekje met mij kan delen? Mijn e-mail adres is *****



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:braekeveldm schreef op 25 maart 2013 @ 20:19:

Hallo,



Ik vertrek begin volgende week naar Cuba en hoopte dat iemand het boekje met mij kan delen? Mijn e-mail adres is

Alvast bedankt!

Jij hebt mij een mail gestuurd nadat je via google dit topic en mijn mailadres had gevonden. Ik heb je gezegd dat ik geen moeite heb om het boekje een paar keer te delen, maar de schrijvers verdienen er zo niets aan.



Ik vind het niet kies dat je hier speciaal bent aangemeld om te komen bedelen naar dat boekje.



Ik hoop dan ook dat de mensen die dit boekje inmiddels gratis hebben gekregen de auteur ook wat centen gunnen.



Het boekje kost maar ¤9,95
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 25 maart 2013 @ 23:43:

[...]



Jij hebt mij een mail gestuurd nadat je via google dit topic en mijn mailadres had gevonden. Ik heb je gezegd dat ik geen moeite heb om het boekje een paar keer te delen, maar de schrijvers verdienen er zo niets aan.



Ik vind het niet kies dat je hier speciaal bent aangemeld om te komen bedelen naar dat boekje.



Ik hoop dan ook dat de mensen die dit boekje inmiddels gratis hebben gekregen de auteur ook wat centen gunnen.



Het boekje kost maar ¤9,95Wie ben jij om daarover te oordelen? Hoe zeggen ze dat ook alweer? Wie zonder zonde is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven